Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

O aberatie sa spui ca nu se vad diferente in ce priveste suneul si elasticitatea motorului! Am parc auto de masini si iti garantez ca se simte diferenta intre diferite tipuri de uleiuri. Sa sii ca trag mai bine cu valvoline fata de mobil spre exemplu. Matizul ca matizul da sa vezi la un sprinter.

LE

Sa stii ca diferenta o vezi imediat dupa schimb si chiar pe parcurs nu doar atunci cand e uleiul proaspat pus. Aici se face diferenta de calitate.

Am mai avut eu o disputa zilele astea cu un nene meserias la un depozit de anvelope, dupa parerea lui "ce e ala matiz de ii pui hankook sau pirelli ca-i tot aia la o asa masina cu debica "

Daca nu-i X5 asta nu insemna ca motorul matizului nu ii sta bine cu vlavoline sintetic sau cu niste cauciucuri bune! Ce pui in masina aia ai si asa merge.

off topic

Suc e si adria la 1 leu 3L si sunc e si prigat la 5 lei 1 L. Insa primul e plin E-uri cancerigene si coloranti, mai ieftin ca apa minerala.

Edited by Doru_Neo
  • Like 1

Share this post


Link to post

singura data ,in ultima perioada,cand am simtit motorul mai galagios si puturos a fost cand s-a aprins becul la benzina si atrebuit sa bag de la petrom pe cea de 95,dar asta e alta poveste.

 

la inceput cand am pus uleiul in primii km parea mai silentios ,dar acum se comporta la fel,trage la fel ,are zvac pentru 0.8 /l cat are motorul.

 

 

 

 

valvoline durablend e garantat 15 000km ,eu il voi schimba pe la 7000 km,tinand cont ca merg mult cu masina prin oras,pentru afara orasului am altceva cu care ma deplasez mai in siguranta.

 

 

Share this post


Link to post

In oras se schimba la jumatatea perioadei, si eu circul doar in oras cu Matizul..macar circul, altii nu pot sa doarma noaptea de grija uleiului, si se cred in Siberia sa puna 5w30, parca nu tot pana in 100.000-150.000 cu indulgenta tine motorul exploatat doar in oras, cu orice ulei.

Edited by argon
  • Like 2

Share this post


Link to post
... parca nu tot pana in 100.000-150.000 cu indulgenta tine motorul exploatat doar in oras, cu orice ulei.

Asta-i argument sau consecinta la "orice ulei" ? Daca "orice ulei" se traduce in orice 10w40, atunci este si credibila.

  • Like 2

Share this post


Link to post

La drumuri de cativa km nu ajunge sa o duca mult motorul, nu are legatura cu uleiul, tocmai de aia am zis daca e folosita in oras, motorul merge mai mult rece. 10w40 e ok, dar sa nu fie sub -20 de grade in mod curent, atunci e necesar 5w. Asta si conform producatorului motorului, dar si producatorilor de uleiuri, dar se pare ca exista persoane fizice care stiu mai bine. Nustiu de unde si pana unde unii inteleg ca se pune primul ulei din lista data de producatori, adica 5w30, si nu 15w40 care e la fel de recomandat de uzina Daewoo pentru Matiz.. sunt listate acolo functie de temperaturile mediului, Romania e la mijloc.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

pana duminica avem 22/24'c  ,dupa aceea treptat o sa scada temperaturile,cand vor ajunge la peste -20'C  nu o sa mai pornesc motorul,e simplu. 

Share this post


Link to post

Nustiu de unde si pana unde unii inteleg ca se pune primul ulei din lista data de producatori, adica 5w30, si nu 15w40 care e la fel de recomandat de uzina Daewoo pentru Matiz..

Simplu, pentru ca vor un ulei stabil in motor pentru 1 an, nu unul mineneral pe care sa-l dea afara la 5000 km sau 2500 km (doar urban), nu unul semi, pentru ca nu schimba uleiul ca taximetristii, o data pe luna., pentru ca vor sa aiba ungere la intreaga capacitate a instalatiei, pentru ca nu vor sa puna motorul sa "inoate" intr-o mlastina de ulei, pentru ca vor sa circule in orice zona, in orice zi, la orice ora, pentru ca circula mai mult la acelasi cost pe ulei.

  • Like 3

Share this post


Link to post

5w40 e la fel de sintetic ca 5w30, si exista si 10w40 sintetic, desi majoritatea sunt semi-sintetice. SIntetic in adevaratul sens al cuvantului sunt 0w.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

De ce sa pun un ulei mai vascos, cand motorul a fost proiectat pentru un ulei mai putin vascos, ca sa am o ungere mai proasta ?

  • Like 2

Share this post


Link to post

Motorul a fost proiectat pentru gama de uleiuri de la 5w30 la 15w40, cu toate ce intra intre ele. Scrie in manualul de utilizare, scrie in manualul de service, si in recomandarilor tertilor, adica producatorii de uleiuri.

post-3429-050175100 1289822574_thumb.jpg

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Motorul a fost proiectat pentru gama de uleiuri de la 5w30 la 15w40

Asta pentru ca tu nu cunosti cum arata un 15w40 (pentru zone calde) cand pleaca de la +40'C si cand pleaca de la +10'C, diferenta este enorma, asta pentru ca tu ignori dimensiunile fizice ale canalelor pentru ulei din motor, care nu-si adapteaza dimensiunile la vascozitatea uleiului. Bagi un ulei cu 33-50% mai gros, viteza de reimprospatare va fi proportional mai mica. Inclusiv la pornire, cant ai tot uleiul in baie, timpul de acces al uleiului pana la culbutori va fi proportional mai mare. Ti s-a mai explicat, presiunea uleiului este direct proportionala cu vascozitatea lui (+33-50% la 100'C), iar o presiune prea mare nu inseamna mai bine. Toate acestea se traduc prin uzura mai mare exact pentru regimul de mers in urban, cand majoritatea excursiei se petrece la vascozitati de minim 4x mai mari (vezi evolutia vascozitatii in functie de temperatura) !

  • Like 2

Share this post


Link to post

Pentru clima din Romanica ce ulei se preteaza cel mai bine? Intervalul de schimb al uleiului fiind de 12 luni, adica 4 anotimpuri.. si un motor cu 40 de mii km..

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

Iti zice fabricantul in carte: 5w30 sau 10w30, in functie de nr. de km parcursi si de zona climatica (temp minime la pornire pe timp de iarna).

 

PS sa fie API >=SJ si ACEA A3.

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

Ce zice fabricantul e clar, problema e stabilirea zonei climatice unde se afla Romania, nu se afla intr-o zona rece ci temperata spre calda.

  • Like 1

Share this post


Link to post

"Temperaturile medii anuale sunt de aproximativ 11°C în sudul ţării, iar în nordul României sunt de maximum 8°C, variaţie explicabilă atât latitudinii cât şi distribuţiei reliefului ţării. Temperaturile maxime medii anuale oscilează între 22°C şi 24°C în timpul verii, respectiv între -3°C şi -5°C, în timpul iernii."

 

post-402-074105400 1289827756_thumb.jpg

 

Uleiurile actuale se afla in categoria C, nu mai baga cineva monograd (A) sau multigrad (B). Uleiurile de astazi sunt stabile pana la peste 150'C.

Edited by tolin
  • Like 3

Share this post


Link to post

Pentru cei care sustin ca in motor se poate pune orice tip de ulei, ca "nu conteaza".

Am, de pe vremea indepartata a posesiunii unei Dacii Break, un bidon de ulei o marca ciudata romanesc, 15w40 "multigrad". Il donez :) ) ,Dumnezeule Mare, sa si-l puna in Matiz. Cum sa sustii ca nu conteaza uleiul este ceva de necrezut... Un simplu test: un pahar cu ulei 5w30 si unul cu 15w 40 in congelator sau mai bine afara cand or fi -20 grade si pe urma poate ne mai gandim, asa cum a spus Tolin, la circulatia acelui ulei inghetat prin canalele de ungere. Citez: "timpul de acces al uleiului pana la culbutori va fi proportional mai mare". De aceea auzim pe strada niste "matiji" care tzacane ca masina de cusut si din pacate mai rar unul care "toarce". Si nu e vorba de cat anume pe an e frig si cat este cald, e suficient o saptamana, doua, la -20 sa freci motorul pentru 2-3 km si pe urma sa te intrebi, mirat, de ce aia, de ce aia? Pe forum, bineinteles :) ). De aceea producatorii recomanda 5w30, ca sa fie "acoperiti" in perioadele de garantie de 2-3 ani. Ar fi un dezastru sa puna din fabricatie un 15w40, la cum se conduce in Romanica ar face numai garantii la motor.

 

Stima.

  • Like 3

Share this post


Link to post

mai baiatule unde ai vazut tu ulei inghetat? si fiindca tot adusesi vorba de daciile vechi,cum porneau aste in iernile inghetate cu ulei din ala m20w40 .

 

tu daca ai -20'C afara te duci sa pornesti masina sa vezi cat de capabil e uleiul,nu stiu dar unii depasiti niste limite si vorbiti pe langa.

 

a si pentru "cunascatori'   sunt  masini care la temperatura de -20'C nu pornesc,cb-ul nu autorizeaza pornirea,asa ca si 0w0 poti pune,daca motorul este construit din materiale proaste nu tine.

 

adevarat este ca un ulei mai bun prelungeste viata ,doar atat ,dar uleiul bun implica costuri si schimburi la timp,daca ai matiz nu inseamna ca stai si bine financiar,fiecare cu problemele lui.

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

In mod normal nu m-as fi deranjat sa raspund, aici discutandu-se probleme tehnice dar aia cu "baiatule" m-a cam deranjat, am o varsta prietene si o experienta tehnica care imi permit sa emit pareri. Inghetat era o metafora legata de fluiditatea uleiului dar nici pe asta nu ai priceput-o.

Canalele de ungere la Dacie erau la nivelul 1960 si ceva, data conceptiei iar pornirea iti termina jumatate din baterie, atat de greu invartea demarorul. Matizul porneste la sfert.

 

Si apropo de Matiz... il am pentru ca chiar imi place aceasta masina si o consider un concept foarte reusit, nu pentru ca stau nu stiu cum financiar, chiar stau bine daca tot veni vorba si vreau eu sa-i pun Valvoline si sa recomand si la altii, ok?

  • Like 3

Share this post


Link to post

CIne a zis c a uleiul nu conteaza? m-am legat de vascozitate-, da-mi mai bine in loc de mizeria aia ce trebuia sa o arunci demult Motul 15w40 si la primavara il bag in motor.

o consider un concept foarte reusit

conceptul eera intradevar reusit, pacat ca romanii si-au batut joc de el si au facut un fel de Dacie, cel putin dpdv al tablei infecte, al loteriei cutiilor de viteza si al insonorizarii inexistente.

Edited by argon

Share this post


Link to post

al loteriei cutiilor de viteza

:o fftopic: la greu. Cutiile nu sunt facute de romani.

Share this post


Link to post

In mod normal nu m-as fi deranjat sa raspund, aici discutandu-se probleme tehnice dar aia cu "baiatule" m-a cam deranjat, am o varsta prietene si o experienta tehnica care imi permit sa emit pareri. Inghetat era o metafora legata de fluiditatea uleiului dar nici pe asta nu ai priceput-o.

 

da imi cer scuze pentru varsta ta, al doilea lucru nu a afirmat nimeni pe aici ca pune iarna 15w 40 in motor ,cu toate ca exista niste uleiuri semisintetice cu norma asta care stau bine si iarna.

multi sunt tineri si citesc despre uleiurile astea "inghetate"si o i-au de buna.

foarte bine ca pui valvoline ,dar motorul tot atat va tine sa nu crezi ca un ulei te scapa de belele. conteaza mult stilul de mers si benzina folosita .

fiind un motor mic si de conceptie veche viata lui e relativa.

Edited by mitosu

Share this post


Link to post

Diferentele se vad/aud imediat, la prima cheie si la primul test de acceleratie, iar dupa un rezervor de benzina, se vad la pompa.

 

 

total de acord cu tine...chiar si mecanicul care mi-a schimbat uleiul a sesizat diferenta...iar eu am vazut-o la pompa: acelasi kilometraj saptamanal, acelasi traseu...s-a redus semnificativ consumul...deci...numai de bine despre syn power-ul din buburuza!

  • Like 2

Share this post


Link to post

cat costa per litru uleiul asta? Valvoline synpower 5w30 banuiesc ca e. Ca prea il laudati si oricum urmeaza sa fac schimbul.

  • Like 1

Share this post


Link to post
total de acord cu tine...

In cazul acesta, nu trebuia sa spui "total deacord cu tine", ci "valvoline deacord cu tine". :) )

 

Si eu sunt elf deacord cu tine, spre deosebire de cei care nu sunt aral deacord.

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

cat costa per litru uleiul asta? Valvoline synpower 5w30 banuiesc ca e. Ca prea il laudati si oricum urmeaza sa fac schimbul.

 

 

35 de lei...minim...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...