Jump to content
 

Sign in to follow this  
andreib

Pornire Greoaie Si Lipsa Putere La Rece, Kangoo 1.2

Recommended Posts

Pentru ca viata e grea si mi-a trebuit reno va povestesc de problema care nu am reusit sa o rezolv pana acum la kangoo-ul meu.

 

Se da un kangoo din 2004 cu motor 1,2 16v d4f ce functioneaza f bine la cald dar f prost cand motorul e rece( cu cat e mai rece cu atat mai rau).
Masina porneste greu(la 3-4 chei), dupa ce porneste relantiul variaza creste/scade iar daca atingi acceleratia motorul moare instant. Dupa vreun minut daca incerci sa pleci de pe,loc in momentul in care accelerezi motorul se opreste.

Toate consumabilele au fost schimbate,la timp si doar cu piese de calitate. Modulul de aprindere si fisele au fost schimbate si ele cu unele beru noi.

la diagnoza cu clip sau ddt nu da nici o eroare, trece testele ( clapeta, lambda) si toti parametrii sunt ok.

Aceste simptome se manifesta doar la rece, la cald masina functioneaza perfect, trage bine, nu are niciun fel de pb.

La un moment dat a dat si o eroare de corp de clapeta dar nu a mai reaparut de un an eroarea (problema cu pornirea a ramas).

 

1. Masina chiar daca instalatie de GPL nu a mai fost folosita pe gaz de peste 6 luni
2. Am schimbat clapeta de acceleratie, initializat cea noua in DDT2000 si tot degeaba
3. Reglat culbutori
4. Verificat compresie: 14 bari pe toti cilindrii
5. Verificat pompa benzina (3,4 bari)
6. Curatat injectoare si verificat debit- OK (nu ca ar fi fost prea murdare...)
7. Acum un an a fost schimbata lambda 1 si nu a facut nici o diferenta
8. Long term fuel trim sta foarte aproape de cat e standard (128 e dupa reset, ajunge la max 130)

 

http://www.youtube.com/watch?v=FBOD_BaRz8w

 

Si acum sa vorbeasca expertii :mrgreen:

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu riscul de a adauga inutil un suspect pe lista, ai verificat EGR-ul ? Simptomele imi sunt cunoscute si, in cazul respectiv, EGRul a fost vinovat. In frana de motor are momente cand iti smuceste ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti verifica cu o scula de diagnoza oricat de banala daca problemele apar cand ecu-ul e in "open loop" si isi revine cand trece in "closed loop"?

Long fuel trim in ce unitate de masura e dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Salex: Nu are EGR, e reno...

@Mr: Da, am verificat cu CLIP si DDT2000. LTFT e by default (cand il resetezi) 128. Chiar si dupa cateva sapatamani de mers cu masina LTFT nu trece de 130, deci e destul de aproape de standard. Resetarea LTFT la factory default nu rezolva problema din pacate...

 

Mai mult, avand instalatia de GPL pe masina pot manipula LTFT prin schimbarea multiplicatorilor GPL dar pana acum nu a dat rezultate incercarea mea de a pacali ECU in a da amestec mai sarac/bogat in open loop.

 

La momentul actual singura chestie care imi mai trece prin cap e o problema de cablaj (posibil legata de instalatia de GPL). Cu toate acestea nu-mi dau seama de ce o astfel de problema s-ar manifesta doar la rece...

 

@Codeman: Similar dar nu identic. A mea dupa ce porneste isi tine relatiul la 1200 cat ar trebui doar ca nu pot accelera fara sa opresc motorul iar daca incerc sa plec de pe loc trebuie sa o turez de sa o ia dracii... dupa cateva minute de incalzit e ok si merge normal, poneste perfect, fara nici un fel de probleme.Am banuit clapeta si daca tot gasisem la dezmembrari una de sandero cu acelasi cod de piesa am zis sa incerc. Din pacate problema nu s-a rezolvat. Acum mai am si o clapeta electronica "de rezerva".

 

Mentionez ca masina nu are IAC, e throttle by wire.

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu in ce unitate masori fuel trimul ala? La mine se masoara in procente... uite, in seara asta dupa un drum scurt de 4km era de -0.8%. Iar daca depaseste +-10% in mod normal da eroare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reno e pe dos, are 3 parametri de reglare amestec:

1. doi pt LTFT (gain si inca unul) care by default sunt 128 (nu e procentual). Orice abatere de la valoare de 128 e amestec imbogatit/saracit fata de standard.

2. Un STFT care se invarte in jur de 30.000-33.000 (iarasi, nu e procentual)

 

Pot sa citesc parametrii si cu o scula generica dar nu stiu daca sunt raportati corect. In CLIP (testerul de reprezentanta) si DDT2000 astia sunt cei trei parametri fuel trim.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca ai incercat cu rescrierea mapei de injectie,pentru ca nu am vazut sa fi scris asta undeva.Masinile pe gpl copie parametrii din calculatorul gpl,pe cel de benzina si da astfel de simptome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai totuși la rece ar trebui să meargă bine pe benzină și prost pe GPL, nu invers.

Și eu tot la o problema de mapa m-am gândit. De obicei la pornire și la rece merge în open loop și are alta mapa decât cea "normala" folosită în closed loop. Însă totuși în open loop ar trebui să stea doar câteva secunde după pornire, nu minute pana când se încălzește de tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In open loop sta pana se incalzeste sonda lamda, care daca are incalzire in ea se incalzeste iarna in jur de un minut si daca nu are, in cateva minute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca ai incercat cu rescrierea mapei de injectie,pentru ca nu am vazut sa fi scris asta undeva.Masinile pe gpl copie parametrii din calculatorul gpl,pe cel de benzina si da astfel de simptome.

 

Sa inteleg ca si la mine ar putea fi vorba tot de asa ceva si eu am schimbat o multime de piese degeaba? Masina mea are de acum cam 120.000 km de cand am GPL. Intreb asta pentru ca am mai auzit varianta asta dar am ignorat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu f multe masini care din cazul instalatiei de GPL reglate aiurea

pornesc prost (ltft se duce in balarii). Din pacate nu e cazul aici, am folosit masina timp de jumatate de an pe benzina, am resetat ltft si tot nu a disparut pb :( .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu f multe masini care din cazul instalatiei de GPL reglate aiurea

pornesc prost (ltft se duce in balarii). Din pacate nu e cazul aici, am folosit masina timp de jumatate de an pe benzina, am resetat ltft si tot nu a disparut pb :( .

De ce ai renuntat sa mai mergi pe GPL?Problema a aparut pe vremea cand mergea pe GPL sau ulterior?REinitializarea parametrilor nu ar trebui sa coste mai mult de 50-100 de lei...Asta doar daca problema a aparut pe vremea cand masina mergea si pe GPL.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am acces la interfetele de uzina, parametrii i-am resetat de aprox 150 de ori. Am renuntat la GPL pentru a scoate o serie de factori din ecuatie si a putea diagnostica doar ECU benzina, fara parametri generati aiurea de instalatia de GPL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca cu spray contacte in conectorii de la ecu si in mufa senzorului ckp ,demonteaza ckp-ul curata-l de eventuala pilitura sau incearca cu altul.

Edited by ovi_jer
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow ! welcome back, Ovi ! :)

Edited by Englishman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...