Jump to content
 

Recommended Posts

 Am spatiu la tara cat cuprinde in curte,azi merg la magazin sa vad ce bielete imi cumpar ca am gasit de la 20 lei/buc pana la 70 lei/buc...

Share this post


Link to post

Am schimbat si eu astazi ambele bascule (cu totul) si o bieleta de directie. Masina e beton acum, n-a mers niciodata atat de bine :mrgreen: , nu se mai aude niciun fel de zgomot la articulatii.

 

Dupa operatiune am observat ca volanul imi sta putin intr-o parte, deci va trebui sa merg sa refac si geometria (cum a zis si ches, geometria fusese facuta pe vremea cand articulatiile nu erau ok).

Share this post


Link to post

Pentru rulmenti fata : cod catalog piese 09267-39005. Eu am montat rulmenti FAG de la dealer (amandoi), pentru geanta pe 14", cu codul FAG 713 6441 70, serie rulment F-803 646 RDL-G1 , F 046, 100 lei/buc. Trebuie presa pentru montarea acestora, nu se bate cu ciocanul pentru ca sare vaselina de la role (am folosit o menghina de 150 mm si dornuri). Este foarte important sa se respecte momentul de strangere a piulitei de planetara (vezi cartea SERVICE), eu am schimbat bucsile si am strins cu levierul piulita, sa uzat rulmentul de pe stanga dupa 10.000 km. Trebuie cheie dinamometrica de la 5-25 daNm.

Problema : masina are 79.500 km si ambele suruburi (cap de INBUS de 5) de la senzorii de ABS sau rupt (am folosit chiar MoS2, nu am incercat cu WD 40). Cu un aparat de sudura si 2 piulite de 6 se pot scoate prin interior dupa demontarea fuzetei.

 

 

Multumesc pentru informatii

Share this post


Link to post

Am schimbat si eu astazi ambele bascule (cu totul) si o bieleta de directie. Masina e beton acum, n-a mers niciodata atat de bine :mrgreen: , nu se mai aude niciun fel de zgomot la articulatii.

 

Dupa operatiune am observat ca volanul imi sta putin intr-o parte, deci va trebui sa merg sa refac si geometria (cum a zis si ches, geometria fusese facuta pe vremea cand articulatiile nu erau ok).

 

Le-ai schimbat singur? Daca da, poti sa faci un mic tutorial cu ce ai facut ca sa le schimbi, eventual si una-doua poze cu zonele unde ai lucrat...

 

Multam!

Share this post


Link to post

Nu m-am exprimat bine.

 

"Am schimbat si eu la service astazi ambele bascule" :mrgreen:

E mult de lucru ca sa le schimbi, nu eram in stare sa le fac singur.

Share this post


Link to post

ches, te pot ajuta eu cu un tutorial ! Iti mai e de folos?

Share this post


Link to post

Da te rog, ma intereseaza pasii importanti pt schimbare bielete antiruliu, bielete directie si basculele cu totul. De asemenea si sculele necesare sa stiu ce pot face singur si cand trebuie sa merg la service.

 

Bucsele de bascula le-am schimbat acum vreo 15000k la service, dar am inteles ca se poate schimba bascula cu totul si este mai usor. Nu planuiesc sa le schimb scum, dar ma intereaseaza pt viitor. Bieletele le-as schimba pt ca nu au fost schimbate niciodata si cam troncane/pacane la denivelari mai accentuate.

 

Merci!

Share this post


Link to post

In legatura cu procedeul de curatare a clapetei de acceleratie / galerie de admisie descris de Mircea (masina cocotata pe bordura cu partea stanga, deschis clapeta de acceleratie si curatat cu spray tip gum cutter), exista vreo restrictie a acestuia pentru Nubira II Euro 3?

Majoritatea Nubirelor de aici sunt Euro II, dar a mea e Euro III cu MTIA. Din pacate am doar un manual de service pentru euro II cu IAC.

In weekend intentionez sa curat clapeta de acceleratie, deoarece in zona ei se observa cu ochiul liber depuneri uleioase/funingine, plus ca nu a fost curatata niciodata in cei 48k km.

Share this post


Link to post

Este exact ca la euro 2. Clapeta nu este motorizata ci doar asistata de MTIA deci nu este afectata daca o misti tu manual.

Share this post


Link to post

In legatura cu procedeul de curatare a clapetei de acceleratie / galerie de admisie descris de Mircea (masina cocotata pe bordura cu partea stanga, deschis clapeta de acceleratie si curatat cu spray tip gum cutter), exista vreo restrictie a acestuia pentru Nubira II Euro 3?

Majoritatea Nubirelor de aici sunt Euro II, dar a mea e Euro III cu MTIA. Din pacate am doar un manual de service pentru euro II cu IAC.

In weekend intentionez sa curat clapeta de acceleratie, deoarece in zona ei se observa cu ochiul liber depuneri uleioase/funingine, plus ca nu a fost curatata niciodata in cei 48k km.

curata linistit ca nu are nimic si a mea este E3 si am curatat-o cu o laveta cat am putut,dupa care cu spray...dupa care i-am dat un reset la calc ca se formase asa jeg incat isi schimbase capeta de acceleratie pozitia :) ) si dupa ce am indepartat mizeria ramanea turata masina :D ma panicasem putin

Share this post


Link to post

Posted A minute ago

 

am o nubira 2 din 2007 si am in jur de 33000km sx troaca si am o problema cam de cand am loato 1 an mi se opreste cateo data din mers se dezaccelereaza cand am fost in garantie ma duceam cu ea in servicesi nu mai facea dar dupa cateva zileiarasi incepea si pe gaz si pe benzina cine poate sa-mi dea si mie un sfat am citit cam 20 de pagini din forum am stat vreo 2-3 ore si nu am gasit multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Pe tester ce apare? Verifica senzorul TPS.rolleyes.gif

 

 

Share this post


Link to post

cand ma duc cu ea la service nu are nimic nu imi face in fiecare zi numai cand vrea ea

Share this post


Link to post

1. Te rugam foloseste cu incredere sintaxa limbii romane. Eu unul nu pot citi ce ai scris tu acolo, nu inteleg de unde ai plecat si unde ai ajuns.

2. Problema ta e ca se opreste in mers? Adica la relanti moare ori pierde din putere si moare? In ce context se intampla sa iti ,,moara"?

Share this post


Link to post

corect imi moare cand vrea ea la relantiu fara sa-i fac nimic si cateodata si din mers

Share this post


Link to post

salutare oameni buni!

caut de cateva zile o metoda sa zic asa pt a face un reset de ECM corect...specific...nubira II, euro 3, nu are IAC,are MTIA...fara: "asa fac toate" @-)

 

problema este ca la euro 3 adica cu MTIA nu cred ca ai ce sa cureti (cum este la cele cu IAC) daca porcaria aia este comandata de ECM...toate aceste pt ca am niste fluctuatii de ralanti de #-o ...nu stiu ce sa fie dar tind sa cred :-? ca din corpul clapeta ar fi ceva si de aici rezulta MTIA egal ECM, caci el comanda...am tot cutat peste tot dar nu gasesc un raspuns concludent si nici unul la fel...multe se bat cap-in-cap...reset cu motor cald...ba cu motor rece...si mai stiu eu cum...

 

help!

 

 

numai bine!

Share this post


Link to post

Curatarea corpului clapetei de acceleratie nu a ajutat la nimic?

La mine oscileaza cam 50 rpm (tot Euro III cu MTIA). Inca nu am avut timp de curatat clapeta, carb cleaner-ul l-am luat, sper in weekend sa reusesc sa-i fac ceva.

Share this post


Link to post

salutare oameni buni!

caut de cateva zile o metoda sa zic asa pt a face un reset de ECM corect...specific...nubira II, euro 3

Cauti ceva ce nu exista, procedura prin care se invata turatia de ralanti se numeste Idle learn.

 

Idle Learn Procedure (Nubira2)

 

-Turn the ignition ON for 5 seconds.

-Turn the ignition OFF for 5 seconds.

-Turn the ignition ON for 5 seconds.

-Start the engine in park/neutral.

-Allow the engine to run until the engine coolant is above 185° F (85°C ).

-Turn the A/C ON for 10 seconds, if equipped.

-Turn the A/C OFF for 10 seconds, if equipped.

-If the vehicle is equipped with an automatic transaxle, apply the parking brake. While pressing the brake pedal, place the transaxle in D (drive).

-Turn the A/C ON for 10 seconds, if equipped.

-Turn the A/C OFF for 10 seconds, if equipped.

-Turn the ignition OFF. The idle learn procedure is complete.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea... revin cu o problema de ultima ora la barca mea la care as dori un raspuns cat mai repede ca sa stiu ce e de facut... in mers, intre 40-60kmh , uneori si pana la 80, trepideaza volanul . Nu stiu daca trepidat e termenul corect... e o miscare scurta a volanului, stanga-dreapta, care la viteza mica e mai puternica iar la viteza mare dispare. E FFF enervant pt ca in oras merg cu viteza mica si imi face asa incontinuu. Am fost cu ea si i-am echilibrat rotile dar fara rezultat, face la fel... pareri ceva? mersi anticipat

Share this post


Link to post

Salut,

 

Ultima oara cand am experimentat astfel de probleme mi-au fost solutionate cu indreptarea jentilor...desi le-am dat si eu la echilibrat, mecanicii au omis sa imi spuna ca janta e in sine deformata. Nici geometria nu e o idee rea..

 

Poate pare prea simplu, si mie mi-a luat ceva timp ca sa imi dau seama...nu vedeam padurea de copaci :)

 

In alta ordine de idei, mai ridic si eu o intrebare:

 

Am schimbat de curand set-ul de ambreiaj, problema e ca mi s-a dat plaja de turatii peste cap la masina..nu imi dau seama daca e o consecinta directa a interventiei de service, dar turometrul are cam 3-400 de ture in plus pe treapta de viteza. Stiu asta pentru ca invatasem pe de rost turatiile raportate la anumite viteze standard. Spre exemplu la 120 aveam 3.500 de ture. acum am aproape 4000.. si tot asa..

 

Am resetat ecm-ul cum e descris mai sus..no good...alte sfaturi?

 

Merci

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

@sebivaduva - Ori nu-ti indica bine inainte, ori nu te-ai uitat tu bine. Pot sa-ti confirm ca la 100km/h am 3000rpm, deci la 120 am spre 4000.

 

@dariomario - a inceput sa-mi faca si mie fix cum zici tu (la fix 50km/h are o vibratie usoara stanga-dreapta, si ff putin la 80km/h. Faza ciudata e ca nu face intotdeauna! Cateodata face, cateodata NU, fix in aceeasi treapta de viteza, acelasi drum, aceleasi conditii, aceeasi viteza).

Eu doar ce-am schimbat bascule, bielete, jantele pe fata, discuri si placute + facut geometrie, deci nu cred ca e de-acolo. Singurul factor ce-a mai ramas ar fi cauciucurile, chiar mi-au zis baietii de la vulcanizare ca au o usoara oscilatie.

Edited by LYM

Share this post


Link to post

@andreib Nu cred ca e vorba de asta. Tocmai ce am schimbat tot: placa de presiune, furci, tot felul de alte mizerii :) nu le stiu pe de rost. Inainte imi patina, tinea foarte sus etc. Acum toate aceste probleme s-au rezolvat, exista oare un reglaj care ar fi putut fi dereglat?

 

@LYM 3000 la 100km.h nu s-ar traduce chiar in aproape 4000 la 120 ci la 3500. Mai testez si eu sa vad exact cat am la 100 /h..

 

Inca cva vreau sa va intreb. Ati schimbat vreodata garnitura dintre catalizator si galeria de admisie? Eu am un zgomot oribil de la motor, la acelelratie si cei din service mi-au zis ca s-a stricat respectiva garnitura..N-as vrea sa ma arunc sa o schimb pentru ca tot din cauza zgomot-ului am schimbat si distributia, am inspectat si toba ( care se pare ca e ok ) si tot asa...

Edited by sebivaduva

Share this post


Link to post

@LYM 3000 la 100km.h nu s-ar traduce chiar in aproape 4000 la 120 ci la 3500. Mai testez si eu sa vad exact cat am la 100 /h..

Mda, ai dreptate. Oricum, la 100 km/h sunt destul de sigur ca am o idee peste 3000rpm. In orice caz, n-avea cum sa-ti modifice turatia schimbarea ambreiajului.

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Salut baieti,

Posed o nubira 2 din 2004. De cateva zile se intampla urmatorul lucru: in mers daca o scot pe liber relantiul sta la 1500 de ture. Daca incep si franez ca sa o opresc scade usor pana la 800. PRECIZEZ ca am curatit IAC si facut initializare. La pornire am vazut ca totul e OK: se ridica turatia , iar apoi in 5 sec scade la 800. Care sa fie cauza acestei probleme???

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...