Jump to content
 

Sign in to follow this  
danutz

Probleme La Instalatia De Racire

Recommended Posts

Vin si eu cu o problema: imi ies aburi de la radiator si nu stiu de unde, nu se vede. Acul din bord de la apa i-mi sta la mijloc, ventilatorul nu-mi porneste, si daca desfac capacul de la vasul de expansiune apa este rece si da pe afara, adica o ridica in sus pana curge toata !

Imi poate spune cineva ce se intampla ?

 

Edit moderator: atentie la scris !

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai constatat ca se pierde lichid de racire fiind nevoie sa completezi in sensul ca scade nivelul in vas, chiar si foarte putin, la anumite intervale de timp) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat ca a inceput sa piarda lichid de racire iar la o inspectie mai amanuntita am observat si 2 pori pe radiatorul de racire cu urme de lichid si umeazeala pe radiator.

 

Lichidul de racire are o culoare ruginie. Care sa fie cauza pentru culoarea ruginie? La cat se schimba lichidul de racire? Are un an.

 

Si alta intrebare. Indicatorul ala care arata temperatura nu este gradat. In mod normal sta fix la jumatate intre cele 2 patratele.

Mi-a trecut de jumatate indicatorul doar vara pe calduri de 30 de grade cand am avut AC'ul pornit. Cand este la jumatate ce temperatura are modorul 80 de grade?

 

Ma intreb oare pot sa-mi pun baza pe indicatorul asta sau e si asta ca martorul de la ulei care se aprinde cand s-au dus 3 sferturi de ulei din motor?

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post
Share on other sites

acul intre cele 2 puncte 85 - 90 grd C

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara !

Am o mare rugaminte ! Dupa ce am citit mare parte dintre comentarii , ofuri , pasuri , am si eu durerea mea . Vad ca se vorbeste despre "dopul de golire al radiatorului" sau despre "robinetul de golire al radiatorului" . Ce este si unde se afla de fapt acest ... reper ? Dupa mai multe schimburi de antigel efectuate in service-uri , situatia m-a obligat sa fac acesta manevra , acasa . Am dat aparatoarea din partea dreapta , jos , am gasit "dopul - robinet" si ma asteptam ca rotindu-l un sfert de tura spre stanga , antigelul sa inceapa sa curga , dar ... Nu s-a miscat deloc si de teama sa nu-l deteriorez ( rup ) am considerat ca-i mult mai simplu sa apelez la oameni cu experienta si sa intreb . Este DOP , care trebuie desfiletat pana cand se desprinde de radiator , sau este un ROBINET care odata rasucit , da voie antigelului sa curga ? Dati-mi un raspuns va rog inaite de a ajunge in situatia de a strica ceva !!!

Va multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie desfiletat. Nu e musai sa il scoti complet din radiator insa trebuie sa invarti de cateva ori pana incepe sa iti curga lichidul. Iti recomand sa faci asta cu radiatorul cald altfel riscul de a-l rupe este chiar de luat in considerare. N-ar strica sa desfaci putin capacul vasului de expansiune, cu grija, pentru a elibera din presiunea din circuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Salex ! Din nefericire , ma aflu la a doua tentativa de a desfileta "robinetul-dop" , fara "succesuri" ! E drept , din pozitia culcat-nerezemat , cu mana stanga ,si pe pipaite , e tare greu . Azi am fost la un centru de dezmembrari auto ( sa vad din alta pozitie , ce si cum ) , am gasit un radiator ( mizerabil) la 150 RON , cu un robinet asemanator cu cel de pe masina mea , la fel de "sudat" ca si al meu insa nu m-a tentat foarte tare . Cred ca am sa merg din nou la service , sa-l desfaca ei , pentru ca elevator sau rampa n-am gasit . Oricum , la sevice sau nu , nu ma las !!!

Inca odata , multumesc pentru sfaturi si sper sa rezolv pana la urma .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@executive, vezi ca uneori incapatinarea costa, chiar foarte mult parerea mea. Nu forta nota de nu-si da drumul robinetul in cauza ca de il rupi ... ai pus-o . Ceva mai complicat a ii pune "petec" . Mai sint si alte variante de tii a il goli radiatorul in totalitate . Il dai jos si scurgi tot din el, dupa care il clatesti bine de ai chef, chiar si la exterior , sau desfaci colierul turului de pe radiator si il lasi sa se scurga . O alta varianta ar fi sa iti faci o "sonda" ce poate fi folosita atit pe tur cit si pe retur sa iti cada mai comod. Un motoras spalator parbriz (recomand modelul cu care a fost echipata skoda , anii '80 spre ex, ce nu trebuiesc scufundate in lichid) doua capete de furtun transparent (din ala subtire) a cite 1m/buc sa zicem, ii cauti sensul absoarberii de nu il are inscris (unele au indicate sensul, altele nu ... ) apoi il introduci frumos in radiator pina la baza si il alimentezi la bateria existenta pe masina si-apoi trage tot afara .

 

Asta-i modelul de motoras de care aminteam anterior, daca tot umbli pe la dezmembrari , unde posibil sa aibe vreo amarita de skoda sau motorul in cauza, chiar si nou sa-l cumperi face toti banii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata , am rezolvat problema . M-am dus la service ( sa-l rupa ei ) si-a mers , l-au deschis ( fara sa-l rupa ) , am schimbat atigelul iar acum sunt mult mai linistit .

Multumesc tuturor celor care m-au sfatuit si promit sa impartasesc din experienta mea ori de cate ori o sa am ocazia ! :osanale:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut pe toti!

M-au napadit problemele la Cielo si incerc sa le rezolv pe rand. Prima problema - instalatia de racire.

Dupa aprox. 4km prin trafic intens indicatorul de la apa sare la maxim in partea superioara.

Dupa alti 4km, ajuns acasa, am ridicat capota si ventilatorul de pe radiator functiona.

Intrebarea mea este daca este normal sa creasca atat de mult temperatura lichidului de racire, ATENTIE! la 2,5 grade afara, incat sa activeze termocupla.

Anterior problemei s-au executat reparatii in partea superioara a motorului (rectificare chiloasa, schimbat garnitura, supape, tacheti, ax cu came).

Nu sunt foarte sigur pe ceas. Cateodata revine la normal dupa ce-i aplic doi pumni in bord. Ieri nu a vrut sa cedeze cu toata bataia administrata.

Deci la 2,5 grade afara sa se activeze termocupla. Pare totusi ca lichidul era foarte incins. Ce ziceti?

 

Multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e exclus sa ai termostat blocat pe deschis, sau sa deschidă foarte putin. Tre sa simti ca sufla destul de multa caldura ventilatorul ala cand porneste. Caldura ai? Baga mai cald cu acul pe rosu?

 

//pe inchis am vrut sa spun, scuze

Edited by tunning4life

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva nu pusca ... Cu termostatul blocat pe deschis, lichidul intra fara opreliste in radiator, deci deja se raceste zdravan. Daca mai porneste si ventilatorul, nu vad de ce nu ar raci lichidul ala. Varianta cu termostatul deschis foarte putin ma face sa ma intreb ce anume convinge termocupla sa porneasca ventilatorul. Din toate asta, parca parca ar fi o problema combinata: termostat si pompa de apa. Daca, in urma reparatiilor, s-or mai fi facut si alte belele, greu de zis.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termocupla (termo - cupla, cupleaza doar) da semnal ventilatorului si la -10° (sau mai bine) de-o incalzesti in trafic (si nu doar). Indicatorul temperaturii din bord isi ia semnal de pe chiulasa. Doua chestii aparte. Faptul ca a pornit ventilatorul ... nimic grav, isi face treaba doar si foarte bine ca a pornit si po-a sa mearga la infinit. In scimb, de indicatoru-i bun ... cu usurinta ii fiebe chiulasa de nu-i localizata si remediata cauza in regim de urgenta. Eu unu nu exclud a fi o alarma falsa doar, si indicatorul s-o faca pe nebunu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In urma operatiei de reparatie la chiulasa, s-au reconectat toti senzorii? E vorba de 2 sonde de temperatura: una sub distribuitorul de aprindere (da semnal la ECM) si una langa distributie pt. semnal indicator bord.

Uite topic deschis de tine, @ cornel: http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/39637-senzori-temperatura-apa/ .

Edited by cris06

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut din nou!

Revin la mesajul meu din 31.01.2017 si vreau sa va spun ca in kegatura cu temerea mea privind cresterea temperaturii lichidului de racire a fost o alarma falsa.

Ieri am strans mult mai bine suruburile de la ceasul de apa si dupa doua zile de circulat in aceleasi conditii de trafic, acul a ramas pe mijloc.

Recomand asadar tuturor ca inainte de orice cheltuieli sa faca aceeasi operatiune.

Atasez niste poze care pot ajuta la modul in care se demonteaza panoul cu ceasuri.

As avea si o intrebare.

Ar fi posibila montarea unui termostat pe furtun (asa cum era la Dacia). Daca a studiat cineva problema?

Am sa revin pe un alt subiect, pt. ca v-am spus in prima postare ca m-au napadit problemele si incec sa le dau de cap una cate una.

 

Multumesc

post-19030-0-55785400-1486145546_thumb.jpg

post-19030-0-88531000-1486145553_thumb.jpg

post-19030-0-05689300-1486145564_thumb.jpg

post-19030-0-30396900-1486145570_thumb.jpg

post-19030-0-90072000-1486145577_thumb.jpg

post-19030-0-35703800-1486145583_thumb.jpg

post-19030-0-40335400-1486145589_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logic, Cornele, odata cu temperatura creste si presiunea in instalatie (de nu ai pierderi), iar in cazul in care indicatorul (acul) be bune ajunge la capat de cursa, iti da lichidul de racire afara din instalatie, asta in cazul in care supapele capacului vasului de expansiune is in toate mintile, altfel, una din componente cedeaza, cam asta se intimpla de regula din cite stiu eu.

 

Legat de un termostat extern, nu-i mare inginerie. Al existent anulat si ramine doar carcasa (de legatura) iar pe turul radiatorului cu sectionarea furtunului in cauza te legi cu noua achizitie (carcasa+termostat, complecta) dar n-are nici un rost din punctul meu de vedere, cade in afara chiulasei si oarecum ventilat. O gasesc o operatie inutila si singurul avantaj ii inlocuirea acestuia. Avind in vedere ca nu-i chiar un consumabil ce se cere schimbat periodic la intervale scurte ... nu i-as muta locul, cel mult il schimb o data cu distributia de ma deranjeaza si cam atit. Personal, nici pompa de apa nu am schimbat-o de cind e trasura la mine (si evorba de citiva ani buni) insa , fiecare dupa cum crede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi posibila montarea unui termostat pe furtun (asa cum era la Dacia). Daca a studiat cineva problema?

Da, este posibila. Am studiat-o si am folosit-o cu succes. Poti pune termostat "de furtun" insa trebuie sa faci niste mici modificari. Intrucat corpul termostatului nu mai sta scufundat in lichidul fierbinte (din zona chiulasei), risti sa iti deschida prea tarziu sau, mai grav, deloc. Pentru a preveni asta, va trebui sa dai cel putin 2 gauri diametral opuse, cu un burghiu mic (2 mm), in palaria termostatului. Astfel vei asigura un flux minim de lichid si vei favoriza functionarea corecta a termostatului. De ani bun fac asta si nu am avut probleme. Anul acesta nu am avut timp sa ma ocup de problema si iarasi am vazut temperatura "de regim" de maxim 82*C :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avind in vedere ca nu-i chiar un consumabil ce se cere schimbat periodic la intervale scurte ... nu i-as muta locul, cel mult il schimb o data cu distributia de ma deranjeaza si cam atit.

 

Si daca, atunci cand il schimbi, nimeresti unul (sau chiar 2, cum au patit-o multi), cumparat cu bani grei, declarat a fi "de firma" (bineinteles si cu holograma RAR !) si care nu merita sa stea nici macar la pubela fiindca murdareste gunoiul menajer. Ce te faci ???

Devii specialist in demontat si montat distributii sau imbogatesti meseriasii, nu-i asa ? "Pute" piata de astfel de piese care, dupa cateva sute de km de functionare, te lasa iar "cu ochii in soare".

Parerea mea este ca solutia montarii pe furtun, cu amendamentele pertinente ale colegului @Salex, este foarte binevenita pentru cei "atinsi" de o astfel de problema. Eu as folosi chiar un termostat construit special pentru amplasare in furtun, ceva model Dacia, sau chiar unul de Dacia (fiindca mai prost decat ce se vinde actualmente pt. Cielo, nu poate fi).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, am inteles. Motivul unui astfel de demers ar fi intr-adevar faptul ca schimbarea termostatului nu este deloc o operatiune la indemana oricui.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Si daca, atunci cand il schimbi, nimeresti unul (sau chiar 2, cum au patit-o multi), cumparat cu bani grei, declarat a fi "de firma" (bineinteles si cu holograma RAR !) si care nu merita sa stea nici macar la pubela fiindca murdareste gunoiul menajer. Ce te faci ???

Devii specialist in demontat si montat distributii sau imbogatesti meseriasii, nu-i asa ? "Pute" piata de astfel de piese care, dupa cateva sute de km de functionare, te lasa iar "cu ochii in soare".

Parerea mea este ca solutia montarii pe furtun, cu amendamentele pertinente ale colegului @Salex, este foarte binevenita pentru cei "atinsi" de o astfel de problema. Eu as folosi chiar un termostat construit special pentru amplasare in furtun, ceva model Dacia, sau chiar unul de Dacia (fiindca mai prost decat ce se vinde actualmente pt. Cielo, nu poate fi).

 

 

Si ce-i rau in asta ? :mrgreen:

 

Iti schimb termostat nexia/cielo (8 valve) in aproximativ o ora (si-o juma' de ora de ii la pariu) si asta fara a demonta distributia , cu exceptia carcasei de protectie superioare/exterior si suruburile (partial de retin bine) carcasei interioare. Operatiunea (explicata cindva pe forum din cite retin) fu pusa in practica si executata cu brio.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate Victor, cu finete, rabdare, simt tactil si putina contorsiune se poate face operatiunea fara a reface in intregime procedura schimbarii curelei de distributie.

Dar, daar, munca cea cu adevarat grea (bruta) este pana la demontarea partii inferioare a aparatorii transmisiei distributiei (ridicare pe cric, scoatere roata, pini plastic, aparatoare noroi si carenaj, rezonator, scut dr., slabire alternator si intinzator AC, curele anexe si AC, blocare arbore si demontare fulie, demontare suruburi si scoatere aparatoare). Pentru un cunoscator ca tine, aflat si in deplinatatea fortei fizice, ceea ce spui este perfect realizabil. Recunoaste, totusi, ca nu este prea... confortabil :wallbanger: Mai ales daca nevoia (strict la subiect - nu interpretati ! :> ) te mai "loveste" si iarna.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crezi ca pe mine nu m-a mirat cind am vazut unde-i plasat ? Eheee ... mi-am bagat si mi-am scos de nu s-o vazut, da' ce sa-i fac daca istetii acolo l-au plasat si e intr-adevar mult de munca a ajunge la termostat. Pe-atunci, cind l-am schimbat (nu retin cu exactitate de pe trasura mea sau cealalta) am studiat terenul si i-am gasit mod pentru a putea fi schimbat fara a demonta distributia. Acum, odata ce i-am prins firul ... o rezolv iute.

 

Acum, de as desface o distributie de cielo (8V) cu siguranta as pregati terenul in ceea ce priveste termostatul si mai exact, cu un burghiu mare (12-14mm) as perfora carcasa (din plastic) din spate fix pe pozitia suruburilor carcasei termostatului sa poata fi extrase prin interiorul protectie distributiei. Celelalte doua suruburi de sustinere a protectie din spate, pot fi slabite suficient (din cite retin) prin intermediul orificiilor rotii dintate a axului cu came cu o cheie tubulara lunga si subtire (deci modelul de tubulara lung , nu scurt) . Se prea poate. Nu-i rea ideea mantarii un termostat pe furtun, dara nu stiu ... pe mine nu ma coafeaza si nu-i ai mult decit un punct de vedere.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare lume.

Am patit o "belea" si anume am oprit masina in parcare si dupa 20-30 de secunde am vazut ca iese abur pe la coltul capotei la sofer, am coborat si curgea apa si abur sub masina.

Am stat nistel sa se calmeze am deschis capota si toata partea de sub vasul de expansiune e uda.

 

Ce fac???

 

(acum aprox 500km am schimbat distributia cu pompa de apa si rola intinzatoare de la AC, la fiecare pornire de atunci se aude o scartzaiala cam 5-10 secunde care inainte nu era).

 

Astept sa se raceasca completez si il pornesc iar la relanti sa vad ce face? Apa in bord imi sta numai intre punctulete alea 2 exact la jumate.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil termostat blocat inchis, sau supapa de pe capacul busonului stricata. Trebuia sa înceapă acul sa urce macar cand a inceput sa scuipe pe la vas

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...