Jump to content
Sign in to follow this  
Spank

Chevrolet la NCAP (Aveo, Kalos si altele)

Recommended Posts

Chiar daca nu a fost testat , nu cred ca e o diferenta asa de mare intre Kalos si noul Aveo la nivel de strucura a.i. sa fie o diferenta mare de comportament la crash teste.

Parerea mea!

Share this post


Link to post

loganul ar avea 10 stele, hai sa fim seriosi testele sunt pentru cine crede in ele in realitate nu cred ca conteaza nici o stea, conteaza cum ai avut norocul sa lovesti sau sa te loveasca, iar fazele cu avertizor centura si altele nu cred ca face nimic in plus sa te protejeze. Sa fim seriosi si realisti cu ce va incalzeste ca te avertizeaza sa-ti pui centura daca tu ignori avertismentul si nu o porti si mai ales cu ce te incalzeste ca ai airbag si nu porti centura si la impact faci comotie cerebrala ca nu ai purtat centura. Eu unul nu dau 2 bani pe testele lor sunt pur pentru o "imagine" mai buna in ochii cumparatorilor doar atat.

Edited by Relu

Share this post


Link to post

@Zack cam asa e se pare ca am incurcat borcanele in goana de cautari de NCAPuri ...oricum peste tot am gasit date contradictorii ..adica am gasit si poze cu modelul nou si tot 5 si 4 stele dar si poze cu modelul vechi cu 5 si 3 stele,nici eu nu mai inteleg nimic .

Oricum nu se poate ca de la o generatie la alta ,securitatea pasiva sa aiba atit de suferit .

@Semit tu chiar te simti in siguranta in Logan ?S-a vazut foarte clar cite stele reale are Loganul pe RTL .

Share this post


Link to post

3 la siguranta si.. 5 stele la trenul de rulare :thumbl:

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Se pare ca sta mai bine ca Mercedes... Fuga la dealerii dacia, dati Mertanu la 30 mil pentru avans si luati loganu in rate pe 9 ani, ca asa are tot romanu masina noua cu 2 mil/luna. Si de trei stele ca vinarsu'. :-?

Share this post


Link to post

Baieti, daca lovesti Kalosul/Aveo pe 40% din suprafata, partea stanga, nu prea are ce sa iti stea in cale in afara de baterie si rezervorul de parbrizol. Frontal, 100% e alta poveste. Pentru asta a fost construit, asta face. La un astfel de impact, in Logan nu te simti prea bine.

 

Si cei care ridicati in slavi Loganul la testele de siguranta: cititi acceleratiile la Kalos si la Logan. Eu merg cu scaunul pe spate asa ca am rezolvat problemele masinii mele. Voi ce faceti? Inghititi vata pentru o amortizare mai buna a organelor interne?

Share this post


Link to post

My friends, nu inteleg ce va mira atat faptul ca nu are multe stele la NCAP!?

Dotarile de siguranta dintr-o masina de 4 stele (nu zic 5) costa cat jumatate dintr-un Aveo. Aici se includ:

-airbag (x4, x8; + centrale, senzori de soc etc.)

-centuri pretensionate pirotehnic + limitator de efort;

-servodirectie asistata (efect progresiv, dinamic, etc.)

-ABS, EBD

-scaune cu sistem WIL

-sisteme ISOFIX

-senzori de centura cu avertizare sonora

-coloana de directie si pedalier deformabile,

Apoi intervine si proiectarea caroseriei, a masinii in general, a carei cercetare costa, cu zone de absortie a socului, deformari controlate pe anumite directii, in anumita masura, ranforsari in zonele de risc (bare de otel + tesaturi de kevlar in portiere, traverse cu rol de disipare a socului si de protectie, materialele folosite (otel de diferite duritati, plastice din care sa nu sara aschii, securizarea geamurilor, etc...) Modul de fixare a componentelor, unele funt facute sa cedeze, altele sa ramana pe pozitia lor.

Degeaba masina aparent nu este avariata prea mult daca tu dupa accident esti ca un ou in blender.

Si multe alte chichite, unde si cum sunt amplasate indicatoarele de bord, butoanele (astea sa nu-ti iei ochii de la drum prea mult)

Indiferent cum ati lua in calcul valoarea acestor dotari o sa descoperiti, probabil cu stupoare unii dintre voi, meseriasii adica, ca suma lor este undeva la 50-60% din valoarea celor mai multe masini woo/chevy, de unde bani si de restul !?

 

Stati o clipa si ganditi la rece.

Share this post


Link to post

Serva, ABS si EBD nu intra in calculul stelelor ncap.

Avertizorii de centuri nu au efect direct asupra sigurantei.

Centuri pretensionate au toti constructorii (chiar daca nu sunt musai piro).

Amplasarea butoanelor nu intra in calcul la ncap.

Aschiile care sar nu sunt luate in calcul de ncap.

Eficacitatea airbagurilor este discutabila, si simpla lor existenta nu implica neaparat o siguranta sporita. Ar putea sa fie, ar putea sa nu fie. Aici trebuie discutat de la caz la caz si e poate un topic in sine. Un exemplu la limita este faptul ca o masina de curse nu are nici un airbag insa e mai sigura decat una de serie cu n-spre airbaguri.

 

Sunt deci multi factori care chiar influenteaza siguranta si care totusi nu sunt luati in calcul, si altii fara nici o influenta asupra sigurantei care sunt notati, si tocmai de aici suspiciunile unora ca stele ncap nu sunt musai o nota a sigurantei, ci o simpla nota a unui test de laborator foarte limitat.

 

E ca si cum ar trebui sa angajezi un inginer si singura informatie pe care o ai despre el este nota la stiinta materialelor din anul 2. Chiar e mai simplu, pentru ca un inginer da vreo 50 examene, in timp ce combinatiile posibile de parametri ar unui accident sunt mult mai multe, iar tu ai informatii despre doar doua.

 

Singurul lucru cu adevarat important ramane proiectarea structurii de rezistenta in asa fel incat energia sa fie disipata fara a turti pasagerii. Ideal e habitaculul sa ramana aproape intact, iar restul masinii sa se dezintegreze incat sa absoarba cat mai mult din energie. Insa proiectarea nu costa nici pe departe 60% din pretul unei masini.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Inca o chestie m-a socat, cineva de aici care zice ca are cateva sute de mii de km la volan si experienta mai multor masini, si-a ales masina viselor dupa faptul ca l-a impresionat un matiz venit la reparat dupa un accident devastator. Lasa-ma sa-ti spun prietene ca dupa un accident devastator masina nu se mai repara, e dauna totala, fier vechi adica; daca-ti intra coastele in plamani si iti rupi mainile sangele nu se vede, iar un matiz la o viteza mai mare de 20 km/h daca l-ai pocnit... arata devastat.

Cat despre cei de la NCAP, faza cu partinirea europenilor... e o copilarie, mai uitati-va o data va rog, sau pt prima data a multor meseriasi care posteaza aici, pe situl celor de la EURONCAP ( www.euroncap.com si vedeti cate marci non-europene, honda, suzuki, mazda, toyota, dihatsu, au 4 stele sau mai mult, asa ca protectia producatorilor europeni pica.

Totul tine de ce stie masina aia efectiv sa faca, scoasa din orice context economic.

Cati dintre voi la dealerul auto ati intrebat daca masina are ABS sau airbag-uri?

90% din masinile de volum, cu vanzari mari, vandute in romania, nu au dotarile astea, pentru ca cei care le cumpara nu le vor, nu vor sa dea banii si pe asa ceva "ce-mi trebuie mie si alea, de ce sa platesc inca x euro in plus?!". Sunt lucruri care nu-ti trebuiesc in fiecare zi, dar in ziua in care ar conta nu le-ai avut.

 

In ziua de azi nu se mai fac masini proaste, numai ca unele sunt mai bune iar standardele cresc.

Share this post


Link to post

Honda are propriul set de teste, cu impact la 80km/h si nu la 65 si totusi Accord are doar 4 stele. Nu e vorba de partinire, ci de faptul ca europenii fac (poate) masini optimizate pentru NCAP si nu pentru siguranta. Nu a spus nimeni ca e un test trisat, e doar nesemnificativ.

Studiile stastistice arata ca ABS-ul nu schimba numarul accidentelor, ci doar tipul lor.

Cu airbagul, am raspuns mai sus...

 

De ce nu intrebi mai bine cati dintre noi au citit pe bune ceva despre conduita preventiva?

Share this post


Link to post
Cati dintre voi la dealerul auto ati intrebat daca masina are ABS sau airbag-uri?

 

Stimabile.. n-am nimic cu rationamentele si ideile tale,

dar .. tu chiar crezi ca ai dat peste tampiti?

Hai ia-o mai usor cu tonul sarat ca sari calu', si incepe sa miroasa a apa statuta.

Treci la colt si cere scuze.

Share this post


Link to post

PS

 

Cati dealeri care vand masini cu ABS te invata si sa-l folosesti? Cati precizeaza ca trebuie sa bagi talpa in frana puternic chiar daca o simti vibrand, si sa incerci sa eviti obstacolul din volan? Degeaba ai abs daca nu stii cum sa-l folosesti... alta chestie observata de tipii care au studiat problema pe bune. Si inca un argument ca diferenta o face soferul, nu masina...

Share this post


Link to post
-airbag (x4, x8; + centrale, senzori de soc etc.)

-centuri pretensionate pirotehnic + limitator de efort;

-servodirectie asistata (efect progresiv, dinamic, etc.)

-ABS, EBD

-scaune cu sistem WIL

-sisteme ISOFIX

-senzori de centura cu avertizare sonora

-coloana de directie si pedalier deformabile,

 

1. are. 4x

2. nu pirotehnic. limitatorul de efort... nu stiu

3. doar servo.

4. da, un fel de EBD

5. nu stiu

6. da

7. da

8. nu stiu

 

Nu sta chiar asa rau pe cat crezi tu. Gandeste-te ca pentru americani a fost buna. De aici probabil si mirarea.

Share this post


Link to post
Serva, ABS si EBD nu intra in calculul stelelor ncap.

Avertizorii de centuri nu au efect direct asupra sigurantei.

Centuri pretensionate au toti constructorii (chiar daca nu sunt musai piro).

Amplasarea butoanelor nu intra in calcul la ncap.

Aschiile care sar nu sunt luate in calcul de ncap.

Eficacitatea airbagurilor este discutabila, si simpla lor existenta nu implica neaparat o siguranta sporita. Ar putea sa fie, ar putea sa nu fie. Aici trebuie discutat de la caz la caz si e poate un topic in sine. Un exemplu la limita este faptul ca o masina de curse nu are nici un airbag insa e mai sigura decat una de serie cu n-spre airbaguri.

 

Sunt deci multi factori care chiar influenteaza siguranta si care totusi nu sunt luati in calcul, si altii fara nici o influenta asupra sigurantei care sunt notati, si tocmai de aici suspiciunile unora ca stele ncap nu sunt musai o nota a sigurantei, ci o simpla nota a unui test de laborator foarte limitat.

 

E ca si cum ar trebui sa angajezi un inginer si singura informatie pe care o ai despre el este nota la stiinta materialelor din anul 2. Chiar e mai simplu, pentru ca un inginer da vreo 50 examene, in timp ce combinatiile posibile de parametri ar unui accident sunt mult mai multe, iar tu ai informatii despre doar doua.

 

Singurul lucru cu adevarat important ramane proiectarea structurii de rezistenta in asa fel incat energia sa fie disipata fara a turti pasagerii. Ideal e habitaculul sa ramana aproape intact, iar restul masinii sa se dezintegreze incat sa absoarba cat mai mult din energie. Insa proiectarea nu costa nici pe departe 60% din pretul unei masini.

 

Eu enumeram dotarile de siguranta ale unei masini de 4 stele.

 

Pretensionarea la care te referi tu este un simplu arc care-ti trage centura inapoi sa nu-ti atarne prin masina, nicidecum sa te fixeze in scaun in momentul impactului, iar limitarea efortului este impotriva ranilor din zona toracelui, o centura simpla actioneaza ca o chinga, e ca si cum ti-ai da drumul de pe macara legat cu un cablu fix.

Iar cat despre airbag-uri... eu cred ca ti-ai dori sa ai unul cand dai cu pieptul de volan sau cu capul de parbriz in momentul accidentului, sa nu mai zic cand iti fracturezi pelvisul la impact lateral.

Iar daca ai fi atent, nu am zis nicaieri ca proiectarea ar avea ponderea asta in costul masinii, ci doar o parte. Costuri de cercetare care nu sunt deloc neglijabile, avand in vedere ca de la proiectare la productoia in serie dureaza cativa ani si cateva zeci de teste la fiecare element de caroserie si mecanic. Costuri care sunt amortizate prin pretul masinii.

Share this post


Link to post

Exista limitatoare de tensiune pur mecanice, fara piro. Stiu asta sigur pentru ca in Franta le faceau niste parteneri industriali ai laboratorului la care lucram si am vazut inclusiv cum le testeaza.

Ce spuneam mai sus, este ca nu exista o legatura stransa intre dotarile de siguranta si stelele NCAP. Tocmai asta e problema de fond. NCAP noteaza un test si nu siguranta.

Cu airbagul, daca e pus doar de dragul de a mai bifa o optiune si a mai incasa niste bani s-ar putea sa-ti sparga capul sau sa te impinga intr-o pozitie care sa-ti rupa gatul sau coloana fara sa reduca nici un G din socul suferit... As vrea sa am airbag in caz de accident, insa unul care sunt convins ca a fost bine studiat inainte de a fi montat si nu unul pus la repezeala fara nici un studiu si nici un test. Daca se poate, testele facute sa fie pentru indivizi de la 1.60m la 2.10m si de la 45kg la 130kg.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Limitatorul de tensiune se poate face si printr-o banala cusatura in X-uri pe centura. :D

Share this post


Link to post

sa ma bag si io in "hora" cu niste detalii...

pe pagina asta este aveo (care este kalos-ul nostru) http://www.safercar.gov/NCAP/Cars/3444.html

observam ca are advanced air bags sistem.

asta vrea sa insemne :

. What are advanced frontal air bags?

 

Advanced frontal air bags are designed to meet the needs of the occupant in a variety of specific crash situations. Depending on design, advanced frontal air bag systems automatically determine if and with what level of power the driver frontal air bag and the passenger frontal air bag will inflate. The appropriate level of power is based upon sensor inputs that can typically detect: 1) occupant size, 2) seat position, 3) seat belt use of the occupant, and 4) crash severity.

(citat de pe http://www.nhtsa.dot.gov/cars/testing/ncap...vFrontABs.htm#1 )

 

2. Why do we need advanced frontal air bags?

 

Advanced frontal air bag systems are designed to be even more effective than current—or "depowered"—air bags in saving lives, while at the same time reducing the potential of causing an air bag-induced serious injury or death (see Are advanced frontal air bags the same as "depowered" airbags?).

 

Some earlier generation air bags have been known to injure or kill adults and children who were seated too close to the driver or right front passenger air bag when it deployed. "Too close" can occur when an occupant, typically unbelted or leaning out of position, slides forward just before the crash impact (the period known as pre-crash braking) to within a few inches of or directly on top of the rapidly accelerating air bag. NHTSA estimates as of June, 2003, 231 people (144 children and 87 adults) have lost their lives in such incidents.

 

Advanced frontal air bags were designed primarily to minimize the risk of an air bag-related injury or death to children and small-stature adults. In crashes where a higher-powered air bag deployment would not be necessary and/or could cause injury, such as in a low-speed crash or in a crash where the occupant is leaning out of position, the system reduces the risk of an air bag injury by either: 1) shutting off (suppressing) the frontal air bag, or 2) deploying the frontal air bag with less inflation force.

(citat de pe aceeasi pagina)

 

si nu din urma...

 

7. Are advanced frontal air bags the same as "depowered" air bags?

 

No. In 1997, NHTSA allowed manufacturers the option to reduce the inflation power, or aggressiveness, of 1st generation air bags to lessen the likelihood of an air bag-related injury. These less powerful air bags are known as "depowered" air bags and have been in most vehicles since 1997. Advanced frontal air bag systems are a next-generation air bag system designed to be even more effective than the current depowered air bags in saving lives, while at the same time minimizing the likelihood of an air bag-related serious injury or death

 

aaa si mai au si :

Frontal Air Bags with Passenger Sensing System

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

The Passenger Sensing System automatically switches the right-front passenger front air bag(1) on or off based on the passenger’s weight and the type of pressure on the seat. A lighted indicator is located on the rearview mirror. Even with this innovative feature, you should always wear your safety belts and be sure children are properly restrained in a rear seat.

(citat de pe chevrolet.com)

numai bine.

probabil ca si noul aveo are tot asa ceva.

Share this post


Link to post

Kalos are centuri de siguranta pretensionate, nu stiu daca pirotehnice sau electrice, dar are (in afara de retractoare, "arcul" acela :) ).

Share this post


Link to post

Si mai vine cate un "agitator" si gata sar baietii sa apere onoarea.

Nu-i mai simplu sa-i lasam sa posteze consecutiv?

Nu de alta, dar parerile lor, cel putin ale celor care au postat in ultimele vreo doua-trei pagini, venind din meandrele concrete ale masinilor lor de peste 7 stele (ce nici Alexandrion nu le are) sunt scrise mai mult ca sa-si verifice stilul literar in prefata activitatii lor pe forum.

Dragi proaspeti co-forumisti, scrieti mai intai pe la sectiunile de profil daca aveti ceva de spus, si veniti la cafenea pentru o tacla nu pentru a atata spiritele.

Iar voi veteranilor, tineti cu... ursul? Ce-ar fi sa sugeram celor de la IPB sa bage un prag de numar de posturi pe sectiuni. Macar in varianta pentru Ro ;)

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Nu chiar toti tinem cu URSU ,uni suntem infiltrati :) )

Deci sa revenim OT ,pt domnul INCUBUSS eu am tot 4 stele la G4 si nu am nici EBD nici avertizor sonor pt centura nici directie asistata ,iar Octavia I are tot 4 si are numai 2 AirBaguri nu 4 ca Golful ,deci pica ce ai spus tu ...din rautate .

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Indiferent cum ati lua in calcul valoarea acestor dotari o sa descoperiti, probabil cu stupoare unii dintre voi, meseriasii adica, ca suma lor este undeva la 50-60% din valoarea celor mai multe masini woo/chevy, de unde bani si de restul !?

 

Stati o clipa si ganditi la rece.

Pana una alta singurul "meserias" s-a dovedit a fi... TU. Noi suntem simpli utilizatori de woo/chevy. Te rog sa ne ierti pentru ignoranta. [-O<

 

Cati dintre voi la dealerul auto ati intrebat daca masina are ABS sau airbag-uri?

90% din masinile de volum, cu vanzari mari, vandute in romania, nu au dotarile astea, pentru ca cei care le cumpara nu le vor, nu vor sa dea banii si pe asa ceva "ce-mi trebuie mie si alea, de ce sa platesc inca x euro in plus?!". Sunt lucruri care nu-ti trebuiesc in fiecare zi, dar in ziua in care ar conta nu le-ai avut.

 

In ziua de azi nu se mai fac masini proaste, numai ca unele sunt mai bune iar standardele cresc.

Serios? De unde le scoti? Lasand deoparte faptul ca ne-ai jignit (cum adica daca am intrebat la dealer? Stiam inainte de a ajunge la dealer ce dotari are, ce draku ne crezi idioti?), dupa statisticile oficiale la vanzarile de masini noi este exact pe dos decat spui tu: Loganul cel mai vandut are airbaguri, nu avea ABS, dar mai nou, are. Renault Clio Symbol le are pe amandoua din standard. Nubira la are, la varianta medie. Spark le are. Iar restul de masini care se vand la noi, trec pragul de 12000 si le au din dotarea standard. Si cine a zis ca nu conteaza? Vezi ca pentru asta este un topic dedicat.

 

Revenind la subiect:

Iar parerea mea despre influenta testelor NCAP este urmatoarea: cine isi cumpara masina dupa "stelute" sigur e cazut in (N)CAP. Marketing frate. Vrei sa te dai de-a dura cu masina si sa iesi zambind dintr-o caroserie nedeformata? Prepar-o pentru raliu: ramforsari, centuri etc. Vreo cateva zeci de mii si gata. :uff:

Edited by Moshu

Share this post


Link to post

Moshu nu e chiar asa ,toti ne dorim masini sigure si nu ne-ar deranja sa avem 5* dar sa alergam dupa stele si sa mergem cu o troaca nu cred ca este cel mai bun lucru .

Eu zic asa ,cind cumperi o masina te uiti la dotari ,confort ,tinuta de drum ,siguranta si pret ,fiecare masina are plusuri si minusuri dar sa-ti iei o masina de 5 stele cu o tinuta de drum proasta nu are sens .

Share this post


Link to post

Eu sunt mai intransigent decat bogdan. Chiar daca iti iei o masina de 30 ani cu frane "Flintstones", tot nu ai nici o scuza. Daca masina ta devine periculoasa la peste 30km/h, atunci n-ai decat sa mergi cu 25, orice accident fiind vina soferului si nu a masinii.

Au facut unii oameni sute de mii de km cu Beetle cu frane pe tambur si alea doar pe rotile din fata si niste faruri de spui ca-s lumanari, fara nici un incident, iar altii ajung in pom cu kile de electronica cu tot sau calca un copil ca nu l-au vazut in lumina xenoanelor si n-a tinut nici frana cu abs, afu si ebd, a dracu' masina n-a vrut sa se opreasca in 20m de la 120km/h...

Share this post


Link to post

Mda, asta super exemplu, apoteotic... :) >-

 

Mai ca as zice ca topicul se poate inchide :thumbl:

 

Dar nu e treaba mea :(

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...