Jump to content
 

Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Uitati ce am gasit pe stiri.ro

 

"Premierul este optimist in ceea ce priveste viitorul Daewoo SA

15 ianuarie 2004

 

 

 

Guvernul asteapta clarificarea situatiei juridice a societatii Daewoo, a declarat miercuri premierul Adrian Nastase, care a vizitat fabrica din Craiova, precizand ca autoritatile statului au datoria de a sprijinii continuarea productiei de automobile in aceasta intreprindere.

 

Primul-ministru a aratat ca oficialitatile romane s-au deplasat in Coreea de Sud pentru a discuta despre intentiile proprietarilor Daewoo SA, iar pe viitor vor fi cautati si alti parteneri in zona producatorilor de automobile.

 

"Este esential pentru perioada care urmeaza sa asiguram in continuare productia la Craiova", a spus primul ministru, mentionand ca este important ca romanii sa fie convinsi sa cumpere autoturisme produse in Romania, care trebuie, insa, sa asigure acelasi confort ca si cele din afara.

 

"Trebuie sa ne batem pentru locurile de munca din tara noastra si aceasta a fost intentia cu care am pornit, in urma cu 10 ani, atunci cand s-a realizat aceasta investitie", a continuat seful Executivului, adaugand ca mecanismele dure ale economiei de piata au facut ca nici un gigant precum era Daewoo sa reziste pe piata "poate si datorita unei ambitii prea mari de a se dezvolta pe orizontala si in prea multe domenii".

 

"Am venit aici cu dorinta de a cauta solutii si sunt increzator ca, impreuna cu conducerea fabricii, cu muncitorii, vom gasi solutiile intelepte de a trece peste acest moment, care, trebuie sa recunoastem, este destul de dificil", le-a spus Adrian Nastase angajatilor societatii craiovene, mentionand ca din discutiile purtate a constatat ca fabrica merge bine.

 

Daewoo SA a fost infiintata in anul 1994, avand ca actionar majoritar Daewoo Motor Co. Ltd cu 51 la suta si SC Automobile Craiova SA cu 49 la suta. Are un capital social de 6,1 milioane USD si o cifra de afaceri de 6.518 miliarde lei. In momentul de fata are 3.649 de angajati , iar valoarea investitiilor se ridica la 850 milioane de dolari. In anul 2003 valoarea contractelor la intern a fost de 4.670 miliarde lei, iar la export de 1.438 miliarde lei. ROMPRES"

 

Ce-or avea de gind?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Din surse neoficiale am inteles ca la Craiova ar fi posibil sa se asambleze niste camionete Nissan si de asemenea ca Toyota ar fi interesata de aceasta fabrica. Asta am aflat in cursul anului trecut in primavara. E posibil sa nu mai fie de actualitate. Ar fi pacat ca o fabrica moderna cum este cea de la Craiova sa fie lasata deoparte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu auzisem de Toyota si Mitsubishi, tot anul trecut ... oricum, eu cred ca atit timp cit fabrica mai are licenta pentru Matiz, Cielo, Nubira nu se va intimpla nimic ... toti asteapta sa le pice in brate la pret de nimic ... +comisioane, evident!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Cum este situatia cu licenta? Au voie pana in 2005 sa faca modelele care sunt in momentul de fata in productie, dupa care nu mai pot fabrica nimic din ce e acum? Sau vor avea in continuare voie sa fabrice modelele care nu se mai gasesc in oferta Daewoo de acum? Daca ar avea voie sa ramana in continuare modele care se fac acum la Craiova, ar mai avea sanse de supravietuire, insa nu cred ca au banii necesari sa dezvolte un nou model, iar cele de acum sunt oarecum depasite, si in afara de Matiz si Cielo celelalte 2 nu au un volum de vanzari prea mari. Odata cu aparitia Daciei X90 concurenta va deveni mult mai mare pe piata masinilor ieftine, si Matiz-ul ar fi amenintat.

Cred ca totusi fabrica va fi luata de GM dar dupa ce va ajunge in pragul falimentului, dar nu stiu cam ce aranjament ar avea, pt ca s-ar putea grabi altcineva sa o cumpere pe bani destul de putini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot din surse neortodoxe, am inteles ca si fabrica de la Craiova va fi luata de GM ... dar asta nu se stie cit de zvon o fi sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tot din surse neortodoxe, am inteles ca si fabrica de la Craiova va fi luata de GM ... dar asta nu se stie cit de zvon o fi sau nu.

 

Ok, deci din ce spui tu se intelege ca pe langa nu stie ce ... va fi luata si fabrica de catre GM. Ce e acel nu stiu ce ... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca asta arata a uzina pe moarte, inseamna ca eu sint un papagal: http://auto.rol.ro/2004/07/142680.htm , cresterile la vinzari sint fabuloase si mai ales EXPORTA masini, motoare si cutii de viteze.

 

Si inca: http://www.bloombiz.ro/articol_46757.html .

 

Eu dau ca sigur Matiz II fabricat la Craiova la sfirsitul anului 2004 ... oare or pune si motorul de 1.0l?

 

Sincer, dupa lansarea Loganului, eu ma asteptam ca vinzarile la Daewoo s-o ia la vale serios, dar se pare ca publicul tinta pentru Logan e cel traditional Dacia 13xx ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
GM confirma discutii serioase pentru preluarea fabricii de la Craiova

22 Iulie 2004

 

“Pot sa confirm ca exista discutii serioase legate de fabrica de la Craiova!” a precizat Hardy Spranger, Presedintele lui GM Daewoo Europe cu ocazia primelor drive teste internationale ale noii Nubira station wagon. “Discutiile au loc intre propietarii lui Daewoo Automobile Romania, adica guvernul Romaniei si creditorii lui Daewoo. Se cauta solutii la diverse probleme, inclusiv chestiunile legate de proprietatea asupra companiei. Noi nu facem decat sa privim cele doua parti implicate in discutii!» a adaugat Spranger care admite ca experienta lui GM poate fi valoroasa in acest tratative. “Creditorii lui Daewoo Motor sunt intersati doar sa scoata cat mai multi bani. Iar executivul roman sa gaseasca o formula financiara corecta. Daca creditorii cer prea mult s-ar putea sa ramana fara nimic si atunci revin de unde au plecat!” explica Presedintele lui GM Daewoo Europa.  

 

Este pentru prima data cand un executiv GM adimte oficial existenta unor tratative serioase legate de fabrica de la Craiova, confimand zvonurile aparute in Romania ca s-a gasit o solutie pentru fabrica Daewoo din Banie. Oficialii Daewoo Automobile Romania au refuzat orice comentarii pe aceasta tema preferand sa vorbeasca despre rezultatele comerciale stralucite. “Ca va fi un statement in septembrie sau nu, habar nu am, nu sunt implicat direct in discutii. Dar mi-as dori sa fie asa!” a adaugat Spranger. O alta intrebare delicata este: are nevoie GM Daewoo de fabrica de la Craiova? "Probabil ca nu! Avem capacitati suficiente pentru numarul de unitati pe care le vindem in Europa. Este utila achizitia pe termen lung? Probabil ca da !“ a raspuns Spranger.  

 

Pana in 2005, Daewoo Automobile Romania primeste componente pentru fabricatia de masini din vechile generatii si are dreptul sa foloseasca marca Daewoo. Dar ce se va intampla dupa expirarea contractului in cazul in care nu se agreaza preluarea fabricii? Nimeni nu cunoaste raspunsul! Daca insa se va prelua fabrica va disparea aceasta problema. In schimb, "vor apare altele, intre cele mai importante fiind ce marca va fi vanduta in Romania, Daewoo sau Chevrolet si - mai ales - ce gama de modele se va fabrica la Craiova?" explica Spranger.

 

Copyright © 2004 Automedia SRL

 

Apropo: fabrica din Polonia a fost preluat de MG pt a fi adaptata ca linie de asamblare. (s-a strecurat in mod ernoat ideea ca ar fi fost preluada ge GM - aceleasi initiale, alta mancare de peste insa!)

 

Numai de ar veni mai repede Matiz 2 si Kalos la Craiova! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa toata nebunia asta cu Dacia care e mai mediatizata ca nea Nelu(ba Logan,ba ultima berlina etc) eu cred ca surpriza placuta tot de la Craiova va veni.Preau stau linistiti dar cred ca la momentul oportun(eu zic un septembrie) v-om auzi de bine si la D.A.R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: HAI CRAIOVA!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum un an nici nu se discuta despre asa ceva ... deci mergem intr-o directie buna... dar nu sunt sigur ca si sensul e bun :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

io cred ca cumparatorii de logan si de matiz sunt complet diferiti. de ex ma bate gandul sa fac cumva sa-i schimb masina lui maica-mea. nu i-as lua un logan ci un matiz. clar. por-que sa se chinuie sa parcheze 4m20 cand ea se chinuie sa parcheze si tico-ul? si la ce-i foloseste portbagajul mare daca ea merge numai in oras?

la fel si cu prietena mea, daca ar fi sa-i iau o masina, i-as lua un matiz. ma rog, dac-as fi ca ion ion i-as lua un new beetle dar nefiind un "tziriak", un matiz ar fi alegerea perfecta.

Parerea mea este ca matizul este macaraua care sustine acum fabrica si exista o piata destul de buna pentru ele desi e unii care au facut un fel de compromis la spatiu cand si-au luat matiz. e vorba de cei care ar alege altceva daca ar putea. pe acestia, daca loganul se va dovedi buna, daewoo ii pierde. dar nu cred ca sunt foarte multi in procente.

oricum, datorita matizului, perspectivele nu sunt sumbre dar totul depinde de factorii de conducere a fabricii. apropos, cine conduce fabrica acum? romanii din tara sau galbejitzii de la koreea? si care sunt astia daca daewoo a fost preluat de gm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Structura actionariatului e impartita cam asa: 50+x% Daewoo vechi (adica consortiul de creditori ai fostului grup Daewoo, care cuprindea de la supermarketuri la santiere navale), deci astia au pachetul de control si restul de 40+x% e detinut de A.C.S.A. (Automobile Craiova S.A., adica fosta fabrica Oltcit); preshidentia Daewoo Auto Romania e detinuta la ora actuala de fostul director economic al Daewoo Polonia, care si-a luat zborul incoace dupa ce a vindut (n-am inteles daca la GM sau MG :lol: ) fabrica de acolo ... ma gindesc ca mutarea asta e cu tilc maxim ...

 

Practic, Craiova e acum in situatia in care era Dacia in anul in care a fost preluata de Renault: vinzari excelente (Dacia a avut peste 100.000 de exemplare in anul respectiv), perspective de a face rost de fonduri pentru dezvoltare 0(ZERO) ... si fara dezvoltare orice producator auto se indreapta spre colaps (s-a comentat ca Dacia a fost vinduta prea ieftin, dar Stroe a zis clar ca era in pragul falimentului in maxim 2 ani ...) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci pana la urma care topic se inchide dintre ele? Link-ul tau duce la acelasi topic: asta! :P Sa inteleg ca nu aveti inca mod-ul de concatenare a doua topic-uri instalat?

 

OnTopic:

Deci in concluzie statul roman are inca 4x % din actiunile fabricii? Nu cumva a fost diminuata acest procent de majorarile de capital ulterioare? Sau fondurile au fost aduse pe post de imprumut si nu ca aport de capital? Something ain't right here!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o fftopic:

Concatenarea e implementata.

Explicatii posibile:

1. Topicurile au fost deja concatenate, moderatorul uitind sa modifice sau sa stearga link-ul din topicul alipit.

2. A pus link-ul gresit din neatentie, se mai intampla.

 

Se va remedia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

EVENIMENYUL ZILEI de astazi:GM planuieste preluarea fabricii Daewoo de la Craiova

Cu ocazia primelor drive-teste internationale cu noul model Chevrolet Nubira station wagon, Dan Vardie, directorul publicatiei “Autoshow”, a reusit sa-l descoasa pe Hardy Spranger, presedintele GM Daewoo Europa, referitor la soarta fabricii Daewoo din Romania. “Pot sa confirm ca exista discutii serioase legate de fabrica de la Craiova!”, a precizat reprezentantul celui mai puternic constructor auto din lume. “Discutiile au loc intre proprietarii Daewoo Automobile Romania, adica guvernul Romaniei, si creditorii lui Daewoo. Se cauta solutii la diverse probleme, inclusiv cele legate de proprietatea asupra companiei. Noi nu facem decit sa privim cele doua parti implicate in discutii!”, a mai spus Spranger care admite ca experienta concernului General Motors poate fi valoroasa in aceste tratative. “Creditorii lui Daewoo Motor sint interesati doar sa scoata cit mai multi bani. Iar executivul roman sa gaseasca o formula financiara corecta. Daca creditorii cer prea mult, s-ar putea sa ramina fara nimic si atunci revin de unde au plecat!”, a explicat presedintele GM Daewoo Europa.

Este pentru prima data cind un lider al constructorului american admite oficial existenta unor tratative serioase legate de fabrica de la Craiova. Oficialii Daewoo Automobile Romania au refuzat sa faca vreun comentariul pe aceasta tema. Pina in 2005, Daewoo Automobile Romania primeste componente pentru constructia de masini din vechile generatii si are dreptul sa foloseasca marca Daewoo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt. cei care se grabesc sa se bucure: cititi mai cu atentie ce zice taica GM, vulpe batrana: "Discutiile au loc intre propietarii lui Daewoo Automobile Romania, adica guvernul Romaniei si creditorii lui Daewoo. [...] nu sunt implicat direct in discutii." Deci deocamdata GM chibitzeaza de pe margine, si probabil se distreaza copios. De ce? "O alta intrebare delicata este: are nevoie GM Daewoo de fabrica de la Craiova? "Probabil ca nu! Avem capacitati suficiente pentru numarul de unitati pe care le vindem in Europa. Este utila achizitia pe termen lung? Probabil ca da !“

 

Deci probabil se va duce aceeasi politica folosita si in cazul achizitiei halcilor mai zemoase din fostul Daewoo: lasa-i sa moara de foame, si pe urma vor capitula neconditionat. Pronosticul meu este ca GM se va arata interesat de Craiova abia in 2006, cand vor expira licentele de productie si folosire a marcii. Cu fabrica oprita si foamea in gat, cu totul altfel se discuta - repet, vezi filmul achizitiei DW, incepand de la licitatia din '99.

Ei i-au lasat sa se perpeleasca pe coreeni ani buni, timp in care valoarea reala a fabricilor si a marcii a tot scazut, ceea ce d.p.d.v. strategic a devenit dupa achizitie problema lui GM. Pe noi ne pot juca cum vor, pt. ca valoarea fabricii de la Craiova e oricum insignifianta pt. ei acum - daca nu i-a interesat pe ei fabrica din Polonia care producea de vreo 10 ori mai mult in zilele de glorie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de acord cu tine dar nu cred ca vor fi atât de fraieri sa scape din mâini o retea de dealeri si service-uri atât de bine pusa la punct!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sunt de acord cu tine dar nu cred ca vor fi atât de fraieri sa scape din mâini o retea de dealeri si service-uri atât de bine pusa la punct!

 

Daca intreaga retea de dealeri si service din Ro ar disparea maine intr-o gaura neagra, si tot ar fi o parte infima din cat a pierdut Daewoo in anii negocierii cu GM. Nu numai dealeri si service, dar vanzarile practic s-au prabusit pe pietele externe (USA si UE), si chiar in Coreea s-au redus drastic (unde in anii 90 ii suflau in ceafa lui Hyundai, in 2003 coborasera pe la nivelul lui Samsung Motors), iar imaginea de marca a suferit enorm; pe GM ii costa bani grei acum sa readuca DW pe linia de plutire. De fapt GM a vrut sa cumpere DW ca sa patrunda mai usor pe pietele asiatice, in USA si UE aveau deja piata acoperita.

 

Un stimul care ar fi in stare sa trezeasca interesul GM pe termen scurt ar fi un cumparator cu intentii serioase, care ar putea sa-i strice jocul de asteptare. Banuiesc ca asta e intentia proprietarilor actuali ai companiei, s-o faca cat mai atractiva pt. vanzare (cresterea vanzarilor de la an la an ar putea fi sustinuta politic, nu se stie exact ce datorii are Craiova in momentul de fata); presedintele actual, CHUNG, vine din Polonia, unde tocmai a vandut fabrica Daewoo. Dar daca nu musca nimeni de-adevaratelea, manevrele astea n-o sa impresioneze pe GM.

 

O alta posibilitate ar fi ca eventualul succes al lui Logan (ma refer la succes global, nu doar Ro) sa trezeasca apetitul celorlalti grei, inclusiv GM, pt. pietele lumii a treia. In cazul asta fabrica de la Craiova ar deveni mai interesanta, dar nu e singura si trebuie luat in considerare faptul ca in momentul unei eventuale relansari, piata ar fi deja saturata de Dacia, deci probabil ar fi mai atractiva o alta tara in care nu se fabrica inca o masina de "5000E".

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sp67 - nu alimenta o confuzie. Fabrica din Polonia a fost adaptata sa ASAMBLEZE modele MG (deci nu General Motors). Am mai spus-o si o repet. In plus de asta in vremurile bune fabrica din Polonia ASAMBLA masini Daewoo cu piese din strainatate (inclusiv de la Craiova care continua sa exporte cutii si motoare). Daca ai curiozitatea intreaba de unde vin modelele Rover 45? Si mai aduti aminte ca MG a renuntat la investitia inceputa deja in Bulgaria.

 

Asa am putea spune ca au existat fabrica Daewoo si in Cehia! Erau doar linii de asamblare simple care s-au si desfiintat.

 

Deci problema Polonia a fost mult mai usoara decat problema Romania unde fabrica e mult mai mare si mai complexa, in speta mai valoroasa.

 

GM are intr-adevar suficiente capacitati de productie in Europa inclusiv in pietele emergente (opel in Ungaria de ex). Il intereseaza Craiova doar daca o cumpara ieftin.

 

Cat priveste un alt competitor serios nu prea vad: Nissan-ul are fabrici in Anglia, Toyota isi va deschide fabrica impreuna cu Peugeot in Polonia iar Hyundai in Slovacia. Global, poate doar prin planurile Ford sa intram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@panzer: scuze, dar nu vad unde scrie in post-ul meu ca GM ar fi cumparat fabrica din Polonia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...