Jump to content
Sign in to follow this  
Ath

Modificare Admisie

Recommended Posts

interesanta treaba cu cotul de teava de veceu

daca e lucrata cu grija (adica izolatie termica si etanseitate) si debitul prin grila aia de pe capota e suficent - atunci poate fi ok

mai e de luat in considerare o scurgere pentru apa care se va aduna in tavita si cot - si cum faci sa fii sigur ca nu s eva imbiba filtrul cu ea... :P

Share this post


Link to post

Oare posesorii de bmw-uri isi pun problema musculitelor si a apei?

post-1670-1212660443_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Pai la BMW aerul intra pe acolo pe deasupra acelor 2 duze ce merg la radiatoare si o ia cumva in sus cam cu 5 cm abia apoi intrand in filtru.

PLus ca la motoarele GM nu prea ai cum sa montezi admisia central ca la BMW din lipsa de spatiu in partea frontala.

Share this post


Link to post

Da, dar intra un pic fortat pentru ca admisia este intr-o zona cu presiune. Probabil important este ca admisia aerului sa se faca cat mai perpendicular pe directia de inaintare a acestuia dar in acelasi timp sa fie si o zona cu presiune cat mai mare.

Share this post


Link to post
Sa va explic.

La mine cutia filtrului de aer are sub ea un tub care duce la aripa.

Gaura prin care comunica aripa cu admisia este cam de 5-6 cm diametru.

Eu credeam ca aerul se culege de la fantele ce se gasesc pe aparatoarea de noroi.

NU e asa, el se culege din aripa dreapta.

Ma asteptam apoi sa vad ca ea comunica cumva cu ceva.

NU.

Aripa e aproape ermetic inchisa si de acolo isi trage filtrul putinul aer pe care il prinde.

Pe aparatoarea de noroi exista ( pe ambele parti ) niste cepuri cam cat juma de palma. Rolul lor e de a desface bara inlaturandu-le.

 

Acum, tinand cont ca e model GM si probabil sunt destul de multe ca a mea, ce sa facem sa ia mai mult aer folosind filtru standard ?

E incredibil cat de putin comunica admisia de aer cu exteriorul.

Unii au scos tubulatura admisiei la suprafata masinii dar atunci ce te faci cu praful, mustele, frunzele si alete alea ce vor intra pe acolo ?

 

 

Eu m-am gandit sa-mi fac o priza de aer functionala pe aripa dreapta astfel incat sa intre aer mai mult si mai rece in spatiu dintre aripa si aparatoarea de noroi.

Concomitent asi schimba si tubulatura pana la clapeta(inclusiv aia dintre cutie si contraaripa) cu una mai mare in diametru si deasemeni inca o priza de aer functionala exact deasupra galeriei de admisie(la asta mai studiez ca mie frica de apa dar cea in aripa o sa o fac imediat ce gasesc o priza frumoasa sa acoper gaura sau fantele).

Astept idei pro si contra si de ce nu eventuale sfaturi.

 

L.E Oare sa scot si rezonatorul sau sa il las acolo?

Share this post


Link to post

Rezonatorul nu are decat rol acustic.

Contrar ar fi ca practic o sa iei aer dintr-o zona depresurizata drastic.

Parerea mea e ca un astfel de montaj e mai neeficient decat cel de fabrica, exceptand cazul in care respectiva gura din aripa e indreptata in fata si atunci schimba caracteristicile dinamice ale masinii + ca intra mizerii.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

pentru Cumnatu: nu poti sa cauti un tub de hota cu dimensiuni asemanatoare cu cel stoc si sa il legi in "triunghiul" care este intre roata si bara fata? Il legi la nivel si in zona faci o priza de aer cum sunt cele de pe capota (sper sa fi inteles la ce ma refer :) )

Share this post


Link to post
Rezonatorul nu are decat rol acustic.

Din cunostintele mele rezonatorul NU ARE DOAR rol acustic. Vibratiile de frecventa joasa optimizeaza factorul de umplere al cilindrilor ...

Share this post


Link to post

Pai cum ca daca il scoti in majoritatea cazurilor se aud la evacuare sunete mai grave, mai joase .

Share this post


Link to post
Rezonatorul nu are decat rol acustic.

Contrar ar fi ca practic o sa iei aer dintr-o zona depresurizata drastic.

Parerea mea e ca un astfel de montaj e mai neeficient decat cel de fabrica, exceptand cazul in care respectiva gura din aripa e indreptata in fata si atunci schimba caracteristicile dinamice ale masinii + ca intra mizerii.

 

 

Pai in configuratie stock masina trage aer tot din acelasi loc.

Cu o priza pe aripa(impropriu spus priza -o sa fie ceva in genul branhiilor la pesti), ma gandeam doar sa aduc un aport mai mare de aer rece in acel spatiu. Rezonatorul se poate lasa fara probleme, iar in ceea ce priveste patrunderea de mizerii-in primul rand ma gandeam sa acopar priza cu o plasa destul de deasa, iar daca va patrunde ceva volumul acelui spatiu ca si distanta intre aripa si gura furtunului ce vine din cutia filtrului de aer sunt destul de mari iar pe traseu mai exista si filtrul de aer deci din punctul asta de vedere nu cred sa fie probleme.

Despre priza de pe capota destinata racirii galeriei de admisie ce parere aveti e eficienta sau mai bine fac o priza de eliminare a erului cald undeva intr-un colt al capotei unde apa nu ar influenta prea mult.

Si mai ales daca e posibil sa am probleme la iarna.

Share this post


Link to post

Hm, ideea ta cu fanta din aripa mi se pare destul de buna dar trebuie facuta gaura destul de profi ca sa nu rugineasca si ca sa arate si cat de cat estetic.

Oricum, e destul de greu sa arate estetic iar modificarea este destul de finala. Adica merita multa consideratie gandul inainte sa te apuci sa tai. Nu stiu cati ar cumpara masina taiata astfel .

 

Problema reala ar fi masurarea conform linkurilor de mai sus a presiunii. Adica in laterala aripii nu cred ca e o presiune foarte mare. Oricum va fi mai mare admisia decat asa cum e acum.

 

Problema mea ramane, cum facem sa nu intre mult praf. Sti de ce zic ?

Uita-te la cat praf este pe masina daca nu o speli 3-4 zile si uita-te cat praf ajunge la motor in aceste 3-4 zile, sa zicem PE cutia filtrului de aer. Diferenta e destul de semnificativa. Exact acea diferenta va intra in filtru.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Pentru cantitatea mai mare de praf eu vad doua solutii:

1.Se schimba mai des filtrul de aer + un ulei mai bun schimbat mai des decat prevede producatorul

2. Filtru panel(intra in cutia originala), K&n sau alta marca de prestigiu dar neaparat imbibat cu acel ulei special si spalat mai des in functie de zonele pe unde se circula.

 

La o analiza mai atenta la Espero cel putin pentru cei care nu vor sa-si gaureasca aripa, aceste fante se por face si in partea laterala a spoilerului.

In acest caz ar scadea putin eficienta sistemului dar sunt si avantaje:

-spoilerul se poate repara mai usor

-traseul aerului e mai putin direct-timp mai mare de decantare.

Share this post


Link to post

ASTA ar fi o idee de aerisire pt admisie

 

iar ASTA o aerisire pt racirea motorului.

Vizibila si din ACEST unghi.

ASA se vede de afara.

Aparent usor de facut dar nu cred ca merita sa ne imbacsim motoarele intrucat la noi sunt multe "chestii" care vor intra pe acolo

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Sa nu lasam subiectul sa se raceasca:

1. Eliminarea resonatorului la daewoo daewootech tutorial

2. Filtru de aer conic iarasi daewootech

3. eliminarea vaporilor de ulei din admisie oil catch can sau breather filter(ei au folosit un filtru de compresor de aer pentru filtrarea vaporilor) LINK

 

LE: Cat despre modificare circuit incalzire corp clapeta: detalii aici

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Intamplator m-a lovit o idee.

De ce sa nu facem si noi cum e la BMW si chiar si la Opel

Ceva de genul :post-3313-1214296228_thumb.jpg

 

 

Bine, admisia astuia din poza e pt turbina dar e irelevant la ce ii foloseste.

Ma gandesc ca un sistem relativ simplu de facut care sa preia aer din fata radiatorului, din grila ar aduce avantaje ( poate si dezavantaje ) .

Asa este si la Tigra mea sistemul si trage aer de undeva din fata radiatorului printr-o teava ce are forma si dimensiunea de admisie cam cat latul unui pachet de tigari ( partea cu lungimea mare si inaltimea mica ).

 

Acum e evident ca GURA de admisie trebuie sa fie orientata in jos astfel eliminand problemele cu frunzele si apa samd.

La Tigra gura de admisie NU e orientata in jos, ea e mascata de tabla de deasupra radiatorului si practic gaura gurii de admisie e verciala, in spatele acelei table.

post-3313-1214296495_thumb.jpg

 

Evident traseul aerului pentru cine se chinuie sa faca asa ceva e bine sa fie termoizolat, lucru usor de facut cu folie de aluminiu foarte ieftina in comert. Practic invelim tevile zdravan de tot cu folie. Costuri mici.

 

Intrebarile mele sunt :

1. aerul preluat de acolo nu are temperaturi maricele din cauza caldurii degajate de radiator ?

2. pozitionand gura de admisie orizontal ca in prima poza, nu se creeaza efectul geamului deschis, adica aerul trece spre radiator si numai o mica parte intra pe gura de admisie ? Si oare, comparativ cu actuala admisie ( ce ia aer din aripa ) se creeaza presiune mai mare in sistemul propus si deci e mai eficient ?

3. Obturarea radiatorului cu un astfel de sistem nu duce la supraincalzirea lichidului de racire ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Ce ai incercuit in prima poza este traseul spre un intercooler. Admisia este tot din compartimentul motor prin filtrul ala mare sport!

Share this post


Link to post

De acord cu tine. Nu unde duce era relevant ci cum este preluat, din zona de presiune maxima.

Despre filtre sport insa, m-am lamurit, puneti-va voi !

In Romania este inconstienta totala sa pui filtru care sa permita oricat % mai mult praf decat cel de fabrica.

Motivul care m-a lamurit ?

 

Uite cum arata filtrul meu dupa 1800 km Bucuresti :

( nu mai stiu unde am postat momentul cand l-am achizitionat ca sa veedti cat de curat era ) :

 

post-3313-1216052093_thumb.jpg

post-3313-1216052099_thumb.jpg

post-3313-1216052105_thumb.jpg

 

In poze iese chiar frumos, in realuitate e mult mai naclait de praf iar intre acele branhii , pe fundul lor, din cauza uleiului de pe filtru e un adevarat rapan.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
... Despre filtre sport insa, m-am lamurit, puneti-va voi !

In Romania este inconstienta totala sa pui filtru care sa permita oricat % mai mult praf decat cel de fabrica ...

Asta-i tot ce ai inteles tu despre filtrele sport ? Totusi, nu stiu de ce le reamintesti cu orice ocazie, se sedimenteaza ?

Share this post


Link to post

Frate cum il scoti in asa hal, al meu inca e alb si curat dupa aproape 20 de mii cu el :| , un pic scuturat la fiecare 3-4 luni cand imi aduc aminte si atat. :-?

Share this post


Link to post

Nu stiu ce fel de filtru ai tu sau poate este atat de putin praf in C-ta ca nu are ce se murdari, dar eu iti spun ca la 5-6 luni si 5000-6000 km si al meu arata fix la fel ca cel al lui Cumnatu.

Share this post


Link to post

filtru daewoo cumparat de la magazin de piese, nimik fancy, maine o sa-i fac o poza :-?

Share this post


Link to post
... la 5-6 luni si 5000-6000 km si al meu arata fix la fel ca cel al lui Cumnatu.

 

Si al meu la fel, dupa nici 5k km deja ar cam trebui schimbat...

Share this post


Link to post

Poate ca filtrele voastre retin mai bine particulele, eu mi-as pune intrebari daca dupa 10-15.000 nu sunt murdare. Daca filtrul este murdar, iar sistemul circuitul de admisie este stock, atunci inseamna ca filtrul isi face treaba din plin, si in motor ajung putine impuritati.

 

Inainte sa va taiati aripile, capota sau alte componente de caroserie, puteti testa admisia cu filtru, in zona de presiune de la proiectoarele de ceata, prin scoaterea acestora (sau grilelor de protectie). Vedeti la inceputul topicului.

 

p.s. Daca face cineva experimentul, asteptam detalii.

Share this post


Link to post

Uitati ce am gasit : http://autospeed.com/cms/A_109217/article...popularArticle

Nu se anuleaza filtrul, doar ca se va imbacsi mai repede. Daca apare si o economie de combustibil, deja cred ca schimbarea filtrului la 6000-7000 km se merita. Ce parere aveti, avand in vedere ca sunt cateva modele care au din stock inktake-ul in zonele frontale cu presiune mai mare.

Share this post


Link to post

Nu stiu cum sa iau aer rece si nici nu vreau sa fac modificari admisiei insa am pus in practica o modificare de 2 lei.

 

Tinand cont de faptul ca motorul de Leganza aer rap de comp de 10 si din experienta stiu ca nu e unul ridicat pot zice ca se mai poate umbla putin la avans fara a dauna motorului si tinind cont de faptul ca merg numai cu omw 100 petrom 99 si GPL . Benzinele astea cred ca au undeva la 95 COR si GPL peste 100 sigur.

 

Eu am pus in practica o modificare care implica "pacalirea" computerului, respectiv senzorul de temp a aerului pe admisie. 

 

Am masurat senzorul cu un multimetru banal cu eroarea de rigoare si mi-a at 2.2 kohm la 13 grade tem aerului afara valoare ce in carte corespunde teoretic cu temp aerului pe adm de 30 de grade (motorul fiind rece in timpul masuratorii) 

 

Am mers cu masina cca 20 de min si am masurat din nou si mi-a dat 1.7kohm valoare ce corecpunde cu 40 de grade in carte.

 

Am luat 2 rezistente de 2.2 fiecare ,le-am pus in serie si am obtinut 4.4 kohm apoi le-am pus pe firul de + de la senzor in serie cu acesta. (la prima cheie nu mi s-a aprins checkul, am intele ca daca nu simte o perioada de timp ca se schimba rezistenta senzorului acesta il considera defect)

 

Ideea este sa maresti rezistenta citita de calculator, el crezand ca aerul e mai rece va marii avansul ceea ce va da putina putere motorului pentru aceelasi volum de combustibil. 

 

Problema care trebuie umarita in umatoarele zile este ca senzorul o2 sa nu se contrazica cu senzorul temp ar(pe GPL nu are cum pt ca este simulat).

 

Acum..daca arderea este mai eficienta sau ma rog ..randamentul este mai bun ,oare cum va influenta noxele? sonda lambda va crede ca amsetecul e sarac si va adauga mai multa benz?

 

Rog electronistii sa-si dea cu parerea, sau cine poate ca de cat sa prinda logica in ceea ce am spus cu toate ca la ora asta nu stiu cat de coerent scriu.

 

Ramane sa monitorizez sitatia pe parcursul urmatoarelor zile (1 plin de gaz) sa vad daca se modifica consumul si daca da...in ce sens?

Oricum inceputul e promitator, la prima cheie motorul pare mult mai vioi si rasp f repede la aceeleratie,sa vad si in mers cum se comporta.

Edited by ROV

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...