Jump to content
 

Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Au fost pe naiba, eu l-am schimbat pe al meu :)

 

Depinde foarte mult cat de solida e puntea de diode, au fost mai multe modele, ce am avut eu pe espero nu era mare lucru, ce pusesem dupa era un Valeo de 85A cu racire externa la care diodele erau metalice de-alea care se infileteaza pe radiator. Alal nu are moarte.

Adica de-astea

https://www.redresoare.ro/thumb.php?w=600&h=400&action=limit&src=userfiles/products/80/d427006.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al meu ii cu racire externa si sincer habar nu am ce punte de diode are. Din fericire inca isi face treaba. Din nou din fericire am unul rezerva cu racire interna de pe cealalta troasca. Asta cu racire interna a suferit deja o interventie (nu retin cauza) iar celalalt, actual asa zis, de minim 10 ani invirte fara de vreo interventie.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Am și eu o problema la un Cielo care mă seaca destul de tare, nereușind să o rezolve 2 electricieni.

 

Problema e simpla și scurta: când acționez butonul de avarii se stinge ceasul din bord. Pe bune? 😂😂😂

Avariile in sine funcționează în momentul în care bag in marsalier.

 

Va mulțumesc mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica/inlocuie papucii de la masele de pe coloana volanului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o problemă cu ștergătoarele. Am observat că nu mai răspund treptele de viteză, când semnalizez sau trec peste denivelări ale drumului, acestea pornesc. Ce ar putea fi? Mulțumesc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singura legatura intre semnalizare (blocul de lumini) si maneta stergatoarelor e o legatura de masa ce se afla unde a indicat colegul Dj, mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In spatele ceasurilor pe coloana volanului. SUnt vre-o 2 fire la un papuc prins cu un surub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor, va cer si eu ajutorul intr-o problema. Nu credeam ca voi ajunge in situatia asta dar uite ca am ajuns. Sint vechi pe forum dar nu prea am postat. Mi-am facut contul doar pentru a comenta ceva referitor la oltcit? Cel putin asa imi aduc aminte. Dar o dam in diverse...de curind au inceput ploile si numai bine m-au lasat stergatoarele. nu merg nci pe intermitent nici pe treapta 1 nici pe treapta 2. Daca le dau pe intermitent se aude un biziit din tabloul de sigurante din bord...daca le dau pe treapta 1 sau 2 se aude un clantanit de releu dar nimic mai mult. Siguranta e buna..miscind de ea am reusit sa pornesc stergatoarele dar doar pentru 4-5 secunde apoi iar s-au oprit.  Miscind de bratele stergatoarelor iar s-au pornit dar tot doar pentru citeva secunde apoi mor. Isi mai dau drumul eventual cind trec peste denivelari. Masina in cauza este un cielo din 1996. (coreean). Nu sint deloc pe dinafara in ceea ce priveste instalatiile electrice...as putea spune ca ma pricep destul de bine, dar nu am mai avut cielo pina acum....poate ma pot ajuta unii colegi care sint deja familiarizati cu instalatia electrica a acestei masini deoarece pentru mine mai dureaza putin pina ma pun la punct cu ea. Eu sint mindru fost posesor de Mercedes-Benz 190 care anul acesta nu a mai putut trece ITP-ul din cauza gaurilor de rugina. Solutia de urgenta a fost achizitionarea unui Cielo cu aer conditionat si cutie automata care as aiba deja ITP valabil timp de 1 an. Dar nu ii mai merg stergatoarele...si cum au inceput deja ploile...si nu cred ca se mai opresc pina la iarna...poate ma poate ajuta cineva. Si imi cer iertare in avans daca s-a mai discutat problema pe forum. Eu am cautat cu search si nu am gasit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi: 

Pentru inceput scoate siguranta, arcuieste putin contactele din tablou si inlocuieste releul de temporizare. E cu reglaj prin potentiometru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da...s-a rezolvat pina la urma, desi greu de tot m-am urnit sa repar problema...abia cind a dat din nou ploaie am avut motivatia necesara...Motorul de stergatoare nu facea masa la caroserie..aia era toata problema. Si imi pare o idee proasta sa te bizui pe contactul electric intre carcasa metalica a motorului de stergatoare si caroseria masinii, mai ales  intr-o zona unde intra apa de ploaie si drept urmare totul rugineste si se corodeaza...Multumiri celor care si-au dat cu parerea...

Edited by sorin_ncs
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tema pentru acasa.

Meseriasi, bagati un ochi aici la comutator lumini, studiati mecanismul interior (lamele) si trageti concluzii carui fapt se datoreaza suprapunerea (uneori) fazelor la actionarea semnalizarii dreapta, doar dreapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloc pe duca, altul + relee si scapi de problema definitiv.

Cel mai probabil se incing/topesc lamelele/plasticele p-acolo prin el de la consumul mare (dacie style).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am deja relee pe faruri, Dj'u. Iar amaritul de bloc cred ca are vreo 2 ani doar. Inclin a crede ca lamela comutatoare intre cele doua semnalizari aluneca o ideie mai mult decit trebuie si atinge in polul fazei lungi si o asigura cu tensiune. Cel putin asta imi fata mintea de moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E un fapt cunoscut ca un bloc de lumini nou nu e ca ala original, unii au preferat sa ia din dezmembrari 🙂

Daca erai mai aproape iti donam eu unul original si nu foarte uzat 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Dj_Dark said:

Daca erai mai aproape iti donam eu unul original si nu foarte uzat 😛

Hai ca merg mai aproape, pina in vama da' nu trec ca ma paste carantina. Iar tu, arunca blocul de lumini ca peste gard asa da' ceva mai vinjos sa nu-l doboare granicerii . 😉

Dau o 🍺 penru buna intentie.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am prins (😉) unde-i buba defapt si remediata cu o alta piesa de pe un alt bloc de lumini ce pare destul de fixa si lucra in parametri, dupa vreo doua'j de incercari se comporta exemplar. Ce inseamna sa ai prostul obicei de a nu arunca nimic ... se mai agata cite o piesa de schimb (din celelalte 3 blocuri de lumini, o lamela, un arc, un capac ...). Odata cu bibileala a primit si o gresare corespunzatoare cu vaselina siliconica. Migaloasa munca cu arcuri - arculete si montaj sub presiune da', cine se trezeste de dimineata ... n-are somn ! N-am ideie (inca) cum voi remedia acel orificiu da' imi voi incerca norocul.

 

 

 

IMG_20201017_070629.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/24/2016 at 2:03 PM, koss_x_treeme said:

Nu conteaza daca dau drumul la AC sau nu. Se incing la fel si fara AC si cu AC. DIferenta este ca atunci cand dau drumul la AC se incinge si siguranta de pe treapta 2 blower motor high in plus fata de siguranta de pe blower motor low. Am mers cu masina vreo 800km de cand am constatat problema asta bineinteles fara AC. In mers cu 60+ km pornesc foarte rar electroventilatoarele si nu apuca sa se incinga siguranta. Problema apare cand merg mult in oras.

 

Am constatat ca atunci cand se incalzeste compartimentul motor se incing si mai tare sigurantele. Intr-adevar zona aia din fata radiatoarelor frige la propriu. De fapt tot compartimentul motorului frige la propriu in caldura la mers cu viteza mica. Am pus mana pe capota motorului alalteri si m-am fript la degete.. Daca o sa rezolv problema o sa postez rezolvarea pe topic.

 

 

In mod clar sunt oxidate mufele. Cea de la electroventilatorul principal este chiar calduta la mana cand pun mana pe ea.

Ce ma nedumireste pe mine sunt rezistentele de pe contraaripa. Se incing firele exact unde fac contact cu rezistenta si rezistentele din ceramica se incing foarte foarte mult. Nu cred ca ar trebui sa se incinga acolo. Probabil sunt si contactele la rezistentele alea oxidate.

Ha.. nu i-am mai facut nimic de cand am postat. Le-am lasat asa. Se incing vara pe caldura cu AC pornit dar inca nu s-au topit si soclul nu s-a topit. Am masurat sigurantele cu termometru cu laser si cele de pe blower low si high ajung lejer la 90-95 de grade cateodata insa fara sa se topeasca plasticul pe ele sau plasticul soclului.

Am mers cu AC pornit zeci de ore si sute de km asta vara. In afara ca se incing de nu poti pune mana pe ele la +90-95 de grade nu s-au mai topit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/3/2016 at 1:27 PM, koss_x_treeme said:

Aseara la drum lung mi-a picat faza lunga in sensul ca dupa ce am dat dupa lunga scurta cand sa dau iar faza lunga nu a mai mers. Am venit acasa doar cu faza scurta... Chestia este ca blitzurile imi mergeau. Cand am ajuns acasa am dat vreo 10-20 de blitzuri si vad ca si-a revenit faza lunga. Ce sa faca figuri? Comutatorul de lumini sau releul de lumini? Mi-a mai ramas de vreo 2 ori blocat comutatorul pe pozitii chiar daca era pe pozitia off dar asta cu mult timp in urma.

La mine s-a rezolvat de la sine problema blocului de lumini. Aveam praf intrat la el. Merge acum si faza scurta, faza lunga. Singurul lucru care nu prea mai merge este revenirea semnalizarilor dar eu am folosit semnalizarile extrem de excesiv. Am blocul de lumini original de korea din 96 pe masina. Nu l-am schimbat acum 4 ani pe motiv ca atea noi sunt de calitate indoielnica si bine am facut.

 

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...