Jump to content
 

Sign in to follow this  
mandylion

Probleme Cu Rulmentul De La Roata

Recommended Posts

O sa curga zeama din el, de il string eu dupa cum spune cartea. Consider eronata ideia strinngerii cum spune cartea. Ce ar trebui sa faca momentan, sa ii stringa pina ce elimina jocul si atit. Probabil unii vor folosi si o teava metalica drept prelungitor pentru a se asigura ca l-a strins bine, ori se lasa greu pe cheie ce nu-i a bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viktor, daca stringi foarte tare (cf. carte) singurul risc este acela de a "amprenta" bilele (sau cilindrii, dupa caz) pe camasa. Ceea ce ar insemna ca rulmentul ala are o calitate nu foarte ci extrem de indoielnica. Practic, data fiind greutatea masinii, la prima groapa rulmentul ala se deterioreaza oricum. Deci ...

 

Cind am de strins rulmenti conici si eu folosesc o meteoda asemanatoare. Strins foarte tare (cu mina libera, fara teava sau picior), rotit putin de tambur, repetat daca e cazul. Daca il stringi foarte putin, la limita eliminarii jocurilor, mi-e teama ca este insuficient in comparatie cu fortele pe care le preia rulmentul ala in mers. Acum, depinde de fiecare cum interpreteaza putin si mult :) . Pentru mine putin=imediat in vecinatatea aparitiei jocului, mult=rulment aproape blocat.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Il string pina blocheaza roata, cu un plus o ideie, apoi ii dau drumu cit cere, nici prea mult - nici foarte foarte ...

 

 

Apropo, Nexia nu are distantier intre rulmenti, astfel, mi-am facut unul cu care trag/presez rulmentul mare apoi il pun pe ala mic.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

E o distanta mica intre blocat rulment prin strangere si joc la roata. Am avut si eu joc la rulmenti care se manifesta doar la rece. Nu ma deranja decat psihic. S-a rezolvat la service, prin revenire :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie lasati astfel incat roata sa aiba un joc perceptibil dupa montare. De cele mai multe ori se strange , nu pana la blocare(250 Nm, de obicei, daca exista cheie dinamometrica), si apoi se roteste/desface piulita cu cheia pana ce aceasta face un unghi de 90 de grade cu pozitia initiala/precedenta.

Rulmentii conici trebuie sa lucreze cu joc la rece.

La multi ani!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca n-ai cheie dinamometrica (nu cred sa ai)strangi piulita cate putin pana dispare jocul pe care il verifici cu roata pusa.Putin =45 grade.Daca dupa strangere roata merge in socuri trebuie sa schimbi rulmentii.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Buna tuturor. Am si eu o prblema mare (nu ma pricep la masini, dar de data asta mi-am dat seama ca e groasa)... astazi am plecat cu matizaurul meu la plimbare cu doamna pt aprovizionare. Plecarea a fost mai mult decat ok. Pe drum ne-am oprit sa mai luam pe cineva si cand am plecat de pe loc am simtit ca trage cam greu. Ii zic nevestimii "ma, cred ca trage cam greu, o trebui de-acum sa schimbam rulmentii ca mi-au zis aia cand am schimbat cauciucurile ca trebuiesc schimbati cu tot cu discurile de pe fata..." Am mers pana cand m-am enervat de greu ce tragea masina si cand am tras- pe dreapta am observat ca iesea fum de la roata din fata stanga. Am oprit masina, m-am calmat si am pus-o pe nevastamea sa se uite daca nu cumva s-a blocat roata, dar ea se invartea (in cei 2 metri de dat in fata si in spate). Amintindu-mi ce mi-au spus baietii la schimabt de cauciucuri si profitand de banii programati pt aprovizionare m-am dus si am cumparat asa: set rulmenti fata-spate, discuri fata si placute fata. Problema e ca era ora 13 si la 14 inchideau cam toate service-urile asa ca am lasat masina acolo unde era, urmand ca luni sa ma duc sa schimb cele mentionate.

 

Pana la incident nevastamea a mai observat miros de ars, dar foarte rar. Am tras de tmp cat am putut si cum banii sunt mare problema am tot zis "nu luna asta, luna care vine"... de data asta am sa merg in cotinuare. Dati-mi ceva sfaturi, ce altceva poate fi daca nu rulmenti/discuri/placute?

 

2. O alta chestie care ma enerveaza e ca in bord imi arata cu 20km mai mult decat viteza reala (verificat cu gps si alte telefoane destepte de pe la prieteni care-ti zic cam cu cat te deplasezi - tot pe baza gps-ului). Cand am luat masina acul de la vitezometru oscila sus-jos sus-jos si nu era fix, am dus masina la service si cand au scos ceasul cu totul au observat ca mufa principala care vine in ceas nu era bagata calumea si au pus-o la loc (mufa rotunda). Acum nu mai oscileaza acul, dar tot arata cu 20km in plus (merg cu 80 in bord ca sa am 60 reali). La benzina la fel, nu imi arata calumea cata benzina am in rezervor, alimentam mai mult pe baza de km, folosind-o mai mult in oras.

 

Sper sa nu ma sperii de raspunsuri.

 

Matilizul e luat la sh de anul trecut si nu stiu cand, cum si daca a schimbat fostul proprietar la timp piesele. Are undeva la 80k (plus vreo 6 facuti de mine) si cand l-am luat i-am schimbat kit-ul de ambreiaj, amortizoare spate, flansa si rulmenti amortizori fata distributia (cu pompa cu tot) si filtrul de benzina si uleiul. Deocamdata atat.

 

Sper sa ma puteti lamuri. Stima!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ma pricep la masini, dar de data asta mi-am dat seama ca e groasa

o trebui de-acum sa schimbam rulmentii ca mi-au zis aia cand am schimbat cauciucurile ca trebuiesc schimbati cu tot cu discurile de pe fata...

am cumparat asa: set rulmenti fata-spate, discuri fata si placute fata

Sper sa nu ma sperii de raspunsuri.

i-am schimbat kit-ul de ambreiaj, amortizoare spate, flansa si rulmenti amortizori fata distributia (cu pompa cu tot) si filtrul de benzina si uleiul

Posibil sa nu fie cam groasa. Pacat ar fi sa te fi avantat degeaba cu piesele.

Rulmentii nu se schimba cu tot cu discuri.

Rulmentii se schimba cand se strica, si atunci doar cel in cauza, altfel - bani aruncati (am schimbat si eu unul pe fata, perechea lui continua sa mai mearga de 40k km).

Era mai bine sa faci un control de rutina la calea de rulare la un service de treaba (cca. 40 lei), se uitau baietii si iti spuneau ca lumea.

Fum, roata blocata = mai de graba pistonul etrierei de frana blocat (de mizerii). Rulmentul face mai urat, zgomot...

Si kitul de ambreiaj tot cand se strica se inlocuieste. Amortizorii da, nu au viata prea lunga. Distributia, sa zicem la 4 ani sau 60k km, e bine, mai ales ca nu stii istoricul reviziilor. Pompa - optional.

Indicatorul de benzina ce indicatii precise vrei sa dea ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai... de scartait scartaia masina din toate incheieturile, rulmentii mi-au spus cei de la service, cand am schimbat cauciucurile, ca sunt toti dusi (huruiau cad roteau la mana roata - asa cica se verifica). I-am luat pe toti sa fiu sigur. Ambreiajul trebuia schimbat cand am luat-o ca avea cursa foarte foarte scurta si mi-au zis cei din service ca ar trebui schimbat, la fel cu celelalte.

 

In momentul asta m-am gandit sa fiu sigur cu toate de am luat si discurile si placutele (la fel, cei din service au zis ca ar fi cazul sa schimb discurile ca-s mancate).

 

Acul de la benzina as vrea sa arate cat de cat calumea... cand pun arata la prima liniuta-jumate, dupa 2 zile scade pe rosu(cu toate ca nu mi s-a aprins niciodata beculetul in bord la benzina).. ce-i drept chiar si pe rosu merge vreo 30-40 kilometri in oras...

 

Cu kilometrajul ce-mi puteti spune? Din principiu am inteles ca nu arata real cam la nici o masina, dar am auzit de diferente minore de 4-6 km intre ce arata in bord si viteza reala, dar deja 20km diferenta mi se pare mult.

 

Multumesc tare mult pentru raspunsuri. Stima!

Edited by aalex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, deci azi am schimbat rulmentii (la toate rotile) - mi-au zis aia ca cel de pe fata dreapta era dus dus, ceilalti erau dusi dar mai mergeau "oleaca" (zic eu tipic romanesc)... placutele de frana zis ei ca ptueam sa le mai pastrez, cu toate ca aveau o gramada de santuri adanci pe ele, iar discurile cica daca le bag la strung mai tin oleaca (nu am de gand sa fac asta oricum). Un pistonas (sper sa mentionez calumea) de la roata stanga fata era blocat, ciudat, caci roata dreapta fata se blocase sambata. Colac peste pupaza, restul maruntaielor arata bine si nu s-a vazut altceva.

 

Totusi, dupa ce am ajuns inapoi la job, roata dreapta fata era incalzita (nu incinsa), stanga fata putin calduta, stanga spate putin calduta, dreapta spate nimic - rece. Sa-mi fac iarasi griji? Astept sa treaca cativa km sa-si dea drumul placutele (cam asa am inteles) si vedem dupa ce iese. In ceea ce priveste zgomotele, nu a mai scartait si nici huruit asa urat, cu toate ca am inteles ca o sa scartaie oleaca fiind si discurile si placutele "proaspete".

 

 

EDIT: s-a incins iar roata dreapta fata. m-am intors in service la verificat. baietii mi-au spus ca garniturile de la etrier sunt cu mizerie, mai bine le schimb. inca 25 roni setul de garnituri. le-au bibilit, pistoanele sunt ok, in etrier intra totul usor, concluzia a fost ca-s garniturile. m-am saturat de matizaur. pe langa asta ma observat ca mi-a sarit cureaua de accesoriu, nu stiu cum (nici daca e posibil ca a fost schimbata anul trecut din prostie, ca pana la urma radiatorul de AC are o fisura)....

Edited by aalex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut !

 

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un cod pentru un set de rulmenti fata? (de preferat un cod SKF sau similar un producator consacrat)

Cam la ce pret ar fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt rotile spate de la Matiz se pot folosi de Dacia 1310, codurile sunt: 30204A (cel interior - mic), 30205A (cel exterior - mare).

Deoarece imi trebuiau repede, am montat rulmenti KG (fabricati in India), sa vedem cat tin. La magazinul de unde i-am luat mi s-a spus ca sunt cei mai buni ca raport calitate/pret (13ron, respectiv 15ron) si sunt utilizati de majoritatea taximetristilor din oras.

Problema rotii dreapta spate a plecat de la mers cu frana de mana partial trasa (sotia), am inlocuit si toate arcurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna ziua , am si eu o mare problema cu rulmentii de pe fata la matizul meu din 2005 , 94k. km . Am schimbat rulmentii de 5 ori in 94000 km.Ultima oara am pus la service rulmenti jakopparts 120 ron.setul rulmenti bagati la presa , dupa 150 km s au stricat cu un uruit puternic si mai si se incalzea roata deoareca cred ca erau prea stransi, [fara joc]. Acum am cumparat alti rulmenti i am schimbat eu cu un mecanic si surpriza mare este ca acum au joc si nu stiu ce sa fac sa ii iau jocul.Sunt disperat, nu stiu ce sa mai fac ,nu se poate asa ceva unii rulmenti sunt prea stansi altii au joc .As dori o parere despre , cum sa fac sa dispara jocul . (planetara e stransa la maximum,distantierul este cel al setului de rulmenti).Va multumesc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu era mai ieftin sa schimbi fuzeta ?

multumesc de raspuns dar as fi vrut un raspuns clar la intrebarea mea,nu o noua intrebare.sa schimb fuzeta ? hmm ,de ce fuzeta si nu tamburul?,sau motorul eventual . trebuie sa mentionez ca de fiecare data rulmentii au fost scosi sau introdusi relativ greu ,cu ciocanul sau presa , deci nu exista joc in fuzeta sau tambur.Totusi la unii rulmenti exista joc ,iar altii sunt prea stransi ,de ce ????? Acum am joc mare la rulmentii schimbati acum 2 zile. INTREBREA ESTE < CUM FAC SA IAU DIN JOCUL RULMENTILOR ? > Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, Am si eu aceeasi problema cu rulmentii ca si mandy .Am schimbat rulmentii de 5 ori si acum am joc la rulmenti . Acum 7 zile am schimbat rulmentii la service ,introdusi cu presa ,rulmenri jakopparts 120 ron setul(de cum i am pus erau prea stransi ) .Dupa nici 150 km. i am schimbat iar acum am joc maricel cam cum as fi parcurs 150-200 mii km.Cum se poate ca un set de rulmenti sa fie prea stransi iar alti rulmenti sa aibe joc asa mare .Intrebare :CUM SA IAU JOCUL RULMENTILOR PE FATA (totul este strans inclusiv planetara) Dece unii au joc iar altii sunt prea stransi ??

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandylion, spune mi te rog cum ai rezolvat problema rulmentilor. Ca eu nu stiu ce sa mai fac. Cand schimb rulmentii ,ori sunt prea stransi de se strica in 100 km. , cand au joc prea mare si nu stiu cum sa fac sa ii iau jocul . As vrea si o parere (sfat) avizat de la cineva foarte priceput ex. LE MAITRE . Multumesc tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur ca sint rulmentii?Joc in roata poate sa faca si de la butucul rotii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum adica de la butuc?? ce sa aiba butucul sau fuzeta daca rulmentii sunt scosi sau introdusi relativ greu, (cu ciocanul).Cum sa verific butucul daca zici ca ar putea fi defect?Daca as poliza distantierul s ar pute rezola ceva ,s ar micsora jocul ? Ce credeti ? Multumesc tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.pieseautoradacini.ro/suspensie-directie-roti/23860-Butuc-roata-fata-Matiz.html?search_query=butuc+matiz&results=14

Despre asa ceva ziceam ca ar putea fi uzat,trebuie sa intre pe rulmenti batut usor cu ciocanul nu impins cu mina.

Distantierul original il mai ai?In teorie la rulmentii conici daca ii stringi mai tare ar trebui sa dispara jocul.

Cumpara cei mai ieftini rulmenti,oricum sint toti la fel.Eu la Tico pe fata am bagat unii la 5 lei/bucata am peste 10.000km facuti cu ei si inca nu dau semne de oboseala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...