Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

E posibil, ca pana de curand nu mi-a facut asa!

Share this post


Link to post

Poti sa faci foarte simplu si rapid e evaluare, nu e nevoie decit sa dai roata jos. Cele povestite de mine mai sus le-am intilnit pe Espero, Cielo si chiar pe Leganza. De "recitificat", cu putina rabdare poti sa dregi singur discurile, respectiv sa iei bavura. Daca sint intr-adevar ovalizate (ma rog, deformate) nu merita rectificarea, mai bine le inlocuiesti.

Share this post


Link to post

E ceva de munca si nu poti fi sigur de rezultat. Daca se simte rau la mana bravura mai bine le inlocuiesti ca nu-s o avere. Nu stiu cati km are masina dar ale mele la 160.000 km am considerat ca mai bine le schimb. Frana deja tinea oarecul in trepte la viteza mica si incepeau sa capete niste pete de culoare ciudate asa ca nu am mai riscat.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Mda...masina are 155k km, insa frana tine f bine. Chiar zilele trecute am folosit-o de mai multe ori pt niste ametite la volan (una din ele vroia sa faca stanga de pe prima banda...cu mine pe a doua banda X( ).

Share this post


Link to post

Am si eu o problema la frane. Am vrut sa modific lungimea tijei de actionare a franei fara sa dau jos servofrana. Am apasat pedala, am rugat pe cineva sa tina capatul tijei cu un cleste si am eliberat furca din pedala de frana, dupa care persoana respectiva a dat drumul la tija. Din acel moment nu stiu ce s-a intamplat, dar nu am vacuum. Se poate sa se fi rupt membrana din servofrana sau exista ceva de care eu nu stiu sau nu-mi dau seama?

Cand pornesc motorul, in loc sa se creeze vacuum simtibil la pedala, doar se trage lichid de frana de la pompa.

Mentionez ca de atunci am dat jos servofrana cu scopul inlocuirii, dar vreau sa ma asigur ca e defecta, sa nu o inlocuiesc degeaba.

Edited by oliver

Share this post


Link to post

Ma poate ajuta si pe mine cineva intr-o problema aparent banala, dar care imi da mari batai de cap:m-am apucat sa schimb pistonasii etrierilor insa nu stiu cum se fixeaza garnitura.parca e prea mica. E vreo tehnica mai speciala de montare sau pur si simplu nu am cumparat garniturile corespunzatoare? sunt aproape identice cu cele vechi dar nu incap acolo.

Multumiri anticipate!! sunt disperat deja.

Share this post


Link to post

salut! Am si eu nevoie de un sfat ... la fiecare franare ...masina trage putin stanga ... Poate sa imi zica cineva care ar putea sa fie motivul ???

Share this post


Link to post

A fost lovita cumva?

Share this post


Link to post

Posibil etrier blocat sau semiblocat (axele glisoare de obicei),la mine asa a fost. Am scapat prin schimbarea etrierilor cu cei de Lanos.Merg cu ei de 15 k km si am cu totul alta frana!

Share this post


Link to post

Sau posibil roata dreapta fata nu franeaza... sau franeaza foarte putin si atunci automat te duce spre stanga :)

Share this post


Link to post
Ma poate ajuta si pe mine cineva intr-o problema aparent banala, dar care imi da mari batai de cap:m-am apucat sa schimb pistonasii etrierilor insa nu stiu cum se fixeaza garnitura.parca e prea mica. E vreo tehnica mai speciala de montare sau pur si simplu nu am cumparat garniturile corespunzatoare? sunt aproape identice cu cele vechi dar nu incap acolo.

Multumiri anticipate!! sunt disperat deja.

Garniturile de la etrierul fata, cea de etansare nu o sa reusesti sa o montezi fara o scula adecvata, aceasta se poate face la strung dintro tiava sa aibe diametrul exterior al garituri si sa apese pe flansa metalica.

Share this post


Link to post
A fost lovita cumva?

 

 

NU a fost lovita ...

Share this post


Link to post

@adriaan: frina de mina relgata prost sau nereglata ... autoreglajul defect (sau blocat) pentru rotile din spate ...

Share this post


Link to post
@adriaan: frina de mina relgata prost sau nereglata ... autoreglajul defect (sau blocat) pentru rotile din spate ...

 

frana de mana e cam moale ... nu prea tine :)

Share this post


Link to post

Schimba lichidul de frana,revizie si reglaj la tamburi-ferodouri si verifica jocurile in articulatiile fata.

Share this post


Link to post

Verifica si discurile de frana, eu am avut unul ovalizat si masina o lua aiurea

la franare. Nu uita, fiind iarna poate ai schimbat cauciucurile si nu le-ai facut o noua echilibrare. Cel mai bine e sa te duci totusi la un specialist, cu frana nu-i de gluma!

Share this post


Link to post

Salut baeti.Ma confrunt cu o problema care doar cu ajutorul vostru as putea gasi rezolvare.Incerc sa explic cit mai amanuntit despre ce este vorba.Este vorba de NEXIA GLE din 95'.Acu un an am schimbat la sistemul de frinare urmatoarele:lichid de frina,discuri frina fata si placute noi,pe spate cilindrii,tamburii,sabotii,garnitura de arcuri (intinzatori pentru saboti).Deci nu a fost nici o problema,frini bune,totul OK.In luna noiembrie (2008) intrind pe autobanda am sesizat ca pe puntea din spate la roti,tamburii ar fi ovalizati (prin oras nu se prea se observa). Deci am ajuns acasa,am ridicat pe cricuri rotile din spate (cu frina de mina jos)dupa care am invirtit cu mina rotile si am observat ca la ambele roti intr-un punct anume ferodoul atinge in taburi.Am crezut ca tambutii sint ovalizati.In decembrie am schimbat pe spate (tot este nou) tamburii,sabotii chiar si rulmentii (ca incepusera sa hurue) dar problema a ramas aceiasi.Va rog frumos sa va spuneti si voi parerea ce ar putea fi,unde ar fi problema.Va MULTUMEC si sa ne auzim cu bine.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

E normal sa atinga usor in anumite puncte, de regula in 2. Daca ai frana de mana OK, nu ramane agatata etc, verifica (legat de impresia ta ca tamburii sunt ovalizati) daca rotile sunt echilibrate.

Share this post


Link to post

Am gasit pentru cielo saboti romanesti la pretul de 40 ron. Aveti idee daca sunt buni sau slab calitativ?

Share this post


Link to post

Viktor, daca nu iti incinge excesiv rotile spate, daca vaselina nu e aruncata afara .. nu are nimic, parerea mea. Eu asa reglam tamburii spate la cielo, sa atinga foarte putin.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

@Banderas_232003: Nuuuuuu lua !!!!!

 

@viktor: "se simte" in pedala la frinare ca ar fi tamburii ovalizati ? Daca se simte doar in mers, la viteza, la ce a zis Mircea ti-as recomanda sa verifici cu atentie anvelopele. Am patit ca, datorita frinarii mai aspre, unul din cauciuce sa ajunga aproape de tesatura pe o bucata de cca 10 cm lungime. Posibil sa fi fost si un mic defect de fabricatie, insa la 50.000km a fost OK. Problema respectiva era pe interiorul anvelopei; la viteza mare se auzea ca un rulment terminat. Am vazut ca si tu ai schimbat o gramada dar problema ti-a ramas, deci ... vezi ce nu ai schimbat :)

Share this post


Link to post
Am gasit pentru cielo saboti romanesti la pretul de 40 ron. Aveti idee daca sunt buni sau slab calitativ?

 

Probabil sunt conex iasi. Eu de-astia am pe spate din lipsa de optiuni la momentul respectiv si sunt placut surprins de ei avand in vedere ca am dat 50 Ron/set. Acum nu stiu cat vor sta lipite ferodo-urile de saboti :D . La ceilalti vechi asta s-a intamplat.

 

@viktor. Daca nu se simte frana ca tine "in trepte", daca intelegi ce vreau sa spun, nu ai trepidatii la franare la viteza mare e in regula. Eu am schimbat 2 discuri din cauza cauciucurilor ovalizate, poate fi si de aici.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Proplema e ca doar intr-un singur punct atinge tamburul in ferodou dar in asa fel (invirtind roata cu mina) ca roata se opreste brusc in punctul respectiv,atit pe partea stinga cit si pe dreapta.Rotile nu se incalzesc,nu arunca vaselina afara.Chiar si suruburile de la roti le-am strins ca la carte cu 90Nm.Credeti sa fie de la frina de mina ? sau ar fi o alta cauza ?

 

@Banderas_232003: Nuuuuuu lua !!!!!

 

@viktor: "se simte" in pedala la frinare ca ar fi tamburii ovalizati ? Daca se simte doar in mers, la viteza, la ce a zis Mircea ti-as recomanda sa verifici cu atentie anvelopele. Am patit ca, datorita frinarii mai aspre, unul din cauciuce sa ajunga aproape de tesatura pe o bucata de cca 10 cm lungime. Posibil sa fi fost si un mic defect de fabricatie, insa la 50.000km a fost OK. Problema respectiva era pe interiorul anvelopei; la viteza mare se auzea ca un rulment terminat. Am vazut ca si tu ai schimbat o gramada dar problema ti-a ramas, deci ... vezi ce nu ai schimbat :)

Da, se simte ca ar fi ovalizati tamburii atit in mers cit si cu rotile (spate) suspendate si invirtit de ele cu mina.Acelasi lucru si cu tamburii vechi,care iam schimbat in decembrie.Deci inainte de a schimba tamburii si toate alea de pe acolo am suspendat spatele (fara a desface suruburile de la roti)si am invirtit de roata (atit de roata stinga cit si cea din partea dreapta)si aceiasi poveste, doar intr-un singur punct tamburul agata in ferodou ca si acum.Cauciucurile sigur nu sint de vina penru ca le-am schimbat(toate 4 roti, de proba) cu ale sle sefului meu si el avind NEXIA96".Aceiasi problema atit in mers cit si suspendata.

Share this post


Link to post

Avand in vedere faptul ca singurele piese in miscare sunt tamburul si rulmentul, iar tamburii i-ai schimbat si plecand de la premisa ca cei noi nu sunt ovalizati recomand schimbarea rulmentilor.

 

Cu prezoanele desfacute (roata data jos) se mai simte la mana?

Share this post


Link to post

A schimbat si rulmentii.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...