Jump to content
 

Sign in to follow this  
Corneda

Cielo Exe 2006 / Spark 2008

Recommended Posts

Ma bucur ca Cielo nu a mers momentan in Raiul masinilor, ci isi va trai batranetea pe roti :) .

Frumusica Asta J, sa o stapanesti sanatos si fara nici o problema!

 

PS: Pt Spark iti recomand dezmebrarile, am vazut ca pt modelul vechi se gasesc mai multe piese de caroserie ca pt Matiz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de urare.

Si eu ma gandeam la o capota dezmembrata, a masinii nu e stramba rau, insa de la soc se vad unele intarituri de pe spate iesite usor prin tabla.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spark-ul are 80k km deja.

 

A primit anul trecut amortizoare Sachs, cele de pe spate troncane deja ca la balamuc. Am luat doua Mando pentru a le schimba din nou. Cauciucurile Debica puse noi in 2014 sunt acum slick-uri la propriu si trebuie sa ii pun altele, ba inca unul are si ditamai cuiul ruginit in el, acum masina sta in parcare pe rezerva.

Bateria Delkor a murit la 9 ani varsta (daca prindea vara o mai ducea saraca) si am inlocuit-o cu un Foton de aceleasi specificatii; sa vad cat tine.

In rest merge brici mititica.

 

Am avut ocazia sa mai vad Cielo anul aceasta, si a ruginit in ultimul hal, mai ales la praguri si la aripile spate.

 

Opelul isi face si el botezul de zgarieturi prin parcare, pietricele in parbriz etc.

 

post-32081-0-30130600-1519639929_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Long time no post. Fac unul cu poze  🙂

 

Zilele acestea am in vizita la niste reparatii :

 

20181009_083657_resized.thumb.jpg.322393ea970f42037a429add3c5d7d8b.jpg

 

 

20181006_222227_resized.thumb.jpg.d41f19cf0a6d076a70927605534165d8.jpg

 

 

Avem vitezometru mort (trebuie sa desfac bordul sa vad ce are), sonda marsalier nefunctionala (schimbata deja) si becuri schimbate prin stopuri.

 

A, si esapament gaurit din care ies peri albi 🙂

20181006_204209_resized.thumb.jpg.7d018701f0d83f3222b937e1a35f8203.jpg20181006_204223_resized.thumb.jpg.ec6d28dfe06bf26b84fe669c1ce7ecda.jpg

 

 

Problema nu sunt acestea, ci faptul ca batranetea vine cu boli urate, gen cancer de piele

 

 

20181009_083719_resized.thumb.jpg.3671917dbe5be12a327086b27d644bc6.jpg

 

 

20181009_083753_resized.thumb.jpg.90eb8b5be43972465f528f2d3e234a68.jpg

 

20181009_083756_resized.thumb.jpg.4a3b673381af4fad0ed7d868c35cadbc.jpg

20181009_083801_resized.thumb.jpg.e97cb04c60a9d4c1172cc5e354671381.jpg

20181009_083731_resized.thumb.jpg.d41967a621f80ca32254c7a3088e71ed.jpg

 

 

Ca tinuta de drum saraca inca este strong, desi merge o data la cateva luni, in rest sade pe cate o bordura. Recunosc ca imi era dor sa o conduc.

 

Repar esapamentul si vitezometrul si o trimit la casa ei.

 

 

Sa pun o poza  si cu cea mica.

20181009_083931_resized.thumb.jpg.a4fd3e05982d14c5857cf310ea2db913.jpg

A primit suport motor nou, cauciucuri chinezesti Rovelo noi la 100 lei bucata si polish cu folie faruri. In rest zbarnaim zilnic prin traficul bucurestean. 🙂

 

Edited by Corneda
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zilele acestea am mai pus mana pe batranul Cielo.

 

Intre timp a primit praguri noi si toba finala noua, cel care a executat lucrarea pare ca nu a mai tras firele pentru conectorii de la usi, drept urmare plafoniera nu se aprinde si alarma se rearmeaza daca nu deschizi portbagajul. De mers merge in continuare foarte bine, pacat de tabla slaba. Usile deja se coc in partea de jos.

 

 

 

 

20190817_200234.jpg

20190817_200246.jpg

20190817_200254.jpg

 

 

 

20190817_200306.jpg

20190817_200306.jpg

20190817_200821.jpg

 

Sparkul a primit o servisare completa, distributie, ulei (inclusiv cutie) si merge brici.

Totusi soarta lui este din nou incerta in familia noastra fiindca momentan a aparut in parcare un flacau mai solid.

 

 

20190830_194906.jpg

20190830_194913.jpg

20190830_194938.jpg

20190830_194944.jpg

20190830_194958.jpg

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, o mare placere sa conduci Cielo !!!! Desi de vreo cativa ani ma invart numai in masini moderne ( mai noi conceptual decat Cielo), nu pot spune ca este o masina proasta, ba chiar din contra, de fiecare data cand ma urc la volanul ei este o placere si nici nu imi este rusine sa fiu vazut in ea.Am si hotorat, cate masini oi avea Cielo tot il pastrez.Pur si simplu nu ma pot descotorosi de ea.Mare pacat totusi de tabla, chiar si la astea coreene…………..Singura problema serioasa pe care am avut-o cu masina asta……………..

Edited by Horica00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este intr-adevar o masina placuta la condus, chiar daca multi carcotasi vor sustine contrariul. Sincer si eu spuneam ca voi pastra Cielo pana ajunge la fiare vechi, dar cand s-a ivit ocazia, l-am renegat 🤣

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumoasa Captiva, sa te poarte sanatos pe oriunde ai merge! Ai adus-o din afara tarii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc.

Este adusa din Italia, an 2007 cu 68.000 km. Arata foarte bine in interior si la exterior cateva zgarieturi minore care nu ma deranjeaza.

I-am schimbat distributie, ulei + filtre + antigel (ulei foarte negru si urat semn ca nu prea a avut parte de servisare ca lumea) si baterie.

Pe dedesubt totul este in regula.

Ca probleme mic zgomot de la caseta la virare pe loc (stiu de probleme) si egr infundat.

Ca fapt divers, esapamentul e curat, fara funingine. 

Mai am: desfundare egr, anvelope noi (le are pe cele originale pe spate, pe fata unele din 2010), ulei cutie + cutie transfer + diferential.

Si in rest plimbari.

 

Edited by Corneda
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai ceva de mesterit la ea, spor! La a mea tocmai ce a cedat furtunul dintre intercooler si galeria de admisie, am dat comanda, vine sapt viitoare (sper). Motorul 2.0 e bullet proof, la Epica n-am avut nici o problema cu el in >150000km. EGR-ul probabil e infundat pt ca a mers mult cu ea pe distante scurte si a schimbat uleiul rar, dar dupa curatare ar trebui sa fie totul OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vesti bune imi dai, si eu sper sa nu am probleme pe viitor cu motorul; la cate un furtun vechi crapat ma astept si eu, dar asta sa fie problema. Nu am experinta cu dieselul, am evitat din cauza povestilor de pe net, dar imi imaginez ca un drum lung si servisarea corecta ar trebui sa asigure o functionare optima. Plus ca nici nu sunt eu genul care sa omoare masinile.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi toate masinile au primit curatare. In rest nimic special de mentionat, in afara de un holsurub in frumusete de anvelopa noua la Captiva 😞.  Captiva a primit scut motor plus baterie Banner 90 ah.

 

Cea care ma supara acum este chiar cea mai noua dintre ele,  Astra adica. Scurgere ulei pe catalizator (probabil garnitura de la racitorul de ulei,  treaba costisitoare, cutia de viteze jegoasa de vapori de ulei -  'asa e toate' (mult mai curata la motor e Captiva care mai e si diesel,  de fapt nu are nici o scurgere nicaieri),  ledurile de la stopul suplimentar incep sa moara unul cate unul, ceva cloncane pe dreapta la denivelari mici,  (la gropi nimic),  si am si atins-o pe capacul portbagajului,  momentan defileaza asa,  e foarte mica zgarietura. A, si a mai murit si Varta originala de 60 ah la 2 ani si 11 luni. Am pus un Rombat de 72 ah.

Astra  43000 km

Captiva 73000 km

Spark 93000 km

 

IMG-20191026-WA0000.jpeg

20200105_161409.jpg

Edited by Corneda
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa mai scriu prin cronologie:

 

Sparkul, ca tot ziceam acum ceva vreme ca are soarta incerta, e in parcare bine mersi, sincer nu am de gand sa il dau pe bani de bicicleta, probabil ramane la mine pana o ajunge la vreo Rabla, pana atunci e zbarnaie fericit cand mergem la cumparaturi 🏎️.

A primit anul acesta doar ziua buna :)), trebuie sa imi fac timp sa ii schimb uleiul, anul trecut l-am servisat total incluzand zemuri si distributie. Totusi am observat ceva cand il spalam si ma uitam de sus in jos:

20200612_180411.thumb.jpg.77c47350f4e5c4d1c4be4d009b2aab43.jpg

 

Asta e, imi zic, o fi cazul dupa 13 ani, pana la urma nu e vreun Volvo. Acoperit taraneste:

20200612_200012.thumb.jpg.5849792a41e0c60debab478125f7148f.jpg

 

Apoi ma pune pacatul sa ma uit de jos in sus:

 

20200612_200400.thumb.jpg.acf014f0e93d0b2309f014b33d2eb79d.jpg

 

Injuraturi, morti, raniti, potolire si resemnare, cu gandul ca probabil e de ceva vreme asa la cum arata. Mergem inainte.

 

20200612_180344.thumb.jpg.9a1ffade3bc882aee423f9c4053e12dc.jpg

 

Captiva a primit polish faruri, ulei proaspat motor / cutie transfer  / diferential (din care au curs 300 ml de marmelada de fabrica , bleah) si placute spate.

Am comandat un EGR original de pe olx, maine trebuie sa vina, ma streseaza eroarea desi masina merge bine.

In semnalizatorul de pe oglinda imi intra apa fiindca e crapat, dar nu iese, i-as da o gaura cu un ac incins pentru drenaj 🤪 .

20200612_180929.thumb.jpg.95fa436f7bb9ed6ce03ff8aa4f8c54f9.jpg

 

20200612_180604.thumb.jpg.63913436235e58792829109dc16d0f83.jpg

 

Si ajung la cel ce se rasfata, Opelul, are la 45 k km a necesitat schimb bascule (bucse cu joc foarte mare si un usor zgomot datorat acestui lucru) si bielete, pe langa rezivia de 4 ani cu antigel, lichid frana, placute spate. Alt motiv de invocare vorbe urate.

Dupa schimbul acestora, tot se aude un zgomot infundat cand trec usor peste linii de tramvai mai nasoale, poate ii dau de cap candva, momentan nu as fi vrut sa pic ITP-ul anul asta cu o masina de doar 4 ani vechime. 

In rest, vopsea slaba ce capteaza orice atingere . 

A si sa nu uit, tot imi arde ledurile de la stopul suplimentar de frana, tot ajung la un electronist cu placa de leduri, banuiesc o rezistenta naspa, eu doar am schimbat led-urile (greu de gasit, importate de o firma din Germania).

In rest de ce sa nu zic, tot imi place foarte mult ca tinuta de drum, inca miros plasticele a nou cand e incinsa.

 

20200612_180138.thumb.jpg.6f6cf5685417f9207ec835fe726ad504.jpg

 

Prietenii ma intreaba ce naiba tin trei masini? Nici eu nu stiu, pentru ca imi plac probabil, si oricum toate trei valoreaza cat un seria 3 de varsta inaintata :)) 

Edited by Corneda
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Notare pentru istoric 🙂

 

Astra are bucsile de bascula umplute cu ulei, drept urmare una din cele noi s-a spart si troncanea, asa ca a fost schimbata si totul e ok. Pozele ii fac cinste, dar vopseaua e horror, are zgarieturi pe toate partile, este ultrasensibila, cand vad masini mai vechi impecabile prin oras stau si ma uit ca prostul cum o fi posibil sa se mentina asa 🤨.

Captiva a primit valva EGR noua originala, codul de eroare pentru flux insuficient tot reapare, bonus mi s-a rupt camasa unui cablu de timonerie si trebuie sa cumpar cablurile cu totul. Am facut intr-un an deja 12k km cu ea, deci nu am luat-o degeaba. Ca si spatiu interior e geniala, cele 7 locuri sunt folosite destul de des. Consumul este undeva intre 9 si 11 l la suta. De exemplu ultimul consum in concediu la mare, 9,5 l la suta, 4 adulti + copil + bagaje, 130km /h constant autostrada si ceva fataiala prin statiuni. Pentru mine e ok. 

Este clar un cruiser de drumuri lungi, la viteza de autostrada, 130 la ora are in treapta a 5a 3000 rpm, nici nu se aude motorul, doar vajait roti si aer oglinzi si bare portbagaj. Am mers de curand cu Astra pe autostrada, nu mai mersesem pe acolo cu ea cam de cand am luat Captiva, si am simtit imediat gabaritul scazut, aveam o oarecare senzatie de nesiguranta si mi se parea motorul zgomotos, iar cu Sparkul nu mai zic, m-am simtit pe autostrada de-a dreptul kamikaze 🤣, asa e cand te obisnuiesti cu masina mare.

 

Sparkul cara doi copilasi zilnic la cresa prin oras, deci are activitate. Trebuie sa ii schimb antigelul, are doi ani si a devenit brusc maro cu depuneri 😞 . In rest a primit ulei si un rulment pe spate si merge stas.

 

20200825_130756.thumb.jpg.46c5efb1270348d82cee4c4aa40a1eb3.jpg

Edited by Corneda
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sparkul nu arata rau. E munca de max 2 ore - pui banda de hartie pe buza aripii, apoi cu o mini freza cu mini perie de sarma 🙂 cureti frumos, tratezi antirugina cu Loctite sau Teroson (nu mai stiu numele produselor), apoi strat de vopsea cauciucata (antipietre), apoi vopsea galbena la culoare. Pt usi cred ca e suficient sa bagi o ceara de calitate si va tine pe loc rugina.

F important este sa speli temeinic, apoi sa cureti/degresezi si la sfarsit tratezi si buza interioara a aripii spate.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...