Jump to content
Sign in to follow this  
Spank

Chevrolet la NCAP (Aveo, Kalos si altele)

Recommended Posts

Tu ai o idee fixa cu inchisul :) Relax, man, suntem la cafenea si e vineri, ce dreaq... :)

Share this post


Link to post

S-a rezolvat... :drinkers: ... dar cate :dizzy:

Share this post


Link to post

mai bine ai 2 stele si o tinuta de drum buna. daca ai o tinuta de drum proasta, directie nasoala, si nu ai motor degeaba ai 5 stele. la prima curba risti sa te rastorni, daca intra cineva pe contra sens,si directia nu te ajuta atunci cand tragi de volan iar e nasol si daca nu ai motor sa te ajute la o depasire iar e nasol. toate cele 3 enumerate contribuie la securitate. asa ca mai bine o masina de 2 stele, si sa aiba cele enumerate decat una de 5 stele fara cele enumerate

Share this post


Link to post

Asta e din ciclul " mai bine nasol, decat in formol" :D

Share this post


Link to post
Moshu nu e chiar asa ,toti ne dorim masini sigure si nu ne-ar deranja sa avem 5* dar sa alergam dupa stele si sa mergem cu o troaca nu cred ca este cel mai bun lucru .

Eu zic asa ,cind cumperi o masina te uiti la dotari ,confort ,tinuta de drum ,siguranta si pret ,fiecare masina are plusuri si minusuri dar sa-ti iei o masina de 5 stele cu o tinuta de drum proasta nu are sens .

ย 

Asa este, daca ar fi adevarate cele 5 stele. Cine nu vrea siguranta? :-?

ย 

Eu sunt mai intransigent decat bogdan. Chiar daca iti iei o masina de 30 ani cu frane "Flintstones", tot nu ai nici o scuza. Daca masina ta devine periculoasa la peste 30km/h, atunci n-ai decat sa mergi cu 25, orice accident fiind vina soferului si nu a masinii.

Au facut unii oameni sute de mii de km cu Beetle cu frane pe tambur si alea doar pe rotile din fata si niste faruri de spui ca-s lumanari, fara nici un incident, iar altii ajung in pom cu kile de electronica cu tot sau calca un copil ca nu l-au vazut in lumina xenoanelor si n-a tinut nici frana cu abs, afu si ebd, a dracu' masina n-a vrut sa se opreasca in 20m de la 120km/h...

ย 

Bravo mr, pui problema bine: masina nu merge singura! Daca soferul e prost, atunci ii trebuie fooooarte multe stele, dar din pacate si noua pentru ca s-ar putea sa dam de el pe sosea. Conduita preventiva. Cine mai stie de asta? [-X

ย 

Asta e din ciclul " mai bine nasol, decat in formol" :D

ย 

Sorry de citat, dar e ... Tare! =))

Edited by Moshu

Share this post


Link to post

_MR sunt 90% deacord cu tine dar 10% VW Beatle din 1948-2003 are frane cu tambur si pe spate ,vezi poza :P

ย 

post-725-1145643076_thumb.jpg

Problema pe vremurile alea era ca nimeni nu mergea cu Beetle mai mult de 120km/h ...viteza maxima fiind 124km/h pentru modelul de 1600cmc .

Acum toata lumea viseaza sa mearga cu 200km/h cu un consum de 5% si cu protectie 101% .

Share this post


Link to post

Inseamna ca ala cu care am mers eu era dinainte de '48 :) Era din cele cu parbrizul complet plat si sistem electric pe 6V, frane doar pe fata si motor de 1300. Nu stiu cat prinde, eu am mers cu max 65km/h :) Tare mi-ar placea sa mie una...

Proprietarul, un fost coleg, mai are o skoda fabia. Nevasta-sa i-a spus ca fie cumpara o masina noua, fie pleaca in vacante separat. Ce ti-e si cu gagicile astea...

ย 

Oricum, chiar fara frane, fara pneuri, fara faruri si fara volan, o masina este absolut sigura daca sta in parcare. :D Pe masura ce cresc "dotarile de siguranta" creste si viteza cu care se poate deplasa in siguranta intr-o situatie data, insa spre suprinderea multora, ea ramane finita in ciuda stelelor sau electronicii. Daca ea este depasita, vina apartine exclusiv soferului iar scuza ca masina e proasta tine sau pietonul cretin e o mare frectie. Daca masina e proasta nu mergi cu ea sau mergi mai incet, iar pietonii au voie sa fie si cretini sau beti, spre deosebire de soferi... Daca e vorba de un accident masina-masina vina apartine tot soferilor, sau cel putin a unuia dintre ei... Cu alte cuvinte, veriga slaba e intotdeauna factorul uman. Si paradoxal, tocmai asta e cel mai usor si mai ieftin de "imbunatatit"....

Share this post


Link to post
mai bine ai 2 stele si o tinuta de drum buna. daca ai o tinuta de drum proasta, directie nasoala, si nu ai motor degeaba ai 5 stele. la prima curba risti sa te rastorni, daca intra cineva pe contra sens,si directia nu te ajuta atunci cand tragi de volan iar e nasol si daca nu ai motor sa te ajute la o depasire iar e nasol. toate cele 3 enumerate contribuie la securitate. asa ca mai bine o masina de 2 stele, si sa aiba cele enumerate decat una de 5 stele fara cele enumerate

ย 

zack ti-am mai pus aceasta intrebare dar din pacate n-am primit nici-un raspuns asa ca recidivez! Poti sa-mi dai un (doar unul) exemplu de masina da 5 stele care sa corespunda descrierii tale? Asta pentru a nu ramane la o discutie ipotetica! ;)

Share this post


Link to post

Lasa-l dom'le in pace, ca a si uitat de chestia asta.

Daca tot vrei un exemplu: un Megane II calcat de un tanc si reparat in service. E buna?

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post
Cati dintre voi la dealerul auto ati intrebat daca masina are ABS sau airbag-uri?

ย 

Corect ar fi fost : "Cati dintre voi ati intrebat la dealer cate stele are la NCAP ?"

Chiar daca acesta ar fi fost criteriul dupa care ti-ai ales masina si ai fi intrebat ma indoiesc ca ai primit vreun raspuns ...

Eu personal nu prea cred ca, la noi cel putin, masinile se cumpara in functie de numarul acela de ... stele.

In plus, cele mai multe teste se fac DUPA ce modelul respectiv are deja un segment de piata format (vezi cazul LOGAN ... )

ย 

Chiar, tu stiai cate stele au masinile tale INAINTE de a le cumpara ?

Edited by kaloman

Share this post


Link to post

Pe mine personal nu ma intereseaza numarul de stele ...bun si...?

Prefer sa-mi placa masina si dotarile decat sa ma interesez de ( asta e parerea mea) o aiureala .

Bafta

Share this post


Link to post

@Lucian BLK Megane 2 este exemplul clar de masina conceputa pe calculator si care in real life nu se descurca ,la volan nu ai nici o senzatie ,motoarele in afara de cel de 2L sunt foarte puturoase ,performantele sunt numai pe hartie si atentie doar variantele mai scumpe au 5 stele ,nu si cele ieftine de 13k euro asa ca degeaba ai masina pe hartie daca realitatea este alta .

Share this post


Link to post

Mai Bogdanel da' VW cate stele are???? asta Golful V!?!?Asa de curiozitate (ca sa nu mai vorbesc ca mergi cu bidounul de ulei dupa tine tot timpul de cand l-ai luat din fabrica..E hilar ca daca bagi ulei din ala bun risti sa nu-l mai schimbi never doar il completezi ...In ce hal au ajuns si nemtii astia !!)....

Share this post


Link to post
zack ti-am mai pus aceasta intrebare dar din pacate n-am primit nici-un raspuns asa ca recidivez! Poti sa-mi dai un (doar unul) exemplu de masina da 5 stele care sa corespunda descrierii tale? Asta pentru a nu ramane la o discutie ipotetica! ;)

ย 

ย 

Pai iti dau eu un exemplu. BMW seria 3 din '97, cu o singura stea :)

Honda civic din '98, doua stele. Si totusi, Honda are propriul set de teste de siguranta facut la viteza mai mare decat NCAP, si pana si Accord are doar 4 stele.

ย 

Daca vrei si exemplu invers, 5 stele si tinuta de drum discutabila, gandeste-te la Renaul Kangoo (4 stele, insa se rastoarna la testul elanului, au verificat chiar francezii) sau chiar la Modus (sensibil la vant lateral si cam nasol in viraje, asta am incercat chiar eu :D ). Ori Mercedes A classe, ca sa ne luam si de teutoni.

ย 

Nu vi se pare straniu ca din imediat dupa ce NCAP a devenit celebru (a fost "lansat" in '97) toate masinile iesie au sarit de la o 1-2 stele la 3-4-5? Chiar toti au descoperit "reteta sigurantei" in perioada 97-2000, sau au descoperit cum sa obtina punctaj mai bun?

ย 

Ia aruncati o privire aici sa vedeti cum modelele din '97 aveau una doua stele si brusc in 2000 au trecut toate la 4-5.

http://www.euroncap.com/content/safety_rat...tings.php?id1=3

ย 

Chiar atat de mare a fost revolutia in 3 ani, mai mare decat s-a facut de la Ford T pana in '97, si mai mare decat s-a facut si dupa 2000 incoace?

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Mai Bogdanel da' VW cate stele are???? asta Golful V!?!?Asa de curiozitate (ca sa nu mai vorbesc ca mergi cu bidounul de ulei dupa tine tot timpul de cand l-ai luat din fabrica..E hilar ca daca bagi ulei din ala bun risti sa nu-l mai schimbi never doar il completezi ...In ce hal au ajuns si nemtii astia !!)....

Golf IV cum am eu are 4 stele iar Golf V are 5 stele deci ceva intuitiv de altfel :) )

Ti-am mai zis cum este cu uleiul la TDI PD dar nu vrei sa intelegi ,consumul este mare pina se mai lasa motorul .

Nu stiu in ce hal au ajuns nemti ,depinde de ce nemti vorbesti :AUDI ,Mercedes Benz sau BMW .

Share this post


Link to post

Pai vorbeam de VW credeam ca-i inteles !Ah si lasa ca nici cu astea de top nu-mi e rusine !....Mi-ai explicat mai numai ca aia in cartea masinii scriau ca manca ulei mai mult cu cat e motorul mai uzat !!!!...Deci acum nu stiu pe cin' sa cred pe tini sau pi carti !?!?.....Oricum in vanzari francezii o vor lua inainte in 5 ani daca nu mai repede!!

Share this post


Link to post

Zeule, daca gasesti cartea aia, fie si-n germana, in care scrie ca motorul consuma ulei pana "se mai lasa", sa-mi faci si mie o copie, ca-mi lipseste din biblioteca.

Share this post


Link to post

Pai la VW consuma cand e nou. Apoi se maturizeaza si nu mai consuma. Apoi imbratraneste si consuma.

Share this post


Link to post

Nu e mirare foarte mare ca intr-un timp relativ scurt (hmmm, din '97 pana acum, nu-i chiar asa putin) foarte multe masini sau constructori au reusit sa dea masura NCAP pe din-afara (parca scria pe aici ca sunt preocupati sa... extinda scala la 6 stele.

Una la mana ca ceea ce la inceput era "cap de scala" si pareau dotari fanteziste pentru masinile mai de rand, acum a ajuns dotare de serie pe majoritatea masinilor.

In al doilea rand, cum ziceau a trecut destul de mult de-atunci. Ia incercati sa va amintiti (cine are astfel de amintiri) ce calculatoare aveati pe vremea aia. Si ca veni vorba de securitate, imaginati-va ca ati "scoate" asa ceva pe net azi. Trecand peste faptul ca mare lucru nu ati mai vedea cu el, oare cat ar mai rezista?

Well, parerea mea e ca... mult. Cine mai ataca o asemenea belitura astazi. Cu toate astea el va fi apreciat drept nesigur si daca chiar si-ar pune mintea vreun NCAP cu el, l-ar scoate cu o stea... cazatoare.

Cam asa se intampla si cu Volga, Pobeda, Warsava, Lada, Dac.. (ptiu drace, ce era sa scriu). Nu mai continui paralela, desi mi se pare destul de atractiva, sper ca s-a inteles ce am vrut sa sustin.

Share this post


Link to post

Nu m-am referit la faptul ca a evoluat... ci ca a fost o evolutie in trepte. Adica din 1930 pana in 1997-1998 incoace s-a ajuns la 1-2 stele (chiar si la masini cu airbag si cu pretentii) iar din '98 pana prin 2001-2002 s-a sarit la 4-5 stele (pana si la modele banale gen Clio), unde suntem si azi. Nici airbagul nici crashtestul nu s-a inventat odata cu NCAP-ul, asa ca nici in anii '90 inginerii nu erau chiar batuti in cap. Insa acum li s-a schimbat probabil caietul de sarcini. Probabil printre cerinte exista "5 stele NCAP" si baietii asta scot. Daca asta inseamna sau nu siguranta, ramane de demostrat.

Share this post


Link to post

Ca si in exemplul cu calculatoarelor si aici functioneaza faimoasa curba exponentiala de evolutie (care de fapt e o bucata din S, care de fapt e o bucata din clopotul lui Gauss).

Share this post


Link to post
Corect ar fi fost : "Cati dintre voi ati intrebat la dealer cate stele are la NCAP ?"
De obicei astfel de informatii se obtin din alte surse!

ย 

Eu personal nu prea cred ca, la noi cel putin, masinile se cumpara in functie de numarul acela de ... stele.
Din pacat cam ai dreptate! Chestie de mentalitate si nu in ultimul rand de bani!

ย 

Megane 2 este exemplul clar de masina conceputa pe calculator si care in real life nu se descurca ,la volan nu ai nici o senzatie ,motoarele in afara de cel de 2L sunt foarte puturoase ,performantele sunt numai pe hartie
Oare!?

ย 

doar variantele mai scumpe au 5 stele
Oare!? Cum le stii tu!

ย 

Pai iti dau eu un exemplu. BMW seria 3 din '97, cu o singura stea :)

Honda civic din '98, doua stele. Si totusi, Honda are propriul set de teste de siguranta facut la viteza mai mare decat NCAP, si pana si Accord are doar 4 stele.

A intrebat cineva asa ceva?

ย 

Daca vrei si exemplu invers, 5 stele si tinuta de drum discutabila, gandeste-te la Renaul Kangoo (4 stele, insa se rastoarna la testul elanului, au verificat chiar francezii) sau chiar la Modus (sensibil la vant lateral si cam nasol in viraje, asta am incercat chiar eu :D ). Ori Mercedes A classe, ca sa ne luam si de teutoni.
Bun exemplu la 5 stele: unul de 4 stele! Bravo!

ย 

Nu vi se pare straniu ca din imediat dupa ce NCAP a devenit celebru (a fost "lansat" in '97) toate masinile iesie au sarit de la o 1-2 stele la 3-4-5? Chiar toti au descoperit "reteta sigurantei" in perioada 97-2000, sau au descoperit cum sa obtina punctaj mai bun?
Nu, nu e ciudat! Neexistand o "scala" a sigurantei constructorii isi cam bagau picioarele!

Share this post


Link to post

OFFTOPIC:

Cum ai reusit copy/paste atatea citate, mai multe decat literele tastate ?

ย 

ONTOPIC la cafenea:

Constructorii isi baga picioarele mai departe, ca dupa accident nu mai ai cum sa le mai ceri socoteala, esti in stele alea !

Share this post


Link to post

Lucian BLK

Nu mai citi printre rinduri :D era vorba de Modus care are tot 5 stele si la o adiere de vint se poate rasturna .

Megane 2 are o directie prea astistata si din aceasta cauza nu este deloc FUN to drive ,iar motoarele sunt mult prea mici cel mai mare fiind 2L@135CP adica pina si Clio 2 avea motoare mai puternice =))

Chiar si anii 97 fabricantii faceau crashteste dar se pare ca nu erau pe placul EURONCAP tocmai de aceea deja multi nu prea mai iau in considerare aceste teste mai ales ca se dau puncte pe clopotei =))

Un lucru insa este clar in cazul Reno si anume priceperea de a-si vinde marfa cu orice pret chiar daca in ultimi ani calitatea a devenit indoielnica .

Trasca marketingul si EURONCAPul .

Share this post


Link to post
Modus care are tot 5 stele si la o adiere de vint se poate rasturna .
Nici chiar asa. Orice masina are o anumita "sensibilitate" la vant lateral dar de aici si pana la a se rasturna e cale lunga.
Megane 2 are o directie prea astistata si din aceasta cauza nu este deloc FUN to drive ,iar motoarele sunt mult prea mici cel mai mare fiind 2L@135CP adica pina si Clio 2 avea motoare mai puternice
Aici cam ai dreptate dar un motr mai putin puternic n-are nimic a face cu tinuta de drum si cu numarul de stele EuroNCAP. Si sa nu uitam, Megan e masina de familie!
Chiar si anii 97 fabricantii faceau crashteste dar se pare ca nu erau pe placul EURONCAP tocmai de aceea deja multi nu prea mai iau in considerare aceste teste mai ales ca se dau puncte pe clopotei
Asa este! Chiar mai multe teste! Oricine trebuie sa fie de acord ca EuroNCAP e o chestie foarte buna, acum avand masini mult mai sigure, chiar daca unora nu le prea pasa!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

ย 

×
×
  • Create New...