Jump to content

Sign in to follow this  
ches

Separator Ulei Gaze Carter

Recommended Posts

Salutare,

Nu am gasit pe nicaieri problema asta aici, asa ca am zis sa va impartasesc experienta mea, poate va ajuta.

In urma cu mai multa vreme am observat ca sub turbina, in zona in care intra racordul de aer care vine de la filtru, exista o pata de ulei. Un pic speriat am desfacut racordul sa identific scurgerea si am gasit ulei in racord si in furtunul care vine de la piesa cu codul 96440314. Turbina este in stare buna, nu am gasit pic de joc sau alte scurgeri. Am cautat pe internet si am gasit ca piesa in cauza este un fel de valva PCV, iar pe forumul BMW am gasit ca piesa de pe motoarele lor diesel are si rolul de a filtra uleiul din gazele din carter.

 

post-4287-0-74881300-1501666926_thumb.jpg

 

Am gasit piesa originala la numai 102 lei si am cumparat-o dupa cod. Din pacate una din prinderile piesei noi nu este la fel ca la piesa veche, au mutat-o cu jumatate de cm, deci nu aveam cum sa o inlocuiesc plug and play. Am fost nevoit sa demontez ambele valve ca sa pastrez carcasa de plastic de la cea veche si sa inlocuiesc valva, o-ringul, arcul si capacul, adica fix chestiile care conteaza.

 

Mai jos aveti poza cu cele 2 valve, cea noua si cea veche. Contructia este foarte simpla - la depresiune mare in galeria de admisie valva (discul de cauciuc) este supt si inchide mult (nu de tot) , nemailasand gazele din carter sa ajunga in admisie. Totodata, datorita formei, cred ca are si rol de oil catch can, practic uleiul condensand in cavitatea mare si apoi este intors in carter. Nu a gasit nici urma de filtru asa cum are BMW spre exemplu.

 

post-4287-0-81070800-1501666928_thumb.jpg

 

In poza cu cele 2 PCV-uri se observa si ca vechea valva are cauciucul deformat, iar la atingere se simtea mai putin ferm, in timp devenind mai "gumos"/lasat.

 

Urmeaza ca dupa cateva luni (deci cateva mii de km) sa vad daca mai apar pete de ulei sau au disparut complet. Intre timp am cumparat si un oil catch can de pe ebay care pare construit mai cu raspundere si nu este doar o cutie de tabla goala cum am mai vazut pe youtube. O sa vad cum arata de fapt in aprox o luna cand probabil ajunge.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ai facut curios, am sa ma uit si eu sa vad despre cum sta treaba si la a mea Epica. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are pe naiba bmw filtru, nu are bre nimic, tot sistemul ala minunat cu arc si cauciuc de imbacseste admisia.

La ce bmw ai vazut filtrul ala? Posibil sa fi avut E46 NFL-ul, code motor m47d20, am auzit eu niste povesti, dar daca e asa e prost sistemul, filtrul ala se imbacseste in timp si face presiune in circuitul de ungere al turbinei uzand-o prematur.

Cel putin am auzit niste povesti de-astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar membrana respectiva nu e de gasit ca piesa de schimb, kit reparatii ? Avind in vedere ca ii demontabila ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu are nimic membrana, e ok, sistemul e prost, sau poate nu, poate asa trebuie sa fie, eu personal as pune un catch-can la ulei si nu l-as mai baga in admisie dar ca de obicei, mi-e lene, la espero fac toate tampeniile dar inexplicabil la asta nu-mi vine sa ii fac nimic, merge asa cum e :) .

@ches, intr-adevar, la bmw mai are o camera cu un labirint in plus fata de ce vad in pozele tale care actioneaza ca un fel de catch can, poate chiar functioneaza dar tot murdareste admisia.

 

https://www.aliexpress.com/item/Crankcase-Oil-Separator-Filter-Ventilation-Carter-11122249678-For-BMW-E46-E39-318d-320d-520d-1998-1999/32350370052.html?spm=2114.search0305.4.5.ucxtt5

 

Poza de referinta. Acolo in ultima poza apare un filtru, insa el defapt nu exista la niciuna din cele 3 pe care le-am cumparat pana acum, in locul lui e o cutie de plastic cu un fel de labirint, adica asta:

 

https://www.aliexpress.com/item/Crankcase-Oil-Separator-Filter-11127799367-For-BMW-E46-E60-E61-E65-E83-330-525-730-3/32353978218.html?spm=2114.search0305.4.15.wxvrDz

 

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Viktor: Nu aveam codul membranei, l-am gasit doar dupa ce am desfacut-o. Nu e cod GM, pe cea veche scrie 02 6012/3 11 - ECO 60 Shore A - . Daca gaseste cineva membrana la vanzare sa dea de veste aici.

 

@Dj_Dark: Asta e topicul: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/52386-filtru-epurator-localizare-ce-rol-are-cand-trebuie-schimbat/

Se pare ca la E46 si E60 exista, cel putin asta am inteles din discutie. Exita varianta cu filtru de plastic si de pasla sau ceva de genul.

Eu am luat catch can-ul asta, sa vedem cat este de bun: http://www.ebay.com/itm/Black-Car-Aluminum-Alloy-Reservior-Oil-Catch-Can-Tank-For-BMW-N54-335-535i-535xi/122580975388?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

 

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am editat mai sus.

Tot din cauza acelei discutii am schimbat si eu carcasa aia goala de 3 ori :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×