Jump to content
Sign in to follow this  
Silviano

Consum Matiz Euro 3/Euro 4

Recommended Posts

consum facut sambata 300 KM din care 220 in afara 80 in oras 5,6l/100km

Share this post


Link to post

610 Km = 39 l = 6.4 l / 100km.

 

Mare dus intors plus fataiala. 440 km pe drum, 3 persoane, plus multe abgaje. 120-130 autostrada, 110 in afara si 100 in localitate.

 

Restul de 170 km sunt facuti prin Constanta, Mamaia cu 5 persoane in masina mers destul de legal pentru ca nu prea stiu care e treaba cu radarele alea fixe.

 

Din nou, ma declar multumit de consum. ;)

Share this post


Link to post

mare dus intors, 3 persoane, 35 litri

 

la dus, 130-140 constant

la intors batraneste max 100

 

fataiala prin statiuni, total 520 km = 6,7 %

 

Ps: restictor scos, eliminat rezonator, si reset ecm si idle learn

 

nu prea sunt multumit :(

Edited by GaGauTa

Share this post


Link to post

Ce admisie de aer ai pus in locul rezonatorului ? Daca ai pastrat priza de aer originala si locul ei, n-ai facut mare lucru. Oricum, schimba pompa de la care alimentezi, consumul mare este si din benzina proasta. Cand ai schimbat filtrul de aer ? Si mai este ceva, probabil, mergi permanent intr-o treapta mai mare decat trebuie la un motor atat de mic.

Share this post


Link to post

Daca la dus ai mers 130-140 constant eu zic ca e super ok consumul. Eu cand m-am intors intr-un weekend anul trecut de la mare si am mers 150 toata autostrada am avut consum mediu de 17. La viteza motorasu asta consuma destul de mult. La 120 deja consuma cam 7.

Share this post


Link to post

Nu are cum sa consume in mod normal 7% la 120!

Am facut 460km cu 27.5l, asta inseamna ~6%. 60km fâţâială prin Bucuresti, apoi A2 si E577, mers cam cu 120 (110-130).

Asta cu Lukoil. Pana acum 3 rezervoare am mers cu Petrom, iar inainte cu Efix.

Efix-ul m-a speriat, am reusit si eu sa scot medie de 8 (40% Bucuresti, 60% A2 tot cam cu 120).

Cu Petrom era ceva mai bine, dar urcam spre 10 in Bucuresti.

Share this post


Link to post
Ce admisie de aer ai pus in locul rezonatorului ? Daca ai pastrat priza de aer originala si locul ei, n-ai facut mare lucru. Oricum, schimba pompa de la care alimentezi, consumul mare este si din benzina proasta. Cand ai schimbat filtrul de aer ? Si mai este ceva, probabil, mergi permanent intr-o treapta mai mare decat trebuie la un motor atat de mic.

Salut

 

admisie aer - nimic :mrgreen: am lasat asa, sa traga aer din compartimentul motor( nush daca am procedat corect)

benzina: efix

filtru de aer- schimbat acu 4500 km, tre sa ma duc sa fac revizia

treapta viteza: a II la 35, a III la 60, a IV la 90,

 

Ps: ahh era sa uit, de cand am dat reset, dimineata cand e rece motoru, porneste la prima cheie dar se opreste dupa cateva secunde. pornesc din nou si merge...

Edited by GaGauTa

Share this post


Link to post

Salutam...inca nu am facut un consum urban la Matiz (in ploiesti) dar de ceva timp alimentez numai de la Rompetrol cu Efix 95 si acul scade putin mai greu decat in cazul celorlalte benzine.

PS:Nu stiu altii cum sunt dar eu din experienta mea fug de LukOil in primul rand.

Share this post


Link to post

@GaGauTa> aplica si o procedura de Idle Learn, tot dimineata, inainte de prima pornire, dupa un reset.

Share this post


Link to post

Consum extraurban Bucuresti - Valcea - Arad - Timisoara - Sannicolau - Timisoara -Arad - Valcea - Bucuresti, alimentat cu Mol 95 si Petrom 95, consum 5.5 %, 3 persoane, bagaj 2 genti, AC pornit cam 100 km la intoarcere, mers in localitate regulamentar + 7-8 km/h si in afara 110-120 km/h aproape constant cu multe depasiri in forta pana la 140 km/h. Ma declar multumit de consum.

Share this post


Link to post
Consum extraurban Bucuresti - Valcea - Arad - Timisoara - Sannicolau - Timisoara -Arad - Valcea - Bucuresti, alimentat cu Mol 95 si Petrom 95, consum 5.5 %

 

 

Serios?

 

Ofi consumul pt 50 de km :mrgreen:

Share this post


Link to post

Mai fratilor, de unde scoateti frate consumurile astea? Oi fi eu Toma Necredinciosul, dar sa tragi de el la 120-140 km/h cu 3 persoane plus bagaje, plus aer si sa-ti consume 5,5, asta n-o mai cred. Pe de o parte vine Steph si spune ca lui ii consuma intre 5.5-6 pana la 16 in afara, in functie de viteza, iar Steph are motorul foarte bine pus la punct si spune de consumuri de 6-6,5 mers destul de agresiv si pe de alta parte vin altii care spun ca au mers cu bagaje, cu 2-3 oameni in masina, la viteze unde rotatiile motorului sunt de peste 4500 si le consuma 5.5. Mi se pare aiurea, sincer. Mie la 130 practic vedeam acul cum coboara...si nu am mers decat vreo 20 km, si avand in vedere ca la viteza aia motorul are 5000 rpm, mi se pare normal sa consume un 6-7 la suta, dar 5-5.5 in nici un caz.

Share this post


Link to post

Vad ca iar apar pe aici povesti pescaresti. :D

 

Atasez un tabel la care sper sa va uitati bine. :)

 

Conduc Matiz de 38000 km si aproape 2 ani si am scos cam toate consumurile posibile ( calculate corect ) cu motorul pus la punct asa cum spunea si closchkutza si asa cum poate confirma si tolin.

 

Noaptea mers pana la munte si inapoi pe trafic 0 foarte relaxat, cred ca de la Comarnic nu am scos din a 5-a si nu am miscat acul din interval 80-85 indiferent ca eram in localitate sau afara. 4.5 l

 

Mers pe drumuri nationale linistit fara sa depasesc 110: 5.5

 

Tot pe dn-uri mers agresiv dar in limita celor 110 km/h. Maxim 6.5

 

Aceste valori cresc odata cu viteza ajungand chiar la 16-17 atunci cand am mers pe autostrada cat a putut masina cap coada 145-160, in funcie de vant, panta etc.

post-689-1178616708_thumb.jpg

Edited by steph

Share this post


Link to post

La Matiz, la 130 km/h in treapta a V-a ai exact 4600 rpm, turatia de cuplu maxim (randament mare). Consumul unui motor termic nu este dat doar de turatie, ci si de timpul cat mergi la turatia aceea. Cu cat mergi mai mult la o turatie la care consumul specific este mai mic vei consuma mai putin decat daca mergi dublu ca timp la o turatie de 2 ori mai mica, dar la care consumul specific este mai mare. Cheia succesului la consum este mersul cat mai constant la o viteza cat mai mare. Stilul de mers este determinant la consum.

Share this post


Link to post

Steph, eu tot nu pot lua tabelul ala drept litera de lege. (vezi 0-100 in 19 sec., spre deosebire de 17 date de producator).

Si eu conduc Matiz zi de zi, de 30000km, plus inca unul pe care l-am condus pana acum aprox. 10000km. Ambele Euro 3. Ambele in stare foarte buna de functionare. Si eu am scos cam toate consumurile, si nici nu ma laud cu tampenii de 5 sau mai stiu eu cat in oras. Am spus clar ca am scos si eu peste 10 in Bucuresti, afara media e pe la 5-5.5, dar in general merg cu 110. Daca pe A2 la mers constant de 110 media e 5.5, eu tot nu pot sa cred ca la 120 ia 7. Dar poate vorbim de lucruri diferite, adica viteza reala versus viteza aratata de vitezometru. Am mai spus, al meu la 110 pe vitezometru are ~102 real (am facut de 4-5 ori A2-ul cu laptopul conectat la ECM, cu logging. Deh, laptop nou, sa-mi traiasca, tine bateria 2.5h). Daca tu spui ca ia 5.5 la 110 pe ceas si 6.5 la 120 real, atunci da, te cred.

Share this post


Link to post

Inainte de drumul asta afara am facut plinul si am vazut cat mi-a consumat in Bucuresti 7.5-8 % drumuri scurte, afara asta e consumul, Ac pornit doar 100 km. Closchkutza daca vii joi iti arat cum consuma putin.

Edited by bebelushu

Share this post


Link to post

Tolin, cuplu maxim este realizat la 3500 rpm, care corespunde unei viteze de 94km/h afisati de vitezometru. Uite atasat din specificatiile motorului gasite in manualul de service.

post-5484-1178618613.jpg

Share this post


Link to post

Asta o crezi tu ! Eu iti spun ca-i la 4600 rpm. La 3500 rpm este consumul specific cel mai mic.

Share this post


Link to post

Manualul romanesc si site-ul daewoo.ro sunt sursele conform carora cuplul maxim e la 3500. Manualul in engleza, plus site-urile pe care am mai gasit informatii despre Matiz specifica valoare de cuplu maxim ca fiind atinsa la 4600rpm. Pana si pe chevrolet.ro Spark are trecut cuplul maxim la 4400rpm, deci greu de crezut ca poate fi la M1 la 3500.

LE: screenshot.

post-2330-1178620425_thumb.jpg

Edited by JMu

Share this post


Link to post

Motoarele sunt identice la euro2 si la euro3 din punct de vedere al cuplului. Deosebirile dintre ele nu afecteaza turatia la care se obtine maximul.

Share this post


Link to post

Eu stiam ca punctul unde eficienta motorului, randamentul sau este maxim este cel de cuplu maxim. In cazul in care este la 4600, ar trebui sa schimbam numai la peste 6000 rpm ca sa cadem in preajma acestui punct, ceea ce mi se pare totusi prea mult.

 

@Tolin: adica, daca merg constant la 4600rpm/130km/h o sa scot consum mai mic decat daca merg constant la 3500rpm/94km/h? Tocmai ce ai zis ca 3500rpm este turatia cu consumul specific cel mai mic.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Tolin> daca tin bine minte cand am pus testerul pe masina la 110 aveam 4200 rpm...

Share this post


Link to post

Corect Steph, la 110 real ai ~4200rpm (aproape 120 pe ceas) si la 120 ~4600rpm (aproape 130 pe ceas), tocmai m-am uitat pe log-uri.

3500rpm ai la 91 real, 97-98 pe ceas.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...