Jump to content
Sign in to follow this  
Engine

Ce Sa Cumpar ? Nubira 1 Sau Espero ?

Recommended Posts

"Castrol scumpaciune" folosesc si eu. DuraLube am am avut pe dacie, taicamiu a fost incantat de el, dar mie nu mi se pare ca face nimic.

Aici s-a vorbit de GPL pe aceste masini:

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=429

 

Instalatia de GPL din pacate a fost pe masina si nu a fost de calitate. Am avut ceva de tras pana am adus-o la functionare normala, dar acum merge bine. Dar am avut pe berlina instalatie buna si am vazut masini car merg impecabil cu o instalatie de calitate - ajunge 400-500 de euro una presupun. In Bucuresti a mea ia 15-16 litri de GPL vara , in conditiile in care nu schimb aproape niciodata sub 4000 de ture(decat cand retrogradez). Pe benz ar lua 13. Motorul est mare si trage f bine si pe GPL.

A mea e non-euro, alea cu sonda lambda si catalizator pot fi euro 1 sau 2.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Asa de "sus" schimbi ? Eu schimb pe la 3000 rpm de regula. Sunt sanse sa fie aia de care tot zic eu, macar Euro 1 daca e cu ABS ? Cum ti se pare zgomotul interior pe piatra cubica ? Ai sesizat si alte zgomote deranjante in interior, pe la hayon etc ? In cate rpm iti sta la relanti ?

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

N-are treaba ABS-ul. Daca are sonda lambda ar trebui sa fie euro 2, cum a zis si Zmeu. Dar nu cred ca depinde de an. De ex, a mea e fabricatie 97 si nu are, al lui Zmeu e 98 si are, al lui Vaxxi e 95 si are.

Schimb pe la 4000 deoarece are o zona de la 3000 la 4000 unde trage foarte bine. Si cand schimb pic pe cuplu (2800 de ture) si trage ff bine. Oricum daca merg mai babeste sa schimb la 2800-3000 consumul nu scade cu mai mult de 1 litru. Uleiul nu s-a innegrit deloc si ma apropii de 10.000 cu el(datorita GPL). Sa nu intelegi ca sub 3000 de ture nu trage. Zicea cineva ca masina asta trage bine inca de la relanti. De obicei in 200 de metri pana la urmatorul stop sunt mult inaintea la toti(daca nu e vreun maniac printre ei).

La relanti, nu stiu exact 850 - 900 asta pe benz, pe GPL mai variaza un pic. Zgomot pe piatra cubica nu stiu ce sa zic. De antifonata mi s-a parut f bine antifonata masina. Zgomote deranjante apar, nu e cu hayon, deci nu ai treaba cu asta, dar de la balamale la usi, plastice, boxe,etc. Oricum , la mine au tacut singure dupa un timp, inca nu stiu motivul, nici nu ma intereseaza. Pana recent a fost cam zgomotoasa la viteza, dar cred ca e de la roti, la inceput nu era asa.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Am intrebat de relanti ca la asta pe care am vazut-o eu statea la 1000. Motorul era putin caldut si zic eu ca n-ar fi trebuit. Dar mai depinde si de benzina. Eu eram putin circumspect deoarece ma asteptam sa fie in parametri, adica 850-900. Se poate regla cumva, presupun ca nu ?

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Sta la 1000 cand se incalzeste de la shocul automat. De fapt poate sa stea si mai sus, 1500-2000, dar pt putin timp. Relantiul se regleaza pe scanner in service. Mai poate fi IAC-ul murdar, bujii,fishe, etc. Problema mai mare e cand variaza turatia. Oricum cu motorul cald nu trebuie sa stea mai sus de 900.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Asta statea fix la 1000. Sunt posibile erori de turometru ? Am sa-l vad maine iar. Ce este IAC ?

Share this post


Link to post

Idle Air Control... S-a tot vorbit de IAC pe-aci.

Share this post


Link to post

Ventilul IAC ajuta la controlul aerului la turatia de mers in gol.

Nu prea apar erori de turometru. Cred ca turatia de relanti se poate seta din soft(cand am fost in service, omu cu scaneru a schimbat valoarea intr-un meniu si masina s-a conformat imediat).

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Eh, iata si un nick pe masura preocuparilor. Felicitari Esperatului. :)

 

Voi posta in continuare ceva ce poate fi mai mult de folos celor care sunt in situatia mea : de la SLZ, la Espero.

Azi am mers cu masina de care va vorbeam. Scurt - face 6000 Euro. Nu mi-a fost dat sa vad Espero mai intretinut ca asta. Incepand de la exterior la interior, oricum as lua-o, e impecabila. O iau.

Impresii :

1. Dinamica.

Nu m-a impresionat prea tare (in general, am asteptari cam mari :) ). Eu cu SLZ nu merg in afara sub 140-150 km/h decat daca vomita nevasta-mea. La prima conducere, Espero isi arata "muschii" abia dupa 150-160 km/h. Daca nu treci de viteza asta esti in pericol sa-ti formezi o parere insuficienta. La SLZ vezi totul pana-n viteza asta. Am simtit si diferentele de rapoarte ale cutiilor de viteze. Legat de putere : in tr. 1 de pe loc pe o rampa de 30 de grade, nu aveam nevoie sa accelerez. Am ramas uimit. SLZ da in nas imediat.

2. Manevrabilitate.

Am simtit din plin diferenta. Cu SLZ numa-n gaura de sarpe n-am intrat. La Espero, lucrurile stau putin diferit - trebuie mai multa atentie, dar sunt convins ca-i doar o problema de adaptare.

3. Confort.

Sunt convins ca pt. un tip c-o statura pe orizontala mai cumsecade ca a mea, masina asta e perfecta. Eu sunt putin mai latutz si nu pot spune ca ma lafai in ea, insa la picioare, inaltime si ceilalti pasageri - nota 10. Zgomotul interior de asemenea, m-a impresionat placut. Linistita si la 160-170 km/h. SLZ urla enervant inca de la 140-150 km/h prin comparatie. Un plus si la senzatia de siguranta pe care o ai la volan.

4. Comenzi.

Mult mai scurte ca la SLZ. Asta pt. femei e beton. Eu as fi preferat totusi sa "muncesc" mai mult la ele. Oricum, ergonomice.

5. Motor.

Atat - silentios. Am amici cu Espero (pe care le-am mai analizat) dar parca la nici unul nu-i atat de linistit ca la asta (nici dupa goana pe care i-am dat-o).

 

Ma opresc aici pt. ca n-ar avea sens sa vorbesc despre o masina anume ci doar despre impresiile generale pe care le-am avut la bordul acestui model, de 7 ani, cu 71000 km parcursi si la care intretinerea a fost un adevarat cult dublat de o buna calitate a fabricatiei (prin comparatie cu ce "pupa" soferii de Dacia, exceptie face Logan). Cand am avut in mana 5500 de Euro, oare de ce am luat SLZ ? De neinformat (eufemistic zis) ce-am fost. Aviz amatorilor din aceeasi categorie de interes ca mine fata de un automobil (nu taximetrei, nu economie cu orice pret sau masina de alergat intraurban). Care vreti confort, ceva motor si clasa - luati Espero SH, fratilor. Daca alegerea exemplarului e buna, veti fi fericiti.

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Told ya :P

 

In alta ordine de idei, partea cu "nervozitatea" motorului se invata; e normal ca masina sa se comporte asa daca a fost condusa "batraneste". Dupa un reset ECM si cateva zeci de kilometri in stilul propriu de condus, se va adapta.

Share this post


Link to post

Motorul e non-euro (da' are ABS functional :) ) Ceva indicatii scurte sau vreun link ? Multam.

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Indicatii/link la ce ? :scarpin:

Share this post


Link to post

Vad ca ai ajuns cam la concluziile pe care le-am enumerat si noi. Masina se dezmorteste dupa un plin cu aditiv de desfundat injectoare, niste bujii mai smechere, poate un reglaj, cel putin asta a fost cazul meu.

Dupa ce te inveti un pic cu ea o sa vezi ca trage foarte bine pana la 5500 de ture. Nu trebuie sa iti faci griji ca urci peste 3500 - 4000 de ture uzual. Nu consuma mai mult de 1 litru in plus daca mergi asa. Scaunele au sustinerea laterala care te pot incurca daca esti mai lat in umeri, pentru mine insa sunt perfecte. Dinamica o imbunatatesti ulterior cu niste amortizoare sport, in cazul in care te nemultumeste. Oricum tine de obisnuinta, dupa cateva saptamani cand te obisnuiesti mai mult cu ea o sa vezi.

Felicitari, si te asteptam si cu alte impresii.

Bafta.

Share this post


Link to post

@VAXXI

Legat de motorul non-euro. Eventuale minusuri, poate plusuri, taxe etc.

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Pai, din cate stiu eu, in esenta e acelasi motor (fie ca e non-euro, fie ca e euro-1), doar ca euro-1 are catalizator (si probabil alte tabele de injectie). La varsta masinii, numai grija catalizatorului imi mai lipsea, deci nu ma deranjeaza faptul ca este non-euro.

 

In practica, motor non-euro se traduce asa:

 

- rovigneta nitel mai scumpa (nu cu mult, oricum, si din moment ce e doar anuala ... cui ii pasa ?)

- posibilitatea de a pune benzina cu plumb sau fara plumb (la cele cu catalizator, trebuie doar "fara plumb")

- putere (teoretic) putin mai mare decat euro-1 (catalizatorul este un obstacol in calea evacuarii rapide a gazelor, deci scade performantele)

 

In rest, e un motor vechi dpdv al conceptiei (anii '80), ceea ce inseamna si fiabil :) ce motorizare are cel testat de tine ?

Share this post


Link to post

Cum zice si Vaxxi motoarele de 1.8 sunt aproape identice indiferent de sonda lambda, catalizator. Motorul este de Opel Vectra A (1.8i), parca a echipat si Ascona. Desi este de conceptie veche, asta il face robust in exploatare (mai ales la benzina noastra).

Aici sunt niste date despre model. Motorul este ca al meu, fara sonda Lambda, cu potentiometru CO.

Rovigneta m-a costat in iarna 869.230 ROL.

RCA acum vreo 3 luni a fost 2.370.000 pe an.

post-775-1131892217_thumb.jpg

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post
- putere (teoretic) putin mai mare decat euro-1 (catalizatorul este un obstacol in calea evacuarii rapide a gazelor, deci scade performantele)

- ce motorizare are cel testat de tine ?

:rolleyes: How lovely. :rolleyes: I knew it. E de 1.8.

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Intretinerea este mai simpla decat la cel de 1.5 in privinta operatiilor de intretinere (de exemplu, la 1.5 trebuie data jos distributia pentru schimbarea termostatului), si are o curba de cuplu mai ... comoda, as zice. Dezavantaj: 1-2 litri in plus la consum.

Share this post


Link to post

Eh, treaba asta cu consumul incepe sa ma cam puna totusi pe ganduri. SLZ ar papa cam 8-9 intraurban, am zis hai, un 11-12 la Espero, dar m-au speriat unii cum c-ar fi ajuns pe la 14-15. Infiorator. Ma gandeam ca daca tot fac rost de vreo 6000 Euro, Nubira 1 revine ca alternativa. Ce nu-mi convine pe de alta parte e ca Espero asta pe care l-am ales e farmacie, tzipla, nu alta. Am gasit 1,2 Nubira 1 dar la acelasi an de fabricatie sunt trecute de 120.000 km si n-aratau in nici un caz ca masina de care tot zic eu. Sincer, daca n-as fi avut in vedere Espero asta impecabil, la banii pe care-i am, de mult ma legam de altceva. Astept consiliere, desigur daca nu ma gasiti cam plictisitor. Multam fain. :)

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Consiliere:

Mai astepta 3-6 luni pana strangi 500-1000 de euro in plus si treci la Nubira 2, una calumea.

Consumul in bucuresti este cu 2 litri peste ce scot in alte orase(Iasi, Bacau) si nici eu nu sar de 13 aici (a mea e cam cea mai gurmanda de pe forum).

Share this post


Link to post

Iar 14-15 sunt consumuri de masina dereglata, nu de masina intretinuta.

Share this post


Link to post

@Esperatul

Da, buna idee. Asa am zis si eu initial (sa mai strang si sa mai astept ceva mai bun, poate o Leganza, azi am vorbit cu-n amic - si-a luat una cu 7000 Euro la 95.000 km) dar in primavara imi vine urmasul/urmasa iar cheltuielile-mi vor creste. In plus, cred ca pierd si suportul nevesti-mii pana atunci. E o vorba - "bate fierul cat e cald". :) Ce-am mai observat eu ar fi ca in perioada primavara/vara preturile tind sa creasca pt. ca oamenii nu mai retin bani pt. sarbatori.

Legat de consum. Mi-ai dat o veste buna. Daca mi-ar lua un maxim de 12 litri, o medie de 11 si pe "alocuri" 10 (cand e traficul redus sau o iau pe varianta), ar fi grozav. Chiar am vazut un coleg de forum ca era fericitul posesor al unui Espero care-i consuma 11. Imm... yup, asa mai da.

@VAXXI

Adevarul e ca m-as mira profund ca masina pe care vreau s-o iau eu sa consume atat de mult. Actualul proprietar nici n-a amitit de asemenea cifre. Maxim 12 litri.

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Eu zic sa mai astepti 2-3 saptamani si cred ca poti lua masina cu 5000Euro. Eu stiu un Espero vandut cu 5000Euro si nu avea decat 28000km! cu carte de service, intretinut de patronul unui magazin si service auto.

Eu zic ca nu gaseste client la 5800Euro la masina aia nici in 2-3 luni. Este imposibil sa dea cineva banii astia pe o masina de 7-8 ani doar pentru ca arata bine si a fost intretinuta. Gasesti Leganza la banii astia , mai alergata dar nu se compara cu Espero. Bafta si nu te grabi sa cumperi :lavolan:

Share this post


Link to post

Da, pai oricum mai dureaza vreo 2 saptamani pana am toti banii. Asta am tot zis si eu, ca cere prea mult si ca are noroc de trei lucruri - ca nu pot eu pleca din oras cel putin 2-3 luni, ca n-are concurenta la calitatea asta (a masinii lui) si ca stiu ca a-ntretinut-o foarte bine. Intr-adevar nu ma voi grabi. Am vazut niste preturi foarte bune la Nubira 1 cu motor de 2000cc. Stiti ceva de el ? Performante, consum etc. Iar Leganza pe care le-am vazut la 6000-6500 Euro nu mi-au placut. Chair daca aveau peste 130.000 km se vedea ca n-au fost bine intretinute.

 

Doar 3 mici intrebari pt. 3 scurte raspunsuri :

1. Consum Nubira 1 ?

2. Performante fata de Espero ? Se simt cei 10-11 cai diferenta ? Unde - in oras sau afara ?

3. Tehnologic, merita ? Adica e un concept mai nou fata de Espero din punct de vedere al motorizarii ?

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Eu iti pot vorbi despre Nubira 2, motorul fiind aproximativ acelasi (Al meu e euro 3, Nubira 1 e euro 2). Consumul urban este mai mic decat la espero cu cca 1-2l, Nubira consumand (a mea) intre 10 si 11 in oras si 6-7% in afara (la un regim fff calm am reusit sa cobor la 5.7%, dar motorul este euro 3, deci are consum mai redus teoretic). Motorul este de generatie mai noua si conceptie mai noua. Diferenta de putere dintre cele 2 se simte dar putin (nubira are 16v, merge mai tare in turatie). Daca vorbim de masina per ansamblu mie pesonal imi place mai mult Espero, atat ca interior cat si ca exterior. Totusi Nubira1 are o serie de optiuni in plus, ABS, dublu airbag, jante aliaj, combina cu radio-cd (toate aceste la versiunea CDX).

 

Ia uite o masina aici.. Nu crezi ca merita mai mult decat espero ala?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...