Jump to content
Sign in to follow this  
DonLorenzo

Probleme Cu Discurile De Frana

Recommended Posts

Iar eu zic ca era vorba de... 2 diagonale :)

Am tras si eu o frana de pomina. Acum vreo sapatamana si ceva eram pe "centura" Bolognei. Erau vreo 4 benzi pe care se circula destul de tare, desi panourile avertizau ca e aglomeratie undeva in fata. Buey nene, dupa o curba in care eu admiram peisajul, probabil pe la vreo 120, o aud pe nevasta-mea: "frana!" (iti ofera cel mai bun timp de reactie sa ai un asa copilot, care in loc sa doarma, sta cu ochii tinta in fata si "tipa" la fiecare pericol :) ) Pana sa apuc sa ma uit in fata, am apasat pe frana si cand ochii mi-au cuplat pe Audi-ul din fata, piciorul drept s-a facut batz. O fractiune mai tarziu mi-am adus aminte ca ar trebui sa am pe cineva in spate. Cand m-am uitat in oglinda mi s-a parut ca are parbrizul pe luneta mea, dar a fost cuminte si el. Am scapat cu bine. Vreo 300 m mai departe era un "lantisor" de 5 masini nasulet-in-curulet.

Nu-mi aduc aminte sa fi intrat ABS-ul, dar nu ma ingrijoreaza, de obicei nu apas la fund, nici cand ma straduiesc :D Oricum, de cate ori pun frana la 20-30 pe un drum valurit, se baga si el in seama.

Share this post


Link to post
... Sa dea domnul sa nu fiu nevoit niciodata sa pun frana brusc, la 100-120 Km/ora .

Mergeam intr-o zi insorita spre Tg.Secuiesc, cu Matizul, intr-o companie selecta de masini. Exista o portiune acolo, dreapta si usor la vale unde si cu piciorul ridicat de pe acceleratie masina merge cu 130. La un moment dat vad rosu in fata ochilor, frane disperate si raspandire in evantai pe sosea. Pe sensul opus era oprit un logan privat cu o plu.a cu urechi si chipiu ce a avut pretentia sa ne opreasca pe toti, sa ne amendeze, iar cel din fata a si oprit, in dreptul lui, intocmai si la timp ! Abia scapati de o tamponare in lant, dupa ce ne-am dat jos din masini cu gandul fixat pe grumazul organului, ne-a raspandit ca potarnichile la auzul unui sunet caracteristic de frana de papuc incarcat la refuz. Constient fiind ca nu poate evita cel putin o tamponare, soferul acela a impartit dreptatea, a luat reper masina noua, Dacia Logan, rosie, proprietate personala a organului, de pe sensul opus si n-a ridicat piciorul de pe frana decat in momemntul in care i-a spart radiatorul. Aceasta a fost cea mai distractiva frana de urgenta din cariera, desi vedeam cu groaza cum se termina terenul de fotbal, desi mergeam in diagonala, precum au procedat si ceilalti.

 

Vorba unui clasic de pe forum: "sa nu te increzi in femei si in frane!"

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Precum Tolea =))

 

@adrian_c, calculele tale sunt profund gresite, iar reperele sunt in offside.

Distanta de franare creste de ordin exponential cu viteza, nu cauta simplificari si alte reguli simple, fizica functioneaza ceva mai complex. Deloc de neglijat si poate prima data trebuie sa tii cont ca forta de frecare tine de coeficientul de frecare dintre doua suprafete. Cum drumurile noastre sunt de multe ori murdare, prafuite, ude iar anvelopele de multe ori ieftine, nici o distanta minima nu va fi egalata usor, oricat de bine ne-am pricepe noi sa franam, oricat de asistate sunt franele masinii.

Share this post


Link to post

Salut!

Am si eu aceeasi problema cu discurile de frana.

Aveo 1,4 2006 - 27000km - Ellite 2- cred

Pe scurt iata ce mi s-a intamplat:

A aparut acum vreo 3 saptamani o trepidatie in volan de la 70km/h. Am fost cu ea la service si mi s-a schimbat caseta de directie si rulmentul de presiune(de asta nici nu am zis ca uitasem ca fluiera cand calcam ambreiajul dar au vazut baietii de la service). Am plecat cu masina si era OK dar dupa 2 zile am constat ca a aparut din o trepidatie in volan. De data asta era atunci cand calcam frana si se simtea si de la viteze mai mici. Am fost din nou la service (Kamsas Constanta - cred ca pot sa zic numele) unde au constat ca am discurile ovalizate, urmeaza sa le schimb peste 2 saptamani... comanda piese. Ce nu inteleg este cum de s-au ovalizat discuri ca nu am calcat frana in apa. Pe aici ... Constanta - Medgidia nu a plouat de o luna si barca nu este. Oricum masina m-a surprins urat. Inainte am avut un Matiz pe care l-am vandut la 24000km si nu am avut nici o problema cu el in conditiile in care nu prea i-l menajam asa cum fac cu Aveo.

Macar baietii de la service nu sunt cum am auzit ca sunt pe la alte firme... (Renault), dar ma inerveaza masina ca parca sunt prea dese intrarile in service cu ea.

Trebuie mentionat ca reparatiile s-au facut pe garantie dar la anul se termina garantia!!!

Share this post


Link to post

Va recomand ca inainte sa dati vina pe discurile de frana sa va duceti cu rotile la echilibrat. Si eu simteam trepidatii in volan, in pedala de frana, chiar si in podea la franari la viteze de peste 100km/h. Acum ca am echilibrat rotile nu mai simt nici o trepidatie.

Share this post


Link to post

Oricum, franele de la Klaos/Aveo lasa de dorit...Sunt prea elastice...

Share this post


Link to post
Oricum, franele de la Klaos/Aveo lasa de dorit...Sunt prea elastice...

Eu prefer sa fie elastice. Ai mers cu megane 2?! Cum apesi putin...dai cu capu'n bord. Este elastica dar in caz de forta majora pe mine m-au scapat mereu...si vorba aia era sa am 5-6 incidente destul de serioase. Inca ceva...kalosul franeaza in cei mai putini metri din clasa lui. [ asta o stiu din 2005 cand m-am interesat despre el si am vazut ca franeaza in mai putini metrii ca albeea, fabia, logan, suzuki swift [modelul cu portbagaj],

Share this post


Link to post

Eu as prefera sa fie putin mai ferma frana.

Share this post


Link to post

Calc-o mai tare !

Share this post


Link to post

Eventual curata discurile/placutele cu spray special.

Share this post


Link to post
Eu as prefera sa fie putin mai ferma frana.

 

Iti recomand placute FERODO, excelent comportament la franare. Elegant si precis in traficul normal si deosebit de ferm la nevoie.

LE am deja 8000 km cu ele si sunt multumit pe deplin. :D

post-2099-1246218669_thumb.jpg

post-2099-1246218692_thumb.jpg

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post
Iti recomand placute FERODO, excelent comportament la franare. Elegant si precis in traficul normal si deosebit de ferm la nevoie.

LE am deja 8000 km cu ele si sunt multumit pe deplin. :D

 

Exact din astea m-am montat si eu ultima data.

Raport pret/calitate cel mai bun.

 

Dupa vreo 2000km s-or calcat si am niste frane exceptionale. Nu scartaie deloc, indiferent de frana. Nici dupa ploaie nu scartaie.

 

Desigur ca pedala devine elastica la unii. La mine dupa aproximativ 7000 km, cand placutele devin sub-jumate din cat au fost, pedala se face elastica, trebuie apasata mai mult, e mult mai naspa ca atunci cand le am noi. Si atunci incep desigur sa ma gandesc sa le schimb. Imediat dupa ce le schimb, nici un cm nu apas pe pedala si sunt in parbriz.

 

Oricum, cand aud la unii ca: "de ce trebuie sa apas asa de mult pe frana", "mama, la Logane si Megane ce usoara e pedala si ce repede franeaza" si ei au 40000-50000 km cu aceleasi placute, e clar!

 

Nu zic ca 7000-10000 km e ok, asa cum le schimb eu, dar si ce frane puternice am, numai eu stiu.

Cel mai rational schimb de placute este din 30.000 in 30.000, indiferent daca mai "aveau carne sau nu".

Share this post


Link to post

Adriane, eu zic ca mai bine refaci scoala de soferi...pentru binele colegilor din trafic si al masinii.

La aveo-urile de la mine de la firma ( sedane ca ale noastre ) care au deja 100000 si chiar peste, nu s-au inlocuit discurile de frana decat la 90000 km si primul set de placute la 40000 ! Si s-a tras de ele, merg in santier, pe drunuri desfundate, basca ca sunt unii care fac "scoala" pe ele. Eu am frana tare, eficienta , buna, la aproape 16000 km. Si placutele sunt bune! E drept ca odata la 2 saptamani dau cu spray de curatat frane pe discuri. Dar cum am mai zis nu numai asta le ajuta. Cum ti s-a mai zis, nu tii la masina. Sau poate te da banul afara din casa... . Sunt sigur ca aveo 1,2 8V nu ti-ai fi luat.

Share this post


Link to post
Adriane, eu zic ca mai bine refaci scoala de soferi...pentru binele colegilor din trafic si al masinii.

La aveo-urile de la mine de la firma ( sedane ca ale noastre ) care au deja 100000 si chiar peste, nu s-au inlocuit discurile de frana decat la 90000 km si primul set de placute la 40000 ! Si s-a tras de ele, merg in santier, pe drunuri desfundate, basca ca sunt unii care fac "scoala" pe ele. Eu am frana tare, eficienta , buna, la aproape 16000 km. Si placutele sunt bune! E drept ca odata la 2 saptamani dau cu spray de curatat frane pe discuri. Dar cum am mai zis nu numai asta le ajuta. Cum ti s-a mai zis, nu tii la masina. Sau poate te da banul afara din casa... . Sunt sigur ca aveo 1,2 8V nu ti-ai fi luat.

 

:o fftopic: Salut,

 

In primul rand, asa cum am mai scris, mi-au ajuns 3 ani sa conduc o dacie de o varsta cu mine, care merge maxim 110-120 km/h, si aia in panta.

 

Aveo de 1.2 nu mi-as fi luat nici in ruptul capului, dupa ce am avut Spark. Cred ca la cat si cum mergem eu cu Sparkul, nu simteam mare diferenta.

 

Am preferat sa-mi iau masina asta de 1.4 16v, fara macar sa stiu cum merge. Ca dintr-un drive-test de 20 de minute, cu masina in rodaj, nu iti dai seama de performante. Cu timpul, incepand sa o cunosc si sa o stapanesc asa de bine, am reusit sa imi dau seama de absolut fiecare reactie/traire a masinii. Stiu exact daca apuc sa franez, stiu exact viteza cu care sa merg oriunde, ca sa fiu la limita de sus a periculozitatii, dar dupa cum am mai scris, 0 accidente, 0 claxoane, 0 intamplari neplacute.

 

Mi-a stat inima de multe ori in loc, la ce idiotenii m-a dus capul sa fac, dar de fiecare data am reusit sa redresez masina.

 

Crede-ma pe cuvant, numai eu stiu ca m-am si imbolnavit si am ajuns si la spital pe baza nervoasa/stress cauzat de lucrul in exces si de neglijarea completa a organismului, lucru pe care il fac 90% din timp ca sa platesc leasingul, ratele, CASCO-ul, reviziile si benzina la masina asta. Deci pentru mine e clar ca tin la ea. Dar nu pot (nu stiu inca de ce) sa merg incet. Daca ar merge toata lumea cu 120-140km/h inafara si 50-70km/h in oras, nu m-am mai baga tot timpul in depasiri cu de cel putin 2-3 ori mai mult decat au cei pe care-i depasesc, ca sa fac cate 7-10 din ei deodata.

 

Nu stiu cum faci tu, sau altii care sar sa ma critice, dar eu unul nici o secunda nu reusesc sa stau in spatele celor care merg incet si in consecinta, indiferent de circumstante (curbe, linii continue, limite de viteza, etc.), il depasesc.

 

Ontopic: Iti garantez ca nici in cele mai frumoase vise nu ai reusi sa-ti imaginezi o diferenta de la cer la pamant in tot ceea ce inseamna CONFORT, SIGURANTA, INCREDERE IN MASINA, RELAXARE intre aflarea la volanul masinii mele comparat cu aflarea in fata volanului unei masini de firma intretinuta cum ai descris tu mai sus.

 

O masina condusa de mai multe persoane, fiecare cu un stil mai prost de condus decat a celuilalt, sau prea subturat, sau prea turat, o masina de care nu are nimeni grija, in care nu baga nimeni bani sa schimbe nimic, in care fiecare cum e mai gras, se arunca mai de sus in scaun, sau care cand ii inchide usile le arunca din pod, este exact opusul unei masini conduse numai in ture (4500-6400 ture), cu discuri schimbate, cu placutele schimbate, cu tot in ea curat (huse, presuri, aspirata in fiecare saptamana, totul reglat perfect, costatari la directie facute periodic, roti perfect echilibrate, presiune buna mereu, cauciucuri schimbate din 20.000 in 20.000km) dotata cu de toate (truse, stingator, triunghi, etc.), alimentata numai cu benzina ALTO101, care te arunca pe bancheta cand schimbi a-3-a la 70kmh si o urci pana in 130kmh, si a 4-a de la 130 -175 kmh, cum este masina mea.

 

N-are rost sa intru in polemica cu tine,

Dar daca am avea o discutie de 2-3 ore si ai merge cu mine, iti garantez ca ai zice: "Deci, se poate si asa. Nu e bine ce faci, dar se poate".

 

Numai bine!

(scuze de offtopic)

Share this post


Link to post

Directorul de la mine de la firma tine la masini sa stii , si daca prinde mizerie in ele sau lovite, zgariate, ne ia la pusca de mama mama. Si cu masinile astea se mai iese si din tara ( deci sunt intretinute). Kalosul cel mai vechi din 2004 are 220000 Km ( 1,4 8V), si se tine super.

De ce zici ca muncesti enorm pentru masina aia, rate, casco, leasing, benzina , d-aia ar trebui sa o respecti mai mult ! Sau nefiind a ta ci a firmei de leasing nu te intereseaza. Mai e vorba aia ,munca in exces duce la stres si la deces. Nu vreau sa ma dau mare, masina mea e achitata CASH fara rate, leasing, banca etc ( care mi se par camatarie adevarata) , si totusi o respect deoarece stiu cat am muncit sa strang bani pentru ea.

 

In curand am sa redesfac tamburii spate sa mai dau cu spray de frane si pe acolo. Tot cu ocazia asta am sa fac pe dracu in patru sa permut si rotile. Si mie mi se par bune franele, chiar m-au scutit de multe neplaceri , dar la un moment dat parca erau prea blegi. De aceea , la revizie am facut si o mica aerisire a sistemului. Si parca se simte diferenta.

Share this post


Link to post
Nu vreau sa ma dau mare, masina mea e achitata CASH fara rate, leasing, banca etc ( care mi se par camatarie adevarata) , si totusi o respect deoarece stiu cat am muncit sa strang bani pentru ea.

 

In curand am sa redesfac tamburii spate sa mai dau cu spray de frane si pe acolo.

 

1. Ai perfecta dreptate. Tot ceea ce inseamna leasing/rate/banci este de o nesimtire iesita din comun. Atatea lucruri ascund astia in contracte si le aflii apoi pe propria piele, de numai. Eu nu ii suport deloc.

 

2. Cu ce spray dai pe discuri/tamburi. Si unde se gaseste? Si cat costa daca poti sa-mi spui te rog.

 

Merci.

Share this post


Link to post
...

2. Cu ce spray dai pe discuri/tamburi. Si unde se gaseste? Si cat costa daca poti sa-mi spui te rog.

 

Merci.

 

Valvoline ( am si acum - se gaseste la oice magazin de piese si accesorii auto) sau Wurth SABESTO ( asta l-am luat de la firma pe sub mana ). Valvoline-ul e cam 20 - 25 ron. Depinde de unde il cumperi.

Share this post


Link to post

Safari, cat costa placutele?

Share this post


Link to post

Salut

 

Sa va dau o veste. GM nu mai schimba discurile de frana, pe garantie, dupa vechimea de 2 ani.

Aveo al meu are 2 ani si trei luni si am discurile ovale, deci mi-am luat-o la fix. X(

 

Acum trebuie sa imi cumpar singur si sincer nu mai vreau de la GM ca am toate sansele sa ma trezesc cu aceeasi belea.

Care stie ce discuri si placute sa pun? Marca, de unde?

Care sunt mai bune? preturi?

Share this post


Link to post
Care stie ce discuri si placute sa pun? Marca, de unde?

Care sunt mai bune? preturi?

 

Salutare Mobutu (Sese Seko Koko Ngbendu Wa Za Banga) poti gasi cateva opinii la piese KALEECCS

 

:o fftopic: Mare pacat sa-ti lasi proprietatile in paragina sau cel putin asa le-am gasit eu in 2003 :) )

post-2099-1253714654_thumb.jpg

post-2099-1253714710_thumb.jpg

post-2099-1253714758_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Mobutu, e normal ceea ce zici, la mine discutia a fost si la 20000 km :) Practic, daca vrei sa ma crezi bine, daca nu, nu, iti pot face praf o pereche de discuri in mai putin de 10 minute.

Pune Ferodo sau Brembo, si mergi pe pereche de la acelasi furnizor si discurile si placutele.

Share this post


Link to post

am pus eu brembo ventilate si pe exterior si interior si placute de frana tot brembo si vad ca dupa 2000km tot aceleasi fenomene apar vibraii plus uruit.Am fost la reprezentanta la pitesti au urcato pe elevator au zis ca nu are nimic s-au si mirat cind au vazut discurile shimbate dupa doua rinduri originale si nu am decit 75000km. Au luat-o pe drum si la 120km/h cand pun frina tot vibreza ,zic ei ca ar fi din sistemul de franare mai cu seama din etrier si sa merg cuea asa ca nu sunt probleme.pai ce sa-i fac sa schimb tot trnul de rulare?

 

 

Share this post


Link to post

Acuma, sa ma lumineze si pe mine careva. Cum putem astazi afirma ca virgula calitatea pieselor lasa de dorit cind de ani de zile n-am mai citit pe-aici de un disc ovalizat ? No ? Ori nu mai frineaza nimeni ... 

Share this post


Link to post

cred ca ovalizarea apare in cazul nefericit in care, dupa incinderea discurilor, treci cu rotile prin apa. 

Share this post


Link to post

Da, apa pe discuri incinse una la mina, discuri incinse urmat de o frinare brusca (asa zisa menghina) de regula in cazul celor non ABS ... Altfel, din fabrica is concepute cu o usoara "ovalizare" de 3 zecimi de nu ma inseala memoria, da' parca sint cazuri si cu 5 zecimi, nu retin, ma rog ... trebuie consultat manualul motorizarii in cauza.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...