Jump to content
 

Sign in to follow this  
Damax

Probleme Distributie Matiz

Recommended Posts

Ieri am avut un necaz cu Matizul meu, s-a rupt cureaua de distributie si evident mi s-a oprit motor. Va rog, daca imi poate cineva da un numar de telefon al unui service cat de cat serios. Se pare ca odata cu aceasta problema au mai aparut si altele specifice, respectic chiuloasa, supape, etc. Ma intereseaza un pret total pentru rezolvare. (eventualele detalii, persoana de contact, numar de telefon va rog sa mi le trimiteti ca mesaj privat) Acum sunt in Bucuresti !!!!

 

Multumesc anticipat!

Edited by Damax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cati km ai de la ultima schimbare, sau de cand e luat?

Orice service daewoo autorizat iti poate face treaba.

NU se poate da un pret, pentru ca abia cand il deschizi vezi ce e de inlocuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti incerca la autodaewoo pe Pacurari (in spatele magazinului de piese auto de langa benzinaria mol). Chiar cu maximum de optimism (adica nu e nimic distrus grav) cred ca vei sari de 1000ron.

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, baietii sunt de treaba acolo, iar preturile nu sunt prea mari. Le au afisate orientativ si pe situl lor, la sectiunea service.

Cred ca o sa trebuiasca inlocuite ceva supape, ghidurile lor, eventual vreun culbutor rupt, ax culbutori indoit si, bineinteles, cureaua buclucasa.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se inlocuiesc cureaua, intinzatorul, supapele si garnitura de chiulasa. Daca da ulei, poti inlocui simeringul de la axul cu came si garnitura de la capacul chiulasei, care nu sunt scumpe oricum. Culbutori rupti (n-am vazut pana acum), ghiduri stricate (doar un caz din peste 30 curele rupte), ax cu came (asta doar uzat am vazut) sunt slabe sanse sa fie nevoie sa inlocuiesti, decat daca n-ai dat 10 minute la automat dupa "eveniment". Autodaewoo au preturi foarte bune la piese si, ceea ce este mai important, sunt calitative. Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru informatii. Sigur ca ma astept la ce e mai rau. In orice caz am fost informat ca toata treaba se va ridica pe undeva pe la 300 de Euro. Azi o scot din service si revin cu informatii privind problemele gasite si eventual va dau si preturile pieselor de schimb si a manoperei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce conteaza? Omul a intrebat de un service bun si atat si nu a cerut nici pareri asupra problemei. Uite asa se nasc discutiile offtopic interminabile :) . Tommy a raspuns cel mai corect. Si ca o completare recomand Autonet Giulesti, mie baietii mi-au facut impresie buna de cate ori am fost.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si nu vad unde e problema unor dicutii legate de cauze. Poate cureaua aia s-a rupt la mai putin de 60k km si in acets caz toti ar trebui sa ne punem probleme ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici sunt patit si eu!

Am schimbat prima ora cureaua la 58k km odata cu o revizie mai mare. Mecanicul mi-a zis atunci ca o sa tina cam 40k de km ca nu e atat de "originala" ca originala :) . Cu gandu ca ating 100k de km nu mi-a prea pasat de problema asta. Pana cand s-a trezit maicamea ca i s-a oprit masina-n drum. Avea mai putin 80k de km... Rezultatul a fost: curea rupta si evident inlocuita, rola intinzatoare inlocuita si 2 supape indoite. Pret piese: 400 RON.

 

O cauza frecventa, mai ales acuma iarna, e tendinta de a o porni impinsa ca pe dacie, insa din cate stiu eu cureaua nu rezista la asa ceva, lantul da ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Si nu vad unde e problema unor dicutii legate de cauze. Poate cureaua aia s-a rupt la mai putin de 60k km si in acets caz toti ar trebui sa ne punem probleme ...

 

:o fftopic:

De ce generalizezi? Sunt foarte multi "poate". Daca masina are pana in 60.000 km si s-a rupt, te duci la garantie si le dai cu ea in cap. Daca ai luat-o la second asta e primul lucru care il faci daca nu stii status-ul sau nu cunosti proprietarul. Daca ai mers peste 60.000 km e spaga ta. Daca nu a oferit mai multe detalii presupun ca stie el de ce s-a rupt, sau, mai rau nu stia ca trebuie schimbata la 60.000 caz in care probabil i-a spus cineva ca i s-a rupt distributia si probabil mai are si altceva masina, deci prea multe detalii nu are cum sa-ti ofere din nepricepere fara nici o intentie de jignire.

 

De ce ar trebui sa-ti faci tu probleme?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mecanicul mi-a zis atunci ca o sa tina cam 40k de km ca nu e atat de "originala" ca originala :) . Cu gandu ca ating 100k de km nu mi-a prea pasat de problema asta. Pana cand s-a trezit maicamea ca i s-a oprit masina-n drum. Avea mai putin 80k de km... Rezultatul a fost: curea rupta si evident inlocuita, rola intinzatoare inlocuita si 2 supape indoite. Pret piese: 400 RON.

 

Originala? Pai mai mult firme fac curele de distributie similare, iar originala este numita aceea facuta de firma cu care fabricantul are contract, si pe care isi trece numele. Eu nu cred ca o curea Gates e mai proasta decat una pe care scrie Daewoo sau GM.

Poate ne raspunde si noua initiatorul topicului cati km avea cu ea :|

Edited by Senna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cureaua se schimba din 60 000 in 60 000 km. Asta daca nu vrei sa distrugi motorul ! Cel putin la tico asa este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Senna: era o curea intr-o punga pe care scria Daewoo s.a.m.d. dar asta nu inseamna ca nu poate fi de calitate indoielnica. Sunt patit cu o pompa de benzina pe punga careia scria mare Daewoo/GM dar nu m-a dus nici pana acasa :grumpy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Producatorul garanteaza 60.000, asta nu inseamna ca nu se poate rupe mai devreme. Uzura se acumuleaza in timp. Poti sa mergi si 100.000 km in functie de noroc si calitatea ei, dar o faci pe riscul tau. Cele care nu sunt de uzina sunt garantate in functie de cum "vrea muschii" producatorului si raman valabile cele de mai sus.

 

PS. De obicei orice curea te "anunta" inainte de a se rupe prin zgomote anormale asa ca daca se aude ciudat (fluieraturi etc) si se mai si apropie "sorocul" fuga la service.

Eu asa am patic cu cea de alternator la matiz. A inceput sa fluiere si sa faca un zgomot ca atunci cand mergi cu lanturi pe asfalt dar fiind masina de firma mi-a fost lene sa ma duc in service banuind despre ce e vorba si in 3 zile am ramas fara ea la o forja prin pasajul victoria :D . Trosc, s-a oprit fluieratul si s-a aprins bateria.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea de alternator poti sa spui ca te anunta, deorece se uzeaza si incepe sa patineze pe rotoare, nefiind danturate, dar cea de distributie nu te anunta de nici un fel. Ele sunt garantate sa functioneze vreo 100000 in conditii ideale, adica rola intinzatoare sa fie buna, axele culbutori sa fie bune, sa nu sara ulei pe curea, etc. La multe masini aceste conditii nu sunt indeplinite peste 150000km si de aici rezulta fiabilitatea scazuta. Oricum, cel mai important, cea de distributie nu te anunta in nici un fel, deoarce rotorul vibrochen si al axei cu came sunt danturate si deci, cureaua nu poate patina pe ele, deci nu are cum sa suiere.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cureaua de alternator, poate sa fluiere...

Dar cea de distributie nu prea are cum... Eu nu am auzit de semne care prevestesc ruperea curelei de distributie, sau daca aceste semne apar, probabil ca mai are doar cateva secunde de viata, timp insuficient pentru a putea face ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu era suieratul specific de nestrangere (patinare) ci din cauza atelor care se rupsesera, iesisera din cauciuc si loveau de toate alea, de aici zgomotul de "lanturi". Si distributie se poate intampla ca pe margine sa se uzeze (deoarece rola de pe vibrochen are niste margini de ghidaj ca la cea de alternator) si sa iaza atele. Din pacate mai des se crapa intre dinti si intr-adevar in cazul acesta nu are nici un zgomot anormal insa daca s-a ajuns la asta e posibil sa auzi suieratul intinzatoarelor care s-au uzat si ele intre timp.

 

Ca idee, la masina din profil, cea veche pe care am schimbat-o la 100.000 (atunci am luat masina) preventiv, avea niste mici crapaturi intre dinti. Asta pe care o am acuma e contintech, am verificat-o anul trecut in vara fiindca tot am desfacut motorul si nu are nimic, am schimbat doar intinzatorul mobil fiindca atunci cand am facut distributia l-am rupt din pacate pe cel nou, masina are 150.000 si tind sa cred ca cea veche nu fusese schimbata niciodata. Intinzatorul mobil a mers 150.000 km si mai ducea dar...preventiv am preferat sa-l pensionez :D .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci...revin cu lista problemelor si cea a preturilor:

 

 

Rectificare chiuloasa

3x2 Supape

Intinzator distributie + rola

Curea distributie

3 L Ulei

Antigel

Manopera

 

Total=7 800 000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretul mi se pare cel putin exagerat, deoarece la un calcul rapid ies cu maxima bunavointa 300 RON piesele, la care probabil ai uitat sa adaugi garnitura de chiulasa, iar intinzatorul e totuna cu rola, iar manopera de service hai sa fie 100 RON ... Preferabil ar fi sa schimbi toate supapele, dar daca iti dau baietii garantie si mai tin, e ok si n-ar fi rau sa schimbi si simeringurile de la supape, caci sunt ieftine.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi s-a rupt cureaua, cum e titlul toicului, dar nici alt topic nu cred ca merita deschis.

Urmeaza sa schimb kitul de distributie la Matiz. Ce am gasit pana acum: (o parte dintr-un raspuns pe e-mail, ca inca nu m-am deplasat pe la magazine)

Curea distributie- 35 lei Dong Gil korea

Rola intinzatoare -59 lei-original

Arc distributie - 2 lei

 

Sunt bune aceste piese? Adica provenienta lor? Mai pot spune ca operatiunea de schimbare a distributiei nu va fi facuta intr-un service care imi va oferi garantie, ci la un fost coleg de scoala generala, care este mecanic de 8-9 ani.

Alte preturi pt. repere mai "originale"? Sau ce sa caut? parca "Dong Gil korea" suna a film...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiam de cureaua originala ca ar costa in jur de 100 de lei si rola intinzatoare vreo 60. Nu stiu daca e cazul sa iei ceva mai ieftin, pentru ca e posibil sa te coste mult mai mult dup-aia. Posibil sa ma insel privind cureaua si sa fi fost totalul 100 de lei... nu mai stiu sigur

Edited by andrew

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dong Il e o marca buna, mai mult decat suficienta daca schimbi cureaua la timp. Mai conteaza si sa fie originala, sa nu fie vreo facatura de prin Bulgaria. Cele care de care cel putin eu stiu ca sunt originale sunt cele de la autodaewoo.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci pt. raspuns. O sa merg pe ceea ce mi-au raspuns cei de la autodaewoo.ro, si ceea ce mi-ai confirmat si tu. Nu am pus numele firmei initial, de unde urmeaza sa cumpar, pt. a nu influenta parerile.

 

Multumesc incaodata.

Edited by saka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...