Jump to content
Sign in to follow this  
cchrism

Ulei cutie viteze Matiz

Recommended Posts

Am luat astazi printre cele necesare reviziei de 2 ani si ulei de cutie Valvoline dar nu cel Synpower ci Durablend GL-4 75W80 (nu aveau Valvoline in magazin si l-au adus in cateva ore pe comanda, ei imi recomandau Total ca asta ar fi pentru Daewoo dar eu batman). O parere despre el, a mai folosit cineva? De compatibil am vazut ca este in schema.

 

Multumesc anticipat.

 

Daca nu l-a incercat nimeni, vin cu primele impresii: schimbare usoara a treptelor cu motorul rece, a doua nu mai agata (nu e de la reglat cablu ca si la vechea revizie l-au reglat si tot agata in special cand era rece) aici subscriu la ce spunea tolin ca "uleiul daewoo nu e pt matiz",

marchearrierul (sunt paralel cu franceza asa ca scuze daca nu am scris corect) intra din prima. Cam astea ar fi primele impresii.

Share this post


Link to post

Chiar nu mai gasesc pe nicaieri 75w85!Din intamplare daca vedeti la un magazin anuntati-ma si pe mine!

Share this post


Link to post

atunci cred ca eu o sa ung lantul de la motocicleta cu ramasita de 75-85... :scarpin:

Share this post


Link to post

inca nu ca poate mai gasesc ;) speranta moare ultima!

Share this post


Link to post

Salut.

Stiu ca topicul este despre "Ulei cutie viteze Matiz", eu am o problema tot cu, cutia.

...

Edited by tolin
offtopic

Share this post


Link to post

Salutare.Am fost ieri la un magazin de piese Daewoo sa-mi cumpar ulei pentru cutie si cei de acolo mi-au recomandat ARAL ATF 22.Pe cutie nu scria specificatiile.Pe internet am vazut ca e sae 75w.Stiti ceva de uleiul asta?Este bun?Multumesc.

 

LE: Astea sunt specificatiile gasite:

 

 

ATF 22 75WAral

Specificatii / Aprobari :

? Mercedes-Benz 236.6; FORD MERCON; FORD ESP-M2C166-H; BMW, RENK, ALLISON C-4, ZF TE-ML 03, 04D, 09A, 11A, 14A, 17C; General Motors ATF Tip II D; Detroit Diesel Allison C-4; Caterpillar TO 2; MAN339 TIP II D; IVECO 18-1807 AG 2

? Ulei de transmisie pentru cutii de viteze automate conform specificatiilor GM ATF Tip II D. Este recomandat pentru utilizarea in cutii de viteze automate, manuale, ambreiaje hidraulice, si sisteme de directie.

Edited by Mengelaus

Share this post


Link to post

Eu zic sa lasi toate recomandarile "specialistilor" din magazine care nu au alt interes decat sa-si vanda marfa si sa pui ori Valvoline 75W85 ori Total Transmission BV 75W80, pe care il gasesti mai usor. Din cate stiu eu SAE 75 este diferit fata de 75WXX. A mai bagat cineva un ulei Daewoo SAE 80 in cutie si la scos de urgenta ca era marmelada(e tot pe aici pe forum faza)!

Share this post


Link to post

Pai de aia nici nu l-am luat, nu eram sigur ca e ceva de capul lui.Ei mi l-au "recomandat" pentru ca doar pe ala il aveau :) si au zis ca au tot vandut.Multumesc closchkutza.

Share this post


Link to post

ATF = Automatic Transmission Fluid.

Normally used in Automatic gearboxes and in Power Steering systems. Can be put ATF in gearbox to reduce drive train losses. To reduce these losses a thinner gearbox and/or differential oil can be used. Gear changes will also become slicker and quicker. What properties does ATF have? : it is approx 50% thinner than a stock 75/90 GL5 gearbox oil. Does ATF offer enough protection? The absence of extreme pressure additives can cause wear and/or pitting within the gearbox. Least protection, least losses. If the gear do not require a high level of protection then ATF may be a wise choice, if they do, then a breakdown and expensive repair will be required sooner than using GL4/5.

Share this post


Link to post

Center.mth si-a incheiat activitatea.Amiauto nu trimite prin curier sau posta.Cei de pe dreamtuning.ro nu raspund nici pe e-mail nici la telefon.Valvoline Durablend 75W80 exista in depozit la Valtec la Timisoara, dar nu dau decat cantitati mari si numai pe firma...Am gasit doar Esso 75W80 GL-4 mineral.Pana acum mi s-a bagat la service doar Mobilube 75W90 sintetic si am probleme cu bagatul in viteza a II-a.Cine stie de unde se poate lua ulei sintetic 75W80 sau 75W85 GL-4?

Share this post


Link to post

Nu stiu de unde esti ... eu am gasit Total 75w80 la un magazin daewoo din giurgiu chiar langa primarie.

 

ps. acum am vazut din: caransebes

Cauta total il gasesti mai usor

Edited by Doru_Neo

Share this post


Link to post

Intr-o vreme, se vindea prin Metro.

Share this post


Link to post

Astazi am mai prins putin Matizul si am zis sa vad cum se comporta cu ambreiajul nou si cu noul ulei de cutie ELF Tranself NFJ 75w80 (ulei recomandat de Renault pentru cutiile de viteze tip J, ex JB1, JH3, ND0, etc, pe majoritatea modelelor de clasa mica si medie, recte Clio, Twingo, Megane, etc, echipate cu cutie manuala, Laguna, VelSatis, Master etc, folosind ulei NFP, pentru cutiile PK6, etc).

Dupa ce, in ziua schimbarii ambreiajului si apoi dupa ce s-a montat cutia pe masina, am constatat ca nu mai intra intr-a 5-a si nici in marsarier, fiind nevoie de completarea cu ulei (cutia uscata nu functioneaza corect), acum, dupa o saptamana, cutia merge brici. De unde cu nenorocitul de ulei A+K de il avea de mai bine de aproape 5 ani, imi cam caraia la retrogradari, mai ales de la a 4-a la a 3-a cand eram peste 50-55 km/h, acum am retrogradat binemersi de la a 3-a la a doua la aproape 70 la ora, adica turand motorul aproape de limitare, fara ca si cutia sa protesteze ceva, practic a intrat ca uns. Schimbatorul e mult mai precis acum, intra perfect in viteze. Am putut acum sa merg foarte sportiv cu ea fara sa aud obisnuitele caraieli pe care le auzeam inainte.

In plus, la schimbarea ambreiajului, s-a procedat si la o reglare a cablului acestuia, in asa fel incat pedala de ambreiaj e exact la acelasi nivel cu pedala de frana, si am mai strans si de cablul reglabil de la timoneria schimbatorului, cel din stanga.

Asadar, pentru cei care cauta un ulei bun de cutie, pot incerca si acest tip. Pretul e de cca 28 lei/litru, asta la Renault la reprezentanta. Poate o fi mai ieftin in alte parti, nu stiu.

Vedeti ca nu cumva sa va bage pe gat Tranself TRJ, TRJ-ul e o generatie mai veche, s-a fabricat doar pana in martie 2008.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

@cristics: Nu gasesti in zona mioritica in care te afli Total BV Transmission 75w80?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Si eu tot Elf am in cutie, fata de cel original care l-am schimbat dupa 6 luni. Diferenta e ca la mine nu a fost nici o imbunatatire, cutia merge la fel ca si cu uleiul vechi :)

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

"Nu gasesti in zona mioritica in care te afli Total BV Transmission 75w80?"

 

Nu am gasit niciunde, dar am comandat pe oilmag Elf NFJ 75w80.Seamana ca specificatii (cu diferente mici) cu Total BV.

Share this post


Link to post

Am schimbat uleiul Mobilube 75w90 cu Elf 75w80 si singura diferenta care se simte este intrarea foarte usoara in viteze chiar si cu motorul rece.Schimbarea 3-2 si intrarea in marchearriere nu s-a imbunatatit (2-3 merge fara probleme).Poate trebuie umblat putin si la reglaje, nu doar schimband uleiul s-ar rezolva problema cu retrogradarea 3-2.

Share this post


Link to post

Ia strange cablul de ambreiaj pana aduci la acelasi nivel pedala de ambreiaj cu cea de frana, apoi da jos consola de la schimbator si mai strange cablul din stanga cateva ture bune.

 

Mie imi intra 3-2 si la 70 la ora. Putin cam greu, normal, dar intra.

Si imi mai intra si a 1-a la 10-20 la ora, ceea ce n-am vazut niciodata la masina mea in 7 ani.

Share this post


Link to post
Ia strange cablul de ambreiaj pana aduci la acelasi nivel pedala de ambreiaj cu cea de frana, apoi da jos consola de la schimbator si mai strange cablul din stanga cateva ture bune.

 

Mie imi intra 3-2 si la 70 la ora. Putin cam greu, normal, dar intra.

Si imi mai intra si a 1-a la 10-20 la ora, ceea ce n-am vazut niciodata la masina mea in 7 ani.

 

deci zici ca poate sa fie de la cablu de nu imi intra treapta 1 daca nu e roata oprita ? Ma dispera faza asta si la 3-2 tre sa trag mai cu forta.

 

Dar eu am 80W-90 castrol pus.

Edited by pisboy_sparxx

Share this post


Link to post

In treapta 1 nu o sa-ti intre niciodata daca roata nu este oprita deoarece treapta 1 nu este sincronizata.

Share this post


Link to post

Nu ne darama credinta ca se poate.

Share this post


Link to post

Cand vin cu Matizul la Braila sa-ti arat ca se poate? :D

Share this post


Link to post

Se poate, am testat si eu matizul lui Laurentiu, intra in tr.1 fara ca masina sa fie oprita, retrogradare excelenta.

Edited by adostar

Share this post


Link to post

CV de Tico-Matiz este "supersincronizata", adica are sincronizata si treapta 1. Cu 30-40 de ani in urma asa ceva era rar, doar Porsche si.. Trabant produceau asa ceva. Azi e ceva aproape obisnuit, putine masini se mai produc fara sincron la treapta 1. Asa ca intratul in viteza 1 din mers, la viteza mica, e normal.

Edited by Tetea

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...