Jump to content
Sign in to follow this  
Engine

Ce Sa Cumpar ? Nubira 1 Sau Espero ?

Recommended Posts

Daca e euro2 are sonda lambda (si nu merge cu benzina cu plumb). Al meu are sonda lambda si e din 98.

Share this post


Link to post

Chestia cu indicatia nu e o problema majora, chiar daca o ai buna, chiar daca nu, tot pe zero va fi, chiar daca faci full. 12% in oras, eu fac prea multi Km, si deci... traiasca GPL-ul.

 

Sfatul meu e sa iei espero, il pui pe GPL cu rezervor in locul roatei de rezerva si cumperi o rezerva subtinre, si ai confort de Limuzina, portbagaj de remorca de camion (560L), Consum putin mai mare ca tico pe Benzina (la bani), si o masina de familie frumoasa. Singura conditie e sa ai grija de ea, si sigur o sa ai ca pari om mare cu familie. Eu o am de cand am luat permisul, si doi ani a fost folosita pe post de Ferrari obosit, si de masina de drift. Acum imi pare rau, o vand si cumpar alta mai intretinuta, si o sa am grija de ea.

 

Dar faci ce vrei, ca sa nu regreti dupa aia. Sfatul meu e mai sus, dar nu-l lua in calcul, poate avem gusturi diferite si sa nu ma injuri. :) )

 

Bafta

Share this post


Link to post

Deci in mare ar fi cam asa :

1. Termostat

2. Alternator

3. Sonda lambda

4. Pompa de benzina

Ultimele 2 mai rar. Ihm, nu suna rau.

Dar de probleme la injectie, motor, ambreiaj, cutie de viteze ?

Share this post


Link to post

Motorul e foarte robust, daca il ingrijesti poti sa prinzi peste 250k km fara segmentare, totul e de ulei bun, si sa il iei ok din start. Cutiile agatza un pic (unele) in 1-a dar nu mai mult decat la srn, slz.

In rest, cum a fost ingrijita, eu am schimbat ambreiajul de curand (7.5 mil), probabil cel dinainte si-a batut joc de el, nu ar trebui sa pice asa repede.

Share this post


Link to post

Termostatul e pana intr-un milion, si tine multa vreme pentru banii astia.

 

Nu pica alternatorul, ci puntea de diode, care e tot undeva pana intr-un milion.

 

Sonda lambda nu este un element critic in functionarea masinii; fara ea, calculatorul nu va ajusta injectia in functie de noxe, va merge pe un tabel de valori implicite, si rezultatul este doar consum crescut.

 

Eu inca am ambreiajul si amortizoarele originale, si nu dau semne de oboseala. Cred ca spune ceva asta.

Share this post


Link to post

Mda. Legat de GPL - cred ca nu i-as pune. Am avut inainte de SLZ o Dacia Break si i-am pus in idea ca daca o fi sa merg mult sa ies ieftin la combustibil. Dar deja imi iau a 4-a masina si eu tot nu fac 5000 km /an. La serviciu la mine, la serviciu la nevasta-mea, la cumparaturi, la un club de forta si cam atat. Toate astea-ntr-un oras mic. Mai iesim de vreo doua ori pe luna la 15km de oras, la tara. Vreau doar o masina mai mare (sa ma incapa, ca am 114 kg la 1.76), mai puternica si sa stea mai fixa pe drum. Cu SLZ daca sunt singur, la viteze mari imi cam danseaza spatele.

 

Eu inca am ambreiajul si amortizoarele originale, si nu dau semne de oboseala. Cred ca spune ceva asta.

Cati km are masina ?

 

Si inca ceva - odata schimbate cele doua (termostat si puntea de diode) cat timp stau fara griji in privinta lor ?

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Masina lui nenea Vaxxi are sigur peste 122.556 km.

A mea are peste 110.000km si nu cred ca ia 100ml ulei la 10.000, parca am un pitic (,) care completeaza ulei .

 

Pai de obicei aceste componente care le-am enumerat pica dupa 6-9 ani de folosire. Deci daca le schimbi cu unele noi si originale nu vad de ce nu ar trebui sa reziste inca pe atat.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Exact.

 

Acum cinstit s-o spunem: pentru scopurile enumerate de tine mai sus (nici 5000 km pe an), nici una din masini nu e potrivita. Sa nu ma intelegi gresit, sunt masini excelente, dar nu sunt tocmai masini pentru oras: au consum urban maricel, sunt mari (fizic) = nu tocmai usor de gasit loc de parcare; in schimb, cutiile sunt gandite in asa fel incat primele 2 trepte sunt scurte, si lucrul asta te ajuta mult in oras. Nici un Matiz/Tico/Corsa/Spark nu se compara la confort cu ele, asa ca intr-adevar, solutia pare a fi una din cele mentionate, dar neaparat cu GPL.

Share this post


Link to post

La asta m-am gandit si eu dar au contat urmatoarele :

1. O masina mai mare, spatioasa, confortabila.

2. O masina mai puternica si mai stabila.

3. O masina c-o retea service mai prezenta.

4. O masina ale carui costuri intretinere / reparatie sa nu-mi solicite preturi "europene".

5. O masina destul de prezenta pe piata SH ca sa am de unde alege.

6. O masina mai masina (estetica, calitatea fabricatiei).

 

Ceea ce-i pe planul doi :

1. Dimensiuni. Am mai avut masina "mare".

2. Consum. Pot tolera un maxim 11-12 intraurban avand in vedere ca orasul e mic si merg putin. Deci si fara GPL (asta o spun acum, pe parcurs s-ar putea sa iau alta decizie legata de acest aspect).

Share this post


Link to post

Azi am fost si am vazut Espero acela. Exterior si interior bine pt. cei 7 ani ai sai (e din 1999 si tinuta-n garaj). Are 71000km parcursi, este full options (ABS) dar n-am vazut air-bag (poate la 1.8 nu au), e modelul CD. Pretul insa mi se pare prohibitiv - 6000 Euro.

E totusi o masina Daewoo de 7 ani rulata-n Romania, deja luciul culorii s-a cam dus iar consumul are si va avea inca un cuvant greu si nefavorabil de spus (chiar daca la mine nu prea ar conta, asta nu-nseamna c-ar trebui sa platesc benzina inca din pretul de achizitie). Masini ca a lui am gasit la max. 5000 Euro dar din pacate sunt cam departe de mine si nu pot face inca deplasari in tara.

Share this post


Link to post
Masina lui nenea Vaxxi are sigur peste 122.556 km.

A mea are peste 110.000km si nu cred ca ia 100ml ulei la 10.000, parca am un pitic (,) care completeaza ulei.

Nu exista doua motoare SH la fel, pentru ca nu sunt doi soferi la fel pe care soarta sa-i poate exact pe acelasi drum. Eu nu mi-as permite sa recomand nici macar motorul meu, nu stiu ce se va petrece cu el peste 1.000 km, adica obiectele SH au doar trecut, asa cum cele noi au doar viitor, daca aceptam ca prezentul este doar tranzitia nedefinibila dintre.

Share this post


Link to post

Nu exista 2 motoare la fel, dar poti face o statistica pe baza unor experiente ale posesorilor. Normal ca poti trage lozul necastigator, si la o masina noua sau mult mai scumpa se poate intampla. Si exista multe masini SH, care sunt mult mai masini decat unele noi la orice: putere, confort, robustete, etc.

Si afirmatia "adica obiectele SH au doar trecut" e eronata.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Pai gratie consultantei voastre am decis - Espero. Nubira 1 nici nu gasesc in proximitate si e si mai scumpa.

Ce am inteles eu (daca gresesc, ma corectati) despre acest model :

1. Calitatea fabricatiei buna.

2. Mecanica robusta (motor, transmisie, cutie).

3. Calitati dinamice satisfacatoare.

4. Confort suficient.

5. Cheltuieli de intretinere acceptabile.

6. Consum maricel.

Am omis ceva ? Daca nu, de maine am anunt pe SLZ.

Multumesc tuturor.

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Te sfatuiesc sa citesti subiectul asta:

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=1973

Sa testezi masina care vrei sa o iei cu atentie, fara graba. Daca vanzatorul te grabeste e ceva in neregula. Eu nu as mai lua o masina SH fara carte de service. Vanzatorul ar fi bine sa fie proprietar pe o perioada mai lunga, altfel e suspect ca incearca sa scape de ea.

Bafta.

Share this post


Link to post
Si afirmatia "adica obiectele SH au doar trecut" e eronata.

Nu-ti doresc sa ai confirmarea, orice masina noua. plecata din spatiul vanzatorului, e SH, deja. Asta doream sa spun, notiunea de nou este foarte relativa. Orice obiect este nou atata timp cat nu a fost folosit si orice lucru SH e bun pana cand nu mai merge. Intervalele de timp nu le poate preciza nimeni. Orice combinatie este adevarata.

Share this post


Link to post

Inca ceva, exista un lot Korea si unul Romania ? Daca da, cum pot sti. Si ce ar fi de preferat ? Chiar exista diferente ?

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Espero este facut doar in Koreea. De fapt e usor de recunoscut dupa VIN-ul masinii (prima litera daca este K ) la orice Daewoo.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Stiti careva cam cat sa ma ajunga rovigneta, RCA-ul, alte taxe la Espero ? Adica toata cheltuiala finala de facere a actelor.

Share this post


Link to post

Pfft. Depinde de an, capacitatea cilindrica.

Share this post


Link to post

RCA-ul e cel mai scump - vreo 2.5 mil(pe an)

rovigneta aprox 1 mil.

 

Toate actele inclusiv astea doua te duc cam in 5 milioane.

Share this post


Link to post

Maine merg intr-un mic test cu Espero de care va vorbeam. Sper sa-l lase la 5800. Stiu ca-i prea mare pretul dar stiu masina si am ferma convingere ca-n conditiile in care alta ca ea nu gasesc relativ repede, merita efortul. Azi la 10.30 am pus anunt pe SLZ si la 12.30 mi-a venit primul client cu banu' jos. Sa vezi ce-o sa fie pe mine de Luni. Suna cam stupid sa n-o pot vinde pt. ca inca nu mi-am gasit masina cealalta. Hmm...

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Daca ai gasit clientul pt. masina ta da-o, fiindca se stie ce greu vinzi ceva, de cumparat e mult mai usor...

Share this post


Link to post

Eh, la mine in oras situatia e inversa. SLZ se cauta de mama focului si sunt convins c-o dau in prima zi dac-o pun in centru, pe cand Espero nu vinde nimeni. Ce-am gasit e obosit rau iar din oras nu pot pleca din motive prosesionale cel putin vreo 2-3 luni, plus cheltuielile implicite in caz ca nu gasesc ce trebuie in alta parte. As fi bucuros sa aibe cineva un Espero conform criteriilor mele si sa aibe si cheful de a veni el pana la mine in oras. Trece testul - are banul.

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Mie mi se pare mare pretul.

Pe la 6500 gasesti Leganza care are 133 de cai si e cu totul altceva, inclusiv la dotari. Pe la 6000 si ceva gasesti Nubira 2, uite un exemplu chiar pe forum:

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=6954

 

Un espero bun trebuie sa ajunga pe la 4500. Acum vreo luna am gasit un Espero 1.8 cu 70.000 primul proprietar la 4300 ultimul pretz, si arata ff bine.

 

Oricum, indiferent ce Espero ai lua, trebuie sa-l verifici temeinic, chiar daca cunosti masina, si chiar daca ai km putini. Putinii km pot fi facuti pe distante scurte ceea ce e mai nasor decat mai mult km fatuti pe distante lungi. Daca gasesti chestii nasoale le scazi din pretz, cel putin eu asa am facut.

 

Verifica:

1. Daca are ABS , daca acesta merge.

2. Cand pui contactul fara sa dai la automat, daca toti martorii de bord se aprind(a mea a fost manarita si au scos un bec ca sa nu se vada avaria, dar poate fi doar ars).

3. Verifica discurile de frana si placutele.

4. Special la Espero 1.8 : dupa un timp incep sa manance uleiul de servo. Remediul este pompa de servo, dar operatiunea ajunge 200 de euro. Poate merge si cu ea asa, dar daca proprietarul pretinde ca e perfecta si gasesti acest defect, poti sa il scazi din pret. Se vede prin faptul ca uleiul de servo este sub minim (borcanul cu ulei de servo este in dreptul pasagerului), daca omu are in portbagaj un bidon cu ulei de transmisie iar e probabil, daca in dreptul curelei de distributie capota e plina de ulei. Verificarile astea e bine sa le faci dupa ce ai facut un test cu masina, altfel proprietarul poate inlatura efectele.

5. Starea motorului, daca scoate fum excesiv la turatii gen 3-4000, si culoarea acestuia. Daca scoate fum dupa ce opresti motorul pe la joja.

6. Vezi de cand e bateria, daca e originala ai toate sansele sa o schimbi direct.

7. Starea pneurilor.

8. Daca se pretinde ca nu a fost lovita, vopsea originala, etc, verifica linia caroseriei, cum se imbina fiecare, marca geamurilor, ar trebui sa fie toate coreene si aceiasi marca. Se poate sa se fi schimbat parbrizul daca a primit o piatra sau ceva, dar proprietarul nu ar trebui sa minta acest lucru, daca zice ca nu a fost schimbat si marcile nu coincid e suspect. Fi foarte atent la geamurile usilor si nu numai, acestea pot prezinta puncte ff mici de vopsea, greu observabile, daca le vezi, inseamna ca a fost revopsita. Iarasi, asta poate sa nu fie rau atata timp cat operatia e trecuta in cartea de service si proprietarul nu minte in legatura cu operatia respectiva.

9. Frana de mana aproape sigur nu o sa tina calumea, poti sa scazi asta la pret.

10. Stara amortizoarelor.

11. Vezi cum se comporta masina la viteza, daca se aude ceva suspect, etc. Cauzele pot fi banale, echilibrarea jentilor sau un suport de motor.

12. Verifica in mers daca nivelul de benzina e indicat bine si nu oscileaza, defect banal, remediabil.

13. Starea planetarelor in curbe stranse. Burdufele daca sunt ok(daca sunt sarite de ceva timp exista pericolul sa schimbi planetara.

14. Functionarea dezaburirii luneta si a oglinzilor. Reglarea electrica a oglinzilor.

15. Farurile si proiectoarele daca functioneaza.

16. Aerul conditionat daca merge.

17. Inchiderea usilor si geamurile electrice - cu atentie, e boala frecventa sa oboseasca.

18. Nivelul lichidului de racire, cand motorul e rece, si calitatea lichidului de racire.

19. Cand te intalnesti cu omul, vezi unde a stat masina sa nu fi ramas pete de ulei, antigel, etc.

20. Termostatul il verifici dupa ce motorul s-a incalzit la relanti(acul trebuie sa ajunga la jumate) mergi inafara cu viteza constanta. Daca acul scade in prima diviziune , termostatul nu e bun.

21. Instalatia de incalzire: cand acul de temp e la jumate, tebuie sa vina caldura puternica. Daca nu vine caldura puternica e infundat caloriferul/nu deschide robinetul. Si sunt vreo 5 mil parca de schimbat, se scad la pret.

22. E preferabil sa ridici masina pe elevator sa o verifici pe dedesupt.

23. Calitatea uleiului folosit, daca a folosit, Aral, Catrol, Mobil, etc sintetic sau semisintetic inseamna ca motorul a fost ingrijit bine.

 

Multe defecte care le-am enumerat sunt banale, dar te ajuta sa tragi din pret.

 

Daca imi mai amintesc ceva editez aici.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Asa e, pretul e mare. Cantareste greu faptul ca n-am o alta oferta locala la aceeasi calitate iar eu nu ma pot deplasa din localitate. In privinta Leganza, Nubira, nu-mi ajung banii, si asa fac un imprumut pt. astia 5800. Iar cca jumatate din km nu-i are facuti in oras. Batranul e din Cluj si merge frecvent la rude. Plus ca-i patron si mergea cu ea la Bucuresti, nu cu papucul (cu ala venea soferul angajat). In rest vacante, concedii deci rulaj extern destul de prezent. N-a fost o masina de serviciu. Uleiul numai Castrol scumpaciune + DuraLube. Cu asta ultimul sunt in dubii privind calitatea pt. ca unii s-au cam plans de el. Pe fata are gume Goodyear puse anul asta, pe spate are tot la fel dar de anul trecut. Are si ABS.

Multumesc mult pt. pedagogie. :)

Ce parere ai de GPL pe Espero ? Mege bine ? Eu am avut pe Dacia Break si cand il nimeream mai impur era cam naspa. Cat consuma pe GPL intraurban ? La cat ajunge o instalatie ? Stii ceva de standardul Euro al emisiilor motorului pe benzina, e 1 sau 2 pe Espero ?

 

Later edit : Oops, uitasem de topicul dedicat GPL. Doar daca ai ceva de completat. Multam.

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...