Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Ce specificatii are uleiul pe care-l folositi?

Recommended Posts

eu ma refream la "cat de sintetic" este in functie de numarul din fata, nu la alte proprietati pe care le are uleiul

 

vrei sa spui ca 5w nu este mai sintetic decat 10w? de exemplu

Share this post


Link to post

Dintr-un alt topic, dar pe acelasi subiect:

 

Uleiul de motor este cu atat mai fluid (mai putin vascos) la temperaturi joase (iarna), cau cat prima cifra din clasa lui de vascozitate este mai mica; asta e un parametru de apreciere a usurintei pornirii motorului iarna si a vitezei de uzare a motorului la regimuri termice joase (de la pornire si pana la regimul normal de lucru, cand motorul e "incalzit"). Deci uleiul 0Wxx este mai bun iarna decat 5Wxx, asta e mai bun decat 10Wxx, etc.

 

Uleiul isi scade vascozitatea pe masura ce se incalzeste, cu atat mai putin cu cat a doua cifra a lui este mai mare. Asta arata capacitatea lui de a unge bine cand motorul este la un regim termic ridicat. Deci uleiul xW50 e mai bun decat xW40, care e mai bun decat xW30.

 

Problema e ca astea sunt doar aspecte generale. In practica, fiecarui motor i se potriveste mai bine un anumit tip de ulei, si asta o stabileste producatorul experimental. Daca a doua cifra e prea mare, putem cadea in extrema cealalta, adica scade randamentul mecanic al motorului, datorita vascozitatii exagerate a uleiului.

Pe de alta parte, cum pretul unui litru de ulei e cu atat mai mare cu cat diferenta dintre cele doua cifre e mai mare, poate ar fi bine sa luam un ulei pentru iarna si un altul pentru vara. Asta, bineinteles, daca facem macar 10000km (perioada clasica dintre schimburi) intr-un sezon.

 

Uleiul Daewoo este foarte bun pentru masinile Daewoo. Si Aralul.

De altele nu stiu. Stiu doar ca Shell-ul este cel mai prost, deoarece se consuma (se arde) exagerat de mult, astfel ca trebuie sa tot completezi pana faci cei 10000 km.

 

Recomandarea firmei Daewoo Motor Oil este:

5W30 SJ (sintetic) pentru Leganza, Espero, Nubira, Cielo Executive (deci motoarele cu 2 axe cu came)

10W30 SJ (partial sintetic) pentru Cielo, Matiz, Tico, Damas, Nexia, Lanos

 

 

SJ este clasa de severitate a uleiului. Cel mai prost este uleiul de clasa SA, iar mai bune sunt SB, SC, etc.  

De exemplu, la Tico manualul recomanda doar clasa SF de ulei, pe cand la Matiz deja un ulei mult mai bun, SJ.

 

 

Si din alt topic:

Buuun, m-am documentat nitel pe internet, am dat pe google o http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382][url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382]cautare[/url]'> dupa "motor oil FAQ" si din ce am gasit am dedus asa:

 

prima cifra  =  viscozitatea "la rece". Cu cit mai mica cu atat pornirea va fi mai usoara.

W =  inseamna ca uleiul indeplineste specificatiile de viscozitate la 0 grade Fahrenheit, deci prin urmare e bun pt a fi folosit iarna. Luc, ai avut drepate, sorry ca te-am contrazis in necunostinta de cauza.

a doua cifra = arata limita maxima pina la care este posibil sa se "subtieze" uleiul la o temperatura de 100 grade Celsius.

 

 

@cata73: Lamurit :?:

Share this post


Link to post

Exact, deci asta reprezinta prima cifra. Viscozitatea "la rece".

Ca e "mai sintetic" sau "mai putin sintetic", asta il face doar sa reziste mai bine la "frecush".

Share this post


Link to post

si durata de viata a uleiului, care este de asemenea importanta.

Share this post


Link to post

Sa nu uitam si de termenul de valabilitate care este in general de 2-3 ani de la data fabricatiei . De obicei scrie pe bidon cind a fost fabricat . Cu cit mai "proaspat" cu atit mai bine . :thumbl:

Share this post


Link to post
Observ ca multa lume isi pune 5 w. Mecanicul meu mi-a recomandat sa pun 10w iarna si 15w vara si am propus topicul asta ca sa vad si altii ce si cum...

Eu folosesc 5W pentru ca e full sintetic. 10W este doar semi. Si ungerea se face mai bine cu 5W decat cu 10W. Singura problema este ca e posibil ca motorul sa ti-l pape, daca e prea subtire. Dar pana acum nu am probleme de genul asta. Si atunci 5W e super ok. 10W probabil este recomandat pentru ca nu are rost sa bagi in motoarele noastre 5W. Dar eu prefer totusi un ulei full sintetic, chiar daca efectele sunt aceleasi k la 10W. Din doua una: ori e la fel ori mai bine.

Share this post


Link to post

salutare...

eu am un Cielo '95...ce ulei imi recomandati atat pentru iarna cat si pt vara...sau sa folosesc un singur ulei atat vara cat si iarna...respectiv

Aral 10 W 40...

Share this post


Link to post
...eu am un Cielo '95...ce ulei imi recomandati atat pentru iarna cat si pt vara... respectiv Aral 10 W 40....

E superbun pt orice anotimp!

 

Da'... de curiozitate... de cit timp ai masina?

Share this post


Link to post

ai ghicit ...de doua saptamani...

si mai am o intrebare...am obs nivelul scazut al uleiului pe joja...fostul proprietar mi-a zis ca a facut cam 9000 de km fara sa schimbe uleiul...ce ma sfatuiesti sa fac...sa mai astept pana se mai raceste vremea si atunci sa schimb uleiul sau pot sa-l schimb si acum SAU...sa mai completez la cel existent cu un litru...

Share this post


Link to post

9000? Mda... depinde cum a mers cu ea.

 

Cel mai bine ar fi sa-l schimbi.

Daca zici ca-i nivelul scazut inseamna ca mananca ulei? Poti sa completezi si sa vezi ce se mai intampla.

 

Off-tpoic: Completeaza-ti la profil datele despre masina (eventual si-o poza micutza)... ca sa stim cu cine si despre ce stam de vorba... nu toti au harul ghicitului! :wink:

Share this post


Link to post

am inteles...prefer sa-l schimb...dar te mai intreb odata...pt ca vremea nu s-a racit si daca ii pun Aral 10 W 40 nu mi se intampla nimic acum (cat mai este cald) cat si atunci cand vor -15 grade...

Share this post


Link to post

Nu uitati ca trebuie respectate specificatiile deawoo pt fiecare tip de motor indiferent de uleiul folosit.Adica schimbul de ulei si filtru se face in mod normal la 10.000km sau 6 luni maxim .Iarna cand temperatura este sub 0 grade si masina parcurge distante mai mici de 13km cu oprire sau este tinuta mult pornita la relanti schimbul se face la 5.000 km sau 3 luni.

 

Eu unul folosesc Castrol txt 5W40 sintetic.Motorul are 180.000 km si nu consuma ulei.O singura data cand am fost plecat in portugalia si am facut 12.000km cu el mi-a scazut uleiul de la maxim la minim pe joja deci aproape 1L mi-a consumat.Dar am mers constant cu 160-170 km/h si am si depasit limita de km.

Share this post


Link to post

inseamna ca si mie mi-a mancat cam un litru de ulei...cred ca a mers mai mult de 9000 de km...pt ca scurgeri nu am obs...

Share this post


Link to post

Uite colea niste discutii pe tema asta:

 

http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=4...er=asc&start=30

 

http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=8...der=asc&start=0

(asta din urma e chiar discutia de fatza, dar de la inceput!)

 

Daca citesti cu atentie (ignorind "balariile" :oops: ), ajungi doctor in uleiuri de motor!

Spor!

 

 

Butonul http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382][url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382]cautare[/url]'> ajuta, sa stii!

O sugestie... SA-L FACEM MAI MARE?

:wink:

Share this post


Link to post
ai ghicit ...de doua saptamani...

si mai am o intrebare...am obs nivelul scazut al uleiului pe joja...fostul proprietar mi-a zis ca a facut cam 9000 de km fara sa schimbe uleiul...ce ma sfatuiesti sa fac...sa mai astept pana se mai raceste vremea si atunci sa schimb uleiul sau pot sa-l schimb si acum SAU...sa mai completez la cel existent cu un litru...

 

Felicitari pentru achizitie !!! :aplauze:

Cel mai bine fa o "spalare" cu orice flush 2+2 , valvoline , etc intii apoi verifici daca nu cumva ai pierderi pe la garnitura de la baie si la capacul culbutori , e bine s-o schimbi(cea de baie) si s-o lipesti cu silicon rosu pentru temperaturi ridicate , iar cu aceeasi ocazie vezi si ce reziduuri mai ai prin baie . Si dupa toate astea bagi ulei "proaspat" si poate sa vina si iarna :lol: ca pina la primavara n'ai treaba . Incearca si Valvoline 10w40 API:SL/CF ca e OK pretz/calitate . :thumbr:

Share this post


Link to post

Eu cu uleiul am o problema reala!! Folosesc de cand ma stiu numai Aral.Iarna 10W, vara 15W.Cred ca a scazut f.mult calitatea, altfel nu-mi explic , pt. ca-mi papa ulei.Nu mananca constant...se intampla 0.5 L in 800 de km. sau 0.5 L in 3000 de km.

Am fost la service, am schimbat garnitura la baie, mi-au verificat semeringii, absolut tot.Am puis-o pe tester, are compresie de nu se poate,au cautat-o la teava...nu este afumata deloc!!!

Singura explicatie este ca uleiul e prost si se arde, alta nu mai exista.

Am vb. cu fostul proprietar, s-a jurat ca punea Texaco (15 iarna, 20vara) si nu papa deloc.Dealtfel si cei de la service stiau masina si au confirmat lucrul asta.

Drept care nu-mi mai ramane decat s-o dau pe alt ulei (Mobil ca-i mai slabut) si sa vad ce si cum...Parca Texaco n-as pune totusi...

Share this post


Link to post

Baga Valvoline ca la mine nu-l papa . :thumbr: si apoi mai fratzilor Aral (vezi si Castrol) adevarat pentru Europa de Est cine a mai vazut :?: Daca ai noroc sa fie original e mai slabutz' ca e pentru E E . La preturile la care se vinde tentatzia la piratare e mare , motivul e lesne de dedus .

Mobil am inteles ca se imbuteliaza in Romania ... :(

Share this post


Link to post
...(Mobil ca-i mai slabut) ...

Hmmm... eu n-am auzit decat de la excelent in sus despre Mobil.

Si de ce nu pui Texaco? Ca-i mai scump (nu stiu cit e, presupun)? Uleiul e sufletul motorului... io n-as face rabat tocmai la ulei!

Share this post


Link to post

espero 16v incerca totusi sa-i faci un tratament cu duralube, eu am facut chestia asta la cielo in combinatie cu aral (acun 3 ani intr-adevar poate calitatea aral a scazut, dar cred ca duralube este la fel de bun) am avut rezultate ffff bune, totusi te-as sfatui sa incerci si texaco+duralube (folosit de mine o singura data in aceasta combinatie) si nu am avut probleme

Share this post


Link to post

Pai eu am duralube in motor de anul trecut si degeaba!!Are 30.000 de km si nu s-a vazut nimic!Cred totusi ca am sa-i pun cum zice mecanicul: Mobil (sau Texaco) in combinatie cu un aditiv de ulei de teflon.

Si sa vedem rezultatele...

Share this post


Link to post
Felicitari pentru achizitie !!!   :aplauze:  

Cel mai bine fa o "spalare" cu orice flush 2+2 , valvoline , etc intii apoi verifici daca nu cumva ai pierderi pe la garnitura de la baie si la capacul culbutori , e bine s-o schimbi(cea de baie) si s-o lipesti cu silicon rosu pentru temperaturi ridicate , iar cu aceeasi ocazie vezi si ce reziduuri mai ai prin baie . Si dupa toate astea bagi ulei "proaspat" si poate sa vina si iarna   :lol: ca pina la primavara n'ai treaba . Incearca si Valvoline 10w40 API:SL/CF ca e OK pretz/calitate .  :thumbr:

 

Merci...pt sfaturi...dar cat costa uleiul de care spui tu?

Share this post


Link to post

Valvoline 10w40 API:SL/CF in luna Iunie 820.000lei /bidon de 4L sau 5L cind a fost promo :wink: .

Share this post


Link to post

tot pt. espero 16v

 

la primul schimb cu duralube nu se vede mai nimic, eu am facut 3-4 shimburi de uleui (aprox 7000 km) si de fiecare data am pus duralube, deja de la schimbul 2 se simte la consum, motorul mergea f rotund (am facu testul cu paharul cu apa - se pune un pahar cat se poate de plin pe capacul de ulei sau pe capacul de tacheti - daca paharul este de sticla rezistenta - cand motorul este deja incalzit iar apa din pahar nu trebuie sa dea pe margini - in cazul meu dupa doua tratamente cu duralube se vedeau doar cerculetele facute de trepidatia motorului in interiorul paharului), de consum de ulei nu se mai punea vorba...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...