Jump to content
 

Sign in to follow this  
ches

Separator Ulei Gaze Carter

Recommended Posts

Salutare,

Nu am gasit pe nicaieri problema asta aici, asa ca am zis sa va impartasesc experienta mea, poate va ajuta.

In urma cu mai multa vreme am observat ca sub turbina, in zona in care intra racordul de aer care vine de la filtru, exista o pata de ulei. Un pic speriat am desfacut racordul sa identific scurgerea si am gasit ulei in racord si in furtunul care vine de la piesa cu codul 96440314. Turbina este in stare buna, nu am gasit pic de joc sau alte scurgeri. Am cautat pe internet si am gasit ca piesa in cauza este un fel de valva PCV, iar pe forumul BMW am gasit ca piesa de pe motoarele lor diesel are si rolul de a filtra uleiul din gazele din carter.

 

post-4287-0-74881300-1501666926_thumb.jpg

 

Am gasit piesa originala la numai 102 lei si am cumparat-o dupa cod. Din pacate una din prinderile piesei noi nu este la fel ca la piesa veche, au mutat-o cu jumatate de cm, deci nu aveam cum sa o inlocuiesc plug and play. Am fost nevoit sa demontez ambele valve ca sa pastrez carcasa de plastic de la cea veche si sa inlocuiesc valva, o-ringul, arcul si capacul, adica fix chestiile care conteaza.

 

Mai jos aveti poza cu cele 2 valve, cea noua si cea veche. Contructia este foarte simpla - la depresiune mare in galeria de admisie valva (discul de cauciuc) este supt si inchide mult (nu de tot) , nemailasand gazele din carter sa ajunga in admisie. Totodata, datorita formei, cred ca are si rol de oil catch can, practic uleiul condensand in cavitatea mare si apoi este intors in carter. Nu a gasit nici urma de filtru asa cum are BMW spre exemplu.

 

post-4287-0-81070800-1501666928_thumb.jpg

 

In poza cu cele 2 PCV-uri se observa si ca vechea valva are cauciucul deformat, iar la atingere se simtea mai putin ferm, in timp devenind mai "gumos"/lasat.

 

Urmeaza ca dupa cateva luni (deci cateva mii de km) sa vad daca mai apar pete de ulei sau au disparut complet. Intre timp am cumparat si un oil catch can de pe ebay care pare construit mai cu raspundere si nu este doar o cutie de tabla goala cum am mai vazut pe youtube. O sa vad cum arata de fapt in aprox o luna cand probabil ajunge.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ai facut curios, am sa ma uit si eu sa vad despre cum sta treaba si la a mea Epica. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are pe naiba bmw filtru, nu are bre nimic, tot sistemul ala minunat cu arc si cauciuc de imbacseste admisia.

La ce bmw ai vazut filtrul ala? Posibil sa fi avut E46 NFL-ul, code motor m47d20, am auzit eu niste povesti, dar daca e asa e prost sistemul, filtrul ala se imbacseste in timp si face presiune in circuitul de ungere al turbinei uzand-o prematur.

Cel putin am auzit niste povesti de-astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar membrana respectiva nu e de gasit ca piesa de schimb, kit reparatii ? Avind in vedere ca ii demontabila ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu are nimic membrana, e ok, sistemul e prost, sau poate nu, poate asa trebuie sa fie, eu personal as pune un catch-can la ulei si nu l-as mai baga in admisie dar ca de obicei, mi-e lene, la espero fac toate tampeniile dar inexplicabil la asta nu-mi vine sa ii fac nimic, merge asa cum e :) .

@ches, intr-adevar, la bmw mai are o camera cu un labirint in plus fata de ce vad in pozele tale care actioneaza ca un fel de catch can, poate chiar functioneaza dar tot murdareste admisia.

 

https://www.aliexpress.com/item/Crankcase-Oil-Separator-Filter-Ventilation-Carter-11122249678-For-BMW-E46-E39-318d-320d-520d-1998-1999/32350370052.html?spm=2114.search0305.4.5.ucxtt5

 

Poza de referinta. Acolo in ultima poza apare un filtru, insa el defapt nu exista la niciuna din cele 3 pe care le-am cumparat pana acum, in locul lui e o cutie de plastic cu un fel de labirint, adica asta:

 

https://www.aliexpress.com/item/Crankcase-Oil-Separator-Filter-11127799367-For-BMW-E46-E60-E61-E65-E83-330-525-730-3/32353978218.html?spm=2114.search0305.4.15.wxvrDz

 

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Viktor: Nu aveam codul membranei, l-am gasit doar dupa ce am desfacut-o. Nu e cod GM, pe cea veche scrie 02 6012/3 11 - ECO 60 Shore A - . Daca gaseste cineva membrana la vanzare sa dea de veste aici.

 

@Dj_Dark: Asta e topicul: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/52386-filtru-epurator-localizare-ce-rol-are-cand-trebuie-schimbat/

Se pare ca la E46 si E60 exista, cel putin asta am inteles din discutie. Exita varianta cu filtru de plastic si de pasla sau ceva de genul.

Eu am luat catch can-ul asta, sa vedem cat este de bun: http://www.ebay.com/itm/Black-Car-Aluminum-Alloy-Reservior-Oil-Catch-Can-Tank-For-BMW-N54-335-535i-535xi/122580975388?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

 

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am editat mai sus.

Tot din cauza acelei discutii am schimbat si eu carcasa aia goala de 3 ori :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit si eu ieri la Captiva ulei in aceeasi zona. Mai mult ca sigur membrana este coapta,  si cum am mers cu ea aproape numai pe autostrada de cand am luat-o,  probabil s-a sfasiat sau ceva de genul. Trebuie sa caut si eu acum valva.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti recomand sa iei si un separator de ulei de tip oil catch can, gasesti la ~100 lei pe ebay/aliexpress. Furtune gasesti in targ, intrebi de furtun de aer pt Logan. La Epica, chiar si cu valva schimbata, tot gaseam ulei acolo, rezolvarea a venit dupa ce am montat oil catch can-ul. Am scris parca pe topicul masinii ca de la un an la altul deja se umpluse oil catch can-ul, deci e eficient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de sfat, intentionez sa montez si eu catch can, am vazut modelele cu filtru de bronz chinezesti sunt @ 20$; si multumesc si pentru pontul cu furtunele, acolo chiar nu stiam de care sa iau. Ulei vad ca sufla la greu din pcv, deja a murdarit si teava metalica de la admisie ce traverseaza peste motor (suflat pe la imbinarea cu futunul cauciucat).

Valva noua o voi ridica maine de la magazin, cica ar fi oem Opel la 112 lei, chiar sunt curios.

 

 

 

20200420_171532.jpg

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut si eu operatiunea descrisa de Ches, cu tot cu floricica ce implica schimbarea diafragmei (din cauza prinderilor diferite ale carcasei).

Cea veche nu e rupta si inca etansa, o pastrez pentru alta data. Astept catch can-ul sa vina peste vreo luna.

 

 

20200423_174339.jpg

20200423_180143.jpg

Edited by Corneda
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bine ca ai schimbat-o. Ca si la mine aia veche este fleasca 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Corneda
 

On 4/24/2020 at 9:34 AM, Corneda said:

 schimbarea diafragmei...

20200423_180143.jpg

Unde ai gasit membrana valvei PCV?
am cautat si eu prin vara dar fara succes.
Imi poti da un link?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La sfatul lui Ches, multumesc mult, am montat si eu un Oil CC,
diferenta se vede in scurt timp, relantiul a scazut (datorita faptului ca nu mai ajung vapori de ulei in admisie)
mersul motorului este mai linistit si parca si puterea se simte mai bine.

OIL CC resized 2.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am gasit doar membrana, probabil ca se potriveste ceva de pe ebay, dar neavand dimensiunile nu am riscat sa iau ceva degeaba, asa ca am luat tot ventilul pcv din care am scos diafragma, fiindca nu se potriveau prinderile pe motor:

 

https://www.epiesa.ro/ventil-aerisire-carter-oe-opel-96440314-prodid-800202650.htm 

Edited by Corneda
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 30.04.2020 la 9:28, Corneda a spus:

Nu am gasit doar membrana, probabil ca se potriveste ceva de pe ebay, dar neavand dimensiunile nu am riscat sa iau ceva degeaba, asa ca am luat tot ventilul pcv din care am scos diafragma, fiindca nu se potriveau prinderile pe motor:

 

https://www.epiesa.ro/ventil-aerisire-carter-oe-opel-96440314-prodid-800202650.htm 

Corneda, am și eu un Captiva 2007 cu aceeasi problema, ulei care vine de la epurator spre turbina. Am schimbat și eu anul trecut epurator ul, însă cu cel nou cu toate ca nu se potrivea exact cum ai zis și tu. Mecanicii văzând ulei acolo la turbina m au pus sa o schimb, lucru care l am făcut, însă surpriza vine ulei de la PCV epurator. Întrebarea mea e, ai reușit sa montezi OIL catch can și dacă da, a rezolvat problema? Iar a doua întrebare, ție i ți iese fum pe la capacul ulei, ca mie mi au spus și de segmentare. Florin

Share this post


Link to post
Share on other sites

De catch can am apucat sa scriu pe celalalta discutie, inca nu mi-a venit comanda. Cati kilometrii are masina, ai observat consum anomal de ulei intre schimburi sau are la esapament fumuri colorate? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Captiva Poti sa renunti la mecanicii aia, turbina ta era probabil in regula. Orice mecanic cu capul pe umeri verifica de unde vine uleiul, nu il pune pe proprietar la cheltuieli mari. O turbina se verifica relativ usor miscand de ax si inspecand carcasa de zgarieturi de la pale, totul cu turbina pe masina. Si sunt semne cand turbina merge prost - masina nu trage sau nu trage la turatii mici/mari daca geometria variabila e blocata. Apropo, mai ai turbina veche sau ai lasat-o mecanicului? 🙂 

Si, la fel cum am raspuns in cealalta discutie, e normal sa scoata ceva gaze, nu segmenta nimic atat timp cat masina merge bine. Inlocuieste-i valva PCV (doar ganitura aia daca nu se potriveste carcasa pe prinderi), pune-i oil catch can care nu trebuie sa coste mai mult de 200-250 lei, vezi posturile mele de mai sus + 100 lei furtunele (eu am fol furtun de aer pt Logan, dar trebuie sa verifici cu catch can-ul la tine), coturile si colierele.

@naghis Cat ulei a strans catch can-ul tau pana acum?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/20/2020 at 9:07 AM, ches said:

Cat ulei a strans catch can-ul tau pana acum?

Nu mult, cam 0,5 cm a fost la ultima verificare. Oricum, este altceva cu OilCC-ul, este mult mai bine. 👌
Astept vara sa putem merge la mare, la munte, sa facem km... si mai vedem atunci.
Dar avand in vedere ca am schimbat si tipul de ulei, 5w40, sper ca o sa fie bine. 🙂 

 

On 5/20/2020 at 9:07 AM, ches said:

Orice mecanic cu capul pe umeri verifica de unde vine uleiul, nu il pune pe proprietar la cheltuieli mari. O turbina se verifica relativ usor miscand de ax si inspecand carcasa de zgarieturi de la pale, totul cu turbina pe masina.

Cateodata ma bucur ca nu am asa multi bani sa ma arunc cu capul inainte doar ascultand un mecanic sau altul.
Cred ca colegul a fost de buna credinta si a fost tepuit de un nenorocit de mecanic.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 23.05.2020 la 14:19, naghis a spus:

Nu mult, cam 0,5 cm a fost la ultima verificare. Oricum, este altceva cu OilCC-ul, este mult mai bine. 👌
Astept vara sa putem merge la mare, la munte, sa facem km... si mai vedem atunci.
Dar avand in vedere ca am schimbat si tipul de ulei, 5w40, sper ca o sa fie bine. 🙂 

 

Cateodata ma bucur ca nu am asa multi bani sa ma arunc cu capul inainte doar ascultand un mecanic sau altul.
Cred ca colegul a fost de buna credinta si a fost tepuit de un nenorocit de mecanic.

Surpriza, service ul e al surorii mele, baiu din mecanici! Turbina veche încă o mai am, axul joaca puțin iar paletele sunt puțin afectate. Oricum uleiul nu era din turbina! Ma bucur însă că există astfel de forumuri pentru a ne informa reciproc despre probleme auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 18.05.2020 la 15:41, Corneda a spus:

De catch can am apucat sa scriu pe celalalta discutie, inca nu mi-a venit comanda. Cati kilometrii are masina, ai observat consum anomal de ulei intre schimburi sau are la esapament fumuri colorate? 

173000 km, consum ulei nesemnificativ iar fumul la eșapament e normal, nu e negru sau albastru. Mașina merge rotund, nu bate nimic la motor, trage bine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 20.05.2020 la 9:07, ches a spus:

@Captiva Poti sa renunti la mecanicii aia, turbina ta era probabil in regula. Orice mecanic cu capul pe umeri verifica de unde vine uleiul, nu il pune pe proprietar la cheltuieli mari. O turbina se verifica relativ usor miscand de ax si inspecand carcasa de zgarieturi de la pale, totul cu turbina pe masina. Si sunt semne cand turbina merge prost - masina nu trage sau nu trage la turatii mici/mari daca geometria variabila e blocata. Apropo, mai ai turbina veche sau ai lasat-o mecanicului? 🙂 

Si, la fel cum am raspuns in cealalta discutie, e normal sa scoata ceva gaze, nu segmenta nimic atat timp cat masina merge bine. Inlocuieste-i valva PCV (doar ganitura aia daca nu se potriveste carcasa pe prinderi), pune-i oil catch can care nu trebuie sa coste mai mult de 200-250 lei, vezi posturile mele de mai sus + 100 lei furtunele (eu am fol furtun de aer pt Logan, dar trebuie sa verifici cu catch can-ul la tine), coturile si colierele.

@naghis Cat ulei a strans catch can-ul tau pana acum?

Am răspuns și colegului: diagnostic la repezeala din partea mecanicilor, oauu ulei la turbina schimbam turbina. Într-adevăr aaxul are puțin joc iar paletele par cu ceva zgârieturi la capete însă masina trăgea, fără șuierat, fără fum colorat, etc. . Turbina o mai am. Mulțumesc de sfaturi, vad cum evoluează și cred ca achiziționez și eu un cach can. M am atașat de mașina și nu as vinde o. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper ca e ok, trebuie doar sa îl montez, doar ca e greu cu spațiul. 

received_277170873635269.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu l-am montat pe firewall, langa rezervorul de lichid de servodirectie, dar am motorul de 2.2. Poti renunuta la breather (chestia aia cu filtru de aer) si sa obturezi cu un surub + saiba + garnitura de cauciuc daca e prea inalt. Vezi si poza cu locul unde l-a pus naghis, din ce vad este pe turnul contraaripa din stanga cum te uiti din fata la motor.

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greu cu spatiul ,probabil nu e ok cu furtunele deasupra capacului, dar sa vedem cum functionaza ...

104260220_260984955206265_7604915851484172072_n.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...