Jump to content
 

Sign in to follow this  

Recommended Posts

Buna tuturor,

detin un Aveo 1.2, B12S1 benzina si GPL(Tomasetto). Asta iarna, masina nu pornea decat accelerata. Am fost la Opel GTT pentru resetare clapeta de acceleratie, dar dupa aceasta interventie mi-a aparut eroarea P0300 la mersul pe benzina. Pe gaz merge ok. 

Pornirea este tot greoaie, doar accelerata daca este frig afara. Daca este cald afara pornirea este ok. In cazul in care merg pe benzina palpaie check engine, masina merge intrerupt si nu trage. Cand trece pe gaz masina merge bine.

Am curat clapeta de acceleratie, senzorul MAP, facut idle learn dar degeaba. Bujiile, fisele au fost schimbate acum 10.000 km. Consumul este undeva la 16 litri pe gaz:(

Ce imi recomandati sa ii fac?

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, vad ca ai mai avut un topic deschis anul trecut cu ceva probleme cu ralantiul. Ar fi fost indicat sa continui mesajele acolo.

Din ce imi dau seama, calibrarea clapetei de acceleratie a rezolvat o problema si a generat altele, sau masina are mai multe bube. La aprinderea martorului engine check,  P0300 era singura eroare citita pe tester? 

La motoarele 1.2 probleme cu supapele nu  prea au fost, ideea e sa incerci totusi o curatare de injectoare (ori cu demontare ori cu un  Gunk cleaner /ceva echivalent pus in rezervor si dat o talpa cu 3-4000 rpm timp de o jumatate de ora  in afara orasului (mai greu zilele astea). Ma gandesc la ce ai zis ca pe gaz merge mai ok (dar cu consum mare) si ar putea sa mai fie o problema de pierderi pe la furtunele de vacuum care ti-a dat ceva simptome si cu ralantiul. Ai zis ca ai curatat senzorul MAP, cum ai facut asta ca nu prea e ok sa umbli la el.

Spune te rog cate ceva despre motor, cati km are si de cand i-ai pus gaz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Multumesc mult pentru raspuns:)

Masina o am de 2 ani de azi. Gazul a fost montat pe la 80.000 km, de fostul propietar,eu am luato pe la 120.000, masina are acum in jur de 160.000.

Povestea belelelor a pornit cam asa: dupa ce am cumparat masina, daca aveam AC pornit si apasam ambreiaj + frana se intampla sa moara motorul. Dupa ce am curatat clapeta de acceleratie, masina ramanea turata, check engine cu amestec prea bogat,  ce am descris in subiectul meu mai vechi. Am reusit sa gasesc pe cineva cu un terster universal care mi-a rezolvat problema. Masina nu a mai avut erori sau probleme cu turatia pana cand a inceput frigul.

Cum a venit frigul, masina nu mai pornea decat accelerata si murea cand apasam ambreiajul pana cand se incalzea motorul. Am dedus ca e din cauza clapetei care nu poate tine relatiul cand e frig si am fost la GTT. le-am explicat problema si ei mi-au resetat clapeta. 

Dupa ce am plecat de la ei, check engine la mersul masinii pe benzina. Verificat cu o mufa OBD 2, P0300. Este singura eroare care apare. O sterg, daca masina merge pe gaz nu mai apare. O trec pe benzina, clipeste check engine aprins, nu mai are putere, apas pedala dar se accelereaza greu. 

Am fost la cineva, curatat din nou clapeta, desfacut capacul unde se afla partea electronica daca nu are vreun dinte ceva rupt(totul parea ok), resetat clapeta dar problema persista.

Curatare cu aditiv pentru injectoare am facut anul trecut dar nu a avut niciun efect(masina avea mici intreruperi cand mergea pe benzina).

Furtunasele de vacum le-am verificat, nu am gasit nimic care sa fie crapat sau iesit de la locul lui.

Senzorul MAP l-am curatat cu un spray de contacte electrice folosit pentru curatarea senzorului de aer de pe admisie. Nu a avut niciun efect(pozitiv sau negativ). 

Problema e ca am citit mult despre eroarea asta, P0300, si cauzele sunt o gramada(de la bobina, compresie, pompa benzina, injectoare, EGR, senzor ax cu came etc). Ma gandeam ca a mai patit cineva aceasta problema si are o solutie. 

O zi faina:)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, catalincristian2009 said:

Problema e ca am citit mult despre eroarea asta, P0300, si cauzele sunt o gramada(de la bobina, compresie, pompa benzina, injectoare, EGR, senzor ax cu came etc).

Din pacate asa este, poti adauga si bujiile ! Incearca sa elimini potentialele cauze care nu se limiteaza DOAR a mersul pe benzina. Bobina, senzori ... etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/6/2020 at 9:45 AM, catalincristian2009 said:

Am fost la cineva, curatat din nou clapeta, desfacut capacul unde se afla partea electronica daca nu are vreun dinte ceva rupt(totul parea ok), resetat clapeta dar problema persista.

Senzorul MAP l-am curatat cu un spray de contacte electrice folosit pentru curatarea senzorului de aer de pe admisie. Nu a avut niciun efect(pozitiv sau negativ).

Nu este deloc indicat sa desfaci corpul clapetei, este nevoie de recalibrare si stiu ca se poate face doar cu un scaner original Scan100. Este foarte posibil ca nici cei de la GTT sa nu fi reusit calibrarea corecta, dupa simptome. Sau clapeta nu avea nimic si ei au umblat unde nu trebuie. O eroare de clapeta declanseaza de obicei un DTC P0122. Ar mai fi un test de facut, schimbat corpul clapetei MTIA cu unul de la o alta masina si vazut ce se intampla.

Eventual poti investi intr-o interfata OBD2 si sa verifici etanseitatea galeriei prin monitorizarea senzorului MAP - in galerie la ralanti trebuie sa ai cca 35kPa vacuum.

PS. O resursa importanta: Manuale service Chevrolet GMDAT

Edited by perfidus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...