Jump to content
 

Sign in to follow this  
TBird

Achizitie Auto Sh

Recommended Posts

Salutare,

Ma puteti ajuta cu niste sfaturi referitoare la o achizitie auto sh ?

Nu prea pot sa ma hotarasc si ma gandesc ca niste idei/sfaturi noi sunt bine vine..

Datele ar fi urmatoarele:

- Pret maxim 4000EURO

- Sa fie diesel ( sau benzina cu gpl ), dar de preferat diesel zic eu

- Sa nu aibe motor mai mare de 2000cmc ca deh dau destule taxe :)

- Sa fie o masina mai mare nu buburuze

- Bine-nteles sa fie cat mai noua ( scopul este sa ma tina inca 5-6 ani fara mari probleme )

 

Din tot ce am cautat eu... m-am oprit la urmatoarele variante:

- C-Klass ( asta ar fi benzina ca toate diseleurile sunt peste 2000cmc )

- Opel Vectra

- Ford Mondeo

- Mazda 6

- Bmw 320

 

Variantele Sedan sau Hatchback.

Ce ziceti? eu inclin mai mult catre Mondeo, pare a fi mai ieftin si il pot lua la un an mai bun...

Multumesc frumos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

 

Un singur aspect. Daca folosesti masina preponderent in oras, mai bine benzina+gpl.

Masinile specificate de tine sunt destul de mari si greoaie, diesel o sa le chinui rau urban + ca la diesel cand se strica ceva (gen ambreiaj), nu mai costa 300 RON tot kit-ul, ia verifica la 320d cat e :) .

 

Strict on topic ia 320 facelift sau c class chiar daca sunt mai vechi, se tin mult mai bine decat restul, vectra aia e urata in draci, mazda e japoneza (am eu o problema cu japonezele sh) iar de ford nu stiu ce sa zic.

Probabil sunt subiectiv avand in vedere ca mi-am luat un 320d, insa daca optezi pentru asta nu lua pre-facelift, ia euro 4 de 110 kw.

 

PS Parerea mea, diesel-ul e superb la drum intins, nu la frecus prin oras, se chinuie si nu prea tine pasul cu benzinarele (nici consumul nu e mult redus).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma puteti ajuta cu niste sfaturi referitoare la o achizitie auto sh ?

- Mazda 6

 

Alegerea ideala (din punctul meu de vedere) in privinta raportului pret/calitate/intretinere/fiabilitate.

iar in cazul acestui model recomand motorizare benzina

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da corect am uitat sa specific, masina o sa fie folosita 80% in oras si doar 20% la drumuri mai lungi...

Dark, crezi ca, consumul unul diesel de 1.9 de ex in oras depaseste 8 ? Din cate am mai intrebat

si eu nici unul nu a depasit. Pentru variantele pe benzina nu cred ca exista una cu consum sub 10 in oras...

Din acest motiv ma orientam catre diesel, dar ai dreptate si tu costurile de intretinere sunt muult mai mari.

Ce an de fabricate este 320d cel cu facelift de care zici... adica intre ce ani sa il caut.. ? :P

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 2004 incusiv, asta daca vrei diesel neaparat. Benzina merg si alea mai vechi. Un amic de pe alt forum a gasit un 318i (1.9 benzina) la 1800 euro de exemplu. Masina arata bine, merge bine insa e cam "cheala", nici A/C nu are. Si nici taxa :D

Eu am consum mediu de 8,2 dupa BC. E totusi o scadere de la 10 mediu la espero insa numai cand ma gandesc la ambreiaj si alte alea care se duc la mersul in oras ma ia cu capul. In afara e vis, in oras e cosmar.

 

Japonezele sunt misto noi, la sh ai probleme cu piesele, total opus de nemtesti unde gaseti o gramada de dezmembrari si o gramada de aftermarket (da o pe orice site de piese la filtru de aer de e46 sa vezi cate repere gasesti ca exemplu)

La japoneze vin greu, de obicei numai pe original si costa o gramada de bani. Aftermarket mai rar, asta si din cauza romanului indragostit de "nemtoaice".

 

Trebuie sa iti faci si un calcul de intretinere, asa la 4000 euro iti iei si seria 5 mai "cazut" dar pe urma ce faci? :)

Tot la 4000 poti sa-ti iei un logan dci cinstit aproape nou :D .

 

Parerea mea, pentru oras un diesel mic (gen corsa, punto, polo..etc) sau benzina. In afara diesel mare. Pentru curse benzinar mare :) .

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Eu as merge pe Mondeo, s-au vandut multe, gasesti piese peste tot, sunt relativ ieftine la intretinere. Gaseste neaparat una fara DPF/FAP = filtru particule daca vrei s-o folosesti in oras.

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu incerci un passat cu motor 2.0 benzina si sa-i montezi ulterior o instalatie GPL.Cel mai fiabil motor pe benzina din gama VAG.Oricum eu pentru masina Sh cu care se va merge preponderent urban,recomand varianta benzina.Banii care-i economisesti la un diesel din combustibil risti sa-i dai pe piese si service-uri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzinar fara gpl si montezi tu imediat/la o luna, doua. Soc financiar initial putin mai mic si nu ai batai de cap cu turbina chinuita, plus ca gpl se poate monta in rate din cate știu, deci chiar poti merge pe ceva mai dotat din prima si apoi sa acoperi si celelalte costuri

Edited by tunning4life

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 4ooo de euroi, nu mi-as lua altceva decat un Logan in stare foarte buna. Toate cele enumerate de tine sunt epave, la banii astia. Indiferent ce spun altii, 90 la suta sanse sa nu gasesti una decenta in suma asta. Gandeste-te ca intretinerea te omoara, sunt de clasa compact spre medie...ce kilometraj au masinile astea? lejer peste 300.000, nu?

Eu as avea MULT mai mare baza intr-un Logan cinstit decat in panarame omorate de zeci de proprietari...bine, in cazul in care IMAGINEA e importanta, iei o cazatura care da bine celorlalti si termini balciul. Si te astepti mereu sa cada cate ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omul deja are un cielo care dupa parerea mea este peste logan asa ca nu cred ca este vorba decat de un upgrade.Eu sincer as pastra banii in buzunar si as merge pe cielo pana la epuizare.Oricum mare suma nu iei pe ea.Dar daca e vorba de upgrade atunci asa sa fie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru 80% oras eu as zice ca e o clasa putin peste ce s-ar preta la banii aia si sa gasesti ceva bun.

Discutabila treaba benzina/diesel in functie de cati km parcurgi prin oras si pe ce distante. La drumuri regulate de 4-5 km si apoi pauza nu iesi prea mult in castig daca iei diesel. Parerea mea e ca diesel iese in castig daca drumul pana la job se duce spre macar 10-15 km. Avand in vedere targetul de pret as lua in calcul mai degraba variante din gama de mai jos un pic, gen Astra/Focus. Se vor achita cu brio la drumuri lungi (eu acum am focus berlina si fac 1-2 drumuri b-ct lunar si mi se pare absolut decenta) si in oras te vor ajuta prin dimensiuni mai potrivite si greutate ceva mai mica.

Strict din variantele propuse de tine as alege Mondeo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da as vrea sa fie ca un upgrade. Englezule cred ca exagerezi părerea mea... Logan nu as lua vreodată poate doar cadou sa îl primesc. Cielo al meu e super ok, dar as vrea ceva mai puternic și mai spațios la interior...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu prea inteleg ce inseamna acei 80% urban... cat poti face anual urban? 5000km (aka 20km/zi, in fiecare zi lucratoare)? Ca daca e o aproximare corecta, atunci nu conteaza prea tare cat consuma (parerea mea).

 

Eu sunt de acord cu Englezu', daca vrei s-o mai tii inca 5-6 ani Loganul e cea mai buna alegere. CU 4000€ la clasa familiare iei doar un diesel cu un miliard de kilometri si probabil 15 proprietari dintre care cel putin unul e samsar.

 

Sau mergi pe ceva din clasa mai mica si o marca mai exotica... gen alta coreanca.

Cu putin noroc in banii astia intra un Ceed care s-ar putea sa fie inca in garantie sau oricum iesita foarte de curand. Teoretic e mai puternica decat Cielo, e decenta si la spatiu chiar daca nu e mai mare decat Cielo.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ca sa zic asa, m-am cam convins dieselul pica din schema. Raman la benzina. Pai masina o sa faca cam 10000km pe an, poate nu am

aproximat eu bine 80% cu 20% dar cu siguranta face 10000km. Loganul nu imi place deloc, singura masina care imi place de la Dacia este

Dusterul, dar nu imi permit unul. Am gasit masina asta omul zice ca este ok si ca are toate hartiile pregatite pentru vanzare.

Acum fiind benzina eu cred ca ar fi ok.. Are cineva idee dintre cei care au mai fost dupa masini prin alte tari ce costuri sunt

in plus in afara de pretul masini ? In special in Germania ma intereseaza.. Ma gandesc sa ma duc acolo dupa una.. voi ce ziceti e mai ok din Romania?

Andrew ai oarecum dreptate, o sa urmaresc si clasa aia de masini in afara de Astra care nu imi place deloc, are acelasi interior ca acum 20 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

 

Pentru ca @mr_ a amintit de Ceed, te pot ajuta cu un feedback personal legat de:

 

Consum 1.4 benzina 90CP: Extraurban 6 - 6.5 max 120km/h / Oras - 9-10%, Mixt (40% oras) - max 8%

Confort: suspensie tare, indepedenta spate (5 puncte), stabilitate foarte ok, directie ajustata ftie de viteza. Scaune profilate, materiale de calitate buna.

Gadget-uri USB, mufa IN, sistem audio peste medie

Avantaj: Pret mic la sh-urile faza 1 (un amic a vandut un ceed la 44k km in 2 usi la 4500 eur, an 2009, motor 1.6). La 4000 eur poti sa gasesti in RO un Ceed ok, tb sa cauti.

 

Ca fost posesor de Cielo 1995, avand in vedere nevoile tale (mult mers in oras) as ramane cu Cielo GPL (ai unul foarte bun, aratos) fara sa cheltui 4000 eur.

Stiu...vrei una mai moderna :mrgreen: Mai strange ceva bani in anii ce urmeaza, "consumi" Cielo si apoi iti iei ceva mai scump care sa merite chiar si deranjul de a pleca in Germania.

 

Bafta!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tbird

Esti sigur ca vrei automata, cu multi km?

 

O Octavia nu te-ar coafa? Cauti una cu 1.6MPI, care are aceeasi putere cu passat-ul din anuntul tau, insa poti lua una cu km mai putini, si mult mai noua, si cu taxe/asigurari mai mici. Iar motorul MPI e unul foarte solid si se pune fara probleme pe GPL daca te hotarasti ca merita mai tarziu. Si probabil ai putea gasi una in Romania, gata inmatriculata. Si e un model popular in Ro, gasesti piese ieftine fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da Octavia este o varianta super ok. M-am uitat la unele. Ar fi fost interesant cu cutie automata, nu este un criteriu in alegere.

Nu prea am experiente cu ele, am condus un Passat 2014 cu automata DSG si a fost vis :D

Cutiile automate de generatie mai veche cum este aia la passatul din link sunt problematice ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSG-ul e mai problematic cu fiabilitatea. Cand merge e un vis, insa cand se strica e o gaura neagra (financiara). Si se mai strica uneori, si se spune ca DSG7 (cele care vin pe benzinare) cu ambreiaje uscate sunt cele mai sensibile.

 

Cele de generatie veche nu-s DSG. Sunt clasice, cu convertor de cuplu. Stiu pe cineva in Ro care are una pe un passat, si e cam lenta si cam gurmanda. Si pe la 180kkm a crapat si aia desi teoretic e mai fiabila (daca o fi real kilometrajul, ca nu a avut-o noua).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da despre Peugeot 407/Toyota Avensis ce parere aveti ?

Edited by TBird

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Din cate stiu eu Cee'D nu are directie variabila in functie de viteza, sau cel putin BASE-ul pe care il are fratimiu nu are :D

2. Orice motor pe benzina pe o berlina medie va consuma mult. Mondeo 2.0i 145CP model 2010 consuma 13-14% in oras mers de taximetrist. Superba masina, superb motorul dar sa te chinui sa scazi media de la 9.7 la 9.6% de la Bucuresti la Constanta mi se pare prea de tot.

3. Am condus Zafira 1.8 din 2001 cu cutie automata si pe GPL, se misca bine in oras dar cand s-a rupt un suport de la cutie proprietarul a trebuit sa improvizeze (nu a gasit piesa nici macar SH).

4. NU iti cumpara masina cu instalatie GPL montata in afara tarii. Nu vei gasi service care sa vrea/stie sa o repare. Tot Zafira de mai sus a venit din Olanda parca cu o instalatie Lovato si cand s-a stricat, nimeni din Cta nu a stiut sa o repare. Verdict: instalatie noua mai putin rezervorul.

5. Daca vrei berlina medie cu motor pe benzina, orienteaza-te dupa un motor cu tehnologie noua (VVTi sau VTEC). Proprietarii "reclama" un consum decent.

6. Eu cred ca e interesanta si Mazda 3 1.6 diesel ptr ca e motorul de la Ford/PSA iar restul e made in japan

7. Cand Nubira consuma 10% in perioadele ei bune iti doresti un diesel. Totul e sa ai rabdare sa se incalzeasca motorul...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai marit un pic bugetul pana la 5000 E.

Ce ziceti de Toyota Avensis fabricata in 2007-2008 si Ford Mondeo 2008 ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avensis all the way. Fordurile sunt mai ieftine, mai comune (deci mai ieftine la intretinere), insa dupa ce te urci si dai o tura cu Toyota iti dai seama ca masina aia a fost facuta cu simt de raspundere. Cel mai bine este sa le conduci pe amandoua si sa vezi care iti place mai mult. Dpdv al intretinerii Toyota e ceva mai scumpa, pe mine m-au speriat rau preturile de la reprezentanta in 2010 cand cochetam cu ideea sa-mi iau una 1.8cmc benzina. Deci am luat Epica :p . Apropo de Epica, n-ar fi rau sa o incluzi in optiuni, mai ales daca gasesti una cu cutia cu 6 trepte manuala (automata te rupe la taxa de mediu daca nu e platita).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epica, este super imi place dar nu prea am de unde sa aleg.

Adica sunt foarte putine la vanzare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, deci dupa cum ziceam...despre buget ca l-am marit, automat au mai intrat unele masini in calcul.

Intre timp mi-am schimbat si eu ideile un pic si nu vreau una mai veche de 2008.

Ma tot uit la Octavia 2 si la Mondeo, Avensis-ul nu am gasit decat vre-o doua trei la 5000 +/- momentan renunt la ideea cu el.

Care ziceti voi ca ar fi mai fiabila/intretinere mai ieftina ?

 

PS : multumesc Closchkutza pentru info.

 

Edited by TBird

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...