Zmeul cel rau Posted January 12, 2006 Ce am vrut sa zic e ca nu sunt prea multe chestii facute de om care sa aiba abatarea doar intr-o parte si din punct de vedere metrologic e aproape imposibil sa faci asta. Valoarea afisata e de fapt media din mai multe incercari. De fapt nu e imposibil, dar e scump. Share this post Link to post
VIPER Posted January 12, 2006 OK, de acord, dar acum de cine anume vorbim? Share this post Link to post
Zmeul cel rau Posted January 12, 2006 Buna intrebare. Am putea sa facem un calcul (mai bine totusi maine dimineata). Care e abatarea in metri a GPS-ului si care e timpul lui de refresh? (Considerand initial ca el are abatarea cea mai mica si am putea sa il luam drept etalon) Dupa aceea: Care e abatarea radarului politiei? (Parca era scris pe undeva pe forum) Care e abatarea radarului de la Arc ? (care pun pariu ca e o gioarsa care nu a mai fost calibrata de ani buni si care la Espero in intervalul 50-80km/h indica exact cat indica si pe bord) Share this post Link to post
VIPER Posted January 12, 2006 Cu ultima nu pune pariu! Aveam 60 pe bord si arata fix ca GPS-ul, adica 55-56! Share this post Link to post
CT_ZDB Posted January 13, 2006 nu uitati si de uzura cablului/vitezometrului... In timp sigur apar erori la aparatele de bord. La mine, viteza reala este cu 5 km mai mare decat cea aratata de vitezometru (testat cu un GPS GARMIN la 120 km/h pe bord, Garminul spunea 125...). De precizat ca la viteze mici, 10-20 km/h cateodata vitezometrul are trepidatii foarte mici, de unde am tras concluzia ca ceva s-a uzat la el. Share this post Link to post
paul_marines Posted January 13, 2006 O mica precizare... 56 este cel real. Viteza afisata de GPS este viteza reala a masinii... diferenta 56-60 este abaterea vitezometrului la masina ta (la mine este circa 14%) si depinde de calibrare si de dimensiuni anvelope. Din nefericire trebuie sa va corectez in doua privinte care de altfel sunt corecte fiecare insa le-ati interpretat putin incorect. 1. Viteza pe vitezometru este corecta; 2. Viteza pe GPS rezulta din calculul distantei dintre 2 puncte succesive receptionate de catre unitatea GPS in functie de rata de informatie citita. Astfel in vreme ce vehiculul parcurge un traseu sinuos, GPS face un averaging stabilind un traseu din linii frante care normal dau o distanta mai mica parcursa in unitatea de timp si de aici un ground speed mai mic. Concluzie: Trust them both but don't mix them! Share this post Link to post
VIPER Posted January 13, 2006 Nu, viteza pe vitezometru nu este corecta, sau daca este atunci radarele sunt busite toate. Cu cat viteza este mai mare cu atat ce arata vitezometrul e peste viteza reala. Vorbim aici de masini normale, nu de animale de zeci-sute de mii... Share this post Link to post
aztec Posted January 13, 2006 atata timp cat am un drum drept si o viteza constanta pe parcursul unei distante mai mari decat timpul de actualizare a datelor la gps.. cred gps-ul si nu vitezometrul masini.. la mine am observat ca cea ataata de bord se incadreaza in plaja de minus 3-5 km fata de cea indicata de gps.. dar sa revenim la titlul subiectului.. a mai aparut ceva nou? Share this post Link to post
andreib Posted January 13, 2006 La toate masinile vitezometrul indica mai mult decat viteza reala (intre 5 si 14-15%). Acum vreo 6 ani era in AMS un test comparativ ale vitezometrelor de pe diferite masini si a ratelor acestora de eroare la diferite viteze (testat cu dispozitiv a 5-a roata, calibrat si cu rata de eroare fff mica). Share this post Link to post
ovi_jer Posted January 13, 2006 Vitezometrele vin setate din fabrica sa indice cu cativa km in plus fata de viteza reala.Nu e o greseala nici tehnica nici electronica sau electrica pentru ca viteza masurata de senzorul de viteza si transmisa la ecm-ul masinii este cea reala.Incercat gps-ul si scanerul pe 2-3 modele de masini de diferite firme si vorbeaua aceasi limba . Share this post Link to post
VIPER Posted January 13, 2006 12 posturi ca sa ajungem la aceeasi concluzie pe care o zisesem initial Va multumesc Share this post Link to post
aztec Posted January 14, 2006 UE ieftineste Romania digitala Florin Cepraga Aflate la inceput de drum, sistemele de pozitionare globala (GPS) comercializate pe piata romaneasca sint inca destul de scumpe, din cauza lipsei de concurenta. Preturile vor scadea in urmatorii ani, dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. Reprezentantii CS-Software, una dintre companiile care vind sisteme de navigatie prin satelit in Romania, spun ca, cel putin pentru moment, preturile pentru achzitionarea de GPS-uri sint destul de mari. continuarea in link http://www.cotidianul.ro/index.php?id=3625...Hash=97ab09a8f2 Share this post Link to post
pixelconscious Posted January 18, 2006 Cine poate sa ma ajute cu un sfat ? Credeti ca se merita sa iau pachetul asta ASUS MyPal A632 PocketPC inkl. Europa-Navigation la 470 E? Share this post Link to post
pixelconscious Posted January 18, 2006 daca se merita ca bani. am vazut ca in ro este cam 25 mil (cu harta ro), dar nu stiu cine sunt dealeri Asus + site-urile magazinelor importante (flamingo, etc) parca n-au auzit de asa ceva. prin urmare credeti ca 470euro este un pret bun pentru PDA + harta EU ? Share this post Link to post
VIPER Posted January 18, 2006 Nu. Si iti zic de ce. Vezi preturi la Asus 636 (nu 632) la www.emag.ro iar softurile... Ce naiba, esti in RO Share this post Link to post
aztec Posted January 18, 2006 dar pt asus A636 mai ai de asteptat pana prin februarie.. nu prea sunt in tara Share this post Link to post
pixelconscious Posted January 18, 2006 mersi gata, m-am lamurit. initial am vrut sa-l cumpar de pe bursa, dar nu mi-a placut tonul celui care le vindea. Share this post Link to post
gigi-kent Posted January 19, 2006 salutare am gasit la metro un pda yakumo pda alpha gps cu urmatoarele specificatii: procesor samsung 266mhz 64mb port usb antena gps integrata. 950 ron daca iau chestia asta mai trebuie doar softul sau ma trebuie si altceva cumparat? cat costa softul pt asa ceva? Share this post Link to post
dinoc Posted January 19, 2006 Exact modelul acesta de Yakumo am si eu. Iti trebuie doar softul (care costa vreo 8 mil, ma refer la cel de la I-Go), si suportul pentru masina (parbriz) - asta din pacate nu vine in pachet. Share this post Link to post
VIPER Posted January 19, 2006 Acest Yakumo este alt nume (pentru Germania) al lui Mio 168 facut de Mitac. E bunutz, doar ca daca nu ma inseala memoria, chip-ul de GPS e SIRF II, deci ar trebui antena suplimentara pentru o receptie buna. Share this post Link to post
dinoc Posted January 19, 2006 (edited) Da ? Nu stiam. Nu are chipset sirf III -deci probabil nu-i la fel de rapid sau precis ca unul cu sirf III (iar cu I-Go, mie imi merge doar pe NMEA (?)). Il am de cateva zile, iar din ce l-am testat, daca-i tinut la parbriz - n-am pierdut nici macar o data legatura GPS. Edited January 19, 2006 by dinoc Share this post Link to post
VIPER Posted January 19, 2006 Si mie tot pe NMEA imi merge, asta deja tine de soft. Share this post Link to post
dinoc Posted January 19, 2006 (edited) Si, totusi in manualul I-Go-ului la capitolul 5.5.1, se spune ca poate fi folosit protocolul "SIRF" daca receiverul GPS suporta acest tip de protocol. Ar fi pacat sa ai un receiver cu chipset SIRF III dar sa fii nevoit sa folosesti doar NMEA, nu ? Poate receiver-ul meu nu stie defel "SIRF", ci doar NMEA ... ma rog nu ma pot plange nici de cel din urma, pana acum am fost multumit de el. Edited January 19, 2006 by dinoc Share this post Link to post
gigi-kent Posted January 19, 2006 exista oare vreo obtiune mai ieftina decat yakumo? Share this post Link to post