Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Ce specificatii are uleiul pe care-l folositi?

Recommended Posts

Stiu ca s-a mai discutat pe alte topicuri marcile de ulei dar eu vreau sa propun un subiect in care sa vorbim despre vascozitatea lui.In cartea tehnica scrie a se folosi ulei de la 5 pana la 15W40.La alte masini(in afara de Dacie) eu n-am intalnit chestia asta,specificandu-se clar:a sre folosi ulei 5 W40.

Intrebarea este eu de unde stiu ce fel de ulei sa pun in masina mea:poate 5 W e prea subtire pt. un motor cu mai multi km., poate 15 W e prea gros pt. o iarna mai friguroasa.

In concluzie ma intereseaza voi ce folositi si daca se comporta fara probleme.Daca ar fi dupa mine eu as baga 5W tot anul dar mecanicii cica e prea subtire si strici motorul ca nu se unge indeajuns.

P.S:As fi facut si un chestionar da' nu stiu cum... :lol:

Share this post


Link to post

Elf 10W-40 semisintetic in reno shi Daew-oo 5W-30 sintetic in Matiz.

ptr motorul tau, itzi recomand un aral sau mobil 5W-40, cu care sa mergi tot anul, fara probleme..

Share this post


Link to post

Eu pun Mobil 10W40. Asa mi-a recomandat un prieten care lucreaza in service . Tot el mi-a zis ca 5W40 "se consuma" din cauza ca-i prea subtire.

Cei de la garantie mi-au zis ca e o alegere bune Mobil 10W40 pentru motoarele de Cielo asa ca pe asta merg.

Share this post


Link to post

In reno am avut shi aral 5W-50 megasynth, cu care am mers 12mii km..

in tot acest interval am completat doar cu 500ml de ulei.

tinand cont ca motorul are totushi cam 180mii km shi ca a consumat asha de putin, io zic ca daca motorul nu are probleme, nu se va "consuma" uleiul, chiar daca e 5W..

Share this post


Link to post

Ok dar stiam ca 5 W 40 e cam subtire si se preteaza motoarelor care merg in regim de turatie ridicat.In altfel de conditii uleiul nu se ridica si nu se realizeaza lubrifierea.deasemenea eu am un tachet hidraulic care se amorseaza cam greu si se gandeste la pensie deja.In cazul asta sa folosesc un ulei mai gros sau unul mai subtire?

Share this post


Link to post

Eu tocmai am pus la ultima revizie de 80k Aral High Tronic 5W40.

Momentan merge ok. Inainte am avut 10W40, tot Aral. Eu am mers pe full sisntetic.

Share this post


Link to post

Daewoo 5W30...

Share this post


Link to post
Ok dar stiam ca 5 W 40 e cam subtire si se preteaza motoarelor care merg in regim de turatie ridicat.In altfel de conditii uleiul nu se ridica si  nu se realizeaza lubrifierea.deasemenea eu am un tachet hidraulic care se amorseaza cam greu si se gandeste la pensie deja.In cazul asta sa folosesc un ulei mai gros sau unul mai subtire?

Va rog incercati sa-mi raspundeti si la intrebare, poate avem si niste oameni de formatie ingineri printre noi.

Share this post


Link to post

ăăă...well... daca nici motoarele 16V nu sunt de turatzie.. oare care or fi, cele dizăl?? :roll:

Share this post


Link to post

La ultul schimb,mecanicul a bagat 10w40 'ca e vara si sa fie putin mai gros' asa ca as oscila intre 5 si 10,depinde de inspiratie.

Share this post


Link to post

Castrol GTX 10W40...

Ce parere aveti? E ok?

Sa trec la 15W40 ?

Share this post


Link to post

Nu, e suficient 10W40 vara (mai vâscos decât 5W40, care e mai util iarna).

 

Eu merg cu 5W40 (OMV full sintetic) cam de 1 an jumate fără să-l schimb în 10W40, n-a păpat absolut nici un gram de ulei de la segmentare încoace.

Share this post


Link to post

Eu folosesc Valvoline 10w40 API:SL/CF si e ok ! Uleiurile 0w ; 5w se recomanda motoarelor din noua generatie dupa 96-98(conceptie+realizare) datorita gradului de prelucrare si tratare mai bun al suprafetelor ce intra in frecare cit si in strinsa legatura cu clima tarii in care se foloseste auto... 8)

Share this post


Link to post

Castrol GTX3 Protection+ 10W40... mie mi se pare ok

Share this post


Link to post
Eu folosesc Valvoline 10w40 API:SL/CF si e ok ! Uleiurile 0w ; 5w se recomanda motoarelor din noua generatie dupa 96-98(conceptie+realizare) datorita gradului de prelucrare si tratare mai bun al suprafetelor ce intra in frecare cit si in strinsa legatura cu clima tarii in care se foloseste auto... 8)

Concluzia spuselor tale este ca in Romania pt. un Daewoo cel mai potrivit este 10 W40 avand in vedere conceptia, clima cu doar 2 luni sub - 10 grade si 2 luni cu peste 30 de grade.

Share this post


Link to post
Ok dar stiam ca 5 W 40 e cam subtire si se preteaza motoarelor care merg in regim de turatie ridicat.In altfel de conditii uleiul nu se ridica si  nu se realizeaza lubrifierea.deasemenea eu am un tachet hidraulic care se amorseaza cam greu si se gandeste la pensie deja.In cazul asta sa folosesc un ulei mai gros sau unul mai subtire?

Va rog incercati sa-mi raspundeti si la intrebare, poate avem si niste oameni de formatie ingineri printre noi.

Din ce am citit eu si din ce mai stiu cu cat uleiul este mai subtire cu atat lubrifierea este mai buna. Singura problema este ca un ulei prea subtire va fi "papat" de anumite motoare. Doar atat. In rest e bine sa il pui cat mai subtire. Dar asta este doar o opinie, nu sunt injiner sa stiu exact.

Share this post


Link to post

Da cam asa ceva 10w40 e bun dar daca vara e calduroasa merge si 15w40 .

Share this post


Link to post

eu am valvoline synpower 5w40

 

dupa 3k km a trebuit sa completez cu 1L de ulei :(

imi curge uleiul pe la garnitura de la baie si pe la cea de chiuloasa.. probabil ca mai si consuma motorul din el

e posibil sa-mi fi pus putin ulei si cei de la service pentru ca nu am verificat atunci imediat .. ideea e ca si-au pastrat bidonul pentru ei

 

urmatoarea data cand o sa fac schimbul la ulei si la garnituri nu o sa-mi mai pun ulei asa subtire

Share this post


Link to post
imi curge uleiul pe la garnitura de la baie si pe la cea de chiuloasa..

 

Asta nu se datorează unei strângeri incorecte ?

Share this post


Link to post

nu stiu din ce cauza e .. eu am luat masina in decembrie si nu cunosc prea multe despre trecutul ei. Mi-au zis si mecanicii ca trebuie schimbate, dar o s-o fac la urmatorul schimb de ulei. Sunt probleme mari daca o sa trec la un ulei mai vascos? la un 10,15w 30 sau 40

 

uleiul nu curge in sensul ca face balta pe sosea, insa se vede ca scapa pe la garnituri... totusi un litru e destul de mult, insa motorul merge perfect

Share this post


Link to post

Din câte ştiu eu, nu sunt probleme dacă schimbi marca sau tipul. Singurul lucru care trebuie ţinut minte la ulei este trecerea de la ulei sintetic la mineral şi viceversa: nu se trece de la sintetic la mineral şi trebuie avută mare grijă la trecerea de la mineral la sintetic (eventual un flushing intermediar al motorului).

Share this post


Link to post

Ei tocmai aici e problema ca ciobanica care mi-a vandut masina punea 20W vara si 15 W iarna, iar eu am trecut direct la Aral 10 W .si banuiesc ca de-aia mi-a si consumat

Share this post


Link to post
Din câte ştiu eu, nu sunt probleme dacă schimbi marca sau tipul. Singurul lucru care trebuie ţinut minte la ulei este trecerea de la ulei sintetic la mineral şi viceversa: nu se trece de la sintetic la mineral şi trebuie avută mare grijă la trecerea de la mineral la sintetic (eventual un flushing intermediar al motorului).

 

Vaxxi, explica'mi shi mie de ce trebuie facuta chestia asta. Am auzit shi io teoria asta, dar nimeni nu a putut sa mi'o argumenteze cumva.

Pe reno, de cand am avut'o io, am avut la rand:

1 schimb Aral 10W-40 (7500km)

1 schimb Aral 5W-50 (12000km)

4 schimburi Elf ST 10W-40 (cate 7500-8500km)

Absolut nici o problema la trecerea de la unul la altul, fara a consuma ulei motorul sau sa zbarnaie in vreun fel..

Share this post


Link to post

Pai cred ca tre' sa treci ca mine de la mineral la sintetic.si cand masina are 100.000 cu mineral...

Share this post


Link to post
Vaxxi, explica'mi shi mie de ce trebuie facuta chestia asta.

 

Trecerea de la sintetic la mineral e simplu de explicat: cel mineral are performanţe mai scăzute de lubrifiere (o întreagă teorie chimică, cu legături de tot felul şi aditivi).

 

Partea cu flushing-ul şi trecerea de la mineral la sintetic am mai explicat-o în altă parte pe forum: după spălare şi adăugarea uleiului sintetic, care e mai bun din multiple puncte de vedere, ar putea provoca o desprindere a diverselor impurităţi înţepenite prin diverse locuri, care împiedicau scurgerile de ulei. Un alt punct de vedere este că uleiul mineral permitea existenţa unor toleranţe mai mari la porţiunile de contact ale pieselor, pe când cel sintetic nu - de unde rezultă arderea uleiului sintetic, pe când cel mineral nu ar fi păţit asta.

 

Amestecul între sintetic şi mineral nu se face deoarece intră nu_ştiu_ce compuşi chimici în reacţie, rezultatul fiind pierderea capacităţilor de lubrifiere şi apariţia unor depuneri de substanţe chimice în motor.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...