Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

... s-apoi daca manualul scrie API-SJ si atat ce ne mai tot stresati cu ACEA ...

Pe tine nu te streseaza cineva, pentru ca nu se poate, tu nu intelegi diferentele din clasificarea ACEA, tu iti faci probleme la +40'C, dar esti senin la +150'C.

  • Like 1

Share this post


Link to post

oricum ai spune sunt majoritatea cei ca mine adica se uita in tabelul ala din manual apoi se uita la starea vremii si constata ca temperatura de afara e intre -30 iarna si plus 40 vara.nimanui nu-i trece prin cap ca temperatura din motor este de x grade si ca uleiul lui isi va pierde din calitati acolo in maruntaiele motorului.daca pe ulei scrie ca de la -30 la

+40 temperatura de afara atunci tot neamu o sa ia uleiul dupa tabelul asta .si nu sunt deloc stresat,ca doar nu sunt singurul de pe forum care foloseste un 5w4o sintetic ,dar vad ca pe altii ii streseaza teoriile mele si tot se baga ca musca

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

Tabelul acela este pentru uleiuri din alt mileniu, iar producatorul nu recomanda 5w40. Dejaba ai tu un tabel, cand nu stii sa-l citesti.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ontopic, am 3000 km cu dexos 2, e okei uleiul.

Share this post


Link to post

te contrazici singur dom' porodica , tabelul ala din alt mileniu este tabelul publicat in cartea tehnica a matizului,si acolo nu scrie ca 5w30 e mai breaz decat 5w40 .si inca ceva ,eu am matizul din 2007 si nu din alt mileniu .daca nu era bun tabelul trebuia sa il modifice nu sa vanda masini de secol21 cu recomandari de secol 20

Share this post


Link to post

Vezi ca Dacia 1310 s-a vandut pana in 2004 cu motorul ala din 1968, schimbat carburatorul cu un injector doar ;)

Share this post


Link to post

si cum zicea @argon dexos 2 are de fapt API- SM si auzi ce zice ca-i ok .bulion te fac!

Share this post


Link to post

La drumuri de cate 3-4 km de la -10 grade e foarte Ok, si consumul de benzina la fel.

Share this post


Link to post
eu am matizul din 2007 si nu din alt mileniu

 

Cate perle din astea mai scoti ? Cand a fost proiectat motorul ? Treaba ta daca folosesti grafice vechi si depasite, dar pe topicul asta nu se discuta despre ce faci tu.

Share this post


Link to post

Vezi ca Dacia 1310 s-a vandut pana in 2004 cu motorul ala din 1968, schimbat carburatorul cu un injector doar ;)

 

da dar la inceputuri bagau 30w40 si dupa ce i-au pus injector mergea si 10w40 si nu i-a fost greata

  • Like 1

Share this post


Link to post

La inceputuri mergea si cu m40 vara si m20 iarna.

Share this post


Link to post

Cate perle din astea mai scoti ? Cand a fost proiectat motorul ? Treaba ta daca folosesti grafice vechi si depasite, dar pe topicul asta nu se discuta despre ce faci tu.

 

o fi fost proiectat motorul in alt mileniu dar asta nu exclude faptul ca la fabricarea lui pt a obtine performante ecologice (ca doar a ajuns la euro 4)s-au putut schimba unele reglaje mecanice plus ca s-au putut folosi alte aliaje de ex la fabricarea supapelor ,a scaunelor de supapa,etc.stiai de exemplu ca acelasi motor de la o alta marca de masina ex:renault a folosit acelasi motor si -la renault 16 si la prima generatie de megane cu imbunatatirea aliajelor care compuneau supapele ,scaunele de supapa sialte alea pt ca folosirea benzinei fara plumb exercita detonatii mai puternice decat cea cu plumb si vechile aliaje nu rezistau.

 

La inceputuri mergea si cu m40 vara si m20 iarna.

 

no vezi! si atunci de ce la inceputuri matiz mergea cu 15w40 iar acum nu-i bun 5w 40 sau 0w 40?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu cred sa se fi schimbat uleiurile din manual din 1999 de cand e MAtizul pana in 2008. Iar 0w40 nu a fost printre ele niciodata.

Edited by argon

Share this post


Link to post

o fi fost proiectat motorul in alt mileniu dar asta nu exclude faptul ca la fabricarea lui pt a obtine performante ecologice (ca doar a ajuns la euro 4)s-au putut schimba unele reglaje mecanice plus ca s-au putut folosi alte aliaje de ex la fabricarea supapelor ,a scaunelor de supapa,etc.stiai de exemplu ca acelasi motor de la o alta marca de masina ex:renault a folosit acelasi motor si -la renault 16 si la prima generatie de megane cu imbunatatirea aliajelor care compuneau supapele ,scaunele de supapa sialte alea pt ca folosirea benzinei fara plumb exercita detonatii mai puternice decat cea cu plumb si vechile aliaje nu rezistau.

Continui cu perlele, uleiul n-are treaba cu nimic din ce crezi tu. Motorul acesta a fost construit pentru vascozitate SAE30 si asa ramane pe viata. Doar uzura lui obliga la o vascozitate mai mare. Punand din start un ulei mai vascos, ii grabesti uzura.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

atunci inseamna ca ceva tot se contrazice .uite de ex argon a pus clasa de vascozitate 30 dar acel ulei are api- sm.as fi curios sa aflu daca tu ai pus doar 5w30 api-sj ,acea a3/b4 in motor tot timpul si nu ai nici o problema cu motorul sau crezi ca nu vei avea niciodata,asta in cazul in care ai folosit si vei folosi acest ulei tot timpul

Share this post


Link to post

...si nu mai sti ce clasa de vascozitate ACEA sa iei.

clasa de vascozitate ACEA? TARE daca tu crezi ca la asta se refera standardele ACEA!..

 

oricum ai spune sunt majoritatea cei ca mine

d'aia a si castigat Basexu, din pacate.. :(

 

atunci inseamna ca ceva tot se contrazice .uite de ex argon a pus clasa de vascozitate 30 dar acel ulei are api- sm.as fi curios sa aflu daca tu ai pus doar 5w30 api-sj ,acea a3/b4 in motor tot timpul si nu ai nici o problema cu motorul sau crezi ca nu vei avea niciodata,asta in cazul in care ai folosit si vei folosi acest ulei tot timpul

O tot dai inainte ca API SM e mai bun ca SJ. Ok, hai sa admitem asta. Dar stii DE CE e mai bun si, mai ales, PENTRU CE? Dupa ce afli mai treci pe aici si sa ne explicitezi si noua modulul. :)

Edited by strumfuadi
  • Like 1

Share this post


Link to post

Material de studiu (poate va linistiti... sau poate nu :D ):

Manualul pentru Spark 2007:

post-10578-080847700 1295508431_thumb.jpg

 

Manualul pentru Spark 2009(tot modelul vechi, cam acelasi motor cu cel de la matiz):

post-10578-023475300 1295508446_thumb.jpg

Edited by claud20012

Share this post


Link to post

Clar, dar eu am pus manualul de Suz Alto, motorul ce a stat la baza Tico si Matiz, si era de la 10w30 la 15w40, functie de zona climatica, dar ideea unora cu 5w30 unicul ulei recomandat la Matiz e neschimbata. Smart 0,6 litri foloseste 10w40, si mai sunt o groaza de exemple cu motoare mici cu uleiuri mai groase decat motoarele de 3-4-5 litri de la americani sau japonezi care merg cu 5w20. Daca motorul e mic e si de turatie mai mare, puterea se obtine la o turatie mare, si pentru protectie optima necesita un ulei mai gros.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Atunci bagati fratilor 10w60, o sa va tina o viata!

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ar fi foarte indicat sa nu bagati ce nu e in manual. w60 nu e.

Share this post


Link to post

Da, insa e gros=>foarte bun.C`asa am citit eu pe forum, ca uleiu` gros e cel mai bun pentru motoarele mici, cu canale de ungere mici.Cica le face foarte bine cand pornesc ele dimineata cu ralantiul la 2000rpm si uleiul este de vreo 3 ori mai gros ca un 5W30. Si de asemenea, am mai citit ca uleiurile semisintetice insa vascoase sunt mult mai bune decat alea sistetice si cu vascozitate mai mica, cica faptul ca e gros uleiul la 40 grade il face sa tina de 10 ori mai mult decat un LL.

Edited by closchkutza
  • Like 2

Share this post


Link to post

De unde stii ca motoruld e la Matiz are canale de ungere mai mici ca sa zicem cel de Espero de 1.8?

 

5w40 nu e de 3 ori mai gros ca 5w30, nici la cald, si in nici un caz la rece.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Bine, canalele de ungere la Matiz nu sunt mai mici ca la Espero 1.8 ! e bine acum?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...