Jump to content
 

Sign in to follow this  
nigro

Asigurarea Obligatorie RCA

Recommended Posts

Nu, RCA-ul a inceput sa fie corelat cu riscul de accidente al soferului/locatia/tipul de masina. In multe state este prohibitiva asigurarea obligatorie pentru o masina f puternica (eventual brand asociat cu numar ridicat de accidente) pentru un tanar. Ajungem si noi acolo, doar ca mai incet.

Share this post


Link to post

Pe lumea asta raspunderea e individuala. A da asigurare mai mare unei marci este un non sens si o ilegalitate.

Asigurarea obligatorie este oricum proportionala cu capacitatea cilindrica, in rest sunt varsta si istoricul de accidente.

Unde trebuie umblat este la vechimea masinii, si anume la un harb mai vechi de 10 ani, cat dau majoritatea producatorilor durata de viata a unei masini.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ce legatura are marca masinii cu belemecul de la volan ?

  • Like 2

Share this post


Link to post

Dar a da o asigurare mai ieftină unei anumite zone din ţară are sens? Dar a discrimina (pozitiv sau negativ) pe criteriul vechimii permisului e OK?

 

Ia intră pe rca-ieftin.ro şi vezi că se solicită şi marca maşinii, de care cu siguranţă unii asigurători ţin cont. Cine are răbdare, să facă simulări cu 2 maşini cu aceeaşi capacitate cilindrică, cu celelalte condiţii identice şi o să vadă diferenţe la unele societăţi.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sper ca neorocitul ăla şi cu tot neamul lui (aşa... generalizat, la culoare) să putrezească în pârnaie.

 

Ce legatura are neamul lui cu fapta individulului ?

 

... Dar a discrimina (pozitiv sau negativ) pe criteriul vechimii permisului e OK?

 

Vechimea inseamna experienta sau abtinere, dupa caz. Ambele reduc probabilitatea de accident.

  • Like 4

Share this post


Link to post

Ce legatura are marca masinii cu belemecul de la volan ?

 

Sint de aceiasi parere, nici marca si nici virsta masinii nu incape in discutie. Experienta se conformeaza situatiilor.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ia intră pe rca-ieftin.ro şi vezi că se solicită şi marca maşinii, de care cu siguranţă unii asigurători ţin cont. Cine are răbdare, să facă simulări cu 2 maşini cu aceeaşi capacitate cilindrică, cu celelalte condiţii identice şi o să vadă diferenţe la unele societăţi.

 

Tin cont pe dreq. Daca nu ar apare marca masinii pe polita nu ar cere-o nimeni. De altfel la ce iti dai si seria sasiu? Si de aia se tine cont in calculul politei rca? Ori nu vezi ca tre sa stai la primire...aterizeaza ei cu polita...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu, RCA-ul a inceput sa fie corelat cu riscul de accidente al soferului/locatia/tipul de masina. In multe state este prohibitiva asigurarea obligatorie pentru o masina f puternica (eventual brand asociat cu numar ridicat de accidente) pentru un tanar. Ajungem si noi acolo, doar ca mai incet.

 

Si cu ce te-ar incalzi asta, cand atatia isi tin masinile pe numele parintilor/bunicilor pensionari?

Share this post


Link to post

... se ajunge la întrebarea, pe care o tot pun de câteva vreme: cum dreaq faci asigurarea de răspundere CIVILĂ pe auto+proprietar şi nu pe ŞOFER ...

... fiecare să facă pe categorie+nr de autovehicule ce conduce

... nivelul să fie corelat cu ''antecedentele/abilităţile '' sale

... atitudinea agresivă+iresponsabilă să ducă la refuzul asigurării, având ca rezultat imposibilitatea utilizării unui autovehicul altfel decât ca pasager ... babuinu', indiferent de culoarea blănii, să stea în pom !!!!

... a conduce autovehicule pe drumuri publice este un drept, nu o obligaţie ... ca atare poate fi restrâns până la anulare (să dea ture cu Beemer-u' în juru' cortului, pe imaş, până-i calcă pe toţi ai lui şi-i vine ameţeala :wallbanger:

Edited by nflt
  • Like 1

Share this post


Link to post

Asa e legea la noi, RCA-ul ar trebui sa fie pe sofer, la noi e pe cine apare in talon, am vandut o masina si ala nu a mai venit sa facem actele, si-a facut RCA perfect legal pe numele meu mai mult de un an de zile, cu toate riscurile aferente societatilor de 2 bani gen Carpatica.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Nu inteleg ce treaba are asigurarea, fie ea pe cine-o fi, cu sofatul.

Share this post


Link to post

... fiecare să facă pe categorie+nr de autovehicule ce conduce

Si ma rog...tu cum poti anticipa cate autovehicule conduci?

In rest, in caz de accident, in procesul verbal se trece atat numele soferului cat si numele proprietarului/asiguratului iar raspunderea penala/contraventionala este individuala. Sa nu uitam ca sunt si destule cazuri in care nu se tine cont de urmari si se ajunge sa se conduca fara permis, fara rca...etc. In concluzie, deocamdata asiguratorii au facut un pas inainte cu asigurarea progresiva in caz de utilizari multiple ale politelor rca-cati am vazut sa se bucure?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Are ! Atâta timp cât specimene de tipul ''te cumpăr cu bani'' mută cozorocu' de pe dreapta pe stânga când distrug vieți și nu sunt excluși pe VIAȚĂ din trafic !

Ceva trebuie să-l retragă definitiv de la volan ! Refuzul asigurării, pușcăria, vigilantes ... orice !!

 

Citea cineva pe fața nesimțitului de la volanul BMW-ului, călca-l-ași la propriu pe cap, o umbră de teamă indusă de gândul la consecințele ulterioare ? ... oare de ce ? De cât de permisivă este legea și de cât de impotent este sistemul !

  • Like 2

Share this post


Link to post

Pe lumea asta raspunderea e individuala. A da asigurare mai mare unei marci este un non sens si o ilegalitate.

 

Fals. Ilegalitate = incalcarea carei legi ? daca imi fac firma de asigurari si hotarasc ca masinile rosii sa plateasca dublu cat celelalte ca asa vreau eu, cine ma opreste ? in cel mai rau caz pierd clienti. Legea care reglementeaza RCA-ul este 136/1995 si ce stabileste ea scrie in articolul 53.

 

 

Ce legatura are marca masinii cu belemecul de la volan ?

 

Statistica. Bazele de date permit niste analize superbe pentru firmele de asigurare. Daca dovezile zic ca pe anu' 2009, 90% din soferii de masini cu 2 usi si motor peste 3 litri au facut un accident, la anu' creste pretul RCA-ului pentru o masina cu 2 usi si motor peste 3 litri. Si criteriile astea de triere pot fi dintre cele mai variate, firma de asigurari are interesu' sa creasca pe cat de repede posibil rata unui potential "pagubos", inainte de-a le taia profitu'.

 

Chestia asta facuta "average" le imbunatateste profitul. Individual, au deja CNP-ul asiguratilor si odata cu unificarea informatiilor intre asiguratori e usor sa-i prinzi daca vor sa se mute de la un asigurator la altul ca sa-si piarda urma de "pagubosi".

 

RCA-ul ar trebui sa fie pe sofer, la noi e pe cine apare in talon

 

Exact, pentru ca: Art. 51. - Despăgubirile, astfel cum sunt prevăzute la art. 49 si 50, se acordă si în cazul în care cel care conducea vehiculul, răspunzător de producerea accidentului, este o altă persoană decât asiguratul.

Share this post


Link to post

Discriminarea este de cele mai multe ori ilegala. Pentru asta sunt mai multe legi, inclusiv europene.

Vad o ura incredibila pentru soferii de BMW, e ca si cum numai cocalari de cartier cu joanghine de 20 de ani

inmatriculate pe bulgaria ar conduce elicea prin pomi sau refugii de tramvai.

Asta pentru ca se gasesc cativa idioti care se fac remarcati in sensul asta, pentru ca cei tacuti trec nevazuti.

Dar cati cu o masina de buget nu si-ar cumpara un BMW daca ar putea?

E bine de stiut ca atunci cand o vor face vor intra automat si ireversibil intr-o categorie blamata.

Cred ca si Liiceanu e incadrat acolo, dar banui ca trece peste banii dati pe asigurare si oprobiul public. http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/11727-spre-incantarea-spiritului/page__view__findpost__p__502311

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

A utiliza un autovehicul puternic/rapid/ultrasigur se încadrează la categoria ''over-kill''... în alte zone, de soare pline, utilizarea autoturismului în alte scopuri, decât cele prevăzute, se asimilează atacului armat ... da, este o armă în ultimă instanţă.

Şi nu, nu este vorba de discriminare, dar a alerga cu 100+ cu BMW prin Buc, doar fiindcă poate ... ce este ?

Câte Tico au fost incriminate în daune totale provocate unui Hummer cunoşti ?

În ultimă instanţă este vorba de dreptul de a alege ceea ce vrei, dar de a răspunde pentru ceea ce faci.

Concluzie: ai bani şi vrei tanc Shermann în trafic - plăteşte asigurare pentru aşa ceva!

  • Like 3

Share this post


Link to post

Lasa tu violenta, calcatul pe cap si altele ca nu demonstrezi ceva asa. Eu nu cred ca ai sange sa calci pe cineva pe cap, numai dai din gura.

Deschide ochii si ai sa vezi fapta nu masina, ca nu masina se accelereaza singura. Si cu tico sunt care merg cu 140 si in plus nu are frane nici jumatate cat o dacie 1300.

Tu cu cine te certi de fapt? Nu vezi ca asigurarile sunt oricum direct proportionale cu capacitatea cilindrica?

Edited by Tommy
  • Like 1

Share this post


Link to post

Vad o ura incredibila pentru soferii de BMW, e ca si cum numai cocalari de cartier cu joanghine de 20 de ani

inmatriculate pe bulgaria ar conduce elicea prin pomi sau refugii de tramvai.

In Bucuresti mai vezi oameni la cravata conducand Mercedes si BMW, dar in provincie in 80% din cazuri de la volanul lor coboara un tartan in trening, cu burta, la oglinda are altar de cruci dar in schimb rage maneaua din difuzoare, indiferent daca e 320d mai recent sau omniprezentul E36 vechi de 15 ani. Nu mai zic ca majoritatea BMW-urilor pe care le vad in trafic sunt conduse agresiv, sunt primii care dau flashuri sau care claxoneaza, primii la depasiri pe muchie de cutit, etc, etc, etc. Nu mai zic cate am vazut prin copaci, incep sa cred ca zicala "orice bmw isi are pomul sau" are un dram de adevar. Urmatorii pe lista ar fi posesorii de Audi A6, apoi Audi A4, toate SH. De ce nu vad o Honda Accord condusa in acelasi stil?

Eh, si normal ca iti creste tensiunea cand vezi ca, de-a lungul timpului, in loc sa evoluam ca si civilizatie, noi involuam. Bine, nu stiu de ce ma mai mira, atata timp cat de multe ori un mecanic auto castiga mai bine decat un economist.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Statistica confirma faptul ca soferii de BMW sunt agresivi in trafic. De asemeni, exista un numar f mare de accidente grave provocate de BMW-uri (procentual doar firmele de asigurari pot confirma). De accea este normal sa se puna un filtru dupa cum zicea si vaxxi, nu e discriminare ci ,,cresterea profitabilitatii".

 

Si da, are dreptate laurentiu: in provincie 95% din soferii de BMW sunt cefosi care conduc ca...

 

Si sincer, BMW-ul E46 facelift imi place f mult dar reputatia posesorului de BMW este atat de proasta incat ma gandesc de 10 ori inainte de a cumpara asa ceva :( .

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Ce treaba are reputatia cu a-ti lua ceva ce iti place? Ce trebuie sa te raportezi la altii? Daca iti place ceva, go ahead. Eu nu gasesc ca un impozit de 20 de milioane si o asigurare de 1500-2000 de euro iti poate atenua placerea.

 

Eu vad si multa agresivitate contra lor. Asta e raspunsul? Sau asigurarile trebuie sa faca ce nu face politia si ce nu a facut ma-sa si tac-su?

La fel, vad si cu reno si cu opel si dacii vechi si cu multe cielo accidente ff grave. Dar daca vad elicea, gata excitatia ajunge la cer.

Cred ca trebuia facut un topic "Soferi BMW vs Restul lumii sau sa le taiem capul apoi sa le cerem buletinul" :)

Ahh, si sa nu uit, la fel si pentru motociclisti, ca tot vine caldura.

Edited by Tommy
  • Like 1

Share this post


Link to post

Problema e de statistica: mai multi soferi de BMW cauzeaza accidente grave sau conduc agresiv/nr total de BMW-uri aflate in circulatie decat renouri sau opeluri sau ...

Share this post


Link to post

Vreau sa vad si eu statistica aceea.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Astea-s pareri, nu-i statistica. Parerea mea este ca soferii de Tico sunt cei mai agresivi.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cifre n-avem, ca nu lucram la asigurari. Poate un coleg din domeniu sa ne dea niste date pe sestache. In rest, va incruntati degeaba cu discriminarea atata timp cat multi soferi povestesc de experiente similare cu marci similare. Nu iese foc fara fum, si de-aia si-au capatat Audi/BMW/Mercedes "renumele" pe care-l au in Romania. Vorba lu' Laurentiu: nu tin minte sa fi vazut Accord/Saab/Lexus fugarite si conduse haotic asa cum am vazut BMW-uri (Audi mai rar).

 

Tommy, stiu ca vrei sa-ti iei BMW, da' sa fii constient la ce te inhami :) )

 

Stati sa coreleze astia si amenzile (de viteza si nu numai) cu baza de date a asigurarilor, si va deveni si mai distractiv. Incercati o simulare pe un site de asigurari in SUA, sa vedeti acolo cum te purica si variaza cota de asigurare in functie de datele introduse (ai mortgage pe casa deci esti om serios, iti scade rata; n-ai avut probleme de plata la facturi, iti scade rata).

 

Uite si o statistica gasita intr-un citat pe Softpedia, dintr-un articol de ziar (veche rau, da' e un exemplu):

 

Tancurile Hummer, bijuteriile Porsche şi Trabanturile cele mai sigure maşini din România

de Dan CARBUNARU | 23 IULIE 2008

 

Doar două Trabanturi din cele 16.598 înmatriculate au fost implicate în accidente grave în 2007 şi niciunul din cele 172 de Hummer-uri n-a provocat coliziuni cu răniţi. Şoferii de Mercedes, care au depăşit de 2,5 ori media de accidente pe ţară la mia de maşini înmatriculate, cei mai periculoşi. Tancurile Hummer, bijuteriile Porsche şi Trabanturile cele mai sigure maşini din România.

 

Anul trecut, pe şose­lele din România s-au produs 5.200 de accidente grave, soldate cu 1.572 de răniţi şi 4.824 de răniţi grav, în condiţiile în care sunt înmatriculate 3,7 milioane de maşini. Dar, dacă se iau în considerare mărcile maşinilor implicate în accidente, se ajunge la concluzii surprin­zătoare. Astfel, una din cele mai sigure maşini pentru şoferi este Trabantul, doar două din cele 16.598 înmatriculate fiind implicate în accidente grave, cu răniţi. Aici, probabil, au contat atât viteza mică prinsă de maşinile de carton, cât şi grija celorlalţi participanţi la trafic de a nu se lovi de sărăcii. La fel, foarte sigure sunt şi tancurile Hummer, care intimidează în trafic şi fac gol în jurul lor: nici unul din cele 172 de autoturisme Hummer n-a fost implicat într-un accident grav. Foarte bine stau şi bijuteriile pe roţi, de care proprietarii au grijă ca de ochii din cap.

 

De exemplu, limuzinele Porsche, unde un far face cât zece Trabanturi, au produs doar două accidente grave la 1.500 de bucăţi înmatriculate. La fel, Lexus, cu 800 de bucăţi, are doar o coliziune gravă. La polul opus sunt maşinile din clasa Premium, tip Mercedes şi BMW, cu 64.852 de maşini înmatriculate şi cu 230 de accidente grave soldate cu 102 morţi şi 212 răniţi, ceea ce depăşeşte de 2,5 ori media pe ţară. Fireşte, cele mai frecvente cauze ale accidentelor sunt viteza excesivă şi neacordarea de prioritate la trecerea de pietoni.

 

Dacia conduce detaşat la capitolul număr de accidente, cu 1.645, dar e normal, având în vedere că aproape jumătate din autovehiculele din ţară au această siglă. Prost stă şi Opel, marcă care ocupă locul trei la maşini înmatriculate (240.769 bucăţi), dar are locul doi la accidente (334), înaintea celor 300.000 de autoturisme Volkswagen (333). În rest, Daewoo e puţin peste medie, iar Renault şi Ford sunt aproape de normal.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...