Jump to content
 

Sign in to follow this  
VAXXi

Bec Rosu Baterie Aprins

Recommended Posts

Va salut.

Am un Cielo din 96 si azi dimineata cand am pornit mi a ramas martorul de la baterie aprins si motorul sta in turatie ridicata la relanti. As dori sa mi dati un sfat va rog pana o duc la mecanic luni. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 3 ani mi s-a ars din nou alternatorul se pare. Mi s-au aprins martorii brake si baterie in bord si nu mai incarca deloc.

 

Acum mi-am adus aminte ca si prima data cand mi s-a ars am dat in frana si am uitat sa pun piciorul pe ambreiaj iar motorul masinii S-A OPRIT CU CONTACTUL PUS. Asa am facut si acum nu am fost atent si am pus frana eram in viteza intai am uitat sa o scot pe liber s-a opit si SURPRIZA S-A ARS ALTERNATORUL. 100 % asta s-a intamplat si prima data cand s-a ars exact la fel. Ce sa fac sa cumpar unul nou sau sa incerc sa il mai repar pentru a 2 oara? :wallbanger:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut o mare prostie. Am cumparat alternator nou cu racire interna(480 lei). Cel vechi era delco remy 4 diode racire externa l-am pus in locul celui vechi si SURPRIZA. Nu merge nu incarca!! :wallbanger: Mi-a fost frica ca nu mai ajung la service fiindca trebuie sa traversez orasul si mi-a fost frica sa nu raman cu ea prin vreo intersectie si l-am montat singur pierzand si garantia la el astfel. Cum e posibil sa nu mearga? Mai are alternatorul vreo siguranta ceva? ca din cate am vazut nu exista sigurante pentru alternator. Mi s-au stins martorii din bord ( brake si baterie) cand pornesc motorul dar ramane ~ 1 sec bateria aprinsa dupa ce opresc masina( inainte cand mergea alternatorul vechi nu ramandea deloc bateria aprinsa 1 sec). Tensiunea la borne cu motorul pornit e de 12.3 deci nu incarca absolut deloc. Ce pot sa fac in situatia asta?

 

Am mai stat putin cu masina pornita si a inceput sa incarce. Incarca 13.5, 13.6 la relanti iar daca turez motorul ajunge pe la ~14 fara consumatori. Cu consumatorii porniti insa scade repede la ~12.7 12.5. Cablurile le-am verificat sunt ok. Banuiesc ca asa merge el. Bateria se pare ca a fost descarcata. Avea tensiunea inainte de montarea noului alternator 12.2 Nu am tinut masina la relantii mai mult de 30 de min.

 

Inca ceva. Scartaie ingrozitor cureaua aia nu am reusit sa o fac sa nu mai scartaie. Am mai slabito, am intinso si tot la fel face. Am observat ca freaca in partea dinspre motor in fulia alternatorului. :wallbanger: E normal sa se incinga alternatorul? Nu poti sa ti mana pe el

 

Acum de ce sta martorul bateriei 0.5-1 secunda cand opresc masina?? Arata ca e vreo problema sau e ceva normal?

post-14272-0-98840900-1315658816_thumb.jpg

post-14272-0-68486300-1315658825_thumb.jpg

post-14272-0-16597000-1315658834_thumb.jpg

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Later edit. Am rezolvat problema am mai intins cureaua si astfel a disparut scartaitul. Alternatorul incarca 14 - 14.2v la pornire la relanti. Cu toti consumatorii masinii ajunge la 13.5v la relanti. Insa am observat ca daca pornesc si statia de 500 w si o dau la maxim atunci caput numai face fata. Scade in continuu si ajunge chiar si la 12.3 la relantii. Deci trebuie sa imi aleg ori faruri aprinse ori statie. Doar cu statia audio pornita la relanti tensiunea la borne e de 13.8.

 

AVIZ celor ce au statii pe masina. Pe timp de noapte sa le lase mai usor ca nu face fata alternatorul. E prea mic de 85 A se pare.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune mana si refa legaturile electrice prima data. Ai probleme undeva la papuci, contacte imperfecte. Ia un aparat si vezi unde "pierde" curent. Citeste topicul de la pagina 1 si o sa vezi o gramada de chestii interesante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi se aprinde bateria in bord.am masurat si incarca prea mult.am verificat alternatorul si am schimbat releul de 2 ori.tot mult imi incarca 16.care e problema/are cineva idee.mai intra cineva pe aici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca are cineva idee de ce imi incarca prea mult va rog dati mi si mie un sfat.am scris mai inainte care e treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai luat manualul tehnic ? ai parcurs diagrama de diagnosticare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu mai vorbim de cititul acestui topic de la pagina 1. In primele 3 pagini proabil gaseai si o posibila cauza, cum ar fi releu incarcare defect.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ catalindc: i-ai schimbat beculetul din tabloul de bord cu simbolul "baterie"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum ar fi releu incarcare defect.

 

 

l si am schimbat releul de 2 ori

 

Cred ca trebuie mai intai elucidata problema "arderii" releului de incarcare.

Edited by papie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am citit eu aiurea scuzele de rigoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt. cris06 pai ce treaba are beculetul baterie cu incarcatul prea mult?cum am spus imi incarca 16 16.2.daca stii ceva spune-mi si mie

 

cum sa fac sa gasesc cauza arderii releului?de ce s-ar putea arde,ai idee?electricianul spune ca nu are nici o treaba vreun scurt sau altceva.eu ma gandesc la alarma ca merge cam aiurea .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spune-i electricianului sa masoare tensiunea de excitatie si, daca e buna, sa verifice ce a facut prost prin alternator.

Nu ar strica o privire si la circuitul electric al masinii, eventual de verificat daca bateria aia mai e in firea ei.

 

PS Noi aici dam sfaturi pentru cei care au ramas blocati undeva in repararea propriei masini.

Daca deja ai dus-o la cineva de meserie, crezi ca noi te putem ajuta mai mult pe nevazute decat cineva de meserie care are masina in fata?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu asa sper.am mai avut o problema si cu ce am citit pe forum am rezolvat-o.poate a mai avut cineva aceeasi problema.si scuze ca nu ma pricep ce e tensiunea de excitatie.referitor la electricieni nu mai am incredere in ei si nu cunosc pe cineva sa imi recomande unul bun.merci pentru sfaturi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensiunea de excitatie este tensiunea de referinta a releului de incarcare. In functie de ea, acest releu regleaza curentul prin rotorul alternatorului astfel incat la iesire sa ai o tensiune constanta de incarcare indiferent de turatia motorului.

 

Ia manualul cum a zis colegul vaxxi si spor la documentat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru catalindc82 si pentru toata lumea :am avut aceeasi problema ca el pe dacie acum doua saptamani(incarca 16,8-17).Am fost cu ea la electrician si a spus ca undeva e o masa imperfecta.Pentru ca ii era sila sa verifice a legat o masa de la minusul bateriei la incuietoarea capotei.Acum incarca 14,4-14,6 :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca cu o alta baterie. Daca citesti ceva topicuri mai in spate, aceeasi problema am avut-o si eu si pana nu am schimbat bateria am demontat de 1000 de ori alternatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut am o problema cand bag in marsarier mi se aprinde bateria din bord dar se vede slab cand scot din marsarier nu se mai vede oare din ce cauza ar putea fi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand bag in marsarier mi se aprinde bateria din bord dar se vede slab

 

Masa slaba sau scurt in cablaj.

Daca incarcarea este ok, nu ai sigurante arse sau altceva si nu te deranjaza poti sa o lasi asa sau iti recomand sa te duci la un service specializat pe electrica auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a rezolvat prin schimbarea alternatorului si a bateriei.

Salutare. Am o problema stranie la incarcare. Am mers cu masina cam 200 km. Dupa aia am lasto in parcare cam 1 h cand sa o pornesc nu mai aveam baterie. Martorul la baterie cand am pus contactu nu se aprindea. Am schimbat alternatorul cu unu bun, am schimbat releul, am pus alta baterie, dar cand pun contactul becul de la baterie tot nu se aprinde si nici alternatorul nu incarca si sunt sigur ca e bun. care sa fie problema ca nu stiu???? si precizez ca am fost la 2 mecanici cu ea si nau reusit nimik.

Verifica si eventual schimba becul din bord. Multe scheme se bazeaza pe acel bec si astfel el trebuie sa fie functional pentru a incarca.

Mamaaaa,,,,, ce "rezolvari" ma doare capul :shocking: Edited by florinellll

Share this post


Link to post
Share on other sites

@florinelll

 

Ceva de genul schemei atasate. Peria rotorului nu prea are alta tensiune (pana in momentul in care cele 3 diode incercuite incep sa genereze plus) decat cel ce strabate lampa de control.

Poate gresesc, dar pot sa-ti spun ca la mazda 626 D (86) nu functioneaza fara bec (din propria experienta). Ca si idee la modelul avut de mine (plin de diode mai cava ca un televizor) se aprindeau in bord (la punerea contactului) toate becurile de control (inclusiv bec ars, frana de mana, lichid frana, bec motorina etc) dupa pornirea motorului se stingeau iar dupa 5 secunde se reaprindeau cele cu probleme (daca existau) astfel stiai ca toate becurile sunt functionale.

La "japoneze" o sa gasesti (daca te pasioneaza) multe chestii pe "dos".

post-8639-0-28632800-1335952707_thumb.jpg

Edited by papie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia nu este o schema reala.

Prin becul martor trec max 100mA ,iar necesarul excitatiei este de la 2A-----10A in functie de alternator si necesitatile instalatiei electrice.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! :)

 

Am o problema cu un Espero: cand ii pun contactul se aprind ca in mod obisnuit becurile din bord: check engine, presiune ulei, martor usa deshisa, frana de mana... si cand invart in fata nu se intampla nimic, electromotorul nu se invarte, dar se sting toate becurile. Apoi, dau cheia inapoi, se reaprind si consumatorii functioneaza ca de obicei, becurile din bord, faruri, avarii, geamuri, etc. Dupa ce o invart iar, se sting toate. Am pus multimetrul pe bornele bateriei si arata cam asa: fara cheie in contact 12,4 V - 12,6 V, cu contactul pus, la fel. Dupa ce invart cheia, timp in care se sting toate, las cheia pe pozitie si ma duc iar sa masor: 0.3 V :-/ Imediat ce o dau inapoi din nou 12 si ceva. Am verificat sigurantele, toate ok, releul de pornire la fel. Mi se pare foarte ciudat ca a facut asta din senin. Am mers fara probleme pana acum, ieri dimineata la fel, 5 km mers fara nicio problema, pornit normal, apoi lasata 4-5 ore, mers cateva sute de m, facut cumparaturi ( 10 minute ), si n-a mai mers.

Cam ce credeti ca ar putea fi? Ce as putea sa verific/schimb?

Edited by OmCret

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una din posibilitati ar fi intreruperea unui element al bateriei,in cazul asta,ochiul magic (daca are) care arata ca bateria este incarcata,poate fi verde si te poate pacali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...