Jump to content

Recommended Posts

Ches cand pui cardanul nou cauta un burduf de planetara care sa acopere crucea aia din compartimentul motor, il gresezi, ii pui burduful peste si va fi montat pe viata

Share this post


Link to post

Astazi am intrebat la magazin de rulemntul de la volan si cuplajul de la volan. Rulmentul mia zis cam 70RON, iar cuplajul sa cad jos 350 RON.

Am un mic joc in volan cand sunt cu mot orpit. Astazi am desfacut carcasa de la volan si se pare ca de la rulment ar fi. Spuneti-mi daca acel rulment poate capata joc in el si cat de usor se poate schimba??

Multumesc.

Share this post


Link to post

Din ce stiu eu, rulmentul nu se poate schimba decat cu tot cu "carcasa coloana de directie" (piesa patratzoasa din aluminiu), in care este inclus... Mai greu de gasit suruburile cu cap fals de forfecare, 4 buc. M8x1.25 si 2 buc. M6x1.0, pe care (cel putin eu) nu le gasesc la fierarii, basca la magazine de specialitate...

Share this post


Link to post

Cu cele de M8*125 te pot ajuta. Cele de M6*1.0 nu tiu sigur. Lasa-mi o adresa de mail daca chiar nu le gasesti.

Share this post


Link to post

Pe autostrada in Ungaaria (intr-un blocaj imens) s-a gandit main cooling fan(cel din stanga) sa se arda si sa intre in scurt. Am ramas fara racire si am fost f aproape de a fierbe motorul... Problema sa rezolvat temporar prin scoaterea mufei ventilatorului cu probleme dar cu un singur ventilator nu merge AC-ul stand pe loc.

 

Deci mai uitati-va si la indicatorul de temperatura la apa din cand in cand...

Share this post


Link to post

@Mircea: L-am montat deja de sambata trecuta... M-am gandit si eu sa pun acolo un burduf, insa n-am avut nici timp, nici tragere de inima sa caut altul. Problema mare cu cardanul a fost ca asta nou avea alt offset si volanul statea rotit spre dreapta cu aprox 90 de grade. O placere sa conduci asa, va dati seama. M-am incapatanat sa nu ma duc la service sa ma jupoaie de bani, asa ca am dat jos coloana de directie si m-am dus la service cu ea doar ca sa imi scoata volanul (eu n-am reusit pt ca nu aveam presa). Am scapat doar cu 10RON :D .

 

Astazi am intrebat la magazin de rulmentul de la volan si cuplajul de la volan. Rulmentul mia zis cam 70RON, iar cuplajul sa cad jos 350 RON.

Am un mic joc in volan cand sunt cu mot orpit. Astazi am desfacut carcasa de la volan si se pare ca de la rulment ar fi. Spuneti-mi daca acel rulment poate capata joc in el si cat de usor se poate schimba??

Multumesc.

 

Un mic joc in volan orice masina are cu motorul oprit. Oricum cred ca e putin probabil sa ai joc din rulment. Eu l-am gresat cu WD40 (singura chestie care putea patrunde fara sa desfac nimic). Alternativ poti incerca sa-l gresezi sa vezi daca mai ai probleme cu ulei pt lant de biciclete (se gaseste tot la spray si e vreo 30-50RON). Eu pe cuplajul intermediar sau cardan cum i se mai spune am dat 280RON, original GM, luat de la Radacini Gara de Nord.

 

Bafta!

Share this post


Link to post

Daca aveam joc in volan era normal sa aibe joc la actionari sus-jos sau stg-dr. El are joc cand iau de volan, iar problema am depistat-o: cuiplajul volan. Incerc sa vad de unde pot sa-l iau mai ieftin. In pitesti cel mai ieftin e la 370 RON. O sa incerc pe net.

Share this post


Link to post

SI sre pare ca sonda lambda care bosch recomanda sa o schimbam la 80.000km la mine a murit. De tot si irevocabil (0.4v constant). Acum intrebarea mea este daca sa iau GM (in care am f putina incredere) sau Bosch/NGK universale. Singura problema ar fi ca bosch din cate am vazut e cu 1 fir iar lambda originala e cu 2 fire...

Share this post


Link to post

@andreib: Ciudat sa iti moara asa de repede, ma gandesc ca poate ai o problema de la aprindere sau altceva care genereaza un amestec bogat si astfel in timp sonda lambda da ortul popii. Eu as merge pe varianta sondei originale. Am un amic cu un Seat care s-a chinuit o vreme cu una 100% compatibila (nu universala) si pana la urma tot a ajuns sa ia una originala. Si normal, e recomndat sa o iei cu numarul de fire corespunzator intrucat ECM citeste senzorul intre 1 fir si masa la cele cu un fir si intre cele 2 fire (dintre care probabil unul e tot masa) la cele cu 2 fire. Diferenta vine la ce se asteapta ECM sa primeasca: un semnal mai murdar (cadere mare de tensiune pe masa, masa este influentata de cuplarea-decuplarea celorlalti consumatori) la cele cu 1 fir si un semnal mai curat la cele cu 2 fire. Oric cum la tine se astepta sa primeasca uns emnal curat, este foarte bine sa i-l dai :) .

 

@all: Am fost cu Nubirica astazi la service (la Top ten AG, de aia de la Apaca m-am saturat) si mi-au gasit urmatoarele probleme: glisiere blocate pe etrierul stang (morala: NU FOLOSITI DECAT VASELINA DE TEMPERATURA MARE LA UNGEREA LOR), flanse amortizor & rulmenti si bucse bascule fata. E pare ca de aici venea si senzatia de isntabilitate si volanul "jucaus". Cost reparatie (materiale+manopera): 1270 RON. Scump domne! Scump! :)

 

Noi sa fim sanatosi! Numai bine!

Share this post


Link to post

@Ches: multumesc pentru sfat. Oricum, bosch recomanda schimbarea sondei la 80.000km, a mea are deja 100.000km.

 

In alta ordine de idei, am schimbat kitul de ambreiaj si simeringul de palier. Acum nu mai am pierderi de ulei (a fost demontat si montat din nou/siliconat) si nu mai stiu ce capac de pe acolo) iar ambreiajul este mult mai usor (nu ca inainte ar fi fost f greu) si tine mult mai bine. Discul nu era decat f putin uzat dar placa nu mai calca pe toata suprafata... Cost 300ron manopera+370 kitul.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

sal la toti baietii .Mi sa rupt cureaua de distributie la nubirica mea .am dus chiuloasa la planat am schimbat supapele de evacuare.am montat chiuloasa si tot ce trebe la motor .A pornit din prima pana aici nici o problema tachetii au tzacanit pana s-au reglat.problema e ca atunci cand motorul merge daca scot fisle 1 si 4 nu se intampla nimic, scanteie au fisele,cand scot fisele 2 si 3 se opreste motorul ceea ce e si normal.Am scos mufele de la injectoarele 2 si 3 si la fel se opreste pe loc la injectoarele 1 si 4 nici un semn.voi ce ziceti or fi injetoarele 1 si 4 defecte ,infundate? are .

 

sal la toti baietii .Mi sa rupt cureaua de distributie la nubirica mea .am dus chiuloasa la planat am schimbat supapele de evacuare.am montat chiuloasa si tot ce trebe la motor .A pornit din prima pana aici nici o problema tachetii au tzacanit pana s-au reglat.problema e ca atunci cand motorul merge daca scot fisle 1 si 4 nu se intampla nimic, scanteie au fisele,cand scot fisele 2 si 3 se opreste motorul ceea ce e si normal.Am scos mufele de la injectoarele 2 si 3 si la fel se opreste pe loc la injectoarele 1 si 4 nici un semn.voi ce ziceti or fi injetoarele 1 si 4 defecte ,infundate? are .

 

 

pun aici si un pret cam cat ma dus pana acum :

rectificat si planat chiloasa 300 de lei

supape admisie 8 buc 136 lei

supape evacuare 8 buc 176 lei

garnitura chiuloasa 77 lei

garnitura galerie aspiratie 17 lei

semering ax cu came 2 buc 34 lei

antigel 6 litri 88 lei

curea distributie 110 lei

rola intinzaroare 149 lei

inca o rola 72 lei

pompa de apa 154 lei

2 tuburi silicon rosu si negru 20 lei

garnitura de la culbutori 50 lei

Nenea mecanicu 400 lei

toate piesele au fost luate de la king auto tineretului

si pentru cei interesati de planare chiuloasa 0720064240 nenea Vasile icon_biggrin.gif

faceti voi un calcul ca mie imi este frica icon_redface.gif

Share this post


Link to post

Cum ai reusit sa rupi cureaua? Cati km aveai cu ea? Ce firma?

Share this post


Link to post

Da' bujiile le-ai verificat? Distributia este bine pusa la punct? Ce te face sa te duci cu gandul la injectoare? Ce spui tu e valabil si daca e prost pusa distributia.

Share this post


Link to post

Mircea, la ce post te referi cand ai pus intrebarea cu injectoarele? :)

Share this post


Link to post

Da' bujiile le-ai verificat? Distributia este bine pusa la punct? Ce te face sa te duci cu gandul la injectoare? Ce spui tu e valabil si daca e prost pusa distributia.

 

 

da am descoperit azi ce este ,am fost la radacini la service si am descoperit ca distributia este bine pusa injectoarele sunt bune de vina este calculatorul.am facut proba cu un alt calculator de la o alta nubira si merge perfect

daca stie cineva de unde iau si eu rpd un calculator cu seria E7 sau K7 as fi recunoscator

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Am fost si eu cu a mea la service marti si au tinut-o pana miercuri seara. Am schimbat service-ul pt ca aia de la Apaca am vazut ca sunt lenesi. Am fost la unii de pe Drumul intre tarlale care mi s-a parut seriosi pe partea de vopsitorie, asa ca am zis sa incerc si mecanica.

 

Am schimbat:

- Basculele - le-am schimbat cu totul pt ca bucsele alea care nu sunt pline s-au rupt dupa <15000km. Mecanicul mi-a spus ca basculele care vin echipate au claitate mai buna si ca ma vor tine cu siguranta mai mult

- Bolturile de la bascule + camasile alea de tabla care vin pe ele

- Bieletele antirului - s-au rupt din nuca cand au incercat sa le dea jos

- Glisierele de la etrierul dreapta fata

- Flansele de la amortizoare

- Rulmetii flanselor

 

Mi-au facut bineinteles si geometria dupa aceea.

 

Tin sa precizez ca nu am auzit zgomote alarmante la masina. Ma ingrijora doar faptul ca in mers volanul juca cateodata stanga-dreapta de unul singur + roata dreapta fata era infranata.

 

Concluzii:

1. Sunt f multumit de comportamentul masinii dupa interventie. Este muuuult mai stabila in viraje si sta mai bine pe drum. E o placere sa o conduc acum :lavolan: . Au disparut si zgomotele de la trecerea peste denivelari (care nu erau puternice, dar sesizabile).

2. Le recomand tuturor sa verifice trenul de rulare in cazul in care au problemele relatate de mine mai sus.

3. Daca la un service va zice ca masina e beton, ca n-ai treaba cu ea si totusi simtiti ca masina nu merge bine e cazul sa mergeti si la un alt service. Poate au mai mult chef de munca...

4. Costul total al reparatiei a fost destul de mare: 1700RON piese + manopera + o mica atentie la mecanic cu care am avut apoi o discutie despre starea generala a masinii. Conform spuselor lui Nubirica acum are trenul de rulare in perfeta stare de functionare. In rest masina e OK si nu am de ce sa mai schimb nimic la ea. A mai spus ca rulmentul de presiune care uruie poate sa mai astepte atat timp cat ambreiajul nu patineaza.

 

Toate cele bune!

 

Ches

Share this post


Link to post

S-au rezolvat in sfarsit scurgerile de ulei de la Nubira din dotare. S-a schimbat:

- simering palier

- simering priza c.v.

- s-a demontat / curatat baia de ulei

 

Ambreiajul nu prezenta urme de ulei / uzura si nu a necesitat schimbare.

Cost total: 400 ron manopera si 80 ron cele 2 simeringuri, garnitura baie si diverse suruburi.

In plus, a primit si o revopsire bara fata, bara spate, portiera spate stanga, haion portbagaj (toate zgariate prin parcare) la un cost de 1500 ron. Vopsitul a iesit impecabil, dar revin cu poze si detalii la "Masina mea".

Acum masina este pusa la punct din toate punctele de vedere, s-a schimbat cam tot ce a fost de schimbat si sper in urmatoarele 6 luni sa nu ma mai "deranjeze" cu drumuri prin service. Zic 6 luni pt. ca maine plecam la un drum lung, ne mutam in Munchen, si am drept de circulatie doar 6 luni cu ea acolo, asa ca pentru cei interesati masina va fi de vanzare undeva spre sfarsitul anului.

Numai bine!

Edited by Juliaen

Share this post


Link to post

@andreib: Ciudat sa iti moara asa de repede, ma gandesc ca poate ai o problema de la aprindere sau altceva care genereaza un amestec bogat si astfel in timp sonda lambda da ortul popii.

Mda, sonda nu avea nimic. S-a sectionat firul unde a fost inadit de montatorii instalatiei de gpl, pacat ca nu am verificat asta din start...

Share this post


Link to post

Tine-o de rezerva pe aia veche. Si dai cu niste decapant si apoi cositoreste-o acolo unde e inadita. Si foloseste banda izolatoare de calitate (vezi ca au si prin Carrefour pe la produse auto de-ala cu care sa-ti faci dungi pe masina :P - e buna si pt electrice). Asa o sa tina mult mai bine in timp.

Edited by ches

Share this post


Link to post

A schimbat cineva carcasa la filtru de aer ? As vrea sa stiu de unde a cumparat-o si cat a costat. Mie mi-a dat un rateu pe GPL de mi-au sarit toate clemele alea si duse au fost. S-au rupt si suportii care tineau clemele asa ca trebuie sa cumpar o carcasa.

Share this post


Link to post

Va salut,

 

Am si eu o mica problema (sper mica) si as dori sa stiu daca i s-a mai intamplat cuiva.

 

Dupa ce pornesc motorul, si incep sa fac manevre stanga - dreapta, in anumite zone ale rotatiei volanului parca nu mai am servodirectie. Practic daca iau spre stanga sunt vreo doua astfel de zone pana la maxim, iar spre dreapta sunt la fel doua si zic eu ca simetrice fata de cele din stanga. Practic vireaza usor pana la un anumit unghi, apoi parca are un hop si trebuie sa trag tare, apoi iar usor, si apoi al doilea hop. Daca merg pe un drum virajat dupa vreo aprox. 20 de viraje merge usor, apoi daca am portiune de drept mare (autostrada) cand intru iar pe viraje iar face. Mi s-a mai intamplat asta iarna dar si-a revenit. La un magazin de piese mi-a zis sa schimb uleiul din caseta, si am facut asta dar nimic.

 

Va multumesc pentru orice idee.

 

Masina este Nubira 2 si are vreo 60.000 Km

Share this post


Link to post

Da cu WD40 sau orice spray degripant pe axul volanului la intrarea acestuia in habitaclu dinspre compartimentul motor si se rezolvaa pb.

Share this post


Link to post

Va salut.

La pornirea motorului a aparut o bataie metalica, localizata undeva in zona pistonului 1, langa ambreiaj. Pe masura ce sa incalzit motorul intensitatea zgomutului a disparut (dupa aprox. 4 km). Am repornit-o si nu sa mai auzit acest zgomot. Am facut in jur de 100 km si cam 10 porniri, 2 la rece dar nu sa mai auzit zgomotul respectiv. Trebuie sa fac un drum de 700 km, inclusiv Transfagarasanu-l si ma cam sperie.

Poate cine sa spuna cam care ar cauza.

Masina are 80500 km. MULTUMESC.

Share this post


Link to post

Merci mult Andrei, nu apucasem sa citesc postul tau si am dat cu niste ulei de motor unde ai spus tu si am dat si unde intra axul in caseta cred. Acum pare ca merge si am sa astept vreo ora (poate am facut prea multe viraje acum) si apoi mai incerc. Singura mea frica era sa nu fie caseta de directie sau pompa (sunt afon la mecanica). Oricum o sa merg sa iau iau un spray degripant.

 

Multumesc mult Andrei si va tin la curent

Share this post


Link to post

Salut!

 

Cum s-a rezolvat problema?

Ceva asemanator am si eu la nubira mea, ba mai mult in anumite perioade nu functioneaza servo. Am schimbat uleiul de servo dar nimic. In anumite perioade functioneaza normal iar alte dati am impresia ca nu am servodirectie. Cred ca logic ar fi daca a cazut pompa de servo sa nu mai functioneze deloc deci sa nu mai fie aceste functionari normale. Care credeti ca poate fi motivul?

Ar putea fi oare de vina si rola intinzatoare de la cureaua de accesorii?

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...