Jump to content
Sign in to follow this  
VIPER

Codul Rutier

Recommended Posts

"Am pornit la supermarket si m-a prins iarna/zapada pe drum", cam asta ar fi una din scuze. :) Eu unul nu as admite scuze, e iarna, fii in rind cu lumea sau stai acasa chiar daca sint +30°pe timp de iarna.

Share this post


Link to post

... am impins (ca sa avem loc sa trecem si noi) trei imbecili pe care ii apucase sa treaca de la Voineasa la Petrosani, in aprilie cu gume de vara

1. Nu cred ca exemplul dat de tine este tocmai reprezentativ. Pe linia asta pot sa iti spun ca pe 15 August 2000 m-a prins o super zapada pe Transfagarasan. Eram in pantaloni scurti, am intrat la Paltinu sa mincam ceva, probabil ca a durat vreo ora toata povestea. La iesire ne astepta un strat de cca 15 cm de zapada (fleoscaita, ce-i drept). Drumul pina la Balea Cascada nu a fost o fericire insa nici nu cred ca mi-a putea imputa ceva

2. Nu stiu daca obligativitatea de a "purta" sosoni de iarna se duce si in Aprile.

 

Oricum, deja discutam de exceptii care nu prea cred ca vor putea face vreodata obiectul unei reglementari (lege, , cod ...)

Share this post


Link to post

@Viktor

La 30grade e contraindicat sa ai gume de iarna, tocmai de asta spun ca e gresita legea, pentru ca nu tine cont de conditiile reale ci de niste date alese fix din pix. Gumele de iarna sunt bune cand afara e frig, si zapada si noroi, nu la 30 grade si pe soare.

Nici eu nu sunt de acord cu scuzele... te-am prins cu slickuri pe zapada, te-am ars. Nu ma intereseaza ca tu vii din sahara si era cald cand ai plecat. Insa daca NU sunt conditii de iarna, nu mi se par normale amenzile.

Share this post


Link to post

@ balanel - io si cele doua masini care stiam ca vom merge pe un drum de munte dupa o iarna foarte grea. Si cand in orase ultima zapada daduse la sfarsit de martie...

@ mr - Obligativitatea e sa ai gume de care trebuie unde si cand trebuie. Nu date fixe sunt relevante. Iar papagalul ala, cu pneuri de iarna ar fi avut o sansa sa tina masina pe traiectorie...

 

Transfagarasanul nu se pune, se stie ca sunt probleme cu zapada uneori si vara.

Edited by madkat

Share this post


Link to post

@mr_, stii tu cum e omul nostru, ii dai un deget si-ti ia toate mina. Altel spus, pentru unii toata iarna-i insorita si nu se multumeste sa circule doar cind e cald si asfaltul curat, ca na, asta-i omul nastru. Se trezeste sa merga-n excursie sau cu treburi cu gume de vara in sezonul rece. Cind pe timp de vara da o zapada ... asta e, sintem cu totii in aceiasi oala, dar stiind bine ca sintem in sezonul rece ... temperatura se shimba rapid, in citeva ore.

Share this post


Link to post

Eu acum o luna am strabatut Romania de la un capat la altul (de la Bors la Galati) in ambele sensuri, in luna decembrie, si nu am avut fir de zapada pe drum desi ninsese inainte de ambele traversari. Singura zona cu ceva zapada a fost la Odjula, intre Targul Secuiesc si Gresu. A fost cateva zile dupa marea intalnire nationala, unde dupa poze se pare ca ati avut zapada... insa cand am ajuns eu nu mai era (nici zapada nici intalnirea nationala :D )

Cu trei zile inainte sa plec inapoi a nins iar, insa in doar 3 zile zapada disparuse de pe drumurile mari, erau complet uscate si niste pneuri de vara serioase ar fi fost cel putin la fel de bune ca unele de iarna mai vechiute sau mai low cost.

 

Drumurile sunt inzapezite de-adevaratelea doar cateva zile /an, sau cel putin asa ar trebui sa fie intr-o tara civilizata. Mai sunt si drumuri locale nedezapezite, insa daca n-ai cu ce, nu te bagi, vorba baladei.

Asta nu inseamna ca nu poti merge cu masina in siguranta la supermarket sa iei "cele cuvenite" pentru masa de craciun daca n-ai pneuri de iarna. Eu de asta spun ca sunt de acord ca pneurile de iarna sa fie obligatorii atunci cand conditiile de drum o impun... insa in locul si la momentul potrivit, nu asa "peste tot si oricand intre 1 noiembrie si 31 martie". Asta e o chestie facuta doar sa mai adune niste bani la buget si n-are nimic de-a face cu siguranta rutiera.

 

In alta ordine de idei, eu aveam pneuri de iarna. Insa daca se anunta zapada si ninsoare, probabil as fi amanat oricum plecarea, eram cu familia si nu mi-as fi asumat riscul catorva zile petrecute in masina prin nameti. Nici cu pneuri de iarna iarna nu-i ca vara, iar ce s-a intamplat in decembrie la nemti e dovada perfecta. LA ei pneurile de ianra sunt obligatorii insa asta nu i-a scutit de blocaje si nopti petrecute pe autobahn.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Si Obama a ramas blocat cu coloana pe autostrada, asa ca deh :mrgreen:

 

Chestia e alta:

 

- asa cum zici si tu, drumurile ar trebui sa fie inzapezite doar cateva zile pe an. Practic, asta nu se intampla in Ro. Da, bine, e iarna ... dar daca drumul e curatat si uscat se mai pune problema necesitatii cauciucurilor de iarna doar prin perspectiva comportamentului lor la temperaturi scazute.

 

- ori astia zic ca daca n-ai cauciucuri de iarna si faci accident pe drum cu zapada, esti bun de plata. Pai bine-bine, da' la zapada de peste 5 cm care mai face si niste polei, esti oricum fiul ploii indiferent de ce anvelope ai pe masina. Ce facem, dam obligatoriu cauciucuri profilate MT, 4x4 si sacu' de nisip + lopatica ?

 

Adicatelea ce vreau eu sa zic: teoretic, intr-o tara civilizata, anvelopa de iarna ar trebui sa conteze doar prin compozitia rezistenta la frig, ca sa nu rupi aderenta la mers cu viteza legala pe un drum curatat. Practic, la noi vad ca se pune accent pe ideea de "drumu' e oricum plin de zapada, si daca te-am prins fara cauciucuri de tractor ne platesti parapetzii si indicatoarele, fraiere".

Share this post


Link to post

Eh, hai, ca nu e neaparat numai compozitia...

 

Oricum, in cazul de fata, cele mai bune sunt astea:

post-182-042857700 1296494126_thumb.jpg post-182-075193100 1296494140_thumb.jpg post-182-097156200 1296494151_thumb.jpg

 

Trebuie doar sa ii ingorati pe cei care cred ca All-season sunt cauciucurile alea cu care a venit masina.

 

Pentur mai multe referinte puteti citi si postul asta. Locul 8. Pana acum nu prea am ce sa le reprosez, in afara de pret.

 

In afara de modelul prezentat, am avut all-season-uri vandute ca "de iarna, taticule" de carte comerciantii din Romania.

Share this post


Link to post

Pe asfalt uscat, chiar si la temperaturi scazute "umane", cred ca diferenta intre pneurile de iarna si de vara e marginala. S-ar putea chiar ca un Conti sau Michelin de vara sau allseasons sa fie mai bun decat un Star Performance sau Sailun de iarna pe asfalt curat, sa zicem la -5 grade.

 

Hm, asta imi da idei, o sa incerc sa fac niste teste de franare cu accelerometrul cand le schimb, inainte si dupa, ca sa fie la aceeasi temperatura.

Share this post


Link to post

Diferenta intre iarna/all seasons/vara se cunoaste chiar pe asfalt curat, dar temperaturi scazute.

Am avut ocazia iarna trecuta in 2 zile sa testez toate 3 tipurile. Pe asfalt uscat...

Cu cele de vara aveam senzatia ca am roti de plastic...Kumho ~ noi, la -5-10grade...

Cu intermediarele deja s-a cunoascut o inbunatatire, iar cele de iarna tot Kumho aveau aderenta muuult imbunatatita...

Iarna asta am mers citava saptamini cu GY Vector 5 care prin teste a iesit destul de bine.

ASR-ul nu era de aceeasi parere...ciriia la orice plecare de pe loc sau accelerare mai brusca. Asta pe asfalt curat.

Dupa echiparea cu gume de iarna, Vredestein Snowtrac 3, ASR-ul a luat vacanta...

Deja sint in unor gume de vara...cu toate ca atunci cind am luat masina si vazui GY all seasons pe ea, am zis ca am scapat de schimbat cauciucuri vara/iarna , dar pt siguranta si confortul meu prefer o cheltuiala/efort in plus...

Share this post


Link to post

Pe asfalt uscat, chiar si la temperaturi scazute "umane", cred ca diferenta intre pneurile de iarna si de vara e marginala.

Pai ... fals, fals fals ... si iarasi fals ! Chiar astazi am avut o faza (la vreo -5*C, temperatura care, cred, se incadreaza in categoria descrisa de tine) o faza din care sigur nu as fi iesit intreg daca as fi avut anvelope de vara. Asta in conditiile in care nu folosesc anvelope dubioase indiferent de sezon !

 

Acum, depinde si ce intelegi prin "marginal". Daca asta inseamna 1 metru in plus la frinare, in conditiile in care metrul ala reprezinta diferenta intre a-l pocni pe cel din fata (sau un alt obstacol) sau nu, atunci, fara suparare, las semantica deoparte si voi considera diferenta ... uriasa ! Tot astazi am urcat fara nici o emotie niste sleauri de cca. 20cm inaltime, la aceeasi temperatura a mediului. Iti spun absolut sigur ca nu as fi putut face asta cu niste anvelope de vara

 

Pina la urma, desi ma repet si repet cele spuse de Viktor, probabilitatea de a avea nevoie de anvelope de iarna in sezonul rece este mult mai mare decit probabilitatea de a nu avea nevoie ! Asta este si ceea ce ar trebui sa rezulte si din reglementarile legale. Evident, daca stam si ne uitam la tot felul de cretini la TV care justifica intr-un fel sau altul introducerea obligativitatii anvelopelor de iarna prin colectarea unor sume uriase din TVA, putem trage concluzii gresite.

Share this post


Link to post

Pai aia cu TVA-ul e praf in ochi. Sa aiba ce comenta unii cu neuronii in congelator...

Nu toti cu cauciucuri de vara lasa masinile acasa cum da frigul...

Apropo de diferenta de 1m.

Azi oprisem in panta (urcare) intr-o intersectie, aveam "cedeaza". Dau sa plec, ma misc 1m, pun frina ca mai aparuse unul, un mosneag cu Logan in spatele meu a pus si el frina dar nu destul...s-a proptit cu botul in spoilerul meu...destul cit sa-mi lese o zgirietura de toata frumusetea.

Va las pe voi sa ghiciti ce cauciucuri avea Loganul...ca daca pastra distanta mai mare constient fiind de dotarea masinii, nu se intimpla nimic e alta poveste...

De luat in calcul si aspectul fluditatii traficului...unul constient de cauciucurile lui (de vara) merge mult mai incet decit cei care au o dotare corespunzatoare. De multe ori chiar nu pot pleca de pe loc de la semafor...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

... ca daca pastra distanta mai mare constient fiind de dotarea masinii, nu se intimpla nimic e alta poveste...

Exact din acest motiv polita RCA este obligatorie ! Ati auzit pe cineva zicind : "eu merg corect, incet, atent, pastrez distanta fata de cel din fata, etc ... de ce ma obliga sa platesc RCA ??? " Ma rog, de auzit poate ca ati auzit, insa ati prins ce vreau sa spun.

Share this post


Link to post

Deci eu ma refer strict la drumuri uscate, iarna, nu la zapada, polei si alte povesti. Daca o iei pe polei sau prin nameti la plimbare cu pneuri de vara n-ai o problema de aderenta, ci una de soft la cap.

 

Am vazut mai multe teste in care pe uscat, indiferent de temperatura pneurile de vara sunt mai performante decat cele de iarna cu toata teoria aia cu cauciucul care isi schimba consistenta. Se pare insa ca profilul are un rol mai important decat consistenta, PE USCAT.

Unul din ele e aici

http://www.autoexpress.co.uk/products/total_tyre_guide/259435/winter_tyre_test.html

Testul e facut iarna, in suedia si in Germania, si pe uscat pneurile de vara sunt cele mai performante si la franare si la manevrabilitate. Da, pneul de vara iese ultimul in clasament overall, insa la capitolele "uscat" sunt cele mai performante. Si da, acelasi pneu franeaza mai prost iarna decat vara, insa franeaza totusi mai bine decat cele de iarna.

 

Pe celalalt nu il gasesc, daca dau de el pun linkul. E un test interesant, in care se testeaza mai multe pneuri in conditii si de iarna si de vara si se dau ca referinta si performantele pneurilor "gresite", cuantifiate in metri, acceleratii, G laterale si asa mai departe. Se pare ca exista pneuri de iarna mai bune vara in anumite conditii decat cele de vara proaste si invers, pneuri de vara mai bune iarna decat unele proaste de iarna. Nu la toate capitolele, ci doar la unele, evident. Daca stie cineva la care test ma refer si are linkul cu atat mai bine...

 

In plus cine-si ia un metru rezerva la franare, probabil mai devreme sau mai tarziu tot va face o greseala de calcul.

 

Referitor la fluidizarea traficului, nu votam si sa fie obligatorii pneurile slick ultraperformante si franele de carbon vara pe serpentine? :D De fapt as vota si putere minima de 200CP, iar cine nu respecta sa plateasca taxe de drum mai mari ca sa compenseze pierderile aduse economiei prin intarzierea celorlalti participanti la trafic mai bengosi.

Acum la modul serios, cine-mi spune ca PE USCAT nu poti merge la -5 grade cu pneuri de vara cu 100km/h in siguranta exagereaza. Iar de 50km/h in oras nici nu mai vorbesc.

Share this post


Link to post

Deci eu ma refer strict la drumuri uscate, iarna, nu la zapada, polei si alte povesti.

Chiar astazi am avut o faza (la vreo -5*C...

Si eu exact la situatia aia m-am referit, drum uscat, iarna, asfalt, fara polei sau alte povesti ;)

 

Acum la modul serios, cine-mi spune ca PE USCAT nu poti merge la -5 grade cu pneuri de vara cu 100km/h in siguranta exagereaza. Iar de 50km/h in oras nici nu mai vorbesc.

Din nou, tu aduci in discutii niste conditii pe care nu ai cum sa le intilnesti in realitate. Ori, in laborator, nu prea circula multi ;) . La -5*C deja orice scuipat de pe strada ingheata, nu mai zic de ninsoare, chiciura si altele de genul asta pe care le poti intilni intr-o zona mai umbrita. La fel se intimpla si cu condensul de la evacuare, etc. etc. Tu unul te-ai baza ca, la un drum de 25-30 km facuti in oras, la -5*C , vei merge numai in conditii de genul celor in care s-au efectuat testele de care spui ? Eu unul nu si banuiesc ca se mai gasesc nebuni care sa gindeasca la fel (ca mine). Ma rog, sigur se mai gasesc si altii (si nu doar la noi), ca altfel nu ar fi aparut obligativitatea de a merge iarna cu anvelope ... de iarna :)

Share this post


Link to post

Deci eu ma refer strict la drumuri uscate, iarna, nu la zapada, polei si alte povesti. Daca o iei pe polei sau prin nameti la plimbare cu pneuri de vara n-ai o problema de aderenta, ci una de soft la cap.

...

Referitor la fluidizarea traficului, nu votam si sa fie obligatorii pneurile slick ultraperformante si franele de carbon vara pe serpentine? :D De fapt as vota si putere minima de 200CP, iar cine nu respecta sa plateasca taxe de drum mai mari ca sa compenseze pierderile aduse economiei prin intarzierea celorlalti participanti la trafic mai bengosi.

Acum la modul serios, cine-mi spune ca PE USCAT nu poti merge la -5 grade cu pneuri de vara cu 100km/h in siguranta exagereaza. Iar de 50km/h in oras nici nu mai vorbesc.

Te stiam baiat serios. Sau acu' esti Gica contra ? :)

Uite cine zice:

Exact cei care ajutasera la testul din link-ul tau.

Nu e pe uscat doar ud si temp joasa:

http://www.youtube.com/watch?v=8ncga6UxlHM&feature=related

Iar testele pe gheata sint exemplul extrem al comportamentului celor 3 tipuri de caucioace, in sensul ca diferenta este mult mai vizibila:

 

Asfalt complet uscat nu prea gasesti pe timp de iarna. Si chiar daca ar fi asa aderenta este mult sub limitele cauciucului folosit in conditii de vara.

Da, se poate circula si asa dar mult mai precaut, viteza mai mica, curbe luate la viteze mult mai mici ~1/2 de cea normala etc...

O zic si astia in teste, am patit-o si eu. Anul trecut am mers pe ideea ta, cit timp nu ninge merg cu cele de vara (cu un an inainte a nins doar citeva zile toata iarna), tot nu ies cine stie ce din oras...imi era lene sa car din balcon rotile de iarna (jante+ restul) , sa le schimb si sa urc pe cele de vara inapoi...

In prima zi mai friguroasa cu -5-10 grd, cind era sa ratez o curba pe aleea din fata blocului (luata cu aceeasi viteza ca si pina atunci) si sa intru prin gardul "verde", m-am lasat de facut "teste"...

Le simtisem deja ca nu mai au aceeasi aderenta la plecarea de pe loc, dar era "suportabil" se putea circula, mai atent/prudent dar se putea...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Deci repet, in decembrie cand am venit in Romania am facut 1300km fix in conditiile de "laborator".

La mine afara acum sunt exact conditiile alea... -4 grade, si asfalt perfect uscat. E mai uscat si decat vara, de obicei ploua non-stop :D La numai 150km, in Germania sunt exact aceleasi conditii, si la ei sunt obligatorii pneurile de iarna.

 

Si repet din nou... l-ai prins pe unu' fara pneuri de iarna pe polei, zapada, mazga, etc, l-ai ars, nu sunt impotriva. Da' daca il arzi ca-l prinzi "in laborator" intr-o zi insorita justificarile sunt subtiri de tot, de genul "bai, de ce n-ai sapca?".

 

Si nu spun ca toate pneurile de iarna sunt mai slabe pe uscat decat toate cele de vara, spun doar ca diferentele sunt mici si uneori contrar intuitiei si teoriei. Din linkul pe care vi l-am pus (masuratori, nu CGI) reiese ca pe uscat Conti de vara e mai rapid pe circut decat allseasons care e mai rapid decat unul de iarna. Diferentele sunt de sub 1%. Valabil si pentru franare, unde e sensibil mai performant decat allseasons si de iarna (39m vs 43 vs 44m). Insa eu le-as numi in continuare marginale, chiar daca 10% pare destul de mult. Sunt marginale in sensul ca soferul trebuie sa aiba rezerve mult mai mari de atat.

Diferentele sunt la fel de marginale si pe ud, ba mai mult la "handling" tot alea de vara au batut in testul lor. In plus exista pneuri dedicate de vara si pentru ploaie (destul de populare la mine) care s-ar putea sa fi fost si mai performante la testul respectiv.,

 

Per total, iarna, cu diferente marginale pe uscat si pe ud, si diferente majore pe gheata si zapada, bat detasat cele de iarna. Insa asta nu inseamna ca in anumite locuri si anumite zile intre 1 noiebrie si 31 martie nu ar putea fi mai potrivite sau macar acceptabile alea de vara. E o chestie de care legea ar fi putut tine cont, daca ar fi avut vre-o legatura cu interesul nostru.

 

PS

Una la mana, experientele individuale nu pot confirma vre-o teorie, in schimb pot da cu ea de pamant :) Mai mult, exemplele de geunul "era uscat afara, frig, si cu pneurile mele de vara era sa ratez virajul" iar nu sunt foarte semnificative. Din linkul pus mai sus reiese ca in conditii friguroase TOATE pneurile sunt mai proaste decat un pneu de vara, pe caldura. La -20 grade nu vei putea lua virajele la fel ca vara indiferent ce pneuri (de serie) ai.

 

Si ca sa anticipez, n-o sa comentez o replica de genul "eu vara am 5% rezerve de aderenta in viraj, iar pneul de iarna ma face sa pierd doar 4% si sa raman in zona "safe" iar cel de vara pe frig m-a facut sa pierd 6% si m-am oprit in copac". Ghinion, asta e o situatie in care nu cred pneul e de vina.

Si in general, nu limitele masinii sunt de vina intr-un accident, cu exceptia cazurilor unui defect subit.

Insa cum toti ne pricepem foarte tare la condus, nu cred ca vreunul din noi ar putea sa convinga pe altul ca greseste si ca are un stil de conducere predispus la ... incidente.

Share this post


Link to post

Ai dreptate ! Insa sper sa va conving sa pastram discutia ontopic. Pentru discutii suplimentare anvelopa de iarna vs. anvelopa de iarna va rog sa folositi topicul dedicat :)

Share this post


Link to post

Uite una offtopic rau de tot:

 

Cum ati reactiona daca guvernul, in nemasurata lui grija pentru bine public sa dea o lege prin care sa devina obligatorii vaccinele (sau vaccinurile) pentru hepatitele A si B de exemplu, evident pe cheltuiala ta. "Noi n-avem ...resurse... sa controlam sangele sau instrumentarul medical, nu te putem controla daca folosesti prezervativul (desi ne-ar placea :D ), nu stim daca te speli pe maine, asa ca te obligam sa te vaccinezi pt hepatita B si A ca nu cumva sa te imbolnavesti sa sa trebuiasa dupa aia sa te tratam pe banii sistemului de sanatate. O zi de spitalizare costa 500 roni, o hepatita A ar costa statul 10.000 roni, amenda te va costa 5000roni daca nu te vaccinezi".

 

Ar fi o lege fundamentate pe baza de roni, si n-ar mentiona absolut nimic despre vaccinarea celor din anumite grupe de risc si asa mai departe. Care ar fi deci reactia forumistului nu doar la legea in sine, care poate nu e inutila sau stupida, ci si la tipul asta de justificare?

 

Pe mine tocmai asta ma deranjeaza la genul asta de legi din topor si incapabile de nuante. Pleaca de la principiul ca oamenii sunt niste cretini si ca legea trebuie sa ii apere de ei insisi. Poate ipoteza nu complet e gresita (nu se spala toti pe maini inca nici in tari cu apa calda), insa o lege in plus stupida si inflexibila nu va face decat sa ne apropie mai tare de o societate unde tot ce nu e interzis e obligatoriu. O asemenea societate va continua sa genereze tampiti fara creier, si fara liber arbitru... Insa oricum, eu cred ca poti apara cretinii de ei insisi si cu o lege care sa faca diferente intre diferite grade de idiotenie.

 

As putea sa pun pariu ca atunci cand au formulat legea nu s-au gandit nici 5 minute, si nici nu s-au uitat pe siteul ADAC-ului sa vada rezultatele testelor :D

 

Si ca sa revin ontopic, discutia dpmdv nu este "pneuri de iarna vs pneuri de vara" ci pro si contra legii asteia in formularea actuala.

Edited by mr_
  • Like 1

Share this post


Link to post

Oarece de ce te miri de legea asta?

Da exemplu de o lege ok data in ultimii ani...

Tre' sa ne obisnuim cu idiotenii din astea...vad si ei ceva prin alte tari, fac un cocteil din toate, mai pun ceva din "intelijenta" proprie si eti asa apar legi de kkt...

Vezi legea invatamintului, modificari codul muncii si telnovela continua cu episoade din ce in ce mai cretine...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Hepatita B este cauzata de catre un virus pacatos, vaccinarea contra lui este o treaba buna.

Share this post


Link to post

Eu nu prea cred ca legea asta e chiar de cacao si cazuta din pom. Se incadreaza foarte bine anotimpului, sezonului rece. Nimeni nu poate spune cite zapezi, geruri sau zile insorite vor fi in acest interval. Personal, cred ca sa pus accent pe anotimp si nu in functie de drum curat sau necuratat.

Share this post


Link to post

Vremea se poate schimba oricand in sezonul rece. Oricum, legea nu sta sa distinga pe cei care se invart in jurul casei din motive stiute de ei. Anual sunt aratati (vii sau morti) cei care urca pe Bucegi in tenesi sau pe tocuri si situatia nu s-a schimbat de zeci de ani. Daca aceia o fac pe fundul lor, circulatia pe drumurile publice este altceva, legea ii apara pe ceilalti, nu pe inconstienti. Eu vad pe aici o gramada care nu stiu acest lucru.

 

 

Share this post


Link to post

Atentie, nu contrazice nimeni faptul ca legea e buna; da' partea proasta e ca majoritatea populatiei relativ sarace, needucate (cel putin in domeniul tehnic) va rezolva legea asta cumparand anvelope ieftine sau/si resapate doar pentru ca au M+S pe ele. Noi astia care ne punem problema de teste ADAC si teste comparative suntem minoritari rau. Pun pariu ca nu mai dureaza mult pana se gaseste o metoda de-a aplica inscriptia in basorelief pe cauciucuri de vara.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...