Jump to content
Sign in to follow this  
Engine

Ce Sa Cumpar ? Nubira 1 Sau Espero ?

Recommended Posts

Nu stiu de ce dau puteri diferite, eu le-am luat din cartea de Espero unde am toate modelele descrise. Greutatea fara incarcatura se invarte de la 1100- 1160 de kile la toate.

Pretul la schimbat distributia e in jur de 5 milioane, depinde unde o faci si de unde iei piesele. Partea a doua e ca daca s-a tinut sa o intretina ca la carte la 3 ani se schimba distributia indiferent de km.

Odata ce iei masina probabil mai trebuie sa schimbi placute frana, antigel si probabil cauciucuri (daca are 60k km e posibil sa le aiba pe cele originale) + o verificare generala, asta in cel mai bun caz.

Chestii care mai pot pica sunt: pompa benzina, termostat, sonda lambda.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Deci Espero e mai usor decat Nubira ? Eu credeam ca-i invers.

Prin distributie sa inteleg curelele, nu ? Mi se pare cam mult totusi. In rest masina din cate o stiu eu si amicii comuni, e farmacie. Tipul (proprietarul, nu fiul) e maniac, e un domn in varsta (pe la 60 de ani) de moda veche si perfectionist pana la superstitie (garajul lui e mai curat ca bucataria mea). Daca merg pe rationamentul asta, sigur si-a schimbat distributia. Are gume Goodyear. De aia il si prefer ca vanzator dar in acelasi timp e tare scump. Maine merg s-o vad iar, dar daca spune acelasi pret... Probabil c-as fi in stare sa-i ofer maxim 5000 Euro. Sper sa aiba un mp3 pe ea, la banii astia.

Share this post


Link to post

Distributia e cureaua de alternator, cea de AC , cureaua de distributie si rola intinzatoare(asta e cea mai scumpa, vreo 1.5 mil). Consumabilele vin in total cam 3 milioane. Asta daca nu le iei din service. Mie mi se par ieftinakis in comparatie cu VW sau mai stiu eu ce.

Share this post


Link to post

Da, intr-adevar.

Poti sa-mi dai un link de pe forum unde gasesc tratate (mai complet) problemele tehnice ale posesorilor primi sau secunzi de Espero ? Legat de chestiuni grele si nu superficiale. Asta de putoare ce sunt. Multam.

Share this post


Link to post

Multam fain.

Sunt motoare de 1.8 si SOHC si DOHC ?

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

1.8 si 2.0 sunt SOHC, 1.5 e DOHC. Un plus mare la Espero dar gasit destul de rar e ABS-ul.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

De aia cel 1.5 DOHC se apropie asa de mult ca putere de cel 1.8 OHC ? Datorita celor 16 valve presupun, nu ? ABS gasesc indiferent de motorizare ?

Share this post


Link to post

Da, diferenta e ca 1.5-ul are cuplul mult mai sus la 3600 de ture, fiind un motor de turatie, 1.8-ul are cumplu maxim la 2800 de ture, avantaj clar 1.8 . Viteza maxima la 1.5 e 170, la 1.8 e 180. Eu am mers cu 190 fara probleme cu 4 insi in masina, si am motive sa cred ca indicatorul nu e decalat decat putin.

ABS gasesti la orice model, dar sunt rare.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post
ala de 2.0 are 77kw(103 cai).

 

Motorul de 2.0 are 105 CP.

Si poti gasi ABS si chiar Airbaguri.

Edited by tuf5075

Share this post


Link to post

Teoretic, asa si loganul 1.6 are 90 de cai , dar defapt

Logan 1.6 are 64 X 1.1341 = 85.8

La Espero 2.0 e 77kw X 1.341 = 103.2 cai

Am luat in calcul

1 bhp = 0,74569987158227022 kW

 

Producatorii iti rotunjesc cifrele in favoarea lor.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post
Eu am mers cu 190 fara probleme cu 4 insi in masina.

Pe GPL ? Daca e asa e foarte bine, zic eu. Cu SLZ pe benzina si singur in ea, n-am reusit mai mult de 170km/h.

Share this post


Link to post

Pana la 180 pe GPL, apoi am trecut pe benzina ca accelera f greu (erau 4 insi in masina). Mai mergea un pic(cred ca se ducea 200) dar nu am gume pt 200km/h . Si deja incepea sa fie barca pe la 190, semn ca am amortizoarele praf.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Cand mi-a zis amicu' asta al meu, al carui tata vinde Espero-ul asta de care am zis, ca a mers singur cu 200 km/h pe benzina, am zis ca minte. Dar daca si tu ai reusit aproape asa ceva cu inca trei in masina, atunci il cred. Ce n-as da sa-mi spuna un pret mai cumsecade maine. Motoru cum ti se auzea, urla sau suna acceptabil la viteza asata ?

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

la espero 2.0, la 200 pe ora urla tare rau si nu e etansat bine si se aude rau...

Share this post


Link to post

Cutia e destul de scurta, la 3000 de ture ai 106km/h . Pe la 170 ai 5000 de ture, nu mai stiu sigur. Nu se aude excesiv motorul, datorita vitezei, de fapt nu aveam de gand sa ii dau mai mult de 160 dar cand am vazut ca cerea, si eram in intarziere (trebuia sa ma intalnesc cu cineva la Carrefour Militari) am calcat-o(eram de Buc-Pitesti). Abia luasem cauciucurile si echilibrasem rotile, acum nu mi-as mai permite.

Nu urla tare motorul la viteza aia, dar cand stiu ca am trecut de 5500 de ture si stiu cum se aude la turatia asta pe loc nu prea imi vine sa merg asa.

Nu ma laud cu vitezele asta, eu apreciez masina asta pentru confort, nu viteza maxima, fiecare crede ce vrea. Daca ai motorul ok, cauciucuri bune, jenti echilibrate, amortizoare Ok, se duce 200 in opinia mea(desi nu as mai incerca a doua oara).

 

Edit. Acum urla rau si la mine, dar e de la jenti sigur.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Care stiti voi ca sunt primele 3 cele mai frecvente probleme tehnice la Espero ? Ca importanta si ca pret de remediere.

Share this post


Link to post

la 1.8 si 2.o termostatul pe primul loc(dar costa 800.ooo)

apoi...ca si problema ar veni consumul :D

In rest masini OK. :) >- fara multe probleme.

Edited by tuf5075

Share this post


Link to post

La 1.8

1. Consumul urban - remediere - cam 500RON - o bicicleta.

2. Termostatul - e 800 de mii

3. Mai rar sonda lambda sau pompa de benzina.

Share this post


Link to post

Probleme tehnice frecvente nu exista, daca intretii masina.

 

In schimb, piesele de schimb mai serioase par sa fie programate sa cada la fix: la mine (si daca nu ma insel, si la Wichedcoder) pe la 100'000 km au picat termostatul, pompa de benzina, sonda lambda; pe la 115'000 km la mine a picat si puntea de diode.

Share this post


Link to post

si aici la cazaturi > :) ar maiintra si alternatorul...sau macar ceva diode...dar iar cu 1500ooo se rezolva...si fara dureri de cap.

Share this post


Link to post

Eu sunt din Tulcea, urbe a carei drumuri sunt pe multe dealuri si cu intersectii frecvente. Ati putea aproxima un consum intraurban de vara si de iarna, plecand de la premisa ca masina este intr-o stare tehnica buna iar benzina folosita nu-i cea mai ieftina nici cea mai scumpa ?

Share this post


Link to post

Daca o iei cu sonda lambda si in stare buna, un 1.8 o sa-ti ia 11 vara, 11.5-12 cu AC probabil. Fara sa mergi ca mosnegii dar nici calcata.

Benzina de 95 merge beton, curata sa fie. Consumul cel mai bun la masina asta este inafara, la 140 constant 7.5-8 mi-a luat(n-am sonda lambda).

Share this post


Link to post

De ce depinde prezenta sondei lambda ? Am de fabricatie, motorizare, e optionala etc ?

Share this post


Link to post

Nu prea depinde de an, optionala nu e. A mea e din 97 si nu are. Dupa cate stiu eu trebuie sa o vezi pe evacuare. Parca scrie si in cartea de identitate, nu mai stiu.

 

Da, am schimbat si eu pundea de diode si releul, 1.5 mil a costat chestia asta. Mai e o problema care apare frecvent de la sonda litriometrica( iti indica aiurea benzina pe bord) dar nu e scumpa de facut.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...