Jump to content

Sign in to follow this  
Ath

Modificare Admisie

Recommended Posts

Pentru posesorii de Nubira 1 in special, si pt cei de daewoo in general, am o intrebare legata de admisia aerului fara modificari majore.

Am cautat pe forum :compupunch: , dar nu am gasit, asa ca va propun atentiei urmatoarea operatiune: prelungirea "geleriei" de admisie care vine de sub masina si intra in carcasa paralelipipedica a filtrului de aer, pana in spatele grilei ornament de la proiectoarele de ceata.

Sa detaliez putin: din ce stiu eu, i-ar face bine masinii sa primeasca aerul putin fortat si racit, in galeria de admisie.

Deoarece pe NUbira 1 gura de admisie este undeva in fata dreapta, PERPENDICULARA pe asfalt, sub un scut de plastic, aerul pe care-l trage motorul intra doar prin "muschii" de absortie ai motorului. Pentru a nu gauri tablarie (capota, aripa) propun ca acea gura de admisie sa fie prelungita cu un cot pana in spatele ornamentului-grila din plastic care inlocuieste proiectoarele. Cand spun asta, ma refer doar la prelungirea pana la ornamentul din dreapta (30-40 cm de cot di n cauciuc sau PVC la 90 de grade) sau chiar realizarea un unui sistem care sa aduca aer si de la ornamentul din stanga, si care sa fie ascuns sub spoiler. Modificarile necesare sunt minime, urmand a simti diferenta in mers, la viteze peste 80-100km/h. LA aceste viteze, aerul ar fi introdus fortat in galerie si ar fi racit considerabil.

A realizat sau testat cineva asa ceva?

Care ar fi inconvenietele?

Credeti ca e posibit sa patrunda mici fragmente nedorite in galeria de admisie? :scarpin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca se vor simti imbunatatiri ale performantelor, dar cred cu tarie ca nu e o idee rea de a trage aer cat mai "curat" (asta daca in fata masinii noastre nu e alta care arunca "praf si pulbere"). Daca vrei aer fortat in admisie si "turbulent", poate ca ar trebui un fel de... "turbina", comandata in turatii de variatiile de tensiune ale senzorului de acceleratie... Desigur, aberez... Nubira are VGIS (de fapt o rezerva de aer - care fie spus, numai rece nu este...-), care se manifesta la peste 3400 rpm... Turbina adevarata pe Nubira implica probabil remaparea ECU, modificari de injectoare... si mai stiu eu ce fel de modificari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este pozitia cea mai buna solutia aleasa de constructor.Acolo este aerul cel mai rece si cu cat mai putina mizeria.

Cat priveste debitul de aer acesta trebuie sa intre numai prin aspiratia motorului si modificarea debitului de alti factori duce la performante scazute cand vine vorba de motorul aspirat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca omul sta mai mult prin oras iar inafara lui merge doar pe sosele asfaltate, nu e rea solutia aleasa. Insa daca mai are drumuri pe la tara- fereasca sfantul sa-si puna admisie modificata. Tot praful ii intra in filtrul de aer. Ovi are perfecta dreptate, constructorul ala nu a fost prost cand a proiectat sistemul de admisie. Solutie e valabila doar daca omul are dorinta de a schimba foarte des filtrul de aer (ceea ce nu e un lucru rau, insa e destul de costisitor).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul de aer este cel mai ieftin consumabil de la un motor, pretul lui este (in cazul Matizului) 1/10 din pretul benzinei economisite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discutam aici de nubira la care sistemul de admisie este foarte performant.Daca e vorba de o comparatie :

nubira trage aer de la baza solului pe linga matiz care trage din teava de esapament a celui din fata :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu la alte masini cum este, dar la a mea temperatura aerului ajunge pe la 70-75C in oras :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Admisia aerului la cielo se face din compartimentul motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai interesant ar fi de vazut ce se poate realiza (in materie de scaderea temp aerului din admisie, la masinile cu senzor IAT pe galeria de admisie/nu pe capacul/tubul filtrului) prin by-pass pe timp de vara al sistemului de incalzire al corpului clapetei.

 

La nubira s-au facut experimente pe dewootech, iar prin eliminarea rezonatorului si simplificarea admisiei nu s-a obtinut prea mult in afara de zgomot mai mare de admisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe linga asta eliminarea rezonatoarelor duce si la ceva socuri la accelerari sau decelerari bruste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Este pozitia cea mai buna solutia aleasa de constructor.Acolo este aerul cel mai rece si cu cat mai putina mizeria.

Cat priveste debitul de aer acesta trebuie sa intre numai prin aspiratia motorului si modificarea debitului de alti factori duce la performante scazute cand vine vorba de motorul aspirat.

 

Partial sunt de acord cu tine despre varianta aleasa de contructor, dar constructorul a gandit acest motor undeva in anii 94-96, daca nu ma insel, iar pentru a introduce aerul fortat si racit, ar fi insemnat sa faca decupaje in caroserie, sau sa amplaseze gura de admisie in compartimentul motor. Pe cand la mine, daca tot nu am proiectoare de ceata, pentru care constructorul a prevazut un spatiu in spoiler, am zis sa incerc. Astazi sau maine sper sa finalizez lucrarea; nu implica costuri multe, modificarile nu afecteaza caroseria sau alte componente, deci se merita sa incerc. Imediat ce aflu ceva rezultate, fie ele si negative, va anunt.

Apropis, e probabil sa am ceva rezultate negative pe GPL.

Dupa teste, va anunt.

Am plecat la treaba.

Edited by Ath

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ai desfacut vreodata aparatoarea de noroi de plastic din pasajul rotii? Acolo este rezonatorul, compus din doua piese. Tu vrei doar sa redirijezi admisia aerului sau sa elimini si rezonatorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau doar sa dirijez intrarea aerului, fara sa elimin nimic din circuitul standart de admisie. Doar poate in viitor un filtru sport (curatabil) dreptunghiular, in locul celui de fabrica, din hartie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Discutam aici de nubira la care sistemul de admisie este foarte performant.Daca e vorba de o comparatie :

nubira trage aer de la baza solului pe linga matiz care trage din teava de esapament a celui din fata :) )

A facut cineva teste si a publicat rezultate ? Eu zic ca: "incercarea ... moarte n-are".

 

Sfat general: incearca tot ce-ti trece prin minte si nu mai intreba pe un forum, se vor gasi imediat 100 de persoane care vor spune imediat NU, ca asa au inteles ele sa voteze la Referendum. =))

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am terminat de realizat si testat in mers. Sper ca in cadrul experimentului, sa fi fost 0% placibo :)

Pana la urma am eliminat si rezonatorul, care nu a schimbat cu nimic zgomotul admisiei, si care este format doar dintr-o piesa, cel putin la mine, anume un corp aproximativ paralelipipedic, care cred ca are rol mai degraba de filtrare a aerului prin decantare, deoarece la intrarea in rezonator, admisia face un "U" lasand particulele mari sa cada in acest rezonator.

Testul a fost facut cu temperatura apei la 80-86 grade, 2 persoane in masina; diametrul interior al furtunului de admisie a fost de 6,5 cm, montat numai la proiectorul ceata dreapta. Combustibilul folosit a fost benzina efix 95 si GPL

I. Concluzii Benzina:

1. Pana la 50-60km/h nu e nici o schimbare

2. Peste 60 Km/k se simte usor ca masina poate accelera mai lejer la turatii mici in viteza a 4 si a 5-a :2000-2500 ture

3. Peste 100km creste raspunsul pedalei la acceleratie (fara a deveni totusi Subaru sau mai stiu eu ce), insa se simte o usoara imbunatatire.

II. Concluzii GPL

1. Pana la 50-60 km/h nu e nici o diferenta

2. Peste 60 km/h accelereaza putin mai repede

3. Peste 100 km/h se simte ceva mai vioaie

4. La 120km/h in treapta a 4 la 3800 ture, se plafoneaza; daca schimbi a 5, se duce, insa pana pe la 3600 ture, apoi iarasi plafonare.

Cam aceste sunt cele constatate, desi nu stiu consumul GPL sau Benzina, si nici nu stiu cat s-ar imbacsi filtrul de aer in plus (desi la pretul de 17 ron, nu mi se pare scump sa-l schimb la 5-7 mii de km.)

Banuiesc care este cauza pentru care se plafoneaza pe GPL la turatii invers proportionale cu viteza: amestecul aer-gpl este acum mult prea bogat in aer, deoarece ECU-ul nu poate suplimenta cu GPL, chiar daca citeste ca intra mai mult aer (nu am instalatie segventiala de GPL). Spre deosebire de benzina unde ECU poate controla cantitatea de benzina introdusa in amestec.

Acum fiecare decide daca incearca sau nu acest mic "tuning" si chiar as fi curios sa aflu mai multe de la cineva cu interfata de PC, care sa vina cu ceva cifre concrete.

Operatiunea dureaza cca 3 ore daca sunteti incepatori si lucrati singuri, asa ca mine (mie mi-a luat vreo 4 cu tigara, berica si certat cu cainele :) ), iar daca cunoasteti zona din spatele contraaripii si aveti sculele la indemana, cam in 1 ora.

Astept comentarii si Multumesc pentru incurajari @tolin si ceilalti

Daca mi-a scapat ceva sau nu am descris bine, incerc maine sa le pun la punct; acum o sa merg la somn.

Edited by Ath

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul ca-ti raspunde mai bine pe GPL nu este de la admisie, inseama ca nu-i dozat bine ceva, debitul de gaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A facut cineva teste si a publicat rezultate ? Eu zic ca: "incercarea ... moarte n-are".

 

Sfat general: incearca tot ce-ti trece prin minte si nu mai intreba pe un forum, se vor gasi imediat 100 de persoane care vor spune imediat NU, ca asa au inteles ele sa voteze la Referendum. =))

 

S-a demonstrat prin aspectul si starea masinilor respectivilor.Mai stiu eu pe cineva care avea numai 80-90k km cu masina si aceasta arata si functiona ca alta de la taxi cu 1 milion de km dupa modificarile din parcarea blocului :)

 

 

Ath@

Nici nu trebuie sa ai instalatie secventiala pentru ca amestecul sa fie cel corect.Era suficient sa ai o instalatie cu reglaj electronic al debitului de gaz si mai ales obligatoriu la o masina cu sonda lambda si catalizator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am repus totul la loc, cum era din fabrica. Am o mica dereglare pe GPL (ralanti la 650 trmurat), dar cred ca e din datele pe care ECU le-a inregistrat aseara, la alte proportii de amestesc aer-benzina si aer GPL. Am sa merg cu masina, si sper sa adune datele corecte, daca nu, am sa fac o resetare.

 

@Ovi_jer, partial ai dreptate, dar nu face o regula din a spune ca masinile stock care sufera imbunatatiri se "consuma" de 10 ori mai repede. Tu stii un exemplu in favoarea ta, eu stiu vreo 4 in favoarea mea, iar forumistii din Constanta pot confirma ca sunt ceva exemplare "naravase" fara sa mearga sau sa arate ca niste carute.

 

@tolin

NU am inteles exact formularea ta, dar presupun ca te refereai la plafonarea pe GPL ca ar fi din amestec necorespunzator. Asta am spus si in postul de dupa test, intrebara este cum aflu daca am instalatie care o am imi regleaza electronic debitul de gaz, si pe baza a ce regleaza debitul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice modificare inseamna imbunatatire?

Ar fi bine de stiut ca un motor de serie nu poate evacua cat poate arde.

Din pacate trebuie sa te anunt ca eu stiu cateva mii de exemple si vad mai mult de 4 exemple intr-o ora.

Probabil ca dupa ce mai vezi 2-3 exemple sau folosesti functia pe forum o sa-ti dai si seama ce fel de instalatie gpl ai pe masina.

Edited by ovi_jer

Ok, am inteles ironia ta, desi nu era cazul.

Eu nu am spus nicaieri ca ORICE modificare este o imbunatatire, ci din contra, daca ai fi fost atent, ai fi vazut ca m-am referit doar la 4 exemple concrete, si nu la 10.000 de masini care le stiu eu de pe strada.

Daca tu sustii ca toata lumea care modifica ceva la masina, o scoate din parametri si se "termina" masina de 10 ori mai repede, ar fi mai bine sa ca tuneri sa se autoinchida, ca oricum intra in faliment.

MA opresc aici, desi sunt multe de spus despre atitudine, desi eu ii respect pe cei mai buni.

Edited by Ath

Share this post


Link to post
Share on other sites
... partial ai dreptate, dar nu face o regula din a spune ca masinile stock care sufera imbunatatiri se "consuma" de 10 ori mai repede. Tu stii un exemplu in favoarea ta, eu stiu vreo 4 in favoarea mea, iar forumistii din Constanta pot confirma ca sunt ceva exemplare "naravase" fara sa mearga sau sa arate ca niste carute.

Raspunsul a fost la asta si nu este nicio ironie.Aici se discuta despre o modificare care ti-am spus ca este inutila si tu ai incercat sa demonstrezi fara argumente ca este o imbunatatire.

Repet : nu orice modificare in parcare este imbunatatire si nici nu inseamna tuning un lucru care nu aduce imbunatatiri la o masina de serie.Aici se combat idei si nu persoane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am scos rezonatorul la cielo cel de sub contra aripa si totul e ok. O sa montez o admisie custom made din tud de inox. Se stie ca un traseu cat mai drept si cu suprafata interioara cat mai neteda aduce imbunatatiri, dar o admisie directa produce mai mult zgomot, ceea ce pe unii ii poate deranja.

Aici desi e topic din sectiunea tuning se combat idei de tuning.

Have a nice day.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici se discuta on-topic si nu off-topic.Incearca sa numai confunzi sectiunile astea cu bursa sau cafeneaua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am bagat un ochi , la cel de-al doilea link nu gasesc nimic in legatura cu subiectul . E drept ca nu mi se incarca multa poze.

 

Imi exprim o parere in legatura cu ceea ce am vaxut pe primul link. Gaurelele alea o sa aiba un efect egal cu ZERO. Poate ZERO barat sau chiar barat in 4. De ce ? Pai nenea ala s-a chiunit sa raceasca locul de unde se absoarbe aer, inainte de filtru. Dupa mine, comentariile legate de posibilitatea aspirarii de apa in cazul mersului pe ploaie sint foarte indreptatite, cred ca asta e tot ce a reusit sa realizeze. Ati vazut voi multe sisteme intercooler plasate la aspiratia aerului din atmosfera, inainte de filtru ? Eu unul NU. De acord, aerul rece e bun insa racirea trebuie facuta cit mai aproape de intrarea in cilindri. Altfel ... se incalzeste pe traseu si tot degeaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×