Jump to content

Recommended Posts

salut

am cielo an 97 ,motor G15MF si am un tachet care bate (nu stiu exact care din cei 8) !

as vrea sa stiu daca pentru inlocuirea acestora (toti 8 in ideea de a nu cauta acul in carul cu fan) este necesara demontarea chiloasei sau se poate interveni la ei doar prin fereastra oferita de capacul culbutori?????

 

va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

se poate,daca mecanicul are presa necesara. daca nu,dat jos chiulasa,verificat taketii si desfundate orificiile lor sau cele din chiulasa,dak e necesar.daca nu bate tare,lasa-l,e mai mare daraua decat ocaua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se schimba usor, fara a demonta chiulasa. Trebuie data jos axa cu came si implicit distributia din pacate, ar fi bine sa te sincronizezi cu schimbatul distributiei la schimbarea asta.

Nu trebuie nici un fel de presa, nu ai treaba la supape.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

va multumesc pentru raspunsuri!!!

problema e ca desi lucrez de mult timp ca sef de service si un mecanic al meu acum cand am facut distributia a curatat tachetii cu smirghel de apa pe talpa si a zis ca e ok !!!

sunt dependent de masina si nu imi permit inca o zi- doua in care sa imi dea chiuloasa jos etc si eram curios daca se poate ajunge la ei pe la capacul culbutorilor

asa ca de maine (cine stie ce mai apare maine !!!) ii voi baga in priza (pe mecanici) sa imi gaseasca tachetul care bate

tinem legatura baieti

merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cite stiu eu, nu trebue desfacuta distributia si axul cu came, doar capacul si atit.

 

 

LE: Cel putin eu asa am scos tachetii si iam curatat.

 

 

Edit din nou.

Scule necesare: cheie nr. 10, presa, magnet telescopic, si o surubenlita dreapta.Timp necesar, aprox. 30 min.

Edited by viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca explici putin cum, poate te cred, altfel nu-mi dau seama cum ii dai jos de sub axa fara sa o desfaci :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai Dj-ule, necredinciosule, sa nu te puna naiba sa-mi ceri sa -ti si arat cum se face! :P

 

 

Bagi intr-a V -a, suspandezi una din rotile fata ,dai capacul jos, fixezi presa in locul capacului, incepind la cama axului care este indreptata spre in sus (sau o aduci in pozitia respectiva, invirtind usor spre inainte roata suspendata) piciorusul presei il fixezi pe talerul supapei si apesi usor supapa in jos iar cu magnetul telescopic extragi minunea aia de piesa (nu-mi vine-n minte cum ii spune) dintre culbutor si supapa/taler supapa. Cu surubenlita dai culbutorul jos de pe supapa si tachet, in partea in care-ti permite, scoti culbutorul dupa care tachetul (eu tachetul il scot cu presiune de aer). Si tot asa ... prin rotirea spre inainte a rotii suspendate, aduci o alta cama in pozitia SUS si aplici metoda/operatia. Spor la lucru! :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

=))

Poze tati, poze :) .

 

La DOHC lipsesc, "penele" alea, patine sau cum naiba le zice si nu merge, sau nu m-am prins eu ;) de-asta intrebam cum naiba faci.

 

PS N-ai zburat nici un semicon dintre piciorul supapei si taler cu aerul ala? :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poze tati, poze :) .

 

Fara dovezi! Discutam pe incredere! :mrgreen:

 

Voi studia si Dohc -ul sa vad cum si ce se poate fara a umbla la distributie.

 

 

LE: Eu metoda am "furat-o" de la altii si nu zboara nici-un semicon.

Edited by viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ceva diferenta pentru ca DOHC-ul are tacheti hidraulici, nici reglaje nu necesita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite niste poze ajutatoare :) .

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/19129-espero-15-dohc-bej/page__st__196

 

In primele 2 poze e tot ce are chiulasa. Axa, tachet si direct coada de supapa. Atat. De-asta nu prea vad cum poti extrage tachetul ala din locas fara sa dai axa jos.

La cielo e ceva diferit sigur, stiu ca mai are niste "pene", patine (probabil ce numesti tu culbutori) care dupa extragere permit ridicarea tachetului suficient cat sa iasa printr-o parte, insa nu am desfacut niciodata sa vad exact ce e acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... DOHC-ul are tacheti hidraulici...

 

Si SOHC-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu este adevarat.

Edited by argon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam este ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam este ...

 

 

baieti nu va mai certati

asa este peste coada supapei se afla pastila distantier care odata extrasa da voie culbutorului sa joace !!!

si apropo si SOHC si DOHC au tacheti hidraulici (nu au nevoie de reglaje ulterioare)

probleme apar doar atunci cand vreo unul dintre ei nu mai tine presiunea de ulei

 

si apropo ca tot am inceput acest topic

 

va multumesc tuturor pentru parerile voastre

tinem legatura

o zi buna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astfel scot tachetii hidraulici, poate cineva este interesat.

In faza doi, se acopera cu ceva (eu mi-am pus nadragii) :) ) din doua motive:

1. Sa nu improaste ulei peste tot in compartimentul motor.

2. Pentru siguranta, sa nu treaca tachetul prin capota. :) ) Glumeam, desigur. Se tine cu podul palmei pe cirpa in dreptul tachetului si se dau socuri de/cu aer.

post-20861-084045300 1290105008_thumb.jpg post-20861-047743000 1290105044_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cine-i interesat, o poza cu tachet hidraulic (8V) demontat-curatat.

post-20861-000296500 1290369904_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut baieti !!!

 

dupa cum scriam la inceputul acestui topic tachetii mei au fost curatati pe talpa cu smirghel fin de catre mecanic !!! Nu am mai avut batai circa o saptamana si ceva dupa care a reaparut !In aceste conditii am dat jos capacul la culbutori,am suspendat o roata am bagat in a IV -a si am rotit axa cu cape pe pistonul dorit in pozitia sus (nestiind care bate am facut asta la toti tachetii pe rand ),apoi cu ajutorul unei surubelnite cu cot am apasat supapa in jos si cu un magnet telescopic am extras pastila din capul supapei .Odata extrasa aceasta cu putina migaleala am dat deoparte culbutorul si apoi cu mana am scos tachetul care a fost prelucrat pe strung astfel incat talpa sa fie perfect neteda si plana (prelucrarea cu smirghel lasa de dorit la capitolul planeitate din acest motiv a si reaparut bataia ) dupa care am facut operatiunile mai sus amintite in ordine inversa !

in acest moment masina functioneaza impecabil iar tot ce am zis mai devreme a durat aproximativ 3 ore (pentru toti cei opt tacheti ) !

Va doresc la toti cei ce va mai loviti de aceasta problema sa o rezolvati astfel !!!

Tinem legatura !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne anunti peste cateva sute de km daca reapare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne anunti peste cateva sute de km daca reapare

 

 

salut baieti

am facut deja 1000 km si ce sa va spun.. a reaparut bataia dar mult mai mica in intensitate si numai cu motorul cald si la relanti !

am desfacut din nou capacul la culbutori si am vazut intamplator in canalul in care arata Viktor ca sufla cu aer comprimat pentru a scoate tachetul bucatele fff.mici de metal(probabil tin tachetii vechi,axa cu came ,etc)!

am scos o mare parte din ele cu o sarma magnetizata , am umplut locasul tachetului cu ulei si prin apasarea acestuia pe acel canal a iesit dar cu foarte multa mizerie (sincer ma speriat )

mentionez ca conditiile meteo de acum doua zile mu mi-au permis sa fac acest lucru la toti tachetii(era foarte trig acum doua zile la Galati)

Aceasta operatiune am facut-o cu tatal meu care mi-a sugerat curatarea intregii chiloase si inlocuirea pompei de ulei (el gandeste ca nu cumva la relanti sa nu am suficienta presiune )

In acest moment folosesc ulei Castrol 10W60 sport Castrol si ma gandesc sa trec oare pe un 15 W 40 sa vad daca la relanti mai apare bataia

 

rog sugestii

merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea de ulei se masoara, curatatul chiulasei/motorului - o ideie stralucita. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
... el gandeste ca nu cumva la relanti sa nu am suficienta presiune ...

Presiune ai prea multa, chiar, n-ai debit, n-ai ungere, nu ajunge pana acolo si asta din cauza ca folosesti uleiul acela nepotrivit la gradul de utilizare a masinii.

Curata si spala circuitul de ulei si apoi foloseste un 5W40.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiune ai prea multa, chiar, n-ai debit, n-ai ungere, nu ajunge pana acolo si asta din cauza ca folosesti uleiul acela nepotrivit la gradul de utilizare a masinii.

Curata si spala circuitul de ulei si apoi foloseste un 5W40.

 

salut

 

nu stiu daca e o idee buna sa trec pe 5w 40 tinand cont ca masinuta are ceva km 250 mii de care stiu si nu bag mana in foc ca acestia ar fi toti si uleiul recomandat de tine e destul de subtire!!!

eu ma gandeam sa trec pe 15w40 deoarece in momentul in care am bagat (fortat de imprejurari) un aditiv de marire a vascozitatii bataia de care vorbeam aproape a disparut

As mai avea o intrebare: zilele astea sunt foarte ploioase in Galati si masina mi se pare ca scoate foarte mult fum (cand motorul e rece e ok apoi cand se incalzeste parca e prea mult !!!)

Mentionez ca masina nu are catalizator,sonda lambda ,etc ,garniturile la supape sunt schimbate,supapele erau ok si de asemenea fumul are o tenta aproape insesizabila de albastru (Ulei)

tare imi este teama ca de aceasta data sunt probleme cu Garnitura de chiuloasa pe care am schimbat-o in vara - apa in vasul de expansiune e ok

 

astept pareri deoarece tare imi vine sa dau motorul in doua si sa vad care e problema dar sunt dependent de ea

va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

acum sa va spun noutatile !!! Nu folositi ulei Aral !!!! sfatul meu care am folosit aproximativ 80.000 km si sa va spun de ce : acum cateva zile m-am apucat si am dat din nou toti tachetii jos ,am bagat in toate canalele spray de curatare am lasat , am suflat,am repetat operatia de cateva ori pana ce am considerat ca e ok (pentru niste canale atat de mici am scos cantitati enorme de "mal" uscat ) am remontat totul si in drum spre casa ce sa zic bataia aceea era acolo (va dati seama cat de dezamagit eram!) a doua zi am forjat motorul batranicii ,apoi sus pe rampa dat uleiul jos (ulei de 3000 km 10W60 Castrol )si stupoare acesta era deja negru,schimbat filtru de ulei si bagat 5W40 ! Cand am urcat pe rampa tachetul se auzea dupa schimbarea de ulei indiferent cat am chinuit-o acesta nu s-a facut auzit !Mentionez ca masina are 300 mii km si mi-a fost teama ca nu cumva acum cu un ulei mai putin vascos sa vad albastru pe teava de esapament (mii de multumiri lui Tolin pe aceasta cale )

sper ca in curand sa dau jos baia de ulei sa curat namolul din ea + sorbul pompei de ulei

 

un weekend frumos tuturor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cite stiu eu, nu trebue desfacuta distributia si axul cu came, doar capacul si atit.

 

 

LE: Cel putin eu asa am scos tachetii si iam curatat.

 

 

Edit din nou.

Scule necesare: cheie nr. 10, presa, magnet telescopic, si o surubenlita dreapta.Timp necesar, aprox. 30 min.

 

 

o intrebare pun si eu dak dau axul k came jos treb sa mai reglez cv pe urma inafara de distributie tacheti ceva

 

salut

 

nu stiu daca e o idee buna sa trec pe 5w 40 tinand cont ca masinuta are ceva km 250 mii de care stiu si nu bag mana in foc ca acestia ar fi toti si uleiul recomandat de tine e destul de subtire!!!

eu ma gandeam sa trec pe 15w40 deoarece in momentul in care am bagat (fortat de imprejurari) un aditiv de marire a vascozitatii bataia de care vorbeam aproape a disparut

As mai avea o intrebare: zilele astea sunt foarte ploioase in Galati si masina mi se pare ca scoate foarte mult fum (cand motorul e rece e ok apoi cand se incalzeste parca e prea mult !!!)

Mentionez ca masina nu are catalizator,sonda lambda ,etc ,garniturile la supape sunt schimbate,supapele erau ok si de asemenea fumul are o tenta aproape insesizabila de albastru (Ulei)

tare imi este teama ca de aceasta data sunt probleme cu Garnitura de chiuloasa pe care am schimbat-o in vara - apa in vasul de expansiune e ok

 

astept pareri deoarece tare imi vine sa dau motorul in doua si sa vad care e problema dar sunt dependent de ea

va multumesc

 

 

 

sal am avut si eu o problema cu uleiul bagam 15w40 si mil manca si am vb cu un mecanik de la serv daewoo si mi aspus sa bag 10w40 pentru k ala e cel mai indicat

ulei

l

mai ales la motoarele de cielo bafta vam salutat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×