Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Chevrolet Cruze - Consum Benzina

Recommended Posts

BTW ,oarecum off-topic : diminetile mai reci (12-13 grade) ,cand pornesc motorul ,turatia se plimba singura intre 1000 si 1200 (efectiv aud/simt cu accelereaza singura) si apoi dupa aproximativ 20-30 secunde coboara la 800 si acolo ramane. Ar trebui sa ma ingrijoreze chestia asta?

Schimba benzina ! =))

Share this post


Link to post

intamplator benzina 95 de la luk e aditivata pentru motoare euro 5. am ales luk pentru ca un renault clio si un chevy spark pe care le-am condus de flota au incetat sa mai aiba probleme de mecanica doar dupa ce s-a schimbat alimentarea cu benzina 95 de la alti furnizori si s-a trecut pe luk 95. Din pacate firmele nu iti deconteaza benzina cu cifra octanica superioara decat daca esti (probabil) vreun sefuletz ,ceva. Nu e cazul meu ,asa ca Chevy Cruze momentan mananca 95 luk si nu mi se pare ca nu ii place. Masina se comporta ok ,ca si mers. Consumul ma deranjeaza...si pana acum (slava Domnului) atat. Adica plastice proaste ,faptul ca nu mi-a mers recircularea AC in masina din prima zi sau faptul ca masina trage in dreapta daca iei mana de pe volan ma asteptam. Nu au chiar cele mai bune referinte si pretul justifica mare parte dintre probleme ,nu insa si consumul (parerea mea)

Azi masina a luat mai putin ,a trecut de 2500 de km si parca ,parca se mai lasa. La mine nu e problema de bani (ce merg in oras imi deconteaza firma) ,problema e de principiu :) consuma pur si simplu prea mult. Am inceput sa schimb vitezele la 3000-3500, desi rareori ai ocazia sa acceleerezi atat in Bucuresti intre a 2-a si a 3-a ,poate e si asta o solutie ,nu stiu.

BTW ,oarecum off-topic : diminetile mai reci (12-13 grade) ,cand pornesc motorul ,turatia se plimba singura intre 1000 si 1200 (efectiv aud/simt cu accelereaza singura) si apoi dupa aproximativ 20-30 secunde coboara la 800 si acolo ramane. Ar trebui sa ma ingrijoreze chestia asta?

Salut

Si masina mea face la fel (ma refer la turatia la rece) si am incercat cu benzina din mai multe locuri si statii diferite dar fara nici o schimbare si in cosecinta m-am obisnuit cu ea asa cum este ,poate e normal asa zic mesterii de la chevrolet iar pe tester e totul normal.

Share this post


Link to post

Referitor la turatia la rece , este posibil ca aceasta masina (cel putin asa cred eu ) sa aiba soc automat. Treaba asta am intalnit-o la un Volvo.

Edited by pomo

Share this post


Link to post

Si eu am mai vazut treaba asta si la un ford, si la un chevrolet, si la o dacie (pe injectie) si ... la toate masinile fara carburatie pe care le-am condus pana acum. :wallbanger:

 

Daca acum vorbiti de treaba asta, la iarna o sa deschideti topic cu "Turatie mare la ralanti. Oare am acceleratia blocata?"

Este absolut normal sa faca asa!!!

Edited by Alex.T

Share this post


Link to post

este un lucru normal la masinile cu injectie care au si soc automat

Share this post


Link to post

Socul , fie el actionat manual, sau automat, este o clapeta care obstructioneaza partial patrunderea aerului in carburator, prin aceasta cale obtinandu-se imbogatirea amestecului de aer/carburant, atunci cand conditiile impun acest lucru (motor rece).

 

Sintemele de injectie, imbogatesc amestecul de aer/carburant, pur si simplu marind timpii de injectie. Nu se foloseste soc (nici manual, nici automat) la sistemele de injectie controlate electronic.

Share this post


Link to post

Functionarea la ralanti pe temperaturi scazute implica cresterea turatiei minime si imbogatirea amestecului, deci, "socul" cuprinde si dispozitivul de crestere a cantitatii de aer admis independent de pedala de acceleratie, asa ca, situatia este mai complexa decat se prezinta.

Share this post


Link to post

intamplator benzina 95 de la luk e aditivata pentru motoare euro 5. am ales luk pentru ca un renault clio si un chevy spark pe care le-am condus de flota au incetat sa mai aiba probleme de mecanica doar dupa ce s-a schimbat alimentarea cu benzina 95 de la alti furnizori si s-a trecut pe luk 95. Din pacate firmele nu iti deconteaza benzina cu cifra octanica superioara decat daca esti (probabil) vreun sefuletz ,ceva. Nu e cazul meu ,asa ca Chevy Cruze momentan mananca 95 luk si nu mi se pare ca nu ii place. Masina se comporta ok ,ca si mers. Consumul ma deranjeaza...si pana acum (slava Domnului) atat. Adica plastice proaste ,faptul ca nu mi-a mers recircularea AC in masina din prima zi sau faptul ca masina trage in dreapta daca iei mana de pe volan ma asteptam. Nu au chiar cele mai bune referinte si pretul justifica mare parte dintre probleme ,nu insa si consumul (parerea mea)

    Azi masina a luat mai putin ,a trecut de 2500 de km si parca ,parca se mai lasa. La mine nu e problema de bani (ce merg in oras imi deconteaza firma) ,problema e de principiu :) consuma pur si simplu prea mult. Am inceput sa schimb vitezele la 3000-3500, desi rareori ai ocazia sa acceleerezi atat in Bucuresti intre a 2-a si a 3-a ,poate e si asta o solutie ,nu stiu.

    BTW ,oarecum off-topic : diminetile mai reci (12-13 grade) ,cand pornesc motorul ,turatia se plimba singura intre 1000 si 1200 (efectiv aud/simt cu accelereaza singura) si apoi dupa aproximativ 20-30 secunde coboara la 800 si acolo ramane. Ar trebui sa ma ingrijoreze chestia asta?

Destul de multe probleme acuzi si tu esti nemultumit de consum???

 

 

 

 

Inca 400 km adaugati la cei 6000 tot in Bucuresti cu viteze schimbate in plaja 2000-2500 rpm (sfaturi inteligente...   :wallbanger: ). De la 14.2 a scazut intr-adevar consumul...la 14. Multumiri specialistilor.

 

incep sa ma sperii de atatea discutii la o biata masina.

 

 

bai fratilor, e coreeana masina...este normal sa consume multa benzina. dar nici 14. eu am de 1.8 si am autonomie maxima garantata de 700-750 km. deci un consum mediu afara de 6,5-7,5 si in oras foarte rar ajunge la 10 - 10,5

 

toata lumea acuza probleme, cred ca sunteti prea chitibusari. nu este vreun bmw (desi arata poate mai bine) sau cine stie ce ozn.

 

este o masina de clasa medie, o caroserie compacta, o limuziza ( pt ca e o berlina) cu motoare fiabile, cu consumuri de combustibil rezonbabile si fara probleme decat daca le cauti.

 

 

 

 

 

 

Si eu am mai vazut treaba asta si la un ford, si la un chevrolet, si la o dacie (pe injectie) si ... la toate masinile fara carburatie pe care le-am condus pana acum. :wallbanger:

 

Daca acum vorbiti de treaba asta, la iarna o sa deschideti topic cu  "Turatie mare la ralanti. Oare am acceleratia blocata?"

Este absolut normal sa faca asa!!!

Mi-a placut reactia ta si o respect.

 

Din 98 nu s-au mai facut masini cu carburatie (ulmile fiind daciile). de atunci se puteau invata multe.

 

Intrebarile amintite nu fac decat sa sedimenteze anumite aspecte privind tehnica auto - daca nu stiu baietii, asta e nu stiu, nu te mai obosii

 

 

 

Share this post


Link to post

dispozitivul de crestere a cantitatii de aer admis independent de pedala de acceleratie

 

La sistemele pe injectie controlata electronic dispozitivul care se ocupa de acest aspect este IAC-ul sa MTIA (asta in regim de relanti). In cazul in care clapeta de acceleratie este in pozitie intermediara (pedala de acceleratie apasata), imbogatirea amestecului este realizata prin marirea timpilor de injectie. Am vrut doar sa precizez ca in cazul de fata nu avem de a face cu o clapeta de obturare a aerului similar celor folosite la carburatoare.

Edited by wwillym

Share this post


Link to post

Pentru toti carora li se pare "elementar" ca un sofer sa stie si mecanica mai mult de principiile de baza ale combustiei interne...

Prieteni , ati luat vreodata aspirina? sunt sigur ca da. Stiti cum actioneaza aspirina. Sunt sigur ca nu. Daca vreti sa stiti intrebati un farmacist sau un doctor si va spune.

Eu nu sunt mecanic! folositul masinii pentru mine este ca aspirina pentru voi. Nu ma pasioneaza, nu imi pasa ,de-aia si intreb pe vreun forum...Chiar nu cred "elementar" sa stiu toate lucrurile despre shoc automat ,manual samd.... :)

Share this post


Link to post

Daca vreau cum functioneaza aspirina (care intamplator stiu) citesc pe wikipedia sau utilizez gugal. Principiul de functionare este relativ simplu si nu mai este nevoie de un grup (forum) sa dezbata aceasta probelema.

 

Daca vrei sa consideri utile sfaturile primite bine, daca nu documenteaza-te de unul singur si elaboreaza-ti singur concluziile, if not vinde-o si cumpara un reno dci cu pompa de injectie delphi facuta la Iasi. Ideea este ca majoritatea masinilor consuma mai mult decat in specificatii in special in ciclu urban, la daewoo/chevrolet acest fenomen fiind accentuat mult si de subturarea aplicata de majoritatea posesorilor. O benzina buna (aici Luk nu cred ca se califica) si un stil de condus adecvat (anticipativ fiind mult mai important decat subturat) pot aduce consumuri mai bune DAR nu spectaculoase. Mai mult consumul urban depinde ENORM de traseul urmat, distantele parcurse si timpul petrecut stand blocat...

  • Like 2

Share this post


Link to post

Asta e un sfat de "mester" pe care il apreciez. Sa ii spui unui sofer sa anticipeze ,sau sa mearga mai turat ,mi se pare de bun simt. Pana la urma ,cat de bou sa fii sa nu stii ce inseamna ceasul ala cu RPM in loc de KMh?

Am observat ca masina consuma cel mai mult atunci cand sta pe loc. Nu cunosc motivul ,dar daca (pentru cei care cunosc) merg pe Barbu Vacarescu de la Stefan cel Mare pana in Baneasa dimineata la ora 8.30 ,am un consum de 17. Daca restul zilei nu ies din Bucuresti sau nu conduc noaptea ,consumul scade la 11-12 dar se pastreaza ridicat combinandu-l cu cel de 17 de dimineata ,deci raman dupa o zi (50-60 km) cu un consum chiar si de 16.2. Daca toata saptamana nu fac decat asta ,ma aleg cu un consum de 14 in cel mai bun caz. La drum lung ,situatia este mult mai favorabila, desi pe autostrada consumul nu scade sub 9 ,mi se pare decent.

In comparatie cu alte masini (la fel de usoare si cu motoare chiar si mai mici ,tot benzina) ,aceasta masina consuma cel mai mult din ce am vazut/auzit eu pana acum in trafic bara la bara. In 5 ani de folosit spre exemplu un seat ibiza 1.2 ,mai usor cu doar 100 kg ca chevy cruze ,consumul urban era de 8 si crestea la maxim 10 daca stateam non stop in aglomeratie. Deci era o crestere de 25%. Daca sa spunem ca voi considerati normal ca chevy cruze 1.6 sa consume 11% urban (cam asta am vazut ca e media cifrelor vehiculate) ,atunci consumul meu de 17% este mai mare cu 65% ,si deja am o problema serioasa. Sa zicem ca eu conduc mai prost decat voi ,si in general consum mai mult ,si nu am 11 urban ,am 12. O cifra de 17 tot inseamna mai mult cu 40% ,si tot ramane ingrijorator.

Nu ma mai sfatuiti sa vand :) ,m-a costat ceva masina asta ,si stiti cu totii ce pierdere ar insemna pentru cineva sa vanda o masina second hand veche de o luna...Mai bine ,raspundeti-mi la intrebarile astea :

1) ar trebui sa merg in service? vi se pare ca e cazul?

2) daca voi considerati ca luk e o benzina de proasta calitate ,care ar fii cea mai recomandata de 95 ,si mai ales DE CE?

3) Mai exact cum trebuie condusa masina asta ca sa nu consume mult? doar supraturat? si daca da ,ce inseamna supraturat pentru voi (mie nu imi place cum se aude si imi vine sa schimb si la 2500.

Multumesc!

Edited by Salex
Citare inutila, integrala post anterior

Share this post


Link to post

Pe ce te bazezi cand spui ca ai un consum de 17%? Pe ceea ce rezulta la pompa, plin-la-plin, sau pe ce afiseaza CB?

Fa asa:

- Fa plinul la pompa, alimenteaza pana cand sare siguranta de la pompa (nu mai mult!)

- Resteaza CB (cu totul - distanta, consum, viteza medie)

- Mergi pana aproape de 0 (sa mai ramana un 10-15l in rezervor, mai putin chinui pompa de benzina si nu are rost)

- Fa plinul la aceeasi benzinarie, aceeasi pompa, tot pana cand sare siguranta, si spune:

 

- Cat afisa CB, cat a rezultat consumul la pompa

- Viteza medie

 

1) Depinde de raspunsul la intrebarile de mai sus.

2) Petrom pt. ca e ieftina si buna. Bine, conteaza f. mult benzinaria, daca gasesti una ascunsa prin spatele blocurilor, la care vine o masina la 3-4 zile, e clar ca aia e praf.

3) Supraturat inseamna sa mergi constant peste 4-5000 de ture.

Pentru un mers normal, fara accelerari bruste, as recomada sa schimbi in asa fel incat sa ajungi pe la 2000-2200 rpm dupa ce schimbi viteza. Pentru mers mai in forta - sa ajungi pe la 3000-3500, iar pentru 'tot ce poate', schimbat pe la 5500-6000.

 

Edit: masina consuma cel mai mult cand accelerezi. O accelerare cu pedala la fund, de la 1000-1500rpm nu va produce niciodata cel mai bun rezultat, insa consumul va fi spectaculos.

Edited by ALiCE
  • Like 1

Share this post


Link to post

Atunci cand analizezi consumul urban, nu uita ca motorul de 1.6 consuma in jur de 0.6-0.8 l/ora in regim de relanti. Daca ai AC pornit, plus alti consumatori mari, consumul se poate apropia si pana de valoarea de 2L/ora. Calculeaza cam cate ore stai de pomana pana reusesti sa parcurgi 100km in regim urban foarte aglomerat, si atunci iti dai seama ca poti consuma lejer 5-6 L de benzina de pomana, doar stand pe loc. In aceste conditii consumul de 16- 17 L/100km este perfect explicabil.

 

Consumul urban, din specificatiile tehnice, nu presupune, ca pentru a acumula 100 km pe ODO tu iti pierzi timpul pe la semafoare si blocaje 3-6 ore. Acest regim de circulatie nu este un "regim urban".

Share this post


Link to post

3) Supraturat inseamna sa mergi constant peste 4-5000 de ture...

Supraturat inseamna sa treci peste turatia de putere maxima.

 

Supra-consumul este dat de timpul cat stai la ralanti sau cu piciorul pe frana, decat cat stai pe acceleratie. Multi cara apa cu masinile lor, cu ochii pe CB, obligandu-i pe altii sa consume inutil.

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

Pentru cei care aveti putin timp si chef de documentare pe marginea consumului urban, trageti cu ochiul aici.

Share this post


Link to post

Salut din nou. Incerc de cateva zile sa conduc mai turat si reusesc foarte greu.

In Bucuresti mi se pare incredibil de greu sa fac asta. Schimb a 2-a la 3500 de ture ,intru intr-a doua la 2300 ,accelerez pana la 4000 ture ,schimb a 3-a si sunt in a 3-a la 2400-2500. Mi se pare foarte agresiv sa fac asta pentru ca masina are cuplul sus ,si pentru ca mereu trebuie sa franez ,sa ma opresc ,sa dau o prioritate ,sau mi se taie calea ,si asta e destul de dificil de facut cand mereu esti aproape de cuplul masinii ,si incepe sa prinda serios viteza. Cu alte cuvinte ,ar fi de parca as incerca sa strunesc un cal naravas intr-o piata foarte aglomerata!...plus ca urasc zgomotul motorului mai tare decat muzica in masina mea!...

Deci ,exceptand aceasta supraturare chiar nu am nimic de facut pentru a reduce consumul? Apropo..am mers asa 150 km ,s CB arata aceleasi cifre uriase (15.8)...si masina are deja 3400 km.

Nu e cea mai buna masina ,eu sunt multumit cat de cat de calitate ,desi 70 bani/km ma sperie ,adaugand pretul masinii ,al reviziilor si al asigurari , ajung mai scump decat taxiul ,si cu taxiul nu ma deranjeaza lipsa locului de parcare ,am sofer si nu stiu cand si de ce masina se strica si trebuie dusa in service...

Share this post


Link to post
... Schimb a 2-a la 3500 de ture ,intru intr-a doua la 2300 ,accelerez pana la 4000 ture ,schimb a 3-a si sunt in a 3-a la 2400-2500.

Ceva nu suna bine: la schimbul in a III-a ar trebui sa ai mai putine ture decat cand schimbi in a II-a. Cel putin asa rezulta din rapoartele cutiilor: raportul la treapta a I-a este mai mare decat cel de la treapta a II-a la autoturisme.

Share this post


Link to post

Cristi, te chinui degeaba - s-au terminat vacantele si concediile pentru bucuresteni.

Stai in ritmul cozilor si incearca sa apesi acceleratia cat mai vioi cand pleci, fara sa te duci neaparat in 4000, dar si sa o lasi in "frana de motor" cat mai mult.

Aceleratii cat mai rapide (dar fara sa te simti calare pe naravasi sau tauri), mers in "frana de motor" cat se poate la limita anticiparii miscarii cozii si cea mai inalta treapta posibila (dupa cum "simti" ca se simte motorul) cand prinzi un mers constant.

In Ro, schimbatul la cuplu maxim este pentru orase sub 500,000 locuitori :) (din care cel putin 10% vin mai mult sau mai putin temporar in capitala :D )

Share this post


Link to post

...plus ca urasc zgomotul motorului mai tare decat muzica in masina mea!...

Sa vezi cum se aude la a mea in viteza 1,2 si 3, parca am turbina...Eu un lucru stiu : incerc sa aduc masina cat mai repede in viteza de croaziera, adica stau cu clapeta de aceleratie cat mai deschisa fara demaraj lent si nici nu stii cat mi-a scazut consumul fata de ce aveam inainte. Eu zic sa nu te sperii sa mai astepti sa se aseze motorul si daca mergi mai turat o sa iti scada si consumul.

Share this post


Link to post

Cristi, te chinui degeaba - s-au terminat vacantele si concediile pentru bucuresteni.

Stai in ritmul cozilor si incearca sa apesi acceleratia cat mai vioi cand pleci, fara sa te duci neaparat in 4000, dar si sa o lasi in "frana de motor" cat mai mult.

Aceleratii cat mai rapide (dar fara sa te simti calare pe naravasi sau tauri), mers in "frana de motor" cat se poate la limita anticiparii miscarii cozii si cea mai inalta treapta posibila (dupa cum "simti" ca se simte motorul) cand prinzi un mers constant.

In Ro, schimbatul la cuplu maxim este pentru orase sub 500,000 locuitori :) (din care cel putin 10% vin mai mult sau mai putin temporar in capitala :D )

 

 

Adevar grait-ai :)

Nu ,mi-am dat si eu seama ce naiba ma frustreaza atat la masina asta. Nu am vrut-o...Eu vroiam altceva ,asta a fost un compromis financiar ,si acum regret. Trebuia sa-mi ascult instinctul si sa-mi iau masina pe care mi-o doream ,cu motor mai mic si dotari mai putine. Acum pot spune cu adevarat care este diferenta intre o masina scumpa germana si o masina gen Chevy Cruze. Aia iti dau o masina cheala la 11.000 E ,dar ce iti dau e de o calitate deosebita. Chevy iti da de toate la o calitate indoielnica...imi pare rau pentru daewoo ,prima mea masina a fost Matiz SE facut in Korea. Am plans dupa masina aia cand mi-a fost vanduta (cine mi-a dat-o mi-a si vandut-o ) ,iar cel mai bun prieten al meu a maritat un cielo Korean la 290.000 km fara probleme la ea ,ci doar se plictisise de aceeasi masina fiabila, buna ,care consuma putin. Chevrolet nu are nimic de a face cu acele masini ,cel putin cand vine vorba de Spark-ul cumnatei mele sau Cruze-ul meu ,sorry...

Share this post


Link to post

salut. La 8500 km am consum la motorul de 1.6 extraurban 7,7 ltr la o medie de 100km/h cu AC pornit cam 80% iar urban am scos 11,5 ltr. fara aer. Personal am observat ca a mai scazut consumul si sper sa mai scada dar nu ma astept la cifre spectaculoase.

Share this post


Link to post

Dupa un drum de 400km cu viteze cuprinse intre 70-180kmh viteza medie fiind undeva pe la 100km dar nu dupa cb mai degraba dupa aprecierile mele, consumul mediu este de 9,3 l-am resetat cand am primit masina,acum are 1900km.Dupa un drum de 180km care l-am parcurs marea majoritate cu cruise control activat pe 100km consumul tot de 9,3 este.Deocamdata multumit sper sa ramana si asa numai bine.

Share this post


Link to post

O sa-ti mai scada dupa 10 - 15 mii, la mine la drumuri mai lungi (Austria, Germania, etc.) am media de 7,5, tot cu viteza medie in jur de 100.

Share this post


Link to post

1.6 1600km la bord, consum exclusiv urban 12.2% conform CB

Edited by romeosuta

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...