Jump to content
 

Sign in to follow this  
ches

Probleme AC Chevrolet Epica

Recommended Posts

Salutare, scriu aici patania cu intretinerea sistemului de AC, poate va va fi de ajutor.

Saptamana trecuta am fost la Norauto Titan sa ii fac intretinerea la climatizare, adica sa scot freonul si uleiul vechi si sa pun nou. Temperatura exterioara era de aprox 30 grade Celsius. Au trecut aproape 4 ani de la vechiul schimb si simteam ca nu mai baga foarte rece (nu am masurat temepratura), desi totul mergea OK - compresorul cupla/declupa cum trebuie. Dupa reumplere "mecanicul" mi-a zis ca presiunea in circuitul de high pressure este cam mare si ca ar trebui sa curat radiatorul AC din fata cu jet de apa la spalatorie. Am plecat de la service spunandu-i ca o sa fac asta, AC-ul mergea corect.

La doua zile dupa schimb, masina lasata in soare (temperatura de 36 grade), compresorul cupla si decupla imediat, apoi statea cateva secunde, apoi cupla si decupla din nou samd. Am lasat masina intr-o parcare acoperita si dupa aprox 30min AC-ul mergea corect. M-am dus peste ei la service si acelasi "mecanic" mi-a spus ca poate fi o problema cu compresorul, ca probabil sistemul AC are o problema si ca el nu are ce sa imi faca decat sa scoata freonul si sa puna din nou. I-am spus de nivelul crescut de presiune in circuitul de high pressure si atunci mi l-a masurat din nou si din ce am vazut fluctua, in mod asemanator cu ce se vede in film.

Cum "mecanicul" nu imi inspira deloc incredere am luat problema in propriile maini si am cautat pe internet. Am gasit ca simptomele mele sunt clasice pentru o masina in care s-a bagat prea mult freon.

Am urmat tutorialele de pe internet si am eliberat o parte din freon apasand cu varful unei surubelnite pe valva de umplere pe ciruitul de high pressure. Am oprit motorul in timp ce AC-ul era pornit ca sa ramana presiune in circuit. Apoi am apasat pe valva 1-2 secunde, apoi am lasat 10-15 secunde, apoi am apasat din nou, reluand de 4-5 ori. Dupa aceea AC-ul a inceput sa functioneze corect imediat dupa ce am scos freonul.

Cam toti care s-au lovit de asta au spus ca problema este ca au facut reumplerea fara sa tina cont de temperatura ambianta. Din ce banuiesc si aparatul tipului nu tinea cont de temperatura ambianat si el a bagat 820g de freon cate intra la 25 grade C, desi afara erau 30 grade C.

In plus, chiar daca nu stiu exact cat am scos (poate 10 grame, poate 30 grame), toate informatiile de pe internet spun ca este mult mai rau sa ai prea mult freon decat sa ai ceva mai putin. Chiar ma gandesc daca nu ar fi bine sa mai dau 2-3 pufuri afara.

Sper ca informatiile sa va fie de ajutor in cazul in care patiti ceva asemanator.

Masuri de siguranta:

1. Freonul este toxic si nu este bine sa fie inspirat, deci tineti-va fata departe de valva. Lucrati in afara sau intr-un garaj bine aerisit. Nu strica nici sa aveti ochelari de protectie si masca pentru nas si gura.

2. Aveti grija mare la maini, purtati manusi si puneti o carpa peste zona unde este valva. Daca sunteti atinsi de jet, pielea si tesutul de dedesubt vor ingheta instantaneu si va veti alege cu o buba foarte urata.

3. In caz de probleme cel mai bine este sa va intoarceti la service-ul unde ati pus freon si sa ii puneti sa verifice presiunea in instalatie. Daca se pricep cat de cat, vor intelege ca au pus prea mult si vor scoate ei surplusul. Daca nu, macar vedeti daca presiunea pe ceasul de high pressure sare si atunci aveti confirmarea ca au pus prea mult.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Este bine de stiut acest aspect. Ca deobicei, meseriasii cu a lor scule si manute.... Chiar aveam incredere in aparatura asta automata de bagat/schimbat freon dar se pare ca nimic nu e perfect. 

Bine ca ai gasit solutia,  Ma gandesc sa nu fi schimbat si eu degeaba compresorul pentru ca se manifesta exact cum ai descris: cupla, facea rece o perioada de timp dupa care nu mai cupla sau cupla dar nu mai baga rece. Eu am zis ca e defect si l-am schimbat.😀

Share this post


Link to post
30 minutes ago, nt98adu said:

Este bine de stiut acest aspect. Ca deobicei, meseriasii cu a lor scule si manute... Chiar aveam incredere in aparatura asta automata de bagat/schimbat freon dar se pare ca nimic nu e perfect.

Asa ziceam si eu dar se pare ca nu...

P.s. M-am saturat de mecanici prosti care se cred centrul universului...

Share this post


Link to post

Ieri colegul Emil (naghis) mi-a fost de mare ajutor si ii multumesc pe aceasta cale. Mi-a atras atentia ca in Epica nu intra 820g, ci 450g conform cu stickerul de pe capota de care eu nici nu stiam. Se pare ca nici meseriasul nu stia sau nu s-a obosit sa se uite, au luat datele dintr-un manual pdf facut de Behr Hella.

M-am intors la service (de data asta era alt mecanic) si au recuperat 430g din cele 820g bagate, restul de 390 parea ca le-a pierdut pe la ventilul de low pressure unde am vazut cafacea bulbuci dupa ce a dat jos capacelul ca sa se conecteze la aparat. Deci din cauza presiunii mari, a iesit pe unde a gasit un punct slab. Din fericire dupa strangerea ventilului nu a mai pierdut, am verificat aseara de mai multe ori si la service ai acasa.

Ieri reumplerea a facut-o corect cu 450g freon si 220g de ulei. Bineinteles ca presiunile in cele 2 sisteme, high si low pressure, stateau unde trebuie.

Voi tine sub supraveghere ventilele si felul in care evolueaza temperatura din grilele de ventilatie si in caz ca observ diferente ma voi duce la un alt service, pe la astia nu mai calc.

Degeaba aparatul ala face tot daca ei nu sunt in stare sa diagnosticheze corect ce le zice aparatul. Stiam eu mai multe despre diagnoza AC dupa 1 ora de stat pe youtube decat stia mecanicul dupa 3 ani la service...

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cantitatea de 220 ml ulei este una corecta pentru instalatie? Nu de alta dar in momentul in care am schimbat compresorul scria pe el 220ml refrigerant oil, ulei care se pune separat in compresor prin busonul dedicat. Chiar am masurat cat ulei am scos din compresorul vechi si a rezultat 175ml.

Dupa schimbarea compresorului si umplerea instalatiei, am avut urmatoarele valori imprimate de aparat:

- gaz recuperat = 70g, ulei recuperat 1ml, vid = 25 min.

- ulei injectat = 20ml, color injectat = 5ml, gaz injectat = 680g

De aici am dedus ca uleiul din compresor nu are legatura cu uleiul introdus in instalatie pentru ca in momentul recuperarii cei 220ml nu apar ca recuperati.

Share this post


Link to post

Da, ce iese pe la buson este in compresor in spatele pistonaselor, fara legatura cu partea de presiune. Din ce am vazut eu trebuie pusa exact cantitatea scoasa, asa zice in orice manual.

Eu de exemplu cand l-am demontat complet am bagat 200 ml la sfatul unui frigotehnist si merge bine, are ceva zgomot dar ma indoiesc ca este de la prea mult ulei in el.

@ches  Vad ca ai rezolvat si era ala prost, dar postez aici ca poate ajuta. Un alt motiv pentru care instalatia are presiune prea mare pe high este dryer-ul infundat (tulumba aia). Se intampla dupa ceva timp, se considera consumabil si e cam 100 RON. Merita schimbat, un compresor lucrand in presiune mare face zgomot, se uzeaza prematur si e mult mai scump 🙂

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Astia mi-au bagat 220ml de ulei pe la busonul de umplere cu freon, acum sper sa nu fie rau. Presiunea in sistem statea exact pe valorile standard (marcate de astia de la service cu pixul pe ecran 🙂 ) - 15 bar pe high pressure si parca 3 bar in low pressure, de low pressure nu sunt f sigur.

Edit: Am pus si poza cu stickerul pentru cei care nu il mai au:

IMG-20180618-WA0013.thumb.jpg.b787692f84c31f5cb5eb2fa6963692a4.jpg

Edited by ches

Share this post


Link to post

Este ok, asa statea si la mine undeva in jurul lui 15 iar cand pornea compresorul urca pe la 18 bari.

 

Share this post


Link to post

La mine intra 750g in instalatie (conform sticker), iar baiatul a incarcat 700g pentru a nu forta instalatia 🙂

Share this post


Link to post

Salut.  Știți unde s-ar putea repara compresor de aer conditionat?  Cica nu baga destula presiune. Merg in caldura si nu ma incanta deloc. Un compresor nou ma ajunge minim 1300 lei. Am incercat la Turbotec Bucuresti, dar cand au auzit de Chevrolet au zis ca nu repara asa ceva. 

Share this post


Link to post

Mai bine incerci sa iei unul din dezmembrari sau suna si la altii care fac reparatii. Esti sigur ca e de vina compresorul si nu vreo conducta sau un oring sau condensorul/ evaporatorul?

Share this post


Link to post

Salut. Am cumparat compresor reconditionat. 1300 lei cu piesa ceche la schimb. Trebuie sa il montez si sa vedem daca se rezolva problema. 

Share this post


Link to post

Salut, am un Chevrolet epica 2.0 si nu imi merge ventilatorul din fata de la A.C am masurat firele de la mufa si nu vine curent, ce as putea face ?

 

Share this post


Link to post

Salut, verifica cablajul pana la cutia de sigurante si sigurantele si releele. La relee poti folosi unul similar, spre exp aparent poti folosi R3 in loc de R1 sau R2. Poti verifica cablajul si miscand de fir in zona mufelor sau in zonele unde se uneste cablajul secundar cu un cablaj principal.

Bafta!

392623768_siguranteEpica.thumb.JPG.6776c0d011db52ca8b6ea60b29e8963d.JPG

Share this post


Link to post
Acum 2 ore, ches a spus:

Salut, verifica cablajul pana la cutia de sigurante si sigurantele si releele. La relee poti folosi unul similar, spre exp aparent poti folosi R3 in loc de R1 sau R2. Poti verifica cablajul si miscand de fir in zona mufelor sau in zonele unde se uneste cablajul secundar cu un cablaj principal.

Bafta!

392623768_siguranteEpica.thumb.JPG.6776c0d011db52ca8b6ea60b29e8963d.JPG

Am verificat cablurile am schimbat releele între ele și degeaba, tot nu vine curent 

Share this post


Link to post

Nu am manualul la indemana, daca te uiti la schema electrica poate te prinzi ce ai mai putea testa. Sau mergi la un electrician cu schema sa caute el problema. Cel mai probabil ventilatorul este comandat prin releu de ECM, calculatorul care se ocupa si de injectie. Acum, felul in care ia decizia sa il porneasca poate depinde de mai multi senzori, deci posibil ca unul dintre el sa fie defect sau deconectat. Sau poate fi chiar partea din ECM care da comanda. Investigatia este complicata si presupune sa citesti din manualul de service toate capitolele care tin de ventilatoarele din fata, aer conditionat etc.

Share this post


Link to post

Am Am fost la elictrician auto si mi-a spus ca ar fi piesa din imagine, chestia e ca nu gasesc codul pentru a o comanda, daca ma puteti ajuta cu un cod de piesa, multumesc

WhatsApp Image 2021-08-23 at 15.34.35.jpeg

Share this post


Link to post

Pai fara sa stiu cum se cheama piesa, cum as putea cauta un cod...

Share this post


Link to post

Chiar nu stiu cum se numeste, am cautat si eu de la releu pana la senzor si asa mai departe si degeaba.

Share this post


Link to post

96614412, dar nu cred ca o gasesti in tara, poate doar dezmembrari.

Share this post


Link to post

Da, asta pe autototal mi-o arata si vine in 4-6 zile lucratoare

Share this post


Link to post

Poti incerca si la pieseautoradacini si la autoeco.ro, vezi cine iti aduce piesa mai repede si mai ieftin.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...