Jump to content

Sign in to follow this  
ches

Chevrolet Epica White Pearl

Recommended Posts

Vineri am luat Epica de la service. S-au facut:

- Schimbare far dreapta (au pus far original GM, e fabricat de aceeasi firma ca cel din stanga)

- Schimbare bara fata + vopsire. Bara noua e originala, am verificat-o inainte sa o puna pe masina ;)

- Schimbare intaritura bara spate (era f putin indoita, dar daca e gratis = pe CASCO, cu placere)

- Vopsire bara spate

 

Poze cu inainte si dupa. Se poate observa ca au facut treaba foarte buna cu vopsitoria, nuanta le-a iesit foarte bine, nu se vede diferenta.

 

Inainte:

post-4287-0-08349900-1523865744_thumb.jpg post-4287-0-09188500-1523865766_thumb.jpg post-4287-0-42382400-1523865780_thumb.jpg

 

Dupa:

post-4287-0-35007500-1523865795_thumb.jpg post-4287-0-95767200-1523865811_thumb.jpg post-4287-0-90819300-1523865823_thumb.jpg

post-4287-0-05228700-1523865841_thumb.jpg post-4287-0-14674300-1523865856_thumb.jpg

 

In weekend i-am curatat tapiteria textila cu Ma Fra Pulimax + o perie moale si am aspirat reziduurile cu un aspirator cu filtrare in apa. In 3 ore era perfect uscata.

 

Ca sa o fac ca noua mai am de facut:

1. Schimbat bieletele antiruliu pe spate - le am deja cumparate

2. Bratele de la suspensia spate care vin intre caroserie si partea de jos a portfuzetei - am dat comanda la service.

3. Sa ii instalez oil catch can-ul pt ca deja a trecut o gramada de timp de cand sta in debara.

4. Sa pun difuzoare originale inapoi pe masina si sa scot JBL-urile montate acum multi ani (se aud mai bine cele originale).

 

PS: Intre timp am gasit sa rectific discurile spate (cele originale care mi-au ramas dupa ce le-am schimbat cu TRW-urile anul trecut) ca sa le am de rezerva.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Mi-am facut de lucru si am pus zilele trecute difuzoarele originale pe masina. Alta viata, se aude muult mai bine decat cu JBL-urile. JBL-urile le-am maritat cu 100lei amandoua.

Tot inainte de minivacanta de 1 mai am instalat si oil catch can-ul si bine am facut. Dupa un drum de 1100km pana in jud. Alba si inapoi deja se vede un pic de mazga pe fundul catch can-ului, voi face niste poze dupa inca o saptamana de folosire, sa mai strang si km prin oras. Azi am programat-o pentru schimbarea uleiului la Norauto pt ca astia unde trebuie sa schimb bratele inca nu au primit piesele si deja dura prea mult.

Cand ma duc la schimbat bratele si bieletele pe spate schimb si rolele de la cureaua de accesorii, una deja a inceput sa huruie.

Ca fapt divers, consumul pe Bucuresti-Alba Iulia + Alba-Iulia - Pestera Scarisoara -  Alba Iulia + Alba-Iulia - Sibiu - Rapa Rosie - Alba-Iulia a fost 6.8l/100km, un consum foarte bun avand in vedere ca m-am dat la ea si pe autostrada si pe serpentine, viteza medie a fost 63km/h. Motorina a fost aia normala de la Petrom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat ieri uleiul si filtrul, la aprox 146800km si 11 luni de la schimbul anterior. Urmeaza sa schimb in weekend filtrele la tara, ocazie cu care planuiesc sa schimb si bieletele antiruliu pe spate si sa spal si carenajele rotilor spate, am vazut ca s-a depus ceva noroi si nu ii face cinste. Daca vremea e buna si cheful e mare, poate spal si compartimentul motor ca sa fie "tzipla".

Mai am de schimbat/ modificat prinderea catch can-ului, cea cu care vine e cam scurta si nu pot strange piulita de prindere pe caroserie, drept pt care cateodata mi se pare ca o aud zanganind.

Bratele cu bucsele spate se pare ca intarzie, asa ca am programat-o miercuri pentru schimb role accesorii si identificarea zgomotului ciudat. Sper sa nu fie nimic.

Edit: era sa uit, am primit farul vechi inapoi de la firma de asigurari, drept pt care il voi pune inapoi pe masina si o sa vad ce fac cu asta nou. Cel nou arata un pic diferit fata de cel vechi, culoarea oglinzilor la cel vechi bate usor in galben. Cum un far nou pe stanga costa aprox 1000 lei, prefer sa le tin pe cele vechi, e gratis 😄

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am rezolvat si cu zgomotul ciudat si cu intizatorul si rola de la accesorii. Zgomotul venea de la fulia de la alternator, nu de la intinzator cum banuiam eu. Schimbatul rolelor a costat 100 lei, iar fulia de alternator + manopera de schimbare 325 lei (fulia 160 lei, manopera 165 lei).

S-a facut mult mai liniste in habitaclu, ceea ce inseamna ca fulia imi spunea de ceva timp ca trebuie schimbata, insa nu m-am sesizat. Sau poate e liniste si de la uleiul nou...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fulia sau rulmentii ?

Sauuuu  are cuplaj electromagnetic

Edited by florinellll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Fulia este cu ambreiaj (mecanic) ca mai la toate masinile fabricate in ultimii 10-20 ani. Din pacate pt schimbare trebuie dat alternatorul jos, de aceea am platit atat pe manopera.

Nu am gasit nimic de ambreiajele de alternator cu cuplaj electromagnetic, banuiesc ca sunt doar pe masinile hidride/electrice cand motorul electric este si generator.

Uite un filmulet care trece in revista toate fuliile mecanice.

 

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martea trecuta am ajuns la service sa schimb bratele mari de pe spate si bieletele antiruliu de pe spate. A fost chinuiala mare, foarte mare, mecanicul a incercat toate metodele, inclusiv sa incalzeasca suruburile si piulitele cu o scula cu inductie si nu a reusit sa scoata bratele vechi decat bucati. Operatiunea a durat 5 ore. Las pozele sa vorbeasca de la sine.

Bieletele vechi, originale, erau CTR, astea noi, Febi, sunt facute de Samyung (tot coreeni). Bratele le-am luat originale, nu am vazut cine e fabricantul.

Dupa ce am iesit de la service am dat o tura si masina e mult mai rigida, chiar se simte schimbarea bucselor. Costul total brate + manopera brate si bielete + atentie la mecanic a iesit la 1000lei.

20180529_141108.thumb.jpg.ede6e9493c005118dd6c747095a022ff.jpg20180529_141629.thumb.jpg.3ed3cffc06187b8215a6d917ffa6e680.jpg

20180529_162120.thumb.jpg.088dc78ad427a613e1702ac26d037aba.jpg20180529_175216.thumb.jpg.90d819a228df2ff4a9ee2f5cdb6fe852.jpg

20180529_175245.thumb.jpg.0b1eccad44054ace2d2fb859782d3c63.jpg

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu brațele spate e mare belea la modelul ăsta de mașini. M-am chinuit și eu 2 zile să scot surubul care fixează una din bucsile brațului superior. Nu am vrut să dau cu flacăra pentru că se deteriora cauciucul din componență, bucsa fiind încă bună. 

Acum că ai schimbat brațele pe spate încă ceva ani nu vei avea probleme. Reperul 96440047, l-ai schimbat vreodata? E bucsa cu tot cu suport  de la brațul superior spate.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa sa fie 🙂 

Eu sincer ii admir pe inginerii care au facut masina asta, am bucse originale vechi de 10.5 ani si ~150000km facuti 90% in Romania. Primele bucse pe care le-am schimbat au fost 96440047 si surata ei, cealalta bucsa de la bratul superior de pe partea dreapta spate pe la ~80000km. De fapt una din bucse era buna, eu le cumparasem pe amandoua, asa ca inca o pastrez pe aia buna in cutia cu piese 😉 .

Dupa asta nu am mai schimbat nici o bucsa pana la ~110000km cand le-am schimbat pe cele semipline de la basculele fata + bucsele de la bara stabilizatoare fata si spate. Bucsele de bascula pline inca sunt originale si sunt bune, le verific anual la revizie. La 130000km un cap de bara care trosnea m-a facut sa le schimb pe amandoua + tampoane motor+bielete antirului fata.

Iar acum, la 150000km am schimbat portfuzeta dreapta spate (DW96639741) din cauza unei bucse (din pacate nu se gasesc separat), bratele spate (96440033 si 96440032) si bieletele spate. 

Amortizoarele nu dau semne de oboseala, dupa ce am schimbat bucsele masina e super inchegata.

Edit: Ieri am verificat oil catch can-ul si am gasit cam 3mm de ulei pe fundul lui. Uleiul era relativ curat, fara urme de condens sau alte minuni raportate de altii pe internet.

20180605_165049_001.jpg

Edited by ches
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut , ce ulei folosești ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, masina de cand se stie merge cu Castrol Magnatec 5W40 ACEA C3, de vreo 4 ani imbuteliat sub numele Castrol Magnatec 5W40 Diesel DPF. Am incercat o singura data Castrol Edge 5W40 insa mototrul mi s-a parut mai zgomotos asa ca l-am schimbat dupa vreo 6000km din ce imi aduc aminte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saptamana trecuta am facut ceva mai mult de 1000km pe traseul Bucuresti-Mangalia-Varna-Obzor-Nessebar si retur. Am mers cu 138km/h pe autostrada constant si am tras destul de tare prin Bulgaria, mers unde se putea cu 120km/h, drumul Bucursti Obzor mi-a luat 4 ore si 45 min (pe 422km) cu tot cu stat in vama 15min si 2 pauze de cate 5 min. Masina s-a comportat exemplar, iar consumul a fost 8.2l/100km, f OK zic eu pentru stilul de mers.

Vineri plec cu masina pana la Budapesta, deci ma asteapta vreo 10ore de condus 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost pana la Budapesta si inapoi si uite ce s-a intamplat, a facut 150000km 🙂 

Am reusit performanta sa fac 10.5 ore si la dus si la intors cu tot cu stat in vama, pauza de masa si 1-2 mici pauze de dezmortire.

Poza este facuta de sotie pe autostrada, in timpul unei reprize de mers legal 😉 

IMG-20180706-WA0003.thumb.jpg.242c2d5cb933270aea51e6247c285a32.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am calculat consumul pe Bucuresti-Budapesta-Bucuresti+inca vreo 40km prin Bucuresti pana am facut plinul. A iesit 8.5l/100km in conditii de condus la hei-rup - 160km/h pe autostrazi la noi, 140km/h la unguri si cu cat poate masina in zonele fara autostrada. Media de viteza a fost de 102km/h pe Budapesta-Bucuresti cand am resetat contorul de viteza medie.

Daca mergeam la limita legalitatii nu cred ca scadea sub 7%, cel mai probabil era un 7.2% cum am mai avut pe drumuri similare, deci economiseam 22litri de motorina, adica vreo 130 lei. Avand in vedere ca am economisit minim o ora si la dus si la intors, eu zic ca a meritat sa o calc.

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce n-ai mers cu 160 la unguri si cu 140 la noi? Diferenta de calitate drum e evidenta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am vrut sa risc vreo amenda, mai ales ca nu am mai fost de 4 ani la ei si nu mai stiam drumul. Iar bucatile Sibiu si Deva si Lugoj - Nadlac sunt foarte bune si goale, chiar te imbie sa mergi tare, pe nevasta-mea o furase peisajul si ajunsese fara sa isi dea seama la 170 si se tot ducea 🙂 . Eu am condus cu cruise control, ei nu ii place/ nu e obisnuita cu el.

In plus rar am vazut unguri care sa mearga mai tare de 140km/h, deci am avut o oarecare retinere 🙂 . Si erau doar 200km de autostrada, deci timpul castigat era mic. Cel mai mult am castigat mergand tare in Romania in zonele unde nu era autostrada. Desi am mers tare pe bucatile astea, nu am fost dement si am depasit doar in zonele unde aveam vizibilitate, nu am riscat nimic.

Cand A1 va fi complet nu va merita diferenta de timp castigata de la 140km/h la 160km/h, deci voi merge cel mai probabil legal peste tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saptamana trecuta am inceput un nou priect legat de Epica - montare interior full piele. Cei cu care am mai discutat personal stiu ca vroiam de ceva vreme sa ii pun interior full piele. Am cautat prin dezmembrari si pana la urma am gasit unul in stare foarte buna la Reghin. Cu tot cu transport m-a dus undeva aproape de 1500 lei.

Pana acum am reusit sa montez bancheta spate, zilele astea sper sa montez si scaunul de la pasager si sa trag firul de plus pentru scaunul de la sofer care acum e cu reglaj electric, deci trebuie tras un fir baban (siguranta are 30A). In mod ciudat am deja montata siguranta in compartimentul motor si este cuplata pe papuci, deci tind sa cred ca am cablajul tras pana in habitaclu. Daca aveti ceva cunostinte cu locul unde as putea gasi firul OrB (Orange-Black) (vezi schema), ar fi super. C301 este conectorul de sub scaun, si daca ma iau de sub schema, ar trebui ca firul OrB ar trebui sa vina direct din fuse box si sa treaca pe langa prag (nu l-am gasit in zona pragului). Totusi, daca ar fi asa, de ce au mai populat siguranta...

Daca discutia se lungeste, o sa o mut intr-un topic dedicat, dar daca cineva stie exact ce se intampla cu firul, ma gandesc ca nu e prea mult offtopic 🙂 .

schema scaun.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa vezi daca pleaca pin din siguranta spre interiorul masinii. Siguranta e cuplata pe papuci insa e posibil ca papucul sa nu aiba in continuitate fir. Daca e ca si la Evanda tabloul, il scoti din clipsuri si-l intorci invers. Astfel vezi daca ai fir sau nu. Exista posibilitatea sa ai cablaj tras pana in mufele din stalpul soferului si de acolo sa nu mai continuie spre scaun. Depinde cum este echiparea instalatiei electrice din fabrica. 

Treaba e simpla: nu ai fir, il tragi pe traseul instalatiei electrice pana sub scaun si te cuplezi in mufa scaunului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le: instalatia electrica este identica cu cea de pe Evanda. Chiar daca in manual nu gasesti, instalatia electrica iese din tablou, trece pe sub aripa si intra in habitaclu prin partea stanga. Dai carenajul jos de la roata si vezi exact manunchiul de fire😀 Pe acolo poti trage firul daca nu ai din tablou. Daca il ai in tablou, inseamna ca intra in habitaclu si il ai in conectorul 301 mufa de pe stalp. E un plus permanent pe care ai tensiune chiar si cu contactul luat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci mult, am luat multimetrul azi cu mine, sper sa ii dau de cap. Ieri mi-am facut timp si am pus scaunul de la pasager, acolo a fost aproape plug and play, mai am de prelungit un pic firele pentru incalzirea in scaune.

O chestie utila: mufele tata originale de la actuatoarele spate de pe Matiz sunt identice cu cele de la incalzirea in scaune de pe Epica. Le-am gasit din intamplare prin cutia cu fire, mare noroc ca nu trebuie sa tai si sa adaptez alte mufe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumoasă mașina și îngrijită cum trebuie. Întrebare: unde anume ai vopsit-o, când ai schimbat bara, farul etc.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt aprecieri!

Am facut-o pe CASCO la CarsInv, nu stiu scorurile, eu am dat doar fransiza, 200E pt ca au fost 2 venimente - fata si spatele. Din cate stiu nu sunt tocmai ieftini.

Dar am fost multumit si in trecut cand am mai vopsit la ei, de aceea am facut tot la ei. Prima data cand am fost am facut un retus (tot pe CASCO) pe buza de la aripa dreapta spate si a iesit f bine, nu se vede nici o diferenta fata de vospeaua originala si au lucrat doar pe o zona mica - 5 x10cm.

La bare se vede o mica diferenta fata de aripi, probabil din cauza ca au pus elasticizant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In timpul ultimului drum la mare un zgomot de rulment care era relativ potolit a inceput sa se manifeste suficient de puternic incat sa ma faca sa il schimb. L-am identificat destul de usor ca fiind partea stanga fata, asa ca am cumparat si m-am dus la service. De data asta am cumparat unul aftermarket, fabricat in Germania, era sensibil mai ieftin fata de cel original. Nu am avut probleme cu senzorul ABS, deci a fost exact ce trebuie, citisem pe la rusi ca sunt doua tipuri de senzori si ca daca pui rulment cu senzor de alt tip atunci se aprinde becul de la ABS.

Dupa ce am schimbat rulmentul s-a facut liniste in masina si am inceput sa aud un alt zgomot, mult mai fin, tot pe partea dreapta. Zgomotul il pun pe seama jocului axului intermediar de la planetara, mecanicul mi-a spus ca e cam mare. Deci trebuie sa ajung din nou la service ca sa vad ce anume s-a largit si sa schimb.

Posibil sa fie rulmentul axului intermediar sau chiar axul daca s-or fi tocit dintii. Am gasit ax intermediar la 330 lei aftermarket si la 750 lei original. La cel aftermarket trebuie presat rulmentul pe prinderea de metal care vine de cutie si apoi pe ax, insa asta nu e o problema, o fac cei de la service. Rulment separat nu am gasit din pacate. Sper ca dintii capului de planetara sa nu aibe nimic, altfel am belit-o, costa minim 1550 lei.

Am uitat sa scriu, am montat scaunele si bancheta de piele, mai am doar fetele de usi. Dupa ce fac curat, vin si pozele 😛

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca rulmentii fata sunt ca la Evanda, atunci ai procedat corect cumparand aftermarket si nu originali. Spun asta pentru ca la prima Evanda au cazut rulmentii in jur la 100kkm iar la prezenta, conform cartii service s-au schimbat ambii la 75kkm. Mapco fiind echiparea pe original.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Codul OE pt rulementii fata este 96639585, din ce am vazut sunt facuti de Iljin, koreeni. La mine cei originali au tinut rezonabil, cel de pe stanga vreo 120000km parca si asta de pe dreapta 150000km. Nici unul nu avea joc, dar huruiau suparator. Cel de pe dreapta l-am inlocuit cu unul original, sper ca asi asta aftermerket sa tina bine.

Azi merg din nou la service ca sa vad exact ce e cu zgomotul ramas, marti nu mai aveam timp.

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...