Jump to content
Notificare GDPR și date personale Read more... ×

B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

am cautat pe forum , dar nu am intalnit pana acum problema mea:

la viteza medie, intr a treia (s ar putea sa nu fie o regula), masina pare ca infrange o rezitenta de franare, este ca si cum ceva ar frana rotile , dar e dat peste cap, rupt; nu face nici un zgomot deosebit, este doar o zvacnire

am cielo gle din 97 stat pe platforma pana in 99

multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu poti sa legi fenomenul de nici o actiune de-a ta? Cum ar fi, cind schimbi viteza, cind apesi ambreiaju sau cind il ridici, sau cind iti aprinzi o tigara :) ... ceva de genul asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca o scoti pe liber masina curge liber sau in cativa zeci de metri se opreste?Se incalzesc rotile exagerat?Cauciucurile sint umflate corespunzator? Este cu cutie automata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu poti sa legi fenomenul de nici o actiune de-a ta? Cum ar fi, cind schimbi viteza, cind apesi ambreiaju sau cind il ridici, sau cind iti aprinzi o tigara :) ... ceva de genul asta?

 

nu, am urmarit special asta

se intampla la ceva timp dupa ce schimb viteza

intotdeauna cand accelerez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cind accelerezi? Deja am facut un progres :)

 

Ceva infundat (pe la injectoare)? Cind apesi acceleratia o creste presiunea cu care trece benzina pe cine stie unde si o desfunda ceva!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cred sa fie de la injectoare, pentru ca unul este nou, iar celelalte curatate recent

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daca o scoti pe liber masina curge liber sau in cativa zeci de metri se opreste?Se incalzesc rotile exagerat?Cauciucurile sint umflate corespunzator? Este cu cutie automata?

 

o sa ma uit sa vad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmmm... Daca stau bine sa ma gandesc, si eu am simtit si simt ceva asemanator... Si tot timpul am tendinta sa controlez frana de mana!!! Si tot undeva pe la a 3-a sau chiar intr-a 4-a pe la inceput... Si nu se incalzeste nimic, nu se opreste nici masina lasata liber...

Share this post


Link to post
Share on other sites

am verificat azi: masina merge pe liber normal

rotile nu se supra incalzesc, si cauciucurile sunt umflate ca lumea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cam la cate ture schimbi tu viteza din a II-a in a III-a? Sau mai exact cate ture ai cand accelerezi in viteza a III-a si simti chestia aia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fie uleiul din cutia de viteze :?: ...hm... :? poate prea putzin sau si-a pierdut calitatile de lubrifiere ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i uleiul din cutia de viteze :!:

Poate ca masina nu intampina nici o rezistenta tu asa percepi si e ceva din soft.

 

 

:idea:

O idee: compresorul de AC se cupleaza de capul lui ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu se cupleaza

senzatia mea e ca e totusi ceva mecanic

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu vrea sa mai deschid un alt thead asa ca o sa intreb aici

 

imi poate spune cineva din ce cauza scartaie franele cateodata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
... din ce cauza scartaie franele cateodata?

Materialul compozit din care sunt facute placutzele, contine si particule mai dure decat ar trebui... pina se tocesc alea, scirtiie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau aproape ca ai ajuns cu ele fier pe fier...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred... zice ca "scirtiie citeodata"... ai ajuns vreodata cu ele fier pe fier? Eu DA! (nu la Matiz, la Oltcit)... face ca naiba, zici ca se rupe masina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, merci pt raspunsuri

 

nu cred ca am ajus cu ele pe fier pentru ca le-am schimbat in decembrie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu vrea sa mai deschid un alt thead asa ca o sa intreb aici

 

imi poate spune cineva din ce cauza scartaie franele cateodata?

 

Si la mine scirtzie placutzele de frina ca au fost schimbate iar astea noi nu mai au in compozitie azbest ca cele originale . Iar noua "formula " de placutze scirtzie de innebunesti :spume: . Am inteles ca nu se mai fabrica din cele cu azbest pentru ca nu e ecologic . :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am patit la fel la cielo-ul meu (hb' 99), aveam probleme cu franele, adica roate fata stanga se invartea mai greu in viteza a III-a, daca schimbam inferior / superior totul era ok, iata ce am facut:

 

- schimbat placute (1)

- schimbat pistonase etrier + garnitura (2)

- frezonat disc (3)

 

dupa ce am efectuat aceste 3 operatii, problema mai persista intr-o mica masura, un mecanic mi-a dat urmatoarea idee (pe care nu am mai aplicat-o pt. ca am vandut masina):

- aerisire instalatie frane (4) - cica, ar fi obligatoriu de facut aceasta chestiune la 2 ani indiferent daca nu ai probleme cu franele, iar la tico obligatoriu la 2 ani de chimbat garnituri te la pistonas pe spate, se infraneaza la anumite turatii ale rotii (sincer sa fiu nu prea pricep care arfi legatura)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici sunt de acord cu iso ; totul se reduce la materialul utilizat la placute si calitatea lor ; si la Nissan-ul meu , am schimbat pana acu' 2 randuri de placute : primele , cu care am cumparat masina , erau cica ecologice da' scarataiau si mai si afumau ingrozitor gentile . Asa ca le-am schimbat cu altele , da' si acestea scartaiau , da' am scapat de afumarea rotilor . Totusi , atat de enervant era scartaitul ( imi aducea aminte de Dacia mea ) , incat le-am schimbat iarasi si am luat unele de productie englezeasca , care mi-au fost recomandate de un taximetrist ( intrasem cu el in vorba cand mergeam la magazin sa caut placutze , caci masina mea era in service - schimbam mai multe chestii la ea ) care avusese aceeasi problema cu Vectra-ul lui ( el le schimbase de jena fata de clienti :rotfl :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. azi cand sa plec cu masina am ramas cu frana de mana blocata

a trebuti sa fortez masina inainte si inapoi cam 10 min pana am auzit un poc si si-a dat drumu .. nu pot sa inteleg cum de s-a blocat..

in spatele meu se facuse un nor de fum alb .. o fi normal sa scoata atata fum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...cam nasol , de blocat am auzit numai iarna cind ingheata , ar fi bine sa le verifici cit de curind ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum cateva zile a fost foarte frig si a plouat .. am trecut cu masina prin niste balti imense ... o fi intrat ceva apa ... azi a fost destul de cald . masina nu fusese pornita de 4 zile . poate o fi din cauza asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deschid acest post pt ca pe acest forum au fost mai multe dicutii contradictorii pe aceasta tema.

Cielo si Espero au aceleasi dicuri de frana fata ventilate si cu diametrul de 236 mm si acelasi tip de pompa de frana.Difera numai raportul de la servofrana si diametrul sabotilor spate.Difera etrierele fata si placutele de frana la sohc pt ca la executiv sau montat etrierele si placutele de espero.Circuitele de franare sant in diagonala cu supape de presiune pt conductele spate care reduc presiunea lichidului aproape la jumatate la cilindrii spate.Lichidul de frana este DOT3 sau DOT4 si este recomandat folosirea unuia de marca(Castrol,Mobil) pt ca cilindrii pompei sant de dimensiuni mici iar folosirea altui lichid scad drastic capacitatea de franare

( de exemplu pedala prea elastica sau tine foarte jos).Lichidul de frana se schimba la 20.000 km sau un an de zile(care survine mai intai).

Sabotii spate se regleaza automat.Pt o franare buna pe spate frana de mana trebuie reglata la 3-5 dinti.Sant cazuri in care autoreglabilul nu lucreaza prea stralucit iar acest lucru se observa prin functionarea decit a franelor fata si a pedalei foarte scazute.Pt autoreglarea franelor spate foarte bine recomand tragerea franei de mana la maxim si efectuarea a 4-5 pedale de frana cu putere.

 

Sant foarte multi care sustin ca a avut,condus sau vazut cielo din 95,96,97,98 fara discuri ventilate.Daewoo nu a montat sau comercializat discuri neventilate pt cielo.Acelea care au asa ceva au fost cumparate din comert care sant de opel kadet fata sau opel vectra spate sau alte modele GM.

Sistemul de franare cielo este inca modern si foarte eficace.

Cei care au condus un cielo sau espero cu probleme de franare sa nu fie mirati pt ca sant foarte multi care nu respecta manualul si indicatiile uzinei.Acestia niciodata nu o aiba frane bune si o sa strige sus si tare ca sistemul de franare de la cielo si espero nu este bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×