Jump to content
 

Sign in to follow this  
radupopa

Co, O2, Sonda Lambda?

Recommended Posts

Salut băieți sunt mai nou pe aici. Am si eu o problema cu Nubira 1 si anume faptul ca la o turatie constanta oricare ar fi ea intre 1500 si 2000 in treptele 1,2 sau 3 da in nas (merge în suturi). Mentionez ca am schimbat MAP ieri iar pompa de benzina are câteva luni fisele si bujiile la fel si IAC-ul are o saptamana. Si încă o problemă daca stie cineva ce tensiune trebuie sa scoată potențiometru co? Am citit tot aici pe forum ca ar fi vorba de 600 mv dar al meu nu se reglează mai jos de 1170 mv si oricum sub 1580 mv se aprinde check engine acum e pe la 1605 mv. Va rog daca poate sa mă ajute cineva cu aceste două probleme. Va mulțumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la un analizator de gaze si regleaza potentiometrul, nu umbla asa aiurea. Ai sanse mari sa rezolvi si intreruperile, la tine e lipsa de carburant in sarcina cel mai probabil. Am comportament similar daca saracesc amestecul de gpl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la un analizator de gaze si regleaza potentiometrul, nu umbla asa aiurea. Ai sanse mari sa rezolvi si intreruperile, la tine e lipsa de carburant in sarcina cel mai probabil. Am comportament similar daca saracesc amestecul de gpl

Ok mersi dar ce nu inteleg eu este de ce nu face in toate treptele de viteza sau la turatii mai mari ? Nu ar mai avea nici demaraj daca ar fi lipsa de carburant m-as ruga de ea dar masina fuge.

Daca este dotat cu, CV manuala sigur are pot. de Co care este amplasat linga carcasa filtru aer(fixat pe caroserie) chiar sub tubul de legatura care face leg. intre filtru si galeria de admisie(nu confunda cu senzorul de temperatura aer).Are un mic capacel de protectie din plastic de culoare galbena si care dupa ce este scos "dezvaluie un surub de reglaj din care se adjusteaza continutul de CO din gazele de evacuare(mai pe direct cantitatea de benzina injectata).Este bine sa se regleze avind si un analizor de gaze dar in lipsa la un motor in stare buna valoarea de 599-610 mV corespunde unui reglaj optim.Sa se retina:in sensul desfilatarii se saraceste amestecul iar in sensul infiletarii se imbogateste(logic).Daca are CV automata sigur are sonda oxigen(sonda lambda sau senzor de oxigen reprezinta acelasi lucru)PS sigur folosesti Daewoo exe si te incumeti la experiente.Bafta :thumbl:

Salut ! La o nubira din 1998 1.6 16v stii cumva ce tensiune trebuie sa aibe potentiometrul co ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEEELPP. La o Nubira 2 din 2006 imi cade acu' de la turometru se opreste masina. si in mers mi se intampla cand o scot p liber. Am schimbat clapeta de acceleratie, am pus-o p tester mi-a aratat senzor de oxigen = sonda lambda am schimbat-o cu una de la dezmembrari. pana sa o schimb imi statea aprins becu' check engine, acum dupa ce am schimbat sonda , ba se aprinde ba nu se aprinde check engine si sa zic ca se opreste mai rar decat inainte. O am si p gaz si cat sta p benzina, dupa ce o pornesc dupa cateva minute asa are niste fluctuatii joaca acu' de la turometru si daca apas acceleratia apas in gol asa . La relanti acu' de la turometru sta undeva putin peste 500 de rotatii, in conditiile in care ar fi trebuit sa stea putin sub 1000 de rotatii. HELP CARE STITI CE SA II MAI FAC. Din ce am observat, pana sa se incalzeasca motoru' sa se ridice acu' la apa acu' la turometru sta putin sub 1000 de rotatii la 900 acolo, cand se ridica apa se lasa la 500 600 de rotatii .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna.

Un Cielo GLE din 1996 motor cu un singur ax cu came are sonda lambda sau potentiometru CO ? Intreb acest lucru deoarece masina a avuturmatoarea problema:

Cind dadeai la demaror nu pornea ( siguranta pompa benzina arsa) . Pompa benzina ok, depistat un scurt pe cablaj undeva sub bord pe linga pedala de ambreaj. Remediata problema dar dupa foarte putin timp aceiasi problema. Masina a fost dusa din nou la mester iar dupa o zi luata cu problema rezolvata dar, surpriza . S-a aprins becul cu motorul in mers. Mers iarasi la mester si intrebat ce a avut masina si cum a remediat problema, iar raspunsul a dat dureu de cap proprietarului. Cica a intrerupt circuitul care duce la sonda lambda, ca aia era problema din care cauza facea scurt si se ardea siguranta de 30A.

Acum eu vreau sa ajut proprietarul cu niste sfaturi si stiu ca cielo din 1996 are potentiometru co. E posibil sa aibe totusi sonda lambda? Pur si simplu in zona unde locuieste nu are meseriasi pe care sa te poti baza ca fac un lucru de calitate si are dureri de cap la gindul ca o duce la altul sa-I schimbe sonda si de fapt nu are asa ceva iar primul meserias cine stie ce prostie a facut pe acolo ( cica ar fi umblat cam mult pe la circuitul electric pina a ajuns sa constate ce a constatat. Potentiometrul co se poate sa fie in scurt ca sa sara siguranta de pe pompa de benzina ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general cielo gl/gle au venit cu potențiometru de co, insa nu e obligatoriu. Ridici capota si sub tubulatura filtrului de aer, mai jos de oala amortizorului, pe unde trece si o conducta de ac ar trebui sa vezi potentiometrul. Daca nu îl vezi, te poti uita pe galeria de evacuare dupa sonda, e vizibila, nu tre sa te bagi sub ea sau ceva din cate stiu. Electricianul tau a facut o mare măgărie și iti va creste consumul pe benzina. Mergi la cineva mai ok sa caute problema si sa repare ce a stricat asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e masina mea. Incerc sa ajut un prieten care sta in alta localitate si e cam in pom cu mecanica. Tot incerc sa-i spun unde sa verifice dar spune ca isi prinde urechile pe la motor. Pina nu ajung eu pe acolo nu stiu ce face, electricieni si mecanici buni nu prea are unde sa gaseasca in zona lui, doar asa zisi specialisti care pina ajung la defect te pun sa schimbi jumătate din piesele masinii. Tactica lor e sa mearga prin eliminare ( Probabil sunt bujiile, schimba-le. Le-ai schimbat si face tot asa? Schimbam si fisele de bujii si asa mai departe). Eu stiu unde sint amplasate si sonda si potentiometrul, dar ma intereseaza daca ar putea fi alta cauza scurtului pe circuit. Pot sa-i spun dute sa iti schimbe sonda sau potentiometrul ( depinde ce are) dar daca totusi scurtul este in alt loc atunci sint si eu bun de injurat. Daca as fi fost linga masina verificam ce are sonda sau potentiometru si dupa aceea masuram piesa respectiva sa vad daca e ok sau in scurtcircuit.

Multumesc pentru sfat.


 

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista legatura intre sonda lambda (sau potentiometru CO) si pompa de benzina. Te ia durerea de cap ce debiteaza si mai ales ce fac ,"mesterii" acestia ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hristos a inviat baieti ! 

Am fost azi la ITP si nu ies gazele,mi-a verificat sonda lambda si mi-a zis ca e moarta,la cald arata  0.00v.

Scoate fum de benzina ne arsa si consuma mult,vechia problema.

Poate cineva sa-mi spuna de unde as putea sa cumpar o sonda lambda mai ieftina cu trei fire pt Cielo automat?

Sau daca as putea sa o inlocuiesc cu o alta compatibila de la alta marca,ce am gasit eu sunt scumpe cu draci.

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am ideie de unde poti cumpara una in schimb, iti recomand a nu umbla cu facaturi "compatibile". Nu-i o piesa de consum ce se schimba la X km ori la perioada asadar, pune mina pe piesa originala expres pentru motorul in cauza chiar daca e o ideie mai scumpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Viktore,decat sa dau 400 ron pe o sonda mai bine merg asa,credeam ca sunt variante.Multumesc oricum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretul ala ii exagerat. Vezi ca sint si mai ieftine la ~ 200 lei, chiar si mai ieftine, cel putin mie unu astfel mi-a cazut apelind la amicu' google.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aia am apelat la forum in ideea ca poate-mi da cineva un link, ce am gasit eu cu trei fire ca a mea sunt scumpe .

Cea mai ieftina e 439 ron am gasit undeva.

download.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piesa in sine cam pe acolo e ~ 200 lei dupa cum aminteam. De restu', ce ii peste se plateste sigla. Ei bine, eu pe aia n-as plati-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici nu prea sunt de acord cu Viktor. Am testat (nu foarte multe, e drept) sonde si nu doar emipiric. Bosch castiga de departe, nu am gasit concurent din punct de vedere al calitatii. Pretul de mai sus este usor cam ridicat, la un 300 lei as lua-o fara ezitare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se prea poate ca senzorul in cauza sa fie o piesa reusita a lu' bosch. Din punctul meu de vedere si de multa vreme, sigla cu pricina a ramas de caruta, la "a fost odata". Nu exclud nici faptul ca mie sa mi se fi pus un circel pe creieru' mic in ce-i priveste, pe urma unor experiente cu produse nu tocmai la inaltime ci cu mult sub asteptarile mele. Pe mine unu produsele bosch nu m-ar incinta nici de ar scrie pe ele cu litere de"hauor" constient fiind de faptul c-o juma' din pret ii brandu'. Si am inchis paranteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salex  ce sa zic, eu in principiu sunt de acord cu firmele consacrate dar la momentul de fata nu-mi permit.Vreau ceva ieftin .

Acel link pe care-l asteptam nu l-am primit inca.Asta e,o sa merg asa,pana gasesc o rezolvare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deconecteaz-o si mergi fara, e mai bine decat cu ea defecta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ms Dj_Dark,o sa incerc sa vad ce se intampla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificar si eu azi sonda sa vad cum se comporta. Spre sonda,pe  cele doua fire albe am 0,34 micro ohm cu motorul rece si pe cel negru  cu masa 0,00 v.

Cu motorul cald, dupa 30km parcursi am 0,60 micro ohm pe cele albe si  pe firul negru cu masa 0.97- 0,80 v  si variaza. Pe mufa  spre ECM  am 12 v pe firul rosu,pe negru am masa iar pe cel gri care duce la ECM nu stiu sa-l verific. 

Parerea mea de nestiutor este ca sonda lambda functioneaza normal,nu are rost sa o schimb si ca acel consum mare , fumul de benzina ne arsa si intreruperea la relanti sunt din alta parte segmenti, supape etc

Fara sonda se aprinde Check, nu am vrut sa merg asa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multimetrul este fix ZERO la testarea sondei lambda. Eu nu zic ca sonda ta este busita, zic doar ca procedura efectuata de tine este COMPLET irelevanta. Ai nevoie de un osciloscop, voltmetrul nu esantioneaza suficient de rapid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau un tester... si urmarit in timp real ce valori da

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tester la Tecuci GL nu are nimeni pentru Cielo ca as merge sigur .Sa cumpar sonda in ideea ca este defecta,si sa vad ca de fapt sonda e buna,chiar nu-mi permit.

Am comandat o cheie pt sonda,o sa scot sonda de la cealalta masina Cielo pe care o tin pt piese sa vad daca e tot la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina ta banuiesc ca e 8v euro3, merge tester chinezesc de 30-40 lei. Sau orice tester multimarca cu obd2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...