Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

La Espero - cum stă acul ce indică temperatura apei ?

Recommended Posts

Ştiu cum e la alte maşini, nu trebuie să-mi povestiţi. Discutăm despre acul din indicatorul de temperatură a lichidului de răcire.

 

Chestia e că la mine, situaţia stă cam aşa: în oraş, comportament obişnuit (merg, merg, se încălzeşte, urcă acul la jumătate, porneşte electroventilatorul, scade acul, se opreşte electroventilatorul, se mai încălzeşte şi se reia ciclul).

În afară însă, dacă merg mult timp cu viteză mare (peste 100 km/h), acul scade multicel, până foarte aproape de rece, şi nu urcă până când nu revin în trafic urban.

 

Aşa e şi la voi ? sau e ceva în neregulă cu termostatul meu ?

Share this post


Link to post

In mod sigur ai termostatul dus. Am patit acelasi lucru. Multi mecanici spun ca termostatul de espero se strica destul de des. Eu l-am schimbat acum vreo doua luni. Poti sa stai asa pana la toamna, pentru ca este cald, dar la iarna, trebuie sa il schimbi neaparat pentru ca daca este foarte frig si mergi mult in afara ajungi sa nu mai faca caldura masina din cauza termostatului. In plus o sa-ti consume mult pentru ca o sa stea in permanenta motorul rece. Exact prin asta am trecut eu asta iarna...

termostatul costa cam 800 - 1 milion, la motorul de 1800 cc, al tau de cat este?, ca daca este de 1500 este mai nasol...este mult mai ieftin (vreo 200 - 300, merge de cielo), dar...trebuie data cureaua de distributie jos ca sa-l schimbi...

Share this post


Link to post

La mine la 1.5 acul sta la jumatate cand merg in afara iar in conditii de trafic aglomerat in oras sau in panta peste 7 grade urca la 3 sferturi pana porneste electroventilatorul si ii taie maul.Asa ca du-te si ia-ti termostat.

Share this post


Link to post

La fel ca la expero 16V. In oras mai trece si de jumatate (in sus) , dar in principiu pe acolo sta...

Share this post


Link to post

Vaxxi,

La masina mea (Espero 1.8) acul sta - la mersul in afara orasului - in treimea superioara (aproape de prima liniuta). In oras trece de aceasta si acolo sta pina ma deplasez cu viteza. Oricum ceea ce scriu este relativ deoarece am Gpl si acesta ar trebui sa asigure o racire suplimentara.

Share this post


Link to post

Este super sus ... eu nu l-am văzut niciodată să urce aşa mult în mod normal: la mine, la jumătatea scalei porneşte electroventilatorul şi coboară repejor. O să schimb termostatul, să vedem atunci.

Share this post


Link to post
Vaxxi,  

La masina mea (Espero 1.8) acul sta - la mersul in afara orasului - in treimea superioara (aproape de prima liniuta). In oras trece de aceasta si acolo sta pina ma deplasez cu viteza. Oricum ceea ce scriu este relativ deoarece am Gpl si acesta ar trebui sa asigure o racire suplimentara.

 

Ce legatura are combustibilul pe care il folosesti cu racirea motorului?!

Share this post


Link to post

Are un pic pe GPL . Atunci cind vine gazu' lichefiat din butelie si se "umfla" treaba se face cu absorbtie de caldura iar la auto cu GPL conducta de racire trece shi prin vaporizatorul de GPL si mai raceshte "apa".... :roll:

Share this post


Link to post

Sunt curios cum o sa arate la iarna indicatorul de temperatura a apei. Parca vad ca o sa-i pun un carton in fata ...

Share this post


Link to post

Păi eu era să ajung să pun şi cartonul :oops: când am văzut ce jos stă acul, dar atâta timp cât băga suficientă căldură, n-am considerat că e nevoie (plus că la maşină din '95 să mergi cu cartonul ...).

Share this post


Link to post

Nu numai faptul ca incalzeste bine in habitaclu conteaza. Cred ca si regimul termic al motorului ar trebui respectat cat de cat. In conditiile utilizarii instalatiei de gaz s-ar putea sa fiu avantajat vara dar iarna sa am o crestere mai mare a consumului pe considerentul ca motorul functioneaza mai rece.

Share this post


Link to post

Eu merg pe principiul "dacă are suficientă căldură cât să-mi facă mie foarte cald înăuntru, are şi motorul căldură" :) .

Share this post


Link to post

Cred ca folosim masuri diferite pentru confortul nostru termic si cel al motorului. Una este 20 - 25 grade C pt noi si alta o diferenta 50 - 80 grade pentru motor.

Share this post


Link to post

Posibil... o să-l schimb oricum în toamnă.

Share this post


Link to post

Nu cred ca este necesar sa il schimbi. Problema cu termostatul ar fi, dupa umila mea parere, sa nu se mai deschida si atunci normal ca circuitul de racire nu mai functioneaza corect. De termostate blocate "pe inchis" am mai auzit dar de cele blocate "pe deschis" nu. Oricum mecanicii gasesc diferite motive sa ne usureze de ban.

Share this post


Link to post

Păi şi dacă nu-l schimb, atunci ce-i fac ? vreau să remediez problema asta totuşi.

Share this post


Link to post
Nu cred ca este necesar sa il schimbi. Problema cu termostatul ar fi, dupa umila mea parere, sa nu se mai deschida si atunci normal ca circuitul de racire nu mai functioneaza corect. De termostate blocate "pe inchis" am mai auzit dar de cele blocate "pe deschis" nu. Oricum mecanicii gasesc diferite motive sa ne usureze de ban.

 

...daca vrei...iti arat eu la mine termostat blocat pe deschis...ca l-am pastrat pe cel vechi, camd l-am schimbat.

...si te inseli, cele mai multe termostate se defecteaza in sensul ca nu se mai inchid bine si permit trecerea apei tot timpul.

...acelasi lucru l-am patit si la un audi...

Share this post


Link to post

vaxxi, ti-am mai spus, il schimbi la toamna cand o sa se faca frig, acum nu ai nici o problema, in schimb la iarna ori pui carton (eu am pus, pana l-am schimbat) ori il schimbi, altfel o sa-ti consume tot timpul multa benzina pentru ca o sa stea motorul rece, in plus cand mergi in afara la -10 grade...nici caldura nu-ti mai face, daca ai termostatul dus.

...cand este blocat pe inchis este foarte grav pentru ca iti fierbe motorul, se arde garnitura de chiulasa, etc, dar nu este cazul tau.

 

...poti sa il verifici usor, sa vezi daca este bun, desi dupa simptomele care le-ai spus, in mod sigur este defect (deschis tot timpul)

Cum te uiti la motor cu capota ridicata, in partea din stanga sus a motorului iese un furtun gros din motor care intra in partea de sus a radiatorului, daca te uiti mai atent o sa observi ca acel furtun este prins pe un corp care e desface de pe motor prin 3 suruburi. Dai intai furtunul la o parte (are un colier), desfaci cele 3 suruburi, scoti acel corp si...surpriza...inauntru este termostatul, te uiti daca este inchis (cand desfaci tu trebuie sa fie cat de cat rece altfel nu poti sa pui mana), in mod sigur o sa constati ca pe margine, nu este inchis bine, se vede in partea cealalta. Il cureti, poate avea depuneri si de aceea nu se inchide bine (sanse 20%), dupa ce il cureti il pui la fiert pe aragaz intr-un vas cu apa, cand apa fierbe termostatul trebuie sa fie deschis, dupa ce se raceste trebuie sa se inchida. Vezi ca are o garnitura de cauciuc, pe partea unde se prinde de motor, sa nu o pierzi, ca atunci cand il schimbi nu o sa-ti dea alta noua.

Dupa aceasta experienta o sa constati ca am dreptate. Unul nou este cam 800.000 - 1.000.000. Asta pentru ca nu se gaseste decat cu tot cu corpul ala pe care il demontezi.

 

Tot ce am spus mai sus este valabil NUMAI LA MOTORUL DE 1.800.

La cel de 1500 este cam ca la cielo, termostat ieftin (200 - 300), dar se schimba greu, este in alta parte (lateral stanga), trebuie data distributia jos, ceea ce nu este foarte comod...

Share this post


Link to post

cata73,

Probabil ai dreptate.

Si atunci sa inteleg ca si la mine nu functioneaza corect?

Share this post


Link to post

depinde de simptome...

Share this post


Link to post

"Simptomele" le-am descris mai sus in thread.

Apropo de "blocarea pe deschis". Cata73 cat este la tine fanta ramasa la termostatul defect despre care faceai vorbire?

Share this post


Link to post

1-2 milimetri...dar este de ajuns...

Share this post


Link to post

In aceste conditii subscriu la cele scrise de tine.

:o fftopic: Inteleg ca ai si tu GPL. Cum se comporta la tine : consum, demaraj etc. Si mai ales ce tip de instalatie este.

Share this post


Link to post

consum gpl 15 oras, 9 afara, merge bine pana pe la 120 cand demarajul nu mai este ca pe benzina, se accelereaza mai greu, dar depinde mult si de gaz, am nimerit gpl cand demarajul era mai bun decat pe benz, oricum acum merg tot timpul cu ac, asa ca demarajul este ceva mai slab

este bigas parca, nu stiu exact, este inca in garantie pana in decembrie...butelie mica in locul rotii de rezerva, asa ca nu se vede,

oricum, daca nu esti cunoscator nu-ti dai seama ca este pe gpl...

Share this post


Link to post

Copii da-l in p.ma-sii de termostat ca e ieftin, la 1.5 e f. usor de schimbat are vreo doua suruburi si gata si schimba-l in sept. si cu asta basta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...