Jump to content

Sign in to follow this  
Robert_MNW

Prezon Blocat/distrus!nu Se Desface!

Recommended Posts

Dupa ce m-ai strans idiotii astia la vulcanizare jantele cu pistolul acela pneumatic si au reusit sa imi distruga un prezon acum am incercat si eu sa defac roata si sare cheia peste prezon, ma rog peste piulita lui...Eu ma gandeam sa incerc ca sudez o cheie inelara si sa incerc sa il desfac! Pana una alta l-am inecat in WD40 cu gandul ca rau nu are ce sa ii faca...ideii ceva?! Nu am gasit alt topic de genul, daca e pus prost rog sa se mute corespunzaor

Edited by Robert_MNW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru linkuri insa problema e diferita, nu e nici antifurt si nici nu sa rupt prezonul. La mine sunt piulite si una din ele e distrusa a ajuns rotunda si nu mai am cum sa o defac cu cheia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tai cu flexul, sudezi pe ea un maner cu care sa o desfiletezi (cica sudura electrica pe masina se face cu ecu sau bateria deconectata?!?!? ), ii faci 2 fete paralele cu flexul si o desfaci cu o cheie fixa, prinzi cu un cleste de instalator de ea si o desfaci... moama, realizez ca e cam degeaba topicul :P , era suficient un PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tai cu flexul, sudezi pe ea un maner cu care sa o desfiletezi (cica sudura electrica pe masina se face cu ecu sau bateria deconectata?!?!? ), ii faci 2 fete paralele cu flexul si o desfaci cu o cheie fixa, prinzi cu un cleste de instalator de ea si o desfaci... moama, realizez ca e cam degeaba topicul :P , era suficient un PM.

 

 

Degeaba e turometrul ala al tau de pe bord!!! :mrgreen: Daca stateai putin si te gandeai iti dadeai seama ca nu am cum sa pun flexul ca piulita e 'bagata' in janta (de aliaj) si daca nu a mers defacuta cu cheia tu o desfaceai cu clestele, bravo 41000000.gif

 

LE: Nu stiu daca m-am facut inteles. La mine nu intra prezoanele nu e ca la Cielo e ca la Matiz cu piulite, aceea sa dus nu mai e hexagonala sa dus exact cum se duce un cap de surub, a ajuns rotunda!

Edited by Robert_MNW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-ti treci la date personale jantele de aliaj :D

Macar am incercat sa te ajut, vina mea ca nu mi-a trecut prin cap ca ai aliaje.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi! 67000000.gif Sfaturi te rog, altfel o arzi off-topic si aiurea! Asa arata ca in poza, sa distrus piulita a ajuns rotunda si nu o mai pot desface! :scarpin:

Edited by Robert_MNW

Share this post


Link to post
Share on other sites

check this out ...3 ore aproape si 1 tub de 500ml de WD40 plus lampa cu gaz :mrgreen: pana la urma a cedat cel mai simplu ia o tubulara cu un numar mai mic decat ce ai tu nevoie si bate-o peste...cel putin la mine a mers.Bafta

post-18971-0-57700900-1321819556_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezolvi exact cum am rezolvat si eu in topicul sugerat anterior :gaura centrata in prezon data cu burghiu mic + bormasina, continui apoi cu alte doua burghie din ce in ce mai mari. E cam singura solutie. Insa pregateste-te cu o bormasina de rezerva, mie mi s-au ars doua in procesul desfacerii tuturor celor 4 roti.

 

Rafi : lampa cu gaz la aliaje cu prezon infundat? Hm...

Edited by Englishman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sacrifici o tubulara :)

Pt piulite nu am vazut vreun dispozitiv de scos...

Eventual incalzita putin si cu dalta...si multa rabdare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, nici eu nu as vrea sa pun flacara pe jante. Maine incerc sa 'bat' o tubulara mai mica si cu wd daca nu merge incerc sa sudez o inelara, poate prinde suficient incat sa o desprind dar nu imi fac prea multe sperante. Cu bormasina mai astept, nu as vrea sa rup si prezonul ca practic pe el trebuie sa-l distrug ca sa ajung la piulita! Multumesc pentru sfaturi! :thumbl:

Edited by Robert_MNW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as incerca sa dau o gaura cu un burghiu de 5-6 intr-o tubulara cam pe unde se termina piulita. Gaura sa fie data astfel incit, cu tubulara bagata peste piulita sa fie intr-o zona cit mai ferita din punctul de vedere al jantei (undeva inspre hub). Cu un electrod de buna calitate si cu o mina precisa, dat un punct de sudura fix in gaura facuta astfel incit sa prinda si piulita. Incearca sa vizualizezi si sigur te prinzi :) . Mi se pare cea mai putin riscanta procedura, poti proteja janta cu o cirpa umeda impotriva eventualelor scintei provocate de sudura.

 

Merge si ideea cu gauritul prezonului insa mi se pare muuuult mai anevoioasa si, evident, atrage dupa sine inlocuirea prezonului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezolvi exact cum am rezolvat si eu in topicul sugerat anterior :gaura centrata in prezon data cu burghiu mic + bormasina, continui apoi cu alte doua burghie din ce in ce mai mari. E cam singura solutie. Insa pregateste-te cu o bormasina de rezerva, mie mi s-au ars doua in procesul desfacerii tuturor celor 4 roti.

 

Rafi : lampa cu gaz la aliaje cu prezon infundat? Hm...

 

nu a patit janta nimic dar absolut nimic...oricum din punctul meu de vedere cea mai buna solutie,WD40 + tubulara bagata cu forta peste prezon.

Edited by Rafi

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bagata rau in interiorul jantei piulita si cu tubulara nu merge sudata o sa incerc o inelara ca am probat-o si ar merge doar daca prinde sudura. Am o intrebare, bateia trebuie deconectata, ii iau borna de masa daca sudez sau o las asa ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am bagat o runda de 'cearta' vreo ora si ceva si degeaba, deci prezon 2-0 .Ramane sudura sa il vad atunci! :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte sa strici ceva cu sudura, vezi ca exista extractoare de piulite, ce se folosesc exact in acest scop. E ca o tubulara cu ceva role inauntru care se muleaza pe ce a ramas din piulita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aspectul jantei, daca nu esti atent si nu o protejezi. Eu nu prea m-am prins cum vrei sa sudezi inelara, esti sigur ca poti sa invirti de ea dupa ce (sa speram, oricum !) piulita de delocheaza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argon tubulara de care zici o poti gasi in linkurile de mai sus... e pt scos prezoanele cu infiletare in alt corp nu pt piulitele din capul prezonului...nu prea cred ca sint la diametre asa mari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incape inelara la fix in gaura jantei si se poate rotii fara probleme, doar daca o pot suda suficient sa desprind piulita! Aspectul jantei cred ca va fi protejat intocmai de inelara, vreau sa sudez in interiorul ei practic.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da asa ma gandeam si eu insa la 1500 ron cat sunt jantele, mai astept! :thumbl: Ce se poate intampla daca sudez , adica defapt am mai intrebat mai sus, trebuie decuplata bateria ? Sau o pot lasa asa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal nu deconectez bateria pentru unu - doua afturi de sudura, daca sudez mai mult, atunci da. Daca se pot schimba prezoanele, cu siguranta l-as perfora cu burghie.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×