Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Pai vad ca iar a-ti dat-o in SFuri, daca este sa facem comparatie atunci intre OTTO si Diesel hai sa alegem Q7 V12 TDI vs Q7 V8 FSI, benzinarul este de kakao la fel daca facem comparatie intre AUDI A5 3.o TDI @176kw si A5 3.2FSI @195kw, benzinarul este mai puturos. Exemplele ajung si prin curtea lui BMW si MB .

Share this post


Link to post

OK, poate ca am exagerat cu comparatiile... Am sa fac o ultima comparatie, intre cele doua masini ale mele.

Lacetti cu motorul de 1.8 e OK, trage binisor si nu mi-a facut probleme in cei 3.5 ani de cand il am. O masina decenta care isi merita banii. Cand o compar insa cu cealalta nu inteleg de ce consuma dublu cat Diesel-ul condus pe aceleasi drumuri si in acelasi stil! De performante nici nu are rost sa vorbim, Lacetti pare lesinat comparat cu CDTi-ul. Unde se duce toata benzina aia domnule?! :)

 

@Brainiac: nu stiu despre ce circuit vorbesti. As vrea sa te vad facand un Transfagarasan in Type R, concurand un GTI. Sa fim seriosi...

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Nu inteleg, daca tot vreti sa faceti comparatii intre Otto si Diesel, de ce nu faceti intre Otto cu turbina si Diesel cu turbina sau Otto simplu si diesel simplu?? Ca pana acum am vazut numai comparatii intre Otto simplu, fara turbina si turbo-diesel, din care dieselul iese mereu invingator.

Share this post


Link to post

Esti plecat de prea mult timp. Daca incerci sa faci asa ceva, o sa iti rupi dintii, cel putin in TypeR. TSF e plin de gropi! :D

Dar esti obsedat de'a dreptul de carje! E adevarat, ce s-ar face cangurii fara coada...

 

 

PS: Pentru a iti mai deschide ochii, vezi ca mai e un TypeR. Din ala cu punte spate de care iti place tie si, culmea, si cu mai multi CP (din pacate, tot dintr-un aspirat - Soichiro isi cere scuze). Din pacate, au considerat ca europenii nu au nevoie de asa ceva (poate japonezii citesc forumul asta) si nu il aduc in Europa. Sunt sigur ca nici ala nu are sanse cu mighty GTI. Oricum, GTI si-o fura de la a ta de nu se vede, asa ca nu conteaza. :D

Share this post


Link to post

Bre, o dati in avioane. GTI versus Type R versus STi si alte masini exotice. Presupun ca totusi ar trebui sa vorbim de masini de zi cu zi, drive-able si la supermarket, si la servici, si care sa ofere totusi si ceva presiune in fund atunci cand apesi acceleratia. Adica, un compromis.

 

Nu sunt fan diesel, dieselul este pentru tractoare, jeepuri si mosi. Dar, par examplu, caut acum un upgrade la masina. Iata 2 variante de motorizare:

 

#1: un 2.3 turbo, cu o putere fenomenala, dar cu un consum urias (15 urban, 8 extraurban, date in carte), sau benzina aspirat 2.0 150 CP, 187 Nm (11 urban, 7 extraurban), sau diesel turbo 2.0 143 CP, 360 Nm (7 urban, 5 extraurban).

 

#2: benzina aspirat 2.0 158 CP, 168 Nm (10 urban, 6 extra) versus diesel turbo 2.0 140 CP, 310 Nm (8 urban, 5 extra).

 

De cai nu ajung sa ma bucur atat de des, nu ai unde sa mergi prea mult cu peste 150 km/h in tara, din pacate, asa ca-mi ramane doar cuplul de care sa ma bucur. Eh, asta e in ambele cazuri dublu la diesel, fata de benzina, si disponibil mai devreme decat la benzina (nu poti merge zilnic schimband la rosu), iar dieselul e mai economic dpdv consum. Asa ca, tragand linie, judecand realistic, urmatoarea masina va fi diesel (ptiu, n-as fi crezut c-o sa ajung sa zic asta). Asta e cel mai bun compromis, oricum as da-o.

Share this post


Link to post

Asa mai revenim cu picioarele pe pamant.

 

In primul rand, avem cuvantul magic:

Asta e cel mai bun compromis, oricum as da-o.

 

In al doilea rand, depinzand de numar de km parcursi pe an, costuri de achizitie si de intretinere, taxe... blablabla... s-ar putea ca dieselul sa fie mai avantajos. Fiecare isi face calculul si isi stabileste prioritatile.

 

 

 

PS: Numai ca unii prefera sa nu faca compromisuri, desi am incercat :P

Share this post


Link to post

@satori: Ma omule, te-ai gasit tu, desteptule, sa zici de Golf TDI carja si tractor cand tu conduci un Spark, care nici nu stiu daca este considerata masina. Mai lasa-ne cu desteptaciunile tale din cartea de colorat, ca alea-s pentru copii.

Vaxxi are dreptate, ai prea putine locuri in tara unde ai putea profita 100%de caii masinii, insa ai o gramada de locuri unde ai nevoie de cuplu. O las balta, sunteti aici vreo doi, trei care ati inventat gaura in macaroana, deci va stiti mai bine. =D>

Share this post


Link to post

=))

Vezi mah ca inca iti vibreaza ochii in cap! Nu ai reusit sa citesti ce conduc eu!

Share this post


Link to post

:o fftopic:

=))

=))

=))

Asta a fost tare. Titus...te poftesc oricand la macaroana lu' Sato, tu cu tedeiul si el cu "sparcul" ala rosu pe care il conduce. Pe orice distanta, in orice conditii. Si daca ma primiti, ma bag si eu langa voi cu "sparcul" albastru :) )

Share this post


Link to post

Bai.. e clar ca fumul negru de motorina nearsa fauneaza greu sanatatii =))

Share this post


Link to post
Bre, o dati in avioane. GTI versus Type R versus STi si alte masini exotice. Presupun ca totusi ar trebui sa vorbim de masini de zi cu zi, drive-able si la supermarket, si la servici, si care sa ofere totusi si ceva presiune in fund atunci cand apesi acceleratia. Adica, un compromis.

 

Nu sunt fan diesel, dieselul este pentru tractoare, jeepuri si mosi. Dar, par examplu, caut acum un upgrade la masina. Iata 2 variante de motorizare:

 

#1: un 2.3 turbo, cu o putere fenomenala, dar cu un consum urias (15 urban, 8 extraurban, date in carte), sau benzina aspirat 2.0 150 CP, 187 Nm (11 urban, 7 extraurban), sau diesel turbo 2.0 143 CP, 360 Nm (7 urban, 5 extraurban).

 

#2: benzina aspirat 2.0 158 CP, 168 Nm (10 urban, 6 extra) versus diesel turbo 2.0 140 CP, 310 Nm (8 urban, 5 extra).

 

De cai nu ajung sa ma bucur atat de des, nu ai unde sa mergi prea mult cu peste 150 km/h in tara, din pacate, asa ca-mi ramane doar cuplul de care sa ma bucur. Eh, asta e in ambele cazuri dublu la diesel, fata de benzina, si disponibil mai devreme decat la benzina (nu poti merge zilnic schimband la rosu), iar dieselul e mai economic dpdv consum. Asa ca, tragand linie, judecand realistic, urmatoarea masina va fi diesel (ptiu, n-as fi crezut c-o sa ajung sa zic asta). Asta e cel mai bun compromis, oricum as da-o.

 

Asa am avut si eu de ales. Benzinar care haleste 10 in carte (13-14 real) in oras vs Diesel care haleste 7,1 (pana acum in jur de 8 real) in oras. In plus, dieselul are un cuplu mai mare si disponibil mai jos, very fun to drive in the city, foarte relaxant in afara, mai linistit si muuult mai economic. Si are performante superioare benzinarului :D Fac zilnic naveta, merg mult in oras, de ce sa platesc mai mult pentru acelasi lucru?

E drept, am platit o taxa de inmatriculare un pic mai mare dar cam atat.

DAR!

Daca benzinarul era available cu GPL, as fi optat pentru el! Si asta tot prin prisma costurilor.

In concluzie? Fiecare alege ce este optim pentru el si buzunarul lui. Faptul ca unii isi permit mai mult e altceva, si eu mi-as dori un STi de dat cu el pe serpentine in week end, just for fun si un H1 pentru plimbari pe drumuri forestiere, dar ma intind cat mi-e plapuma :P

Share this post


Link to post
=))

Vezi mah ca inca iti vibreaza ochii in cap! Nu ai reusit sa citesti ce conduc eu!

 

De cand e un 1.8, fie el de la Honda, o minune a tehnicii? Nu stiam ca un Civic poate starni asa pasiuni. Al dracu' aburii de benzina, tulbura mintile... :)

Share this post


Link to post

Am zis eu asta? Si totusi, ca fapt divers, imi cunosti motorul? Eu deja il percep ca normal si vreau mai mult :D

 

Mai bine explica-i prietenului in afumare ce minunatie are el sub capota.

Share this post


Link to post

TitvsCaivs ai stat prea mult cu nasu in esapament... =))

Share this post


Link to post
De cand e un 1.8, fie el de la Honda, o minune a tehnicii? Nu stiam ca un Civic poate starni asa pasiuni. Al dracu' aburii de benzina, tulbura mintile... :)

 

 

Si totusi un Civic nu cred ca suporta comparatie cu un Kalos...cu atat mai mult cu un Spark. Cred ca altcineva are mintea tulburata ...daca are impresia ca orice altceva e ...Spark ;)

Share this post


Link to post
...sa zici de Golf TDI carja si tractor cand tu conduci un Spark, care nici nu stiu daca este considerata masina.

 

Ai fi uimit sa vezi cum merge un Spark cu motor de 1l. Cel putin pt. scopul pt care a fost facut (preponderent urban) isi face treaba mult mai bine decat orice diesel de putere/cilindree de 2x mai mare. :)

De cand e un 1.8, fie el de la Honda, o minune a tehnicii? Nu stiam ca un Civic poate starni asa pasiuni.

Hondele in general starnesc pasiuni, si pe buna dreptate ;) . Minune a tehnicii nu stiu daca sunt, dar tehnologia Hondelor e cu mult inaintea multor alte marci. Iti recomand sa te "dai" cu una (fie diesel, fie benzinara) si sa revii cu impresii.

Share this post


Link to post

Voi comparati motoare pe benzina aspirate cu motoare diesel supraalimentate.Scoate turbina aia de pe un diesel,oricat de mare ar fi el,si nu o sa mai fie asa de fantastic diesel-ul asta.Cat despre consum...un diesel de 3.0 nu cred ca consuma cu mult mai putin decat un benzinar de 3.0,plus ca este si mai scump.

Share this post


Link to post

E destul de maricica diferenta de consum, la fel cum e si cea de pret intre cele 2 motorizari (la acceasi cilindree). Alegerea intre cele 2 cred ca o faci in functie de nr. de km parcursi/an.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor sunt nou pe forum dar vreau sa va prezint o comparatie mai inedita zic eu intre 2 masini una benzinara si un diesel bazandu-ma pe experienta mea cu cele doua masini.

 

Prima masina este fosta mea masina un Matiz din 2004 care a facut cam 70.000 de km pana sa o dau,ruland in medie cam 100 km pe zi prin oras,si pot sa spun cu mana pe inima ca si-a facaut datoria ffff bine,si acuma imi mai este dor de ea.Consumul pe care il obtineam cu ea era 7-8% eu avand si un stil de condus mai agitat sau sportiv,cat de sportiv se poate cu un matiz.

 

A doua masina este un Citroen Xsara 2.0 HDI tot din 2004(masina de servici)cu ea faceam la un moment dat cam 300 km pe zi,zilnic,pe drumurile din judet unde deseori vedeam 160 km/h si consumul pe care il scoteam cu ea in conditii de mers afara dar sportiv era de 7-8%

 

Intrebarea evidenta care vad ca e pe acest topic este daca dieselul este cu adevarat o afacere.Din punctul meu de vedere conteaza la ce o folosesti.Daca de exemplu umbli mai mult prin oras nu vad scopul unui diesel,si nu vreau sa supar nici un posesor de diesel.Dar daca faci multi kilometrii pe afara este cu adevarat o afacere si ca sa va exemplific aduc in scena o a treia masina,noua mea masina un Lacetii hb 1.6 16 v care in aceleasi conditii de mers sportiv afara,imi haleste cam 10-12 %.Dar desi creierul imi zicea ia-ti diesel caci este o afacere,zilnic cand ma urc in masina mea sunt bucuros ca nu am luat diesel,desi nu imi dau seama de ce am un sentiment de fericire care sunt convins ca la diesel nu l-as fi avut,repet desi creierul imi zice ca intradaevar pt mine dieselul ar fi fost o afacere.

 

Sper ca nu am deranjat pe nimeni cu postul meu,am vrut sa imi exprim parerea iar daca am suparat vreun posesor de diesel nu asta a fost intentia mea,respect dieselul dar iubesc benzinarele.

 

Share this post


Link to post

In momentul de fata conduc 3 masini. Doua ale mele si una a maica-mi. Ale mele pe benzina, a maica-mi pe motorina. Tico-ul il folosesc pentru oras si din punctul meu de vedere nimic nu este mai bun decat o benzina mica cu cutie scurta in aceste conditii. Consumul este mai mult decat decent, probleme cu parcarile nu ai, etc. Cealalta masina este una cu cilindree tripla. Talpa si turatie cat cuprinde. Suflul motorului este superior oricarui diesel. Acolo unde la diesel schimbi, cu asta te mai duci mult si bine. Vorbesc aici de diesel-uri de 1,9-2l. Comparatia mi se pare corecta datorita lipsei turbinei. Masina asta o folosesc in general in extraurban in cursul saptamanii si in weekend in bucuresti. Consumul extraurban se invarte in jurul la 8.6 -> 10 in functie de greutate, viteza, aglomeratie, etc. In oras ajunge si la 20, dar asta nu este masina de oras. Si nu in ultimul rand suna al naibi de bine. A treia masina are un JTD de 1,9. Un motor care trage binisor, consuma decent, vibreaza la relanti si suna bine pentru un diesel in mers. Dar nu ma mai impresioneaza cu nimic... E aderat ca trage brusc si puternic, dar prea scurt... E masina pe o coduci cu placere cand ti-e lene. :)

Un ultim lucru de adaugat: 2.5 benzina cuplu 220Nm, 1,9 JTD 235Nm.

Daca insa vorbeam de o alta motorizare de pe 850 si anume 2l turbo, diesel-ul era spulberat si nici diferenta de consum nu mai era asa mare.

 

Dintre toate bineteles ca tot benzina mare este mai placut de codus.

Share this post


Link to post

Pedala, am condus 2 benzinare turbo, un 1,8 4 in linie 8 v si un 3,0 v6 24 v. Ambele consumau de rupeau, si trageau asemenea. Dar nu cred ca scoteau consumuri similare cu un diesel de 1,9 sau 3.0. 1,8 se ducea in 14-15 in oras, iar 3.0 sarea de 19-20.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Am spus eu cumva similare? Doar ca diferenta era mai mica. Iar consumurile la turbo-uri difera in functie de masina si sofer

Share this post


Link to post
Un ultim lucru de adaugat: 2.5 benzina cuplu 220Nm, 1,9 JTD 235Nm.

Daca insa vorbeam de o alta motorizare de pe 850 si anume 2l turbo, diesel-ul era spulberat si nici diferenta de consum nu mai era asa mare.

 

Dintre toate bineteles ca tot benzina mare este mai placut de codus.

Eu asa zic :P

Share this post


Link to post

White Chevvy cred ca ti-a spalat si tie Satori creierul =)) Oricum cind iti vei lua masina vei intelege sau cind o sa mai cresti .

 

Date tehnice pt necunoscatori .

BMW 530d

Performance

Top speed 250 km/h

Acceleration 0-100 km/h 6.8 s

Consumption

In the city 8.6 l/100 km

Out of city 5.1 l/100 km

Average consumption 6.4 l/100 km (ECE)

 

BMW 530i

Performance

Top speed 250 km/h

Acceleration 0-100 km/h 6.3 s

Consumption

In the city 10.9 l/100 km

Out of city 5.8 l/100 km

Average consumption 7.7 l/100 km (ECE)

 

Pretul la diesel este mai mare cu fix 400E adica 45.500E benzina si 45.900 varianta diesel .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...