bodoart Posted February 9, 2006 (edited) Stie careva care este distanta dintre electrozii bujiilor la un espero de 1.8? Edited February 9, 2006 by bodoart Share this post Link to post
Dj_Dark Posted February 9, 2006 eu am 1.5 dar nu cred ca are legatura oricum la aprindere electronica min 1mm (in carte scrie parca 1,1 --1,2 mm) Share this post Link to post
Assus Posted August 8, 2006 In mare am aceeasi problema. Cand am plecat am schimbat bujiile cu Brisk Silver cu gap-ul de 0,9 si timp de 30km CECK-ul statea aprins mai tot timpul. Am inlocuit pe loc cu vechile Champions si timp de 1000 de km nu am mai avut decat imediat la inceput martorul aprins (m-am gandit ca a invatat in mers) Am inlocuit bujiile champions (obosite de altfel) cu NGK BPR6E-11 V LINE care corespund macar teoretic la cod cu cele date in manual de producator si martorul se aprindea mai rar (de max 5 ori in 500 Km) Ma gandeam ca datorita santului din electrod facut la NGK - V line, lungimea scanteii se mareste cu inca 1 mm, ce-a ce mi se pare mult. Pe cutie nu se specifica la lista auto, Nubira si ma tem ca seria asta noua " V LINE " face sa nu mai fie acelasi lucru cu codul de baza BPR6E-11. In cartea Nubirei e dat codul asta dar producatorul este GOLDEN. Stie cineva, daca bujile originale care le-a gasit pe masina cand a luat-o noua erau Golden si aveau un sant in electrod ? Mentionez, ca aparitia CECK-ului, avea loc numai la turatii constante. Asa cum am vazut in alte raspunsuri date pe probleme similare, una dintre variante lua in calcul ca defect sonda lambda dar totusi lipsa aparitiei CECK-ului cu bujiile de la champions, ma face sa cred ca in cazul acesta nu e vorba decat de bujii. Ajuta la schimbarea bujiilor, un reset prin scoaterea bornei + sau - de la baterie ? Share this post Link to post
ovi_jer Posted August 8, 2006 Incearca ,dar probabil e in zadar. La conumul de 1,4l ulei la 1000 km motorul tau trebuie reparat urgent. Share this post Link to post
Alezz Posted August 8, 2006 Mentionez, ca aparitia CECK-ului, avea loc numai la turatii constante. La mine sa aprinde in fiecare zii aproape cu toate ca masina merge ceas...da nu sta aprins se aprinde si se stinge ca si cum ar semnaliza...bine ca am invatat sa il ignor ca daca opresc motorul si il pornesc imediat nu mai face... Share this post Link to post
overdose Posted August 13, 2006 La mine sa aprinde in fiecare zii aproape cu toate ca masina merge ceas...da nu sta aprins se aprinde si se stinge ca si cum ar semnaliza...bine ca am invatat sa il ignor ca daca opresc motorul si il pornesc imediat nu mai face... Se pare ca se intimpla des la modelele euro 3. Si mie mi se aprinde, am si un amic care si-a luat Nubira 2 si la fel pateste. Sa fie un defect de fabricatie? Share this post Link to post
tolin Posted August 13, 2006 Asta v-ar place voua sa fie. Mergeti la scaner, pana nu-i tarziu, sunt erori in functionare masina. Share this post Link to post
Alezz Posted August 13, 2006 Dupa cum am mai spus masina mere ceas 9,4% urban si 5,4% extra,porneste la sfert,motorul functioneaza impecabil nu trepideaza nu nimic...pana la urma ii scot becu de la check si gata . Share this post Link to post
ileana Posted August 13, 2006 Sa fie un defect de fabricatie? Pe propria piele, "asa face toate" e total eronat! Share this post Link to post
Tommy Posted August 13, 2006 Dupa cum am mai spus masina mere ceas 9,4% urban si 5,4% extra,porneste la sfert,motorul functioneaza impecabil nu trepideaza nu nimic...pana la urma ii scot becu de la check si gata . Scoate-l scoate-l, asa a zis si un amic cu o astra.. si i-a crapat un piston. Share this post Link to post
Toranaga Posted August 13, 2006 (edited) Eu am avut aproximativ aceasi problema, mi se aprindea acel bec de la check si statea aprins.Dupa ce opream motoru si porneam iar se stingea.Eu am descoperit singur beleaua...una din mufele care intra la bobina de delcou. Mai exact e acolo un fir rosu si mai gros...nu mai facea contact bine in papucu ala al lui.Poate e si la voi ceva asemanator..bafta Edited August 13, 2006 by Toranaga Share this post Link to post
ovi_jer Posted August 13, 2006 Dupa cum vezi se vorbeste de masini cu motoare euro 2/3 fara delcou. Share this post Link to post
Moshu Posted August 14, 2006 Am mai auzit chestia asta ca "e normal sa se mai aprinda". Nu este normal de loc, trebuie sa se aprinda cand este nevoie. Din contra, a mea fiind pe gaz, mi s-a spus de cand am luat-o ca daca "galbenul" se aprinde cand trec pe gaz, sa vin urgent la reglaj. Concluzie: mergeti la tester, checkul lasa sigur un cod de eroare care trebuie depistat. Am patit-o si eu, mi-au gasit pana la urma o problema legata de emulatorul de la gaz. Dar s-a muncit putin, deoarece la tester dadea o eroare legata de inj 2, care de altfel era OK. Share this post Link to post
bella Posted August 14, 2006 Salut, Aseara cand veneam pe DN1, intre Campina si Ploiesti, la un moment dat(v=110Km/h) am simtit ca raman fara GPL in rezervor si am trecut masina, la acea viteza, pe benzina. Pentru 3-5 sec. mi s-a aprins ceck-ul dupa care s-a stins. Nu am observat nicio alta functinare anormala. Este adevarat ca in ultimele 3-4 sapt. am mers f putin pe benzina...exceptand pornirile cred ca am mers maxim 10 Km. Voi ce parere aveti? Multumesc. Share this post Link to post
Moshu Posted August 14, 2006 Si eu am gpl, de-aia ma bag in seama Nu e problema, se poate ca la trecerea pe benzina pana au cuplat injectoarele sa-i dea un impuls lu ala mic si galben. In general "aprinderile scurte ale check-ului nu sunt problematice" mi-au zis mie la service... Asa o fi. Share this post Link to post
matrix Posted August 14, 2006 Salut.Cel mai bun sfat, este dupa parerea mea sa te duci cu masina la un tester. Share this post Link to post
bella Posted August 14, 2006 Ca o confirmare la ce a spus Moshu, am gasit in manualul de utilizare confirmarea "oficiala" ca o scurta aprindere a ceck-ului nu ar trebui sa alarmeze... Totusi, avand in vedere momentul in care mi s-a intamplat... Detalii din manual aici: Share this post Link to post
Senna Posted August 14, 2006 Mai intai se poate da reset la ECM, care, ca orice calculator, o mai ia prin balarii. Daca check-ul continua sa se aprinda in continuare mergeti la scanner. Share this post Link to post
ovi_jer Posted August 14, 2006 Daca martorul nu sta aprins eroarea nu este permanenta. Share this post Link to post
bella Posted August 14, 2006 Asadar... fara alte griji sau pana la aprinderea permanenta... Va multumesc la toti care au raspuns. @Ovi: Crezi ca s-a datorat faptului ca nu am mers suficient de mult pe benzina pt a mentine injectoarele "in forma"? Share this post Link to post
ovi_jer Posted August 14, 2006 O eroare temporara la trecere cauzata de amestec sarac sau bogat. Share this post Link to post