Jump to content
Sign in to follow this  
iuliangaburici

Probleme La Motor Matiz Euro3

Recommended Posts

ce ar mai putea cauza cresterea asta de consum, in afara de sonda? nu se poate curata cumva, trebuie neaparat schimbata?

PS: codul corect era P0171 Fuel Trim System Too Lean. ce se face in cazul asta?

Curatata ? La peste 450'C in galerie se curata singura (da-i forja). Daca este un defect la vreo sonda, primesti cod de eroare specific. Fuel Trim reprezinta o variabila de adaptare la amestecul aer/benzina, care temperorar si-a depasit limita. Too lean insemna prea mult oxigen la sonda, deci, fie patrunde aer in evacuare, fie amestec sarac, de ex. benzina neaditivata pentru sezon rece. Cand s-a resetat ECM, s-a anulat un eveniment anterior si s-a readus variabila la valoarea mediana.

Share this post


Link to post

Salutare din nou,

 

Dupa ce o zi nu s-a mai aprins CHECK-ul si am scazut ca am scapat de problema, ieri iar s-a aprins. Ventilatorul porneste cum trebuie deci nu e de acolo.. :) Singura problema ce apare este ca dupa ce se aprinde CHECK-ul (si motorul este cald), daca opresc si pornesc din nou de obicei nu porneste la prima cheie, in rest totul e ok, trage bine, consuma la fel, nu se inneaca, sta relantiul...

 

Dupa ce motorul se raceste si pornesc masina, dupa vreo 3-4 porniri opriri check-ul se stinge. Dupa ce merg cativa km iar se aprinde..

 

Eu cred ca aceasta eroare a aparut odata cu efectuarea reset-ului + idele learn si imi reprezint cam asa problema: o piesa (valva, senzor sau ceva de genul) nu mai functioneza in parametri dar calculatorul se "obisnuise" cu aceasta valoare, insa odata cu resetarea el a descoperit aceasta problema, valorile medii pe care el le foloseste dupa resetare nu corespund cu valorile pe care le pot furniza piesa (piesele) "cu defect" si din cauza asta se aprinde CHECK-ul.. (1) Face sens?

 

Imi "zornaie/bazaie" ceva prin zona injectoarelor uneori cand masina sta la relanti. Am mai cautat pe forum, si pare a fi simptoma de valva P.C.V., insa motorul merge bine, sta relantinul, nu gatuie cand decelerez (treapta 2,3,4).. in treapta 1 bruscheaza cumva daca accelerez pana la 20 la ora si apoi iau piciorul de pe gaz, dar ma gandesc ca e din cauza demultiplicarii mari (sper ca zic cum trebuie)a cutiei..

 

(2) Are sens sa schimb aceasta valva tinand cont ca sunt multumit de cum merge motorul si de probabilitatea mare de a cumpara una mai proasta? Poate fi aceasta valva cauza pentru a aprinde CHECK-ul?

 

(3) Unde pot gasi un tester ieftin in Bucuresti? La automec in pantelimon am sunat si e 62 ron (posibil fara TVA). E bun service-ul?

 

O zi buna!

Edited by alex_axn

Share this post


Link to post

De ce n-o duci la scaner sa vezi codul erorii ?

Share this post


Link to post

Probabil o sa o duc si la tester... voiam sa aflu mai multa informatie/pareri inainte sa mai "investesc" 70 de lei gratuit.. in idee ca era ok inainte sa fac reset-ul si in ideea ca am bagat in ultima luna vreo 1000 de lei si tot mai apare cate ceva..

 

Regards!

Share this post


Link to post

Ai inteles la ce foloseste resetul si la ce foloseste idle learn ? Checkul aprins semnalizeaza o eroare la componentele electrice ale sistemului de injectie. O simpla cupla partial cuplata poate genera asta.

Share this post


Link to post

Cred ca am inteles ce e cu reset + idele learn..

 

Bun, deci daca zici ca tine de electric, inseamna ca iese din calcul valva PCV, cat si reset-ul, cauza a aprinderii CHECK.

 

Sa mai incerc ceva pe la mufe/contacte electrice? Sau nu mai are sens sa mai merg pe bajbaite si sa ma aopresc direct la tester?

Share this post


Link to post

Daca te ajuta sa economisesti 70 lei pentru o simpla cupla, oricum, testerul nu-ti spune care. Informatia lui confuzeaza pe cineva care nu viseaza instalatia de injectie controlata.

 

PS resetul, daca s-a inteles, sterge erori, nu le genereaza. Idle Learn n-are treaba nici cu resetul, nici cu Checkul.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Ce inseamna "o simpla cupla"? Nu prea am inteles exact ce vrei sa spui: sa merg sau nu la tester, sau daca testerul depisteaza ceva sau nu prea.. Daca poti sa mai reiterezi informatia... :)

 

Oricum multumesc si apreciez timpul acordat!

Share this post


Link to post

Eu zic ca am raspuns mai mult decat limpede in postul anterior. O cupla este o piesa simpla in raport cu dispozitivul electric la care se cupleaza.

Share this post


Link to post

pentru o simpla cupla, oricum, testerul nu-ti spune care. Informatia lui confuzeaza pe cineva care nu viseaza instalatia de injectie controlata.

 

 

Din pacate pe electrica nu ma prea pricep.. la mecanica asa mai prind.. :)

 

Din ce ai spus tu mai sus reiese ca pot da banii degeaba pe tester, ca daca baietii nu se pricep foarte bine nu isi prea dau seama unde e buba?

 

Merita incercat sa demufez/mufez mufele unor senzori sau calculatorul? Eventual cu spay de contacte..

Share this post


Link to post

1- Da si Nu, daca iei codul in format Pxxxx si il postezi pe forum;

2- Da.

Share this post


Link to post

Stiu ca am abuzat de bunavointa dar poate imi mai poti da un ultim hint... :)

 

Cam pe unde sunt pozitionati diversi senzori (ex. senzor temperatura apa), calculatorul unde se afla mai exact?

 

Stima!

Share this post


Link to post

N-ar fi mai util sa descarci un manual de service ? Ai avea la un loc mai multe informatii decat iti pot da eu fara sa ma ajut de el.

 

Pentru a scurta un dialog ulterior in nota obisnuita:

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/16239-manuale-auto-daewoo-si-chevrolet/page__p__245456__hl__manuale__fromsearch__1&do=findComment&comment=245456

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Pai sa iti zic ceva si eu sunt propietaru unui matiz euro 3 si...stiu ceva despre ele ca mia placut mecanica si imi place sa ma interesez mai mult despre un lucru pe care il detin. Problema la tine este sigur de la partea electrica ma refer pe partea de aprindere . Asta se poate datora si de la o bujie care nu functioneaza corect atunci cand este rece motoru , da la un furtunas care este fisurat si trage aer fals motoru, check-ul se mai aprinde in bord si atunci cand ai probleme la filtrul de aer daca te uiti in cartea de servis a masinii ai sa vezi ca iti zice acolo, sau in cel mai rau caz si ultima varianta care daca in afara de ce tiam zis poate fi de la EGR-ul masinii care la matiz in nici un caz nu ai cei fae decat sa schimbi calculatorul. Din cauza ca ...calculatorul masinii nu este in aceeasi parametri cu EGR-ul pana la incalzirea motorului ai o trepidare mai accentuata a relantiului si un consum mai ridicat de carburant . Din cauza aceasta nici shoclul automat al motrului nu poate actiona ca sa iti stea relantiul mai ridicat danduti parametrii normali la un motor care este rece. Dupa ce ajunge la incalzire si subtierea uliului urcarea in rampa a acestuia ajutand motoru sa iti lucreze intr-un regim mai usor si cat de cat apropiat de normal se produc aceste probleme .

 

Cum am mai zis si mai sus consumul creste din cauza ca nu se sincronizeaza corect aprinderea cu functionarea motorului. Nu trebuie schimbata nici o sonda . Daca sonda nu functiona corect atunci nici pornirea nu prea te ajuta. Se putea sa trebuiasca ca sa o impingi sau sa fortezi automatul ca sa iti porneasca . Incearca sa schimbi bujiile sa cureti putin furtunasul care este de la vacum sau inlocuirea acestuia. Schimba filtrul de condens daca il ai . Este un fultru mai mare asa care se afla la motor in stanga inspre parbriz. dupa ce ai reusit sa faci toate acestea nu e rau daca i dai si o resetare soft calculator motor ! Apoi ai sa ai un consum normal de carburant adica cam cum il am eu la masina 6,5...in oras si 4,8 sau 5 in afara .

Share this post


Link to post

da si io am 4.5-5 in afara dar in oras nu pot scoate sub 7,2-7,5 vara.iarna mai ating si 9

Share this post


Link to post

imi poater spune cineva unde se conecteaza cablul de diagnoza la matiz din 2007 euro 3 ?

Share this post


Link to post

Sub torpedou, imediat in spatele bordului, pe la jumatate.

Share this post


Link to post

am eroare P0131. ce pot face? sonda abia am schimbat-o

Share this post


Link to post

Diagnostic Aids

 

Normal scan tool voltage varies between 0.1volts and 0.9 volts while in closed loop.

Inspect the oxygen (O 2) sensor wire. The O 2 sensor may be positioned incorrectly and contacting the exhaust manifold.

Check for an intermittent ground in the wire between the O 2 sensor and the engine control module.

Perform an injector 2alance test to determine if a restricted fuel injector may be causing the lean condition.

Vacuum of crankcase leaks will cause a lean running condition.

An exhaust manifold gasket leak of a cracked exhaust manifold may cause outside air to be pulled into the exhaust and past the sensor.

Share this post


Link to post

multumesc pt promtitudine. un manual cu asa ceva dar in romana pot gasi? ce am gasit eu pe forum nu ma multumeste, e mai vag...

Share this post


Link to post

Deci, nu la senzor in sine face trimiterea aceasta eroare. Zice sa cauti:

- fir de masa de la senzor;

- senzor montat gresit sau lipsa de etansietate;

- injector care curge;

- scapari de vacuum;

- neetansietate la galeria de evacuare.

Share this post


Link to post

Salut.

Sint posesorul uni Matiz din 2005 si am o problema el.Mi se aprinde becul cu motorul in bord.Am facut diagnoza(mi-am luat interfata Elm 327) si a-mi arata P 0133 primul senzor de oxigen.Unde este situat si ce anume trebuie sa verific la el?Contacte,continuitatea cablurilor ?

Share this post


Link to post

O gasesti pe galeria de evacuare. Daca continuitatea firelor este buna si eroarea reapare dupa stergere, schimbi sonda.

Share this post


Link to post

Va rog un sfat! Dupa un drum de aproximativ 600 km in care matizul meu s-a comportat excelent, azi brusc a inceput sa dea in nas la sarcina si s-a aprins check-ul care ba statea aprins ba clipea. Am pus testerul care a arata cod p0300. Am verificat toate de la bujii la injectoare care par sa lucreze. In disperare am fost la cineva care mi-a masurat comresia. Surpiza la cilindul 3 era 0. Este posibil sa fie supapa de evacuare? Sa scot chiulasa miine?Mentionez ca am incercat si cu un aditiv de curatat injectoare si nimic!

Edited by anditof

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...