Jump to content
Sign in to follow this  
remix

Tico By Daewoo

Recommended Posts

Spre deosebire de unii de pe forum eu posed un Tico facut de Daewoo, nu de altcineva. Este o masina verde al carui singur element spectaculos este soferul.

 

Deci... ce sa mai zic... n-are boxe JL, n-are cass Sony, n-are filtru conic, n-are amortizoare sport, n-are jante fatzoase, n-are subwoofer, n-are statie, n-are baterie deep cycle, n-are evacuare sport, n-are cauciucuri pirelli, n-are eleroane aftermarket, n-are spoilere de fibra, n-are pleoape, n-are performance hood, n-are husa volan, n-are huse scaune, n-are geamuri fumurii.

 

Ce are, va veti intreba. Pai... motor, roti, volan, pedale... cam tot ce-i trebuie unei masini pentru a fi... masina. Are un casetofon decent care face zgomot prin niste boxe decente. Are paravanturi care sunt utile mai ales in caz de ploaie pentru a putea aerisi in mod natural masina. Are niste chilotei "Daewoo" pe tetiere ca sa nu zica lumea ca n-am pus huse pe scaune. Are o banda neagra pe montantul central ca sa ii dea un look aparte. Nu stiu... in principiu este o masina decenta care isi face treaba ei fara sa epateze in nici un fel. Sper sa reusesc sa finalizez cu bine toate operatiunile de service pe care le cere. Sper sa o tratez la fel de onorabil cum ma trateaza si ea pe mine.

 

Multa bafta.

 

 

PS. Ca sa nu ma floodati cu thread worthless without pics va arunc singura poza disponibila in momentul asta. Oricum, cei care vin la intalniri o stiu prea bine.

post-865-1132926300_thumb.jpg

Edited by remix

Share this post


Link to post

Respect! :) ..exact asa este si Tico-ul meu , simplu dar jucaus! Isi face treaba.

Share this post


Link to post

Acum a primit si o baterie de tip Varta Asia Blue Dynamic 40A cu care pare sa se inteleaga perfect.

Share this post


Link to post

Daca scriam eu "postul" tau, cred ca nu eram atat de... "de acord" cu el!!!!

Am un Tico de 8 ani, care nu mi-a facut nici macar o singura problema de cand l-am cumparat. Am schimbat tot ce trebuie la timp, si in rest... nimic!!! Este identic cu masina care a iesit de pe banda acum 8 ani. L-am cumparat pentru a ma duce din punctul A in punctul B, si exact asta a facut, fara surprize neplacute. A fost o masina bine proiectata, nu pot decat sa le multumesc inginerilor coreeni pentru inspiratie sau pentru transpiratie sau pentru ambele.

Share this post


Link to post

Am mai gasit niste poze facute cu celularul si le pun pe thread.

Prima e facuta pe seara, cand plecam acasa de la serviciu.

A doua e facuta mai pe la pranz, masina destul de curatica.

 

[A se remarca starea capacelor tip Vitan.]

 

TriviaFacts:

In poza 2, pe bancheta se pot zari niste becuri Philips Vision Plus abia cumparate in ziua respectiva :P . Sunt chiar 2 perechi acolo, cu tot cu factura aferenta.

post-865-1138226042_thumb.jpg

post-865-1138226051_thumb.jpg

Edited by remix

Share this post


Link to post

Cel mult o reflexie din imprejurimi, altceva n-are ce sa se vada...

 

... sau coltul unui ghiveci ornamental de pe strada.

Edited by remix

Share this post


Link to post

Masina arata ingrijita, e cumva revopsita?

Share this post


Link to post

Mnu, e doar intretinuta cu dragoste si pasiune.

Share this post


Link to post

I-am mai facut niste poze de la geam cu telefonul si m-am gandit sa le pun repede aci sa le vaza poporul.

 

 

Mai vedeti voi acolo si o Nubira2 a unui coleg de munca si de forum si prin spate un Logan pe care il veti ignora.

post-865-1140701752_thumb.jpg

post-865-1140701760_thumb.jpg

post-865-1140701765_thumb.jpg

post-865-1140701771_thumb.jpg

post-865-1140701777_thumb.jpg

post-865-1140701782_thumb.jpg

Share this post


Link to post

haaa ce mic e tico pe langa monstrii aia 2 :)

Share this post


Link to post

E drept ca el e aproape lipit de bordura pe cand cele doua monstruozitati sunt ceva mai departate de unde si impresia ca Tico e muuuult mai mic decat ele. Va inselati, ocupa un loc de parcare numai el :P

Share this post


Link to post

Sa il stapanesti sanatos in continuare si fara incidente ;) :drinkers:

Share this post


Link to post

Sa te bucuri de el in continuare poate mai bine decat pana acum...Multi km fara incidente!

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru urari. Sa stiti ca amandoi avem grija unul de celalalt cum putem mai bine asa ca daca soarta nu ne este potrivnica altceva nu ne va strica simbioza.

 

Aceleasi ganduri bune si pentru voi !

Share this post


Link to post

Ce s-a mai intalmplat cu Ticu ?

 

Pai a primit un LED alb si puternic in plafoniera.

Inainte de asta a primit o placa de PAL in locul policioarei originale la portbagaj.

Chiar in momentul asta se lucreaza la masina pentru inlocuirea unor piese mai mult dar mai ales mai putin defecte. Dintr-un exces de zel care mi-a golit pusculita pe anul asta am decis sa schimb cam tot ce mai putea tacani, troncani, pacani in mers. Asadar dupa schimbul de bucsi de anul trecut urmeaza acum schimb bascule, schimb caseta de directie (desi am primit asigurari din mai multe locuri ca este o operatiune "gratuita" nefiind necesara) pentru linistea sufletelului meu. Revenind la masina, se vor inlocui garniturile de la capac si de la baie pentru a nu se mai scurge picatura de ulei, se va schimba valva PCV, se vor inlocui placutele de frana cat si glisierele etrieri, se va inlocui toba finala, desi imi facea placere raguseala celei vechi, am ales s-o inlocuiesc pentru o rulare mai silentioasa. Un burduf de planetara este imbatranit asa ca si el va fi inlocuit. Toate acestea vor fi terminate cu un schimb de ulei, filtru ulei, filtru benzina si filtru aer. Absolut toate piesele sunt noi si au costat in jur de 10 milioane. Puneti aici si costul manoperei si veti afla cat de mult mi-am iubit eu ascutitoarea luna asta.

 

Pentru viitor raman restant cu inlocuire buclier spate (bara de plastic) care sufera de crapaturi, indreptat si revopsit aripa stanga afectata de un biciclist si orice alta problema ar putea fi descoperita acum sa pe viitor.

 

In ceea ce priveste personalizarea masinii am in plan adaugarea unui subwoofer cat mai mic si mai discret in portbagaj pentru o dimensiune spectrala mai generoasa a sunetului. Am deja casetofon philips tip renault (Clio, Supernova, Solenza, Logan), boxe fata Boschmann, boxe spate Roadstar asadar nu voi exagera nici cu subwooferul.

Tot la stadiul de plan ramane si vopsirea partiala a barilor in culoarea masinii cat si adaugarea unui eleron superior. Acestea doua se vor face la anul datorita resurselor financiare in principal.

 

Masina se simte foarte bine, este la fel de sprintena si ascultatoare, nu mi-a facut nici un fel de fite sau probleme. Cu exceptia schimbului de ulei si filtre, toate celelalte interventii tehnice sunt mai mult pentru remedierea cuibului de pasarici al soferului decat nevoi ale masinii.

 

Mult succes tuturor, voi mai reveni si cu poze pe masura ce vremea mi-o va permite.

Share this post


Link to post

Revin cu peripetiile masinutei mele in service.

 

Nu-i voi numi nici pe cei care s-au ocupat de masina acum dar nici pe cei care s-au ocupat anterior de ea. Vreau doar sa evidentiez cateva din "descoperirile" facute de cei de aici fata de munca celor de dinainte:

1. Lipsa saibe bara stabilizatoare. Risc de accident maxim. Bara stabilizatoare intra in bascula prin 2 bucsi si se termina cu o saiba si o piulita. Saiba este de dimensiuni generoase pentru a impiedica smulgerea barii stabilizatoare la o eventuala uzura a bucsilor. Fiecare saiba costa 2.5 ron, in total 5 ron. Mecanicul anterior a facut deci un ciubuc de 50.000 de pe urma mea. Mi s-a evidentiat imensul noroc pe care l-am avut ca nu mi-a sarit bara stabilizatoare care se tinea in loc doar intr-o piulita si duritatea bucsilor de cauciuc.

2. Burduf cablu ambreiaj nou, cablu ambreiaj vechi. Risc accident mic. Mecanicul anterior mi-a semnalat deteriorarea burdufului din capatul cablului de ambreiaj si ca atare am cumparat un cablu de ambreiaj nou nout. I l-am dat si el mi-a spus ca este schimbat. Aflu acum ca schimbat a fost doar burduful, pe masina mea ramanand cablul vechi. S-a verificat aceasta teorie prin examinarea clemelor de pe burduf (lucioase, argintii) si a clemelor de pe cablu (ingalbenite, ruginite).

3. Surub bascula stanga sficuit. Se pare ca in trecutul masinii cineva a mai incercat sa schimbe bascula stanga. Surubul fiind intepenit si cheia folosita fiind stricata mi-au sficuit acel surub. Tind sa cred ca aceasta este o interventie veche de pe vremea cand aceasta masina nu era in exploatarea mea dar nu pot fi sigur.

 

Daca despre ultima descoperire nu pot sa ma pronunt dat fiind faptul ca nu stiu exact cand s-a incercat inlocuirea acelei bascule despre primele 2 am cunostinta directa. Eu am dus masina la service-ul respectiv si am lasat-o peste noapte pentru a fi "reparata". Ignoranta/neglijenta/spiritul ciubucar al mecanicului anterior mi se pare nu doar dezgustatoare dar de-a dreptul periculoasa pentru siguranta noastra, a tuturor. Contrar cu atitudinea verbala mieroasa si aparenta dorinta de a ajuta cu sufletul deschis acest mecanic si-a batut joc de masina mea. Nu stiu cu ce l-am suparat, ce anume i-am spus sau facut de l-a deranjat atat de tare dar in ciuda generozitatii mele si a urmarii indeaproape a tuturor cerintelor sale increderea mi-a fost incalcata intr-un mod de-a dreptul barbar.

 

Trecand peste experientele trecute si descoperirile recente sa va mai povestesc ce s-a intamplat cu masina acum.

Bascula stanga nu s-a inlocuit datorita surubului gasit intr-o stare deplorabila. Se pare ca va fi necesara o interventie cu autogen si taierea basculei de pe masina si extragerea surubului descoperit astfel.

Dar si cu cealalta bascula am avut peripetii. Dupa ce mi-au montat-o am luat masina la o tura prin fata service-ului. Mecanicul la volan si eu in dreapta. Aveam o selectiune de asfalt plat, piatra de rau si asfalt crapat. Nici o problema la rulaj pana la frana finala, luata in forta pentru a testa masina in conditii de urgenta. Si surpriza, se aude un clonc si masina se apleaca in dreapta. Sarise pivotul din fuzeta. Pivot nou, fuzeta stransa la maxim. Dupa durerile de cap ce au insotit aceasta imagine sumbra am luat la analizat cauzele. Am identificat capul pivotului produs de Dong Nam care era la jumatate fata de pivotul original. In conditiile astea mecanicul a zis ca nu-mi da masina cu asa o bascula si m-a trimis sa caut alta. Am gasit una "GM" si dupa inca 90 ron masina mergea in conditii de siguranta.

Dar... relanti-ul trepida mai rau ca un tractor de la Brasov. Am purces la identificarea cauzelor si dupa eliminarea celor legate de mersul motorului am identificat tampoanele ca fiind cele vinovate. Initial am schimbat bujiile si am testat si alte valve PCV. Schimbul de bujii s-a simtit imediat, valva PCV parea a fi ok. Ramaneau doar tampoanele motor despre care mi se spusese initial ca erau crapate si ca vor necesita o schimbare in viitor. Nu ne asteptam ca viitorul sa fi fost atat de aproape.

Am cumparat atunci tot setul de tampoane si bucsi ce sustin motorul si cutia de viteze.

Intr-adevar masina s-a potolit.

Acum pot spune ca sunt multumit de masina... cu mici exceptii (a se citi restante).

1. La franare, uneori, se aude ca un scancet de bebelus. Am inteles ca pot fi probleme cu asezarea placutelor noi pe disc, cu asezarea lor pe glisierele cele noi etc. Sa mai merg 200 km si daca nu inceteaza vom diagnostica si acel zgomot.

2. Rulmentul de presiune de la ambreiaj isi face auzita prezenta uneori la relanti.

3. Antifonul de pe masina este aproape inexistent. Sincer sper sa gasesc resursele financiare necesare pentru inlocuirea lui pana intram in iarna dar nu cred ca va fi cazul.

4. Estetica buclierului spate si a aripii stanga fata nu este perfecta.

5. Scaunele si tapiteria ar necesita o interventie de specialitate.

 

Concluzia mea dupa aproape 25 de milioane investite in aceasta luna este ca aceasta masina n-o voi mai vinde prea curand avand in vedere pretul lor pe piata. Chiar daca merge ca un vis si reparatiile restante sunt in valoare de cel mult 500 de euro nu voi lua niciodata atatia bani pe ea cat sa-mi acopar cheltuielile de reparatie si pretul de achizitie. E drept ca multe din operatiunile efectuate de mine nu erau absolut necesare dar nevoia mea de a avea o masina cu o functionare cat mai aproape de iesirea din fabrica este mai mare decat ratiunea.

Share this post


Link to post

Schimbari mari dar discrete... zic eu.

 

In primul rand am decis sa iau atitudine fata de o serie de imperfectiuni care imi zgariau mai mult creierul decat caroseria. Ma refer aici la mici infundaturi de pe usi si aripi pe partea stanga. Ca atare am dus masina la vopsit. Din fericire vopseaua arata bine, din pacate se vede diferenta de varsta fata de aripa spate. Cand ies din datorii poate bag si acolo o spoiala rapida ca sa uniformizez culoarea.

 

Am trecut eu printr-o perioada in care noul lipsea din viata mea asa ca am decis sa aduc ceva nou la masina. Ca atare am inzestrat-o cu o minunata pereche de oglinzi rabatabile. Pe ele, pe oglinzi, le stiti din pozele astea:

 

Oglinzi laterale Tico

 

post-865-1171535223_thumb.jpgpost-865-1171535245_thumb.jpgpost-865-1171535232_thumb.jpgpost-865-1171535238_thumb.jpg

 

Intre timp masinuta a primit o baita care... evident... nu a avut efect foarte indelungat. Doua poze de la baita aici:

 

post-865-1172317402_thumb.jpgpost-865-1172317257_thumb.jpg

 

Intre timp Sharpe s-a hotarat sa-si vanda cea mai de pret comoara si ca atare a ramas cu un set de roti Borbet ce nu incapeau in bugetul cumparatorului. Ce puteam sa fac in acest caz, i-am alinat suferinta Sharpelui si i-am cumparat eu rotile. Evident m-am si grabit sa le pun pe masina.

Poze cu noul look al masinii mai jos:

 

post-865-1172317673_thumb.jpgpost-865-1172317690_thumb.jpgpost-865-1172317707_thumb.jpgpost-865-1172317732_thumb.jpg

 

Stiu, veti spune ca butucul pe spate arata jalnic si chiar si etrierul pe fata ar putea fi reconditionat. Desigur sunt perfect de acord cu voi dar timpul acesta friguros nu-mi permite sa le aranjez. Am deja vopseaua, peria de sarma, smirghel, degripant, diluant bla bla bla... le voi pune in practica de indata ce timpul mi-o va permite.

 

Acum ca masina are un nou look mi-am update-uit si avatarul. Ca atare va invit sa dati un F5 in browser ca sa-l vedeti pe cel nou daca cumva acum va apare tot cel vechi.

 

Uitandu-ma eu pe topicul meu am observat ca n-am pus poze cu interiorul. Asta si datorita faptului ca este cat se poate de standard... cu mici insertii picante. Ce numesc eu picante... pai sa va arat:

 

1. Buzunar usa dreapta - original Daewoo

post-865-1172317931_thumb.jpg

 

2. Ceas bord Tico - original Daewoo

post-865-1172318005_thumb.jpg

 

3. Casetofon Clio - orginal "Renault" desi cred ca e Philips pe interior

post-865-1172318072_thumb.jpg

Agatat de bricheta puteti observa mascota masinii, un bull-terrier de la Happy Meal. Este acolo in memoria catelusei mele "Tequila" care era Bull-Terrier si care a trecut in nefiinta in 2006.

 

4. Boxe fata Boschmann in locul celor originale. Greu de facut poza prin fantele respective deci va trebui sa ma credeti pe cuvant.

 

5. Plafoniera upgraded - LED Luxeon K2 ALB pe radiator (Soran) cu temporizator (ABurel)

post-865-1172318301_thumb.jpgpost-865-1172318312_thumb.jpgpost-865-1172318319_thumb.jpg

 

6. Placa portbagaj PAL (NightClub) cu lampa stop originala si boxe RoadStar "de inalta virtuozitate"

post-865-1172318413_thumb.jpg

 

Cam atat la interior.

 

Inchei acest post lung si plin de poze cu o vedere de pe partea ailalta a exteriorului.

 

post-865-1172318500_thumb.jpg

 

Urmeaza multe altele dar sper sa pastrez acelasi stil cat mai apropiat de originalul Daewoo Tico. Dupa cum puteti observa aproape toate modificarile au fost facute cu elemente originale sau produse specific pentru aceasta masina. Voi incerca pe cat posibil sa pastrez identitatea de marca si de model a acestei masinute iar ajustarile ce vor aparea pe parcurs sa fie discrete si corecte.

 

Astept comentarii pertinente si sfaturi utile.

 

Spor tuturor in continuare !

Edited by remix

Share this post


Link to post

Sa le stapanesti sanatos (jantele) ii sta super bine.

Ai inceput bine ;) succes mai departe !

Share this post


Link to post

Sfat util:

Legatura firelor la plafoniera nu este cea mai fericita solutie. Va oxida in timp si va ajunge la contact imperfect.

Incearca sa folosesti surub, piulita si doua saibe mai mari. Cositoreste firele inainte de a le strange intre saibe.

 

In rest... felicitari! Se vede ca vine primavara si se apuca oamenii gospodari de treaba :)

Share this post


Link to post

Ai dreptate, solutia aleasa acolo a fost una de "moment" si asa a ramas. Multumesc de observatie, sincer eu o trecusem cu vederea. Ma voi conforma la vreme frumoasa.

Share this post


Link to post

Nu-ti trebuie vreme frumoasa pentru asta. :) E simplu. Si in felul asta eviti si alte probleme. Acolo ai un montaj electronic, care s-ar putea sa nu reactioneze tocmai bine la alimentarea printr-un contact imperfect. E ca si cum l-ai alimenta si l-ai intrerupe cu frecventa mare.

Mi-a venit alta idee: se gasesc "papuci" tip saiba. Nu iti trebuie decat un cleste de sertizat sau un patent ca sa strangi papucul pe fir. In cazul asta, nu-ti mai trebuie decat un surub scurt, o piulita si o saiba. Pentru fiecare contact, normal.

Succes.

Share this post


Link to post

Stiu asta, singurul lucru care ma trage inapoi este piulita ca suruburi scurte am pungi intregi (cine e IT-ist stie de unde).

Intr-adevar nu am nevoie de vreme buna pentru ca pregatirile le-as face in casa pe masa cu letconul in mana iar instalarea ar fi chestie de 5 minute. Azi am programata o vizita in magazine universale si o sa fac si ceva cumparaturi tehnice.

Vedem ce-oi gasi.

Share this post


Link to post

Gata, am securizat contactele de la plafoniera. Conform sfaturilor lui Claz am cositorit capetele firelor, le-am prins cu surubele de 3 pe urechile plafonierei.

Poze aici:

post-865-1172402777_thumb.jpgpost-865-1172402788_thumb.jpgpost-865-1172402795_thumb.jpg

 

 

*veti ierta calitatea pozelor, o camera foto montata pe un celular are si ea limitarile ei... ca sa nu mai vorbim despre limitarile utilizatorului.

Share this post


Link to post

Frumoasa masina, imi face cu okiul.

Pe cand un upgrade la sistemul audio? Eu unul n-as mai rezista fara (macar) cd-player, desi si boxele trebuie trecute la lista.

La tine e avantajul ca nu ti-l fura nimeni. :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...