Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Conform "Business Review"

 

Daewoo Romania – neaga zvonurile despre expirarea licentei marcii. -

 

Uzina Daewoo Craiova neaga zvonurile referitoare la pierderea licente de utilizare a marcii Daewoo dupa octombrie 2005 data la care aceasta expira coform declaratiilor oficialilor GM din 2002.

“Nu s-a stabilit un termen limita” declara surse de la Daewoo Romania, adaugand ca producatorul roman pastreaza relatiile comerciale normale cu GM Daewoo caruia se furnizeaza in continuare subansamble si se platesc taxele pt. Utilizarea licentei. “Exporturile noastre catre GM cresc in mod constant” –declara oficialii.

Desfasurare evenimentelor au dus la cresterea interesului pe care Daewoo Romania l-a starnit producatorului chinez Cherry Automobile, al optulea producator ca marime din China, care in perspectiva inceperii productiei in Europa, examineaza posibile locatii din Polonia si Romania.

Share this post


Link to post

Ingrijorati de faptul ca in luna septembrie licenta de productie sub marca Daewoo expira, angajatii fabricii de autoturisme din Craiova cer interventia statului roman, care detine 49% din actiunile companiei

 

Mai multe: Tensiuni sindicale la Daewoo Craiova

Share this post


Link to post

Oameni buni, daţi-vă copii la cursuri de chineză, ăştia o să cucerească lumea şi o să prindă bine limba asta > :)

 

Mazda a anunţat că-şi va muta o bună parte din producţie (cam 16%) în China, în colaborare cu FAW (First Auto Works Corporation Limited)... în domeniul textilelor, deja 20% din producţia mondială aparţine Chinei (şi economiştii estimează cam 50% în câţiva ani). Eu unul le spun bun-venit noilor stăpâni cu ochii oblici :mrgreen:

Share this post


Link to post

Voi ati observat ca visinica/ciresica este echipata cu anvelope 175/60 :-W ?

Share this post


Link to post

Tot eu: GM importa "micutul killer" in SUA :tongue: !

http://www.theautochannel.com/F/news/2005/01/12/002226.html

 

De ce (nr.1)? Uite, d'aia:

- parking spaces

- about congestion

- about fuel economy

- emission

- all these other things

 

De ce (nr.2)? Uite, d'aia:

- sells extremely well in other parts of the world :banana: !

Edited by florinbad

Share this post


Link to post
Voi ati observat ca visinica/ciresica este echipata cu anvelope 175/60  :-W ?

 

Am observat si pe deasupra atinge cuplul maxim la 3250rpm, nu la 4600rpm ca ... era sa zic ale noastre, dar citind zilele astea Cartea Tehnica a Matizului meu vad ca scrie negru pe alb: cuplu maxim = xxnM/3250rpm!!! :-? , asta in timp ce pe ORICE site te-ai uita cuplul la Matiz 0.8l este la 4600rpm! :-? ... ia vedeti, pe la voi ce scrie in carticica? cum e de fapt? s-o fi facut vreo mapare mai speciala a ECM-ului pentru China, sau cum?

Share this post


Link to post

Go ! MATIZ, Kill them all!

 

Ha, Ha ! F_ _k Ford, Chrysler, Dodge.

 

Matiz is the best > :)

 

Romania, smash car-market in USA ! :) >-

Share this post


Link to post

Da, americanii care is innebuniti dupa SUV, nu stiu sa conduca decat cu cutie automatica o sa se bata de la Matiz. Cred ca o sa cumpere la legatura ca pe varzavat =)) . Nu vad ce sa faca ei cu o jucarica de matiz pe autostrazile lor imense... Aaa si voi nu stiti parerea americanilor despre masini : biger is better(nu conteaza consum, spatii de parcare, trafic) :dizzy:

Share this post


Link to post

Pai e normal sa nu le pese de consum, la cinci lei galonu'.

De un dolar faci si Metro si-ti ramane si de gratare le Cheia :drinkers:

 

La urma urmei au mai avut ei ceva incercari eşuate cu o maşina de plastic se chema,...Metro, parca. Si tot la monstrii cu Ţşpe cilindrii poftesc. :D

Share this post


Link to post

2us$/Galon... cam 14.000 lei/litru =)) nu mai e asa de ieftin nici la ei... oricum diesel-ul nu-l prea [mai] cunosc... da' cred ca o sa-si revina...

Share this post


Link to post

Americanii incap doar in SUV-uri, iar de la inaltimea lor nici nu vad Matizul pe sosea. Se urca cu rotile pe el. Nici un american nu cumpara un automobil in care sa se simta in inferioritate. Poate sa le foloseasca in loc de karturi pentru copii. PT Cruiser este cel mai mic automobil comercializat, un fel de Matiz la ei.

Share this post


Link to post

Wrong. Mai au si Aveo alias Kalos si, guess what, chiar varianta 5 usi. Il considera asa cum consideram noi Tico dar mai este o chestie: e ieftin. In afara de cele trei evenimente mioritice, botezul, nunta si inmormantare, ei au si "first new car bought". Si Aveo implineste multora acest 'pas de viata' ;)

Share this post


Link to post

Actualitatea

Soarta Daewoo Romania e in mijlocul intersectiei

Fabrica de la Craiova are ca variante fie prelungirea licentei de productie, fie gasirea rapida a unui cumparator

 

Viitorul Daewoo Automobile Craiova este una dintre temele fierbinti aflate pe masa noului ministru al Economiei si Comertului, Codrut Seres. El spune ca exista un investitor interesat de preluarea fabricii craiovene care ar putea rasturna toate scenariile pesimiste. Atunci cand gigantul american General Motors a intervenit pentru a scapa de la faliment compania sud-coreeana Daewoo Motors, una dintre conditiile puse a fost ca numai anumite fabrici vor intra in structura noii societati mixte. Uzinele detinute de Daewoo in Europa de Est, printre care si cea de la Craiova, nu au fost trecute pe lista. Asta se intampla in vara anului 2002. Totusi, compania nou creata GM Daewoo a promis ca va permite fabricilor lasate in afara listei ca vor putea sa mai produca autovehicule Daewoo sub licenta pentru o perioada de trei ani. Timpul a trecut, iar termenul de gratie oferit de GM Daewoo se apropie de final. Practic, la inceputul lunii octombrie 2005 fabrica de la Craiova nu va mai putea produce autoturisme sub marca Daewoo daca nu va obtine o prelungire a licentei. Fabrica de la Craiova este detinuta in proportie de 51% de compania Daewoo Motor, restul actiunilor aflandu-se in proprietatea companiei Automobile Craiova. La aceasta din urma societate Ministerul Economiei si Comertului detine 72,4% din actiuni. Intre timp, GM Daewoo a mai primit solicitari de prelungire a licentei din partea producatorilor din Polonia si Uzbekistan, carora le-a dat curs fara nici un fel de problema. Valeriu Girlea, directorul de relatii publice al Daewoo Automobile Romania, neaga acest lucru, sustinand ca in toamna acestui an nu se va intampla nimic special pentru fabrica din Craiova. "Nu stiu de unde are cineva asemenea informatii. Contractele comerciale sunt confidentiale", spune Girlea. El sustine ca licentele nu au cum sa expire, pentru ca ele au fost acordate pe termen nelimitat. "Lucram pe baza licentei pe care o avem de la Daewoo Motor Company Ltd si care este nelimitata in timp. In plus, relatia noastra comerciala cu GM Daewoo este semnificativa si in crestere in ultima perioada", explica Girlea. In privinta contractelor de licenta, Codrut Seres, noul ministru al Economiei si Comertului, are o cu totul alta opinie. Acesta a confirmat ca licenta de productie expira in octombrie 2005, acest lucru fiind stabilit in anul 2002, atunci cand General Motors a infiintat impreuna cu Daewoo Motor compania GM Daewoo. "Atunci a fost acordata uzinelor neincluse pe lista fabricilor preluate de noua companie o perioada de trei ani in care mai puteau produce autovehicule sub licenta grupului sud-coreean", spune Codrut Seres.

Daewoo Craiova are datorii de 800 milioane de dolari

Despre viitorul uzinei craiovene noul ministru spune ca este optimist. "In primul rand, se pare ca ar exista un interes din partea lui General Motors pentru fabrica de la Craiova. In al doilea rand, exista si o alta companie, al carei nume nu il voi mentiona, interesata de firma craioveana", spune Seres. Una dintre problemele care ar trebui rezolvate este cea a datoriei acumulate de fabrica din Romania catre diversi creditori sud-coreeni si care, potrivit ministrului economiei si comertului, ar ajunge la suma de 800 milioane de dolari. Conform acestuia, partea coreeana a numit un lichidator pentru recuperarea datoriilor, una dintre variante fiind gasirea unui cumparator pentru cele 51% din actiuni detinute de Daewoo Motor. "Sentimentul meu in ceea ce priveste uzina craioveana este ca vom gasi un investitor interesat de preluarea fabricii. Nu am un scenariu pesimist pentru ca exista un interes fata de fabrica de la Craiova, pe care nu pot sa il mentionez. Mai vorbim in februarie", declara Seres. Vesti noi sunt asteptate in a doua jumatate a acestei luni, cand ar putea fi discutate conditiile de colaborare dintre misteriosul producator auto si Ministerul Industriilor si Comertului, urmand ca ulterior sa se faca demersurile catre partea coreeana. n

 

Scenarii posibile pentru viitorul fabricii

1. Prelungirea licentei de productie sub marca Daewoo. Analistii cred ca este foarte posibila, pentru ca GM nu vinde in Romania modele care sa intre in concurenta cu cele aduse sub marca Chevrolet. Ei adauga insa ca o asemenea decizie este usor de obtinut, dar nu este o solutie care va asigura viitorul pe termen lung.

2. Obtinerea dreptului de a asambla modele GM. Analistii spun ca este putin probabila deoarece masinile produse aici s-ar "calca pe picioare" cu modelele Chevrolet care au fost lansate de curand pe piata romaneasca.

3. Preluarea de un alt producator. A fost mai intai varianta Renault. Desi au fost declaratii in acest sens, nu s-a mai auzit nimic in ultima vreme. A fost si cea cu General Motors, despre care analistii spun ca a devenit o simpla fantezie. Totusi, noul ministru a relansat aceasta pista, sustinand atat un posibil interes al GM, cat si existenta unor alte semnale de la mari producatori mondiali.

Share this post


Link to post

Ja, Ja, drang nach osten ... (bun pentru est) :(

Share this post


Link to post

Ia uitati astia deja au tunat "ciresica"... :banana:

post-285-1106404532_thumb.jpg

Share this post


Link to post

ba parca sub chestia aia e otusi un matiz nu credeti?

Share this post


Link to post

...nu cred, seamana bine de tot cu Cherry QQ...arata bine, sincer sa fiu

Share this post


Link to post

Daca D.A.R ar asambla Kalos in colectii CKD am mai plati taxele vamale de 30% pentru import din afara U.E.? Si le-ar putea pune niste chedere made in RO, niste Montane, niste stergatoare de UAMT, semnalizari laterale de la Elba si creste si gradul de indigenizare.

Share this post


Link to post

nu, nu am mai plati. dar partea a doua ma ingrozeste.

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Care considerati ca sunt motivele care au condus la actuala situatie a fabricii de autoturisme Daewoo de la Craiova?

De ce GM cel mai mare producator de automobile din lume nu a fost interesata si de fabrica romaneasca? :rolleyes:

Share this post


Link to post

hai sa nu deschidem cate un topic pentru fiecare fata a unei probleme... sa discutam aici tot ce e legat de viitorul DAR si pacatele sale.

Share this post


Link to post

Romania este o tara mai... speciala.

 

In primul rand, mana de lucru ieftina, dar proasta. Mentalitate proasta de la ultimu maturator pana la primul director.

 

In al doilea rand, e o tara saraca. oamenii nu ar da 8000E pe o masina mini (cam cu atat se vinde un matiz in UK, de ex)

 

In al treilea rand, drumuri proaste, care uzeaza mai repede masina si duc la scartiituri/troncanituri foarte repede.

 

Aceasta combinatie eu zic ca este fatala pentru orice producator, de asta zic eu ca s-a ferit GM sa cumpere fabrica de la craiova

Share this post


Link to post

Cine salveaza Daewoo Romania

 

Masinile produse la Craiova pot fi vandute doar pana in octombrie 2006 Situatia producatorului autohton de automobile Daewoo Romania devine din ce in ce mai incurcata.

 

Cumparatorii romani care mai doresc achizitionarea unui vehicul fabricat la Craiova sub marca Daewoo ar face bine sa se grabeasca. In ciuda unor vanzari care cresc de la un an la altul, si a unei cifre de afaceri care a crescut spectaculos de la 200 milioane de dolari in 2003, la aproximativ 280 de milioane in 2004, uzina producatoare a binecunoscutelor modele Matiz, Cielo sau Nubira, este foarte aproape de colaps. Cauzele acestei situatii paradoxale sunt, pe cat de simple, pe atat de greu de rezolvat.

 

Intrat in Romania ca investitor de marca, concernul asiatic Daewoo Motor a fost nevoit dupa numai cativa ani sa declare falimentul. Datoriile imense avute de firma din Coreea catre banci au fortat intrarea in imposibilitate de plata, creditorii spunandu-si ultimul cuvant in 2002. Capacitatile de productie purtand marca Daewoo din intreaga lume au devenit mijloace de negociere intre bancile creditoare si unul dintre cei mai mari producatori auto mondiali, General Motors. Studiile facute de americani si propriile uzine amplasate strategic pe tot globul, au facut ca GM sa nu accepte preluarea unor uzine precum cele din Romania, Polonia sau Uzbekistan. Astfel, fabrica de la Craiova s a vazut ajunsa in imposibilitatea de a mai produce alte modele de vehicule in afara celor deja aflate pe linia de asamblare. Mai grav chiar, noua firma GM Daewoo cea care a preluat majoritatea activelor defunctei Daewoo Motor Company a hotarat sa vanda in Europa de Est noile sale modele sub emblema Chevrolet.

 

In octombrie expira licenta de productie

 

Asa cum era de asteptat, GM Daewoo nu a acceptat sa-si strice piata din Europa de Est prin livrarea la infinit de componente CKD (completely knocked down) catre uzinele pe care nu le detinea in proprietate din aceasta zona. Colaborarea dintre Daewoo Romania si GM Daewoo a fost reglementata prin semnarea, in 2002, a unui contract de furnizare de piese care expira in octombrie 2005, vanzarea produselor sub marca Daewoo fiind posibila, conform lui Rob Leggat, vicepresedinte al GM Asia Pacific si conducator al departamentului de relatii publice de la GM Daewoo, cel mult pana in octombrie 2006. Leggat ne-a declarat ca, "intelegerea expira in toamna lui 2005", intrand in contradictie cu noul director de relatii publice al Daewoo Romania, Valeriu Girlea care sustine ca "uzina de la Craiova produce in virtutea unor intelegeri pe care le-am perfectat la diferite momente ci Daewoo Motor si care nu contin o limitare de timp". In ciuda acestor declaratii care se bat cap in cap, cert este ca vehiculele Daewoo mai pot fi comercializate pana in octombrie 2006. Ce va fi dupa aceea ramane de vazut.

 

Si totusi, licenta poate fi extinsa

 

Ca licenta de productie expira sau nu in 2005 conteaza probabil mai putin in opinia responsabililor de la Craiova. Adevarul este ca mai importante sunt modalitatile de extindere a acesteia. Conform directorului APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile) "extinderi de licenta se obtin usor atata vreme cat sunt platite iar gama de produse nu se suprapune cu cea vanduta de GM Daewoo. Deja fabricile din Polonia si Uzbekistan au obtinut acest lucru". Deci, licenta poate fi prelungita daca Daewoo Romania plateste pentru asta, insa este mai dificil de identificat sursa de finantare care sa sustina acest demers. O portita de scapare poate fi reprezentata de exportul de subansmbluri produse la Craiova catre GM Daewoo. Valeriu Girlea se declara recent chiar entuziasmat de "dublarea valorica a exportului catre partenerul din Coreea, estimarea acestuia pentru 2005 atingand 40 de milioane de dolari."

 

Alte solutii

 

Chiar daca GM Daewoo va fi de acord cu prelungirea licentei, acest lucru nu va ajuta uzina decat pe termen scurt. Fara investitii in noi modele, la Craiova sfarsitul se apropie implacabil, singura solutie fiind atragerea unui investitor puternic.

 

In ultimii ani, in presa din Romania au abundat informatii care dadeau ca sigura preluarea uzinei Daewoo de alti mari producatori. Din nefericire nici una dintre aceste informatii nu a fost confirmata ulterior, iar situatia pare sa devina tot mai dificila. Numai in cele aproape doua luni din acest an presa a gasit trei investitori pentru preluarea fabricii, primul dintre acestia fiind chiar actualul proprietar al Automobile Dacia, grupul francez Renault. Surse din interiorul firmei de la Pitesti sustin ca, din cauza cererii neasteptat de ridicate de vehicule Logan, francezii sunt dispusi sa mute o parte din productie la Craiova. Mai mult chiar, prestigioasa publicatie Automotive News Europe, a facut loc in paginile sale de saptamana trecuta unei informatii prin care este dezvauita strategia Renault cu privire la preluarea Daewoo Craiova. Se pare ca, in acest moment, francezii "sondeaza terenul" asteptand ca, in lipsa altei solutii, Guvernul Romaniei sa accepte acordarea unei noi serii de facilitati pentru a scapa de un nou episod gen ARO Campulung.

 

Un alt investitor care face inca valva in presa internationala este Chery Automobile. Firma chineza, vestita pentru asemanarile izbitoare dintre modelele sale si cele ale unor producatori consacrati, si-a confirmat interesul pentru piata europeana, dar nu a dat detalii despre eventualele locatii ale unor uzine. "Cu siguranta vom incepe sa construim automobile in Europa in urmatorii cinci ani, dar nu avem inca un plan detaliat. Vom avea o delegatie numeroasa in Europa in urmatoarele cateva luni si vom lua decizia finala in privinta unui partener importator pana la jumatatea anului ", au declarat recent surse din cadrul firmei.

 

In fine, ultimul, dar nu cel din urma, investitor interesat de uzina de la Craiova este concernul Ford. In timpul lansarii unor noi shw-room-uri la Bucuresti, Ion Tiriac, detinatorul companiei Tiriac Auto, cea care importa prin firma Romcar automobilele Ford a lasat sa se inteleaga ca americanii asteapta si ei un moment propice pentru a lansa o oferta de preluare. Aflat la acelasi eveniment, Ingvar Sviggum, vicepresedinte al Ford Europe a tinut sa adauge: "Preferam sa nu discutam in public strategia companiei, insa vom comenta acest lucru cand vom fi pregatiti. In prezent, la nivel european, capacitatile noastre de productie sunt excedentare".

 

GM Daewoo nu face speculatii

 

"Relatia dintre GM Daewoo si Daewoo Craiova se rezuma la furnizarea de subansambluri. Intelegerea aceasta expira in octombrie 2005 si, in acest moment, ar fi incorect sa speculam ce se va intampla dupa aceea. Deocamdata, planurile noastre sunt de a continua schimbul de CKD-uri pana la expirarea contractului."

Rob Leggat, vicepresedinte GM Asia-Pacific

 

Contractele comerciale nu sunt de domeniul public

 

"Detaliile contractelor comerciale dintre noi si coreeni nu sunt de domeniul public. Ele se deruleaza normal, in virtutea relatiilor directe pe care le avem cu Daewoo Motor, iar astfel de contracte fac parte din viata oricarei companii care desfasoara activitati comerciale. Producem in virtutea unor intelegeri pe care le-am perfectat la diferite momente cu Daewoo Motor, si care nu contin o limitare in timp a licentei".

Valeriu Girlea, Director PR, Daewoo Romania

 

E nevoie de un partener puternic

 

"Ideea e ca o extindere in timp a licentei nu rezolva problema decat pe termen scurt. Pe termen mediu-lung uzina de la Craiova are nevoie de un partener puternic, pentru a avea finantare, tehnologie, produse noi, si piete de desfacere altele decat piata interna romaneasca."

Marius Carp, director APIA

 

Sursa: Banii Nostri, Robert Stan

Share this post


Link to post
Fabrica Daewoo de la Craiova intra in vizorul investitorilor chinezi

Chery Automobile Co., cel de-al optulea producator auto din China intentioneaza sa demareze exporturile pe continentul european incepand cu 2007

 

Cică maşinuţa asta se vinde sub 3000 € în China, şi producătorii europeni sunt cam cu morcovul mare, căci chinezii plănuiesc să intre mai devreme pe piaţa europeană.

 

V-am zis eu să învăţaţi chineză, c-o să prindă bine ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...