Jump to content
 

Sign in to follow this  
marckcos

Curea De Distributie

Recommended Posts

Consider ca a sosit momentul sa-mi cer scuze public pentru facptul ca mi-am permis sa-ti "contrez" vastele tale cunostinte in domeniu, acumulate in 4 ani de liceu auto. Deasemenea, miscat de "obraznicia si tupeul" meu, doresc sa-mi recomanzi o bibliografie, care sa ma ajute sa ma "cizelez-culturalizez", pentru a avea sansa sigura la obtinerea "medaliilor gratis" oferite de tine pe acest forum.

 

Respectele mele !

Edited by wwillym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consider ca a sosit momentul sa-mi cer scuze public pentru facptul ca mi-am permis sa-ti "contrez" vastele tale cunostinte in domeniu, acumulate in 4 ani de liceu auto. Deasemenea, miscat de "obraznicia si tupeul" meu, doresc sa-mi recomanzi o bibliografie, care sa ma ajute sa ma "cizelez-culturalizez", pentru a avea sansa sigura la obtinerea "medaliilor gratis" oferite de tine pe acest forum.

 

Respectele mele !

Mister doctor in motoare si distributii,iti spun asa pt tine,vezi ca service urile sint pline in proportie de 90% de mecanici facuti pe banda rulanta la "apelul bocancilor" pe masini si utilaje din anii 80-90,vreo 20-25 am scolit eu,nu prea mi a iesit ca de ...cu 8 clase nu prea poti sa l pui sa mai si gindeasca,dar cel putin am incercat,am colegi de liceu pe la reprezentante care mi spun asta,ei muncesc de le sar dintii din gura si restul ii dau sculele la mina,iar la bani iau toti la fel,pricepi,se lucreaza in acord global la mercedes,iveco,porsche citroen...asta i romania,afara un mecanic bun ajunge la 3000 euro iar necalificatul la maxim 1200 euronumai in occident stiinta si priceperea sint apreciate,aici nulitatile iau bani la fel ca meseriasii!Sint sigur ca stii pe unde te regasesti,daca crezi ca 4 ani de liceu si vreo 28-30 de mecanica si surubareli pe la utilaje grele(in c tii)sint de prisos sau inseamna zero,e clara scara ta de valori si capacitatea de a face diferenta intre meserie si nulitati,daca as intra in amanunte s ar putea sa te sperii si nu vreau!Mai putina ironie ti ar prinde bine,gindeste inainte sa vb sa nu te faci de ris pe aici si in alta parte,de regula noi care stim cum stau lucrurile f precis iti mai dam si apa la moara ca sa ti rupi gitul in cazul in care te apuci de vreo masina ,eu am incercat doar sa te aduc pe calea catre adevar,trezestete cit mai ai timp,cred ca dupa vreo 150-200 de curele schimbate la diverse masini,plus inca vreo 30-50 de lanturi de distributie cum era odata pe la motorase,pot sa ma pronunt in aceasta materie,nu de alta dar n am gresit nici macar la prima reparatie,adica fara greseala,fara sa fiu asistat de vreun maistru sau meserias,meseria se fura dar,intii se studiaza bine teoria,cine crede altceva e liber sa creada ce vrea.Orice domeniu al tehnicii pleaca de la o teorie ,practica este dupa teorie,si tine de indeminarea fiecaruia,fara smecherii sau simplificari,ok!Teoria si tehnologia de punere in opera a pieselor este intotdeauna unica deci una singura ,nu s niciodata mai multe...poate acum intelegi ca mecanica fotbalul si carnea de porc "este" grele!Bafta,sanatate,Razvan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mister doctor in motoare si distributii,iti spun asa pt tine,vezi ca service urile sint pline in proportie de 90% de mecanici facuti pe banda rulanta

 

Buna ziua stimate domn montoya68/Razvan,

 

Apreciem foarte mult faptul ca reusiti sa scrieti cantitati mari de text (multi dintre noi nu reusim...), fara formatare in pagina si de multe ori fara legatura cu topicul respectiv.

 

Va rog sa faceti un efort de vointa

 

- pentru a formata inteligibil textul pe care il postati;

- a va mentine la subiectul topicului in care postati;

- a ne demonstra si noua ca ne respectati;

- a ne dat exemple din manualul masinii despre care este vorba in cazul in care faceti o afirmatie; in caz contrar se poate incepe discutia cu urmatoarele clisee:

 

"Eu cred ca"

"Mi se pare ca"

"Am impresia"

"Este posibil sa"

 

 

afara un mecanic bun ajunge la 3000 euro iar necalificatul la maxim 1200 euronumai in occident stiinta si priceperea sint apreciate,aici nulitatile iau bani la fel ca meseriasii!

 

Acest fragment cred ca este pentru categoria "diverse" sau "barfe"

 

daca as intra in amanunte s ar putea sa te sperii si nu vreau!Mai putina ironie ti ar prinde bine,gindeste inainte sa vb sa nu te faci de ris pe aici si in alta parte,de regula noi care stim cum stau lucrurile f precis iti mai dam si apa la moara ca sa ti rupi gitul in cazul in care te apuci de vreo masina

 

Va rugam frumos si respectuos sa nu ne speriati. Ironia este dovada unei minti sanatoase, insa orgoliul e problema celor mai multi dintre noi...

Despre accidente de genul "ca sa-ti rupi gatul" sa nu mai vorbim.

 

 

eu am incercat doar sa te aduc pe calea catre adevar,trezestete cit mai ai timp,cred ca dupa vreo 150-200 de curele schimbate la diverse masini,plus inca vreo 30-50 de lanturi de distributie cum era odata pe la motorase,pot sa ma pronunt in aceasta materie,nu de alta dar n am gresit nici macar la prima reparatie,adica fara greseala,fara sa fiu asistat de vreun maistru sau meserias,meseria se fura dar,intii se studiaza bine teoria,cine crede altceva e liber sa creada ce vrea.

 

Pentru incercarea de aducere pe "calea cea buna" se ocupa alte institutii, aici e pur si simplu un forum de discutii pe teme auto.

Felicitari pentru curelele si lanturile schimbate, fara greseala si respect pentru experienta dvs.

 

 

Orice domeniu al tehnicii pleaca de la o teorie ,practica este dupa teorie,si tine de indeminarea fiecaruia,fara smecherii sau simplificari,ok!Teoria si tehnologia de punere in opera a pieselor este intotdeauna unica deci una singura ,nu s niciodata mai multe...poate acum intelegi ca mecanica fotbalul si carnea de porc "este" grele!

 

Orice domeniu al tehnicii pleaca de la o terie. Teoria evolueaza si se imbunatateste constant. Ce am invatat acum 10 ani din pacate nu mai este foarte valabil azi.

Intr-adevar unele lucruri "este grele", dar inainte de a vedea gunoiul din ochii chelorlalti incercati sa priviti spre interiorul dvs.

 

 

Salutare la toti.Am o intrebare daca se poate.Am umblat la distributie dupa 5000 km.si dupa remontare a inceput sa huruie intre 2500 si 3000 turati.Se poate sa faca asa daca nu am respectat sensul de rotatie al curelei?Masina este un espero dohc 1.8.Va multumesc. :osanale:

 

Huruitul de obicei vine de la rulmeti gripati.

Sensul de montare a curelei?

post-5059-0-88837300-1335212877_thumb.jpg

Daca avea sens pe ea si ai montat-o invers da-o jos si pune alta noua corect!!!

Montata invers se uzeaza mult mai repede decat este normal si risti sa se rupa.

 

Nota:

Dl. montoya68/Razvan - observati ca au am scris doar 4 randuri pentru problema lui ABUSORIN.

Va provoc sa va dati cu presupusul - care post a fost mai util? Al meu sau al dvs.?

 

Cu stima,

Florin

Edited by butysoft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista vreo 5-6 repere inca fixe de vreo 50 de ani,iar una din ele are vreo 100 de ani,a ramas aceeasi la toti constructori de motoare auto si utilaje,poate imi spui vreo noutate si eu nu stiu,tare as vrea sa aflu!Sanatate,Razvan

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general cind vb de precizie si tehnica ,cliseele nu prea isi au locul,nu exista in materie de tehnica acele clisee la care faceti referire,decit pt cei care "sufera" ca ar fii ceea ce nu sint,mecanicva si modul de punere in opera a reparatiilor necesare este unul singur,adica "eu cred ca" ...nu prea isi are locul,aici n avem marje ,poti sa spui :"eu stiu ca asa se executa cutare"mai ales cind stii ceea ce afirmi pe baza experientei dobindite prin munca si pasiunea cu care o faci.Nu esti atit de abil sa muti discutia pe cit ai vrea,de combativi este plini ,mai putini mecanici buni sint pe zi ce trece,oare de ce!Rulment exista si in pompa de apa,iar la cielo nu prea se schimba rulmentul si presetupa ci pompa cu totul,oare am gresit cu ceva!Pompa are de regula uzura mai mare decit restul elementelor ca "poseda" o rola/fulie,pt ca circula antigel+ apa prin ea,restul doar produc curent sau presiune de ulei,iar apa si antigelul produc "ceva uzura" pompei,nu spun ca ar fi obligatoriu sa fie pompa,pot fii rulmentii din compresor sau alternator,doar ca interpretarea dvs lasa de dorit.Sanatate,Razvan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Am si eu o mica problema la Cielo-ul SOHC sa zicem: cureaua de distributie e relativ moale ( in partea dinspre fata masinii ). Spun relativ pt ca este tensionata dar parca nu cam cum as fi banuit eu. Am desfacut si la un prieten si la fel e si la el.

Asa trebuie sa fie mai "moale" sau ar trebui sa fie bine tensionata?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur ca nu e vorba de cureaua de accesorii ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% este vorba de cureaua de distributie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat si eu la ultimele 2 distributii faptul ca minunatele curele Gates in cutie rosu cu alb sunt mult mai largi decat prevede.

Pur si simplu intinzatorul statea aproape de maxim, la una din ele chiar lovea in punctul de intindere maxima, s-a intins la maxim prin rotirea pompei de apa insa tot nu era suficient.

Eu as incerca contitech data viitoare, poate sunt mai bune, gates astea ce se gasesc prin magazine nu prea mai par "originale".

 

Tot ce pot sa spun e ca cele 2 masini merg perfect cu aceste curele slabe, insa intinderea nu se compara cu cea de la 16V de la mine, unde iti rupi unghiile sa o pui si pe urma sta "lemn" de-abia poti sa o apesi oriunde ai apasa.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

am inteles, multumesc.

 

O sa fac cam 350 km asa cum e acum, apoi o schimb pt siguranta mea sufleteasca :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut.Am avut tinp liber si am cautat rezolvare la problema mea.Aveam huruit intre 2500 si 3000 rotati.Imi cer scuze ca revin atat de tarziu,dar revin cu rezolvarea.Am desfacut distributia si am vazut ca roata dintata de pe vibrochen freca in aparatoarea ei.cand strangeam cele doua suruburi ale aparatori de plastic a distributie tabla aceea avea tendinta de a iesi in afara in partea de jos.Nu se aseza bine pe blocul motor.Am indreptat putin si totul este ok.Nu mai huruie.Va multumesc pentru sfaturi si va doresc numai bine. :lavolan:

 

Scuze pentru (tinp).Am observat tarziu.Va multumesc inca o data

Share this post


Link to post
Share on other sites

a avut dreptate cine a zis ca e buba mare cu distributia la 1.5 dohc...sunt patit recent in ciuda faptului ca distributia a fos schimbata anul trecut in urma cu aprox. 40-45k km.

lista de piese la mine a continut : kit distributie (curea + role), supape, semeringuri supape, 6 tacheti hidraulici (restul am inteles ca erau ok), 2 garnituri de chiuloasa, semeringuri axe cu came + vibrochen, cuzineti , set segmenti pistoane, ulei+ filtre, antigel...si problema nu e inca rezolvata deoarece am avut supriza sa constat dupa segmentare ca in momentul in care motorul se incalzeste scoate ff tare fum albastru (atat la relanti cat si in sarcina).

Compresia e buna, motorul merge rotund, uleiul i-l voi verifica iar, insa am facut abia 150km din rodaj, antigelul e la nivel...bujiile nu au fost schimbate, au fost doar arse si curatate.

Are cineva vre-un sfat poate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu daca e de la segmenti, bujiile au fost schimbate si apoi verificate la o perioada si nu era nici una umeda si nici nu scoate fum pe la carter sau pe la celalalt furtun de sus de la capacul chiuloasei. Insa mai nou scoate fum la pornirea la rece, iar la cald alterneaza. sunt perioade cand scoate fum putin, insa sunt si perioade cand ii afum destul de tare pe cei din spate. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

a avut dreptate cine a zis ca e buba mare cu distributia la 1.5 dohc...sunt patit recent in ciuda faptului ca distributia a fos schimbata anul trecut in urma cu aprox. 40-45k km.

 

 

Nu ai avut garantie ?

N-am mai auzit de curea rupta la un an si mai putin de 60 000km.

 

Ai aflat de ce s-a rupt? Pompa blocata sau rola intizatoare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Am si eu o mica problema la Cielo-ul SOHC sa zicem: cureaua de distributie e relativ moale

 

Cureaua nu a fost intinsa corespunzator,din comoditate sau din necunostinta.Cauta pe cineva care stie,sau daca vrei sa o faci tu pot sa-ti dau detalii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau a fost proasta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dati-mi va rog o idee. Dupa cum am mentionat intr-un post anterior am schimbat destul de multe la motor insa masina se comporta in continuare foarte rau.

La rece porneste, insa la cald am avut surpriza de mai multe ori sa nu mai porneasca sau sa porneasca f greu.

Consuma ulei foarte mult si implicit scoate mult fum albastru.

Sunt perioade cand merge rotund si trage bine, insa sunt si perioade cand balbaie la relanti, ba chiar am avut surpriza sa se mai si opreasca motorul la franari mai puternice.

Nu stiu ce sa fac...sa merg sa desfac iar motorul si sa o iau de la capat sau sa caut o chiuloasa second?

Sa fie de la ghidajele de la supape?...sa nu fie distributia la punc?...sau de la ce poate fi?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot fi multe piese care sa-ti dea efectele astea. E bine sa o pui pe tester, dar la cineva care stie ce trebuie sa arate testerul nu care doar sa-ti arate ce e pe acolo si sa-ti ia banii. Cauta bine mai intai furtunelele de pe acolo, mai ales cel de la MAP sa nu aiba scapari. Cand pornesti la rece ECM compenseaza cantitatea de benzina, care e readusa la normal in momentul in care se incalzeste, deci tie nu-ti merge bine in conditii optime. Incepi, deci, cu verificarea furtunelor de vacuum si apoi un reset de ecm. Asta poti sa faci tu, iar daca "inconvenientele" au aparut dupa ce ai deconectat bateria vezi pe aici procedura de "idle learn". Treaba cu fumul albastru am patit-o si eu si am scapat de ea cu semeringuri de supape noi. Ar fi de urmarit daca fumul este prezent tot timpul sau numai la pornire si cand stai in trafic mai mult, si se incinge motorul mai tare.

Edited by bibicu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fumul iese la pornire (in 90 % din cazuri) si la mers dupa circa 5 minute timp in care se incalzeste probabil motorul. In trafic motorul nu se incalzeste excesiv, chiar si cu carton in fata pus de cand a dat gerul acul la apa nu trece de jumatate. Nu iese tot timpul fum la fel, uneori e rezonabil, alteori daca stau 5 minute intr-un loc (la relanti) fac ceata dupa mine.

 

 

Momentan caut pe cineva (dupa cum bine spune si bibicu) care sa se si priceapa ce trebuie sa zica testeru'.

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Axxel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul intra in camera de ardere pe la supape saiu pe la segmenti.poti sa faci un test de compresie dar nu este relevant daca ai segmentii de ungere rupti sau prost montati.Poti verifica bujiile sa vezi daca sunt afumate(una sau mai multte).Este posibil ca semeringurile de supape sa fi fost de proasta calitate si sa fi iesit de pe ghiduri.Testerul nu rezolva problema consumului de ulei care e posibil sa genereze mersul neregulat.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post
Share on other sites

GM nu produce curele de distributie.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce marca de curele de distributie este mai buna? GM sau Gates ?

 

Contitech-Germania

Gates-Belgia

Dayco-USA

Cea mai ieftina din astea 3.Toate sunt bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...