Jump to content
Sign in to follow this  
Shenck

SUBturat vs SUPRAturat

Recommended Posts

Hehe, n-ai facut A2 cu 5500-5750, la 170-180 cu Clio... eu l-am facut pe tot.

He-he, doar ce-am făcut şi eu Craiova-Piteşti-Craiova cu a 3a la 100-105 şi, doar în depăşiri a4a până în ~140 -cu Matizul tatălui meu-(asta pentru că după o precedentă "cura" de 20kmx2 încă nu se mişca natural :) ) Rezultatul: "zvâc" excelent, nu mai tremură, se mişcă excelent, bujiile şi-au recăpătat culoarea normală, iar motoraşul nici nu se mai aude la ralanti...

Share this post


Link to post
He-he, doar ce-am făcut şi eu Craiova-Piteşti-Craiova cu a 3a la 100-105 şi, doar în depăşiri a4a până în ~140 -cu Matizul tatălui meu-(asta pentru că după o precedentă "cura" de 20kmx2 încă nu se mişca natural :) ) Rezultatul: "zvâc" excelent, nu mai tremură, se mişcă excelent, bujiile şi-au recăpătat culoarea normală, iar motoraşul nici nu se mai aude la ralanti...

Si io care mi-am facut griji ca i-am dat de 2 ori 90 cu a treia :)

Share this post


Link to post

Eu pe-al meu il calc in fiecare zi la 4000rpm, la fiecare schimbare de treapta(1-~30km/h; 2-~50km/h, 3-70kmh; 4-100-110km/h). Masina are esapamentul curat-curat, fara nici o depunere, masina consuma normal si se misca foarte...natural. Tatal meu cand a mers primele dati cu mine(masina avea ~10.000km) ma intreba daca vreau s-o distrug, ca o sa termin motorul ala tot turandu-l asa, ca nu asa se merge cu o masina, se schimba viteza cand incepe sa se auda motorul).

Share this post


Link to post
Eu pe-al meu il calc in fiecare zi la 4000rpm, la fiecare schimbare de treapta(1-~30km/h; 2-~50km/h, 3-70kmh; 4-100-110km/h).

:) III de la 50km/h dau si eu frecvent, cand plec de la semafor.In rest nu am unde sa incerc IV la 70 sau V la 110 , ca intre casa si P.Neamt n-am unde.Doar daca-mi iau detector... ;)

Share this post


Link to post

Am un Tico din '96, ce are 172 000 km. Masina a fost cumparata de noua, iar toti cei care au condus-o (adica familia) au obisnuinta de a schimba la turatii mai inalte. In prezent, dupa atata timp, masina ne "spune" cand sa schimbam (pentru a o menaja si ca totul sa ruleze fin :D ).

 

Din experienta mea, daca te crezi pe circuit:

I - 35 km/h

II - 65 km/h

III - 105 km/h

IV - 135 km/h

V - vitezometrul nu este de ajuns :) )

 

Fara prostii gen scos banchete, mers cu 2l in rezervor sau doar mers la vale... Daca vrei, poate! Si sunt sigur ca poate si mai mult, dar avand in vedere varsta ei si faptul ca nimeni nu isi aminteste cand a avut loc ultima revizie, ma declar relativ multumit... NU masina e problema.

Share this post


Link to post

Cam asa schimb si eu la Matiz cand il prind si merge mult mai bine decat in vremurile cand o aveam eu pe mana si nu stiam ce-i aia subturat sau supraturat. Nu mai stiu nici ce-i aia sa-mi tremure scaunul din dreapta, la relanti, daca mai si dau drumul la ventilator in treapta 1, nu aud motorul.

Share this post


Link to post
la relanti, daca mai si dau drumul la ventilator in treapta 1, nu aud motorul.

=)) ieri am "pornit" motorul de doua ori, da' era deja pornit :D

Share this post


Link to post

la mine e atat de silentios motorul incat atunci cand il pornesc se face mai liniste decat era inainte de pornire.

Share this post


Link to post
Eu pe-al meu il calc in fiecare zi la 4000rpm, la fiecare schimbare de treapta(1-~30km/h; 2-~50km/h, 3-70kmh; 4-100-110km/h). Masina are esapamentul curat-curat, fara nici o depunere, masina consuma normal si se misca foarte...natural. Tatal meu cand a mers primele dati cu mine(masina avea ~10.000km) ma intreba daca vreau s-o distrug, ca o sa termin motorul ala tot turandu-l asa, ca nu asa se merge cu o masina, se schimba viteza cand incepe sa se auda motorul).

 

Intrebare: In Bucuresti daca mergi regulamentar, max 60km/h, tu mergi in trepta a 3-a? Adica este subturat motorul in treapta a 4-a la 60?

Si inca o curiozitate: La 60 km/h in trepta a 3-a nu consuma mai mult decat in treapta a 4-a?

Share this post


Link to post

Nu merg regulamentar in Bucuresti sau altundeva, din punctul de vedere al vitezei. Chestiunea este cam in felul urmator:

1. Situatia 1: pot merge cu 60 si un pic peste 60km/h - >ii dau a 4, preferabil peste 60 un pic;

2. Situatia 2: pot mergem mai sus sau mai jos un pic de 60-> raman intr-a 3-a daca stau sa zic sub 60(chiar cu 55km/h) sau ma duc cu a 3-a pana la 70 unde ii dau a 4-a.

 

Insa de cele mai multe ori stau pe la 60 in treapta 3, fara nici o problema. Masina consuma normal si chiar daca ar consuma cu 0.5l mai mult, nu-mi pasa.

 

Referitor la turatie: ieri, pe drumul de la braila la bucuresti a mancat jar. Multe depasiri cu a treia de la 70 la 100km/h, cu a doua de la 40 la 70(cazul din urma mai ales in localitati), mers intre 120 si 140km/h. Cand am ajuns in bucuresti nu-mi venea sa cred: la ralanti nu se auzea motorul si masina nu tremura deloc la ralanti. Si de afara avea un sunet mai frumos si era mai silentioasa. Nu spun ca reactiona la cea mai mica apasare a pedalei.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Masochista bestia ;)

Share this post


Link to post

Bun jaru ala :D A stabilit cineva de unde incepe supraturatu si de unde subturatu ?CA poate la matiz 4500rot/min e turatie optima =))

Share this post


Link to post

2 ipoteze:

 

1. Symbolul meu: rar vede sub 2500 rpm, la mers constant. Deci schimbarea treptelor se face mult mai sus. Asa simt eu ca merge bine motorul. Mai ales cu Alto, cere turatii mai mari.

 

2. Noul Megane, care are indicator de schimbare a treptelor: daca te iei dupa el, ar insemna sa mergi in jurul a 1500 rpm (la motorul 1.6 benzina). Ceea ce mie mi se pare extrem de subturat, si chiar neplacut pentru utilizator, pentru ca la turatia asta, motorul raspunde foarte greu.

 

Acum, se pune intrebarea: fabricantul, a luat in calcul riscul ca motorul sa se strice, daca merge cineva asa?

Share this post


Link to post
Bun jaru ala :D A stabilit cineva de unde incepe supraturatu si de unde subturatu ?CA poate la matiz 4500rot/min e turatie optima =))

Pai se simte, ca la 4600 are cuplul maxim. Sa vezi ce fain trage cand ii dai a treia la 70 si apoi o calci! O tuleste imediat.

Share this post


Link to post

Supraturat cred ca este peste 6200 rpm(pana la 6600 ca mai sus oricum nu ajunge). Pentru un motor care dezvolta puterea maxima la 6000rpm nu cred ca 5000 inseamna supraturare.

Subturat este in functie de nevoi(poate fi la 2600 sau 3000 sau 3500, depinde cum vrei sa se miste) insa mai jos de 2500-2600 motorul asta nu are ce sa caute.

Share this post


Link to post

Subturat e cand da in balbaiala, asa pe romaneste spus. Nu la 3 mii sau 3500 =))

Share this post


Link to post

Vezi, daca nu au avut parte de masini ca Reno Symbol?

Eu am senzorul de subturare prezent pe masina: intra in vibratie toate cele prin masina, daca merg subturat =))

Share this post


Link to post

sub 2500 se simte la mati.DA am accelerat cu a 5a de la 60 si nu prea mi-am dat seama...am zis ca din cauza de cinci oameni in masina :D

Share this post


Link to post

La 60km/h a cincea la matiz ? Saracul motoras i-au dat mucii pe nas :D , eu zic ca a cincea se da dupa 90..100km/h asta daca vrei sa traga masinutza.

Share this post


Link to post
Vezi, daca nu au avut parte de masini ca Reno Symbol?

Eu am senzorul de subturare prezent pe masina: intra in vibratie toate cele prin masina, daca merg subturat =))

Te mira asa ceva la un diesel? Uite, eu am mers acum ceva timp cu un autobuz (acum vreo 5 ani si ceva, daca retin eu) si tin minte ca daca motorul era mentinut la turatii mici, te zgaltaia de aveai impresia ca se rupe in bucati. Am un sfat: nu mai fa afirmatii "axiomice".

Share this post


Link to post
Acum, se pune intrebarea: fabricantul, a luat in calcul riscul ca motorul sa se strice, daca merge cineva asa?

Pai si eu cui mai vand EGR-uri si injectoare daca trage lumea de masini? :P

 

Week-end-ul asta m-am decis sa merg normal cu masina, adica 100-110 in extraurban si 90-100 in localitati, sa nu sar de 3000-3500 (depasirile la limita se exclud), sa vad daca pot sa scot un consum mai mic decat cei 7-7.5% pe care ii vedeam in mod normal. Am avut noroc si de drumuri secundare, putin aglomerate (BR-Rm Sarat, Intorsura Buzaului, etc), altfel innebuneam iar si o sfarseam iar in depasiri continue cu a 3-a la 100 si motorul in 5500 de ture lasand in urma loganari zgarciti. Benzina a fost Efix 95.

Ca si constatare, am vazut ca motorului meu ii place mai mult un regim subturat, ca urca mai bine in turele joase decat in cele inalte, ca nu tremura, ca merge ok, cu Ac-ul la 100 la ora nici nu-l simteam si, in plus, intr-o depasire la intoarcere, pe dig, intre Braila si Galati, mi s-a parut ca se infige mai bine decat in datile anterioare cand era bine incins motorul. Care o fi explicatia?

 

LE: de cand am mers pe Brasov-Bran l-am inteles pe tolin cu loganarii lui. Pur si simplu nu-i inteleg pe aia de acolo cum pot sa mearga asa cuminti in coloana cu 60-80 in extraurban, fara un motiv anume.

Share this post


Link to post
intre Braila si Galati, mi s-a parut ca se infige mai bine decat in datile anterioare cand era bine incins motorul. Care o fi explicatia?

Ai mers incet pana atunci si ti s-a parut racheta comparativ cu ce era inainte. Stii bancul cu evreul care se plange la rabin ca nu are spatiu in casa si asta ii zice sa o bage si pe socra-sa si capra si cainele si dupa aia sa ii dea afara? Brusc spatiul a devenit mai mare decat era inainte sa bage capra in casa. :D

Share this post


Link to post

Vad ca sa pornit o adevarata discuti referitor la turatii motor.

Am si eu citeva lamuriri de facut pe aceasta tema asta ca sa fie mai clar

 

1) Momentul maxim este la 4200, momentul este minim la relantiu iar restul este intermediar. De unde si pina unde motrul se foloseste optim in zona de moment maxim sau apropiata lui?

2) Puterea maxima cred ca este undeva pe la 6000 si este minima la relantiu. Ca sa facem o asemanare cu momentul de ce nu se foloseste optim motorul la turatia de 6000?

3) Voi enuntati aici diagrama de sarcina maxima a motorului. Pentru cei ce nu stiu asta inseamna spre exemplu: pedala la fund in panta iar motorul e la turatie constanta nemai avind energie in plus pentru accelerare. Cazuri care de altfel se intilnesc mai rar in utilizare.

4) Orice motor are lagare, cu cit turatia lagarelor este mai mare cu atit si frictiunea si incalzirea lor, pe linga asta se mai suprapun si fortele din motor si fortele de accelerare motor. Cu cit suma acestora e mai mare cu atit exista uzura mai mare sau risc sa se rupa pelicula de ulei si sa se distruga lagarul.

5) Orice motor are segmenti, pistoane si cilindrii. cu cit viteza, aceleratiile si decceleratiile lor sunt mai mari cu atit uzura mai mare (sa nu uitam pistonu acelereaza si deccelereaza la fiecare cursa sus jos, si isi schimba si sensul).

6) Cu cit turatia e mai mare cu atit camera de ardere e mai fierbinte si uzura cilindrului la nivel superior de la segmenti.

...

 

Va urez baieti turatii cit mai mari la motoare ca e cel mai bine. :)

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...