Jump to content
Sign in to follow this  
Abram Burel

Anvelope Iarna/vara

Recommended Posts

se merge pe premiza ca in oras se fac dezapeziri. DAR nu se fac si pe stradutele laterale. acum sincer nu stiu ce sa fac . dar pana la urma nu o sa dau banii pe asa ceva .

 

 

bafta !!!

Share this post


Link to post

Montana Avalanche poti sa uiti, au material dur, chiar daca amprentarea pare OK (foarte bune in teren).

Barum nu sint din grupul Michelin, ci Continental sau GoodYear, din cite tin minte.

Toyo sint super si punct; similar Fulda, daca se gaseste.

Sava Eskimo S3 sint la fel de bune ca DFD si (sic!) arata si mai bine profilul.

Provenienta cauciucului e scrisa obligatoriu pe flanc, nu e nici o filozofie.

Daca gasiti dimensiunile potrivite (nu au de Matiz sau Tico) recomand cu caldura Nokian (finlandeze - link la Utile), au pret decent si mai specialisti decit nordicii nu cred ca e cineva in materie de caucioace de iarna.

Share this post


Link to post

Eu nu mai vreau sa aud de DFD dupa ce am facut vero 3 piruete cu ele cu Dacia pe gheata, sa nu le vad.

Daytona de iarna din Carrefour scrie pe ele ori made in Poland ori made in Spain, sunt putin diferite.

Share this post


Link to post

imi place ca o marca de care s-a auzit o critici dar una no-name si careia nici macar nu-i stii numele corect o lauzi...

Va mai spun o data: Cauciucurile de fireme semi-independenta ca Sava, Debica sunt MULT MAI BUNE decat cele de marca dar profil inferior facut in tari fara apa calda - vezi Bridgestone made in turkey (sau dayton), lassa, goodyear gt2 si gt3 made in turkey, continental eco made in ro si asa mai departe.

Share this post


Link to post

Bridgestone made in Turkey am eu pe Reno (ma rog, de vara) iar la celalalt reno la prima pana la peste 100 la ora a facut si prima galma :flaming:

Eu de mult am in cap ideea ca in RO trebuie sa-ti alegi anvelopele pe baza unui compromis intre calitate si pret, nu sa dai banii aiurea pe cine stie ce anvelopa performanta si sa plangi apoi dupa banii ce s-au dus intr-o groapa, sina de tramvai, cui mai gros, piatra, bordura, etc. Veti spune ca o anvelopa buna e mai sigura, dar oricum daca e s-o patesti n-ai cum sa te feresti.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
imi place ca o marca de care s-a auzit o critici dar una no-name si careia nici macar nu-i stii numele corect o lauzi...

Va mai spun o data: Cauciucurile de fireme semi-independenta ca Sava, Debica sunt MULT MAI BUNE decat cele de marca dar profil inferior facut in tari fara apa calda - vezi Bridgestone made in turkey (sau dayton), lassa, goodyear gt2 si gt3 made in turkey, continental eco made in ro si asa mai departe.

 

Domnu alx, datorita DFD-urilor am avut un accident destul de serios, pur si simplu nu ma asteptam ca gumele sa se comporte atat de prost pe gheata.

 

PS. Inca o chestie, nu am laudat cauciucurile Dayton, doar am vrut sa informez pe cei interesati de provenienta lor(Spania sau Polonia, nicidecum Turcia cum ati afirmat). Eu nu le folosesc si nu am sa le folosesc.

Edited by Satori

Share this post


Link to post

Eu trec peste afronturi si jigniri.

Esti sigur ca nu ai avut accidentul datorita neadaptarii vitezei la conditiile de mers normal? Eu cred ca poti sa dai vina pe cauciucuri in cazul unui accident doar atunci cand fac explozie... Pentru ca pe aia nu o poti prevedea dar lipsa de aderenta ar trebui sa o cunosti, sa stii limitele cauciucurilor. Defapt e bine sa stii limitele masinii...

Daca ai cauciucuri de iarna nu inseamna ca poti sa mergi cu 120 pe zapada. La fel cum e si cu abs-ul/esp-ul/airbag-ul. E bine sa-l ai dar nu ar trebui sa te bazezi pe el. Stiu un tip care mergea super tare pe carosabil cu nisip cu ideea: Eu am esp! si a dat cu passat-ul nou intr-un gard dupa care tipa: Esp-ul de la VW e de rahat domne...! Am facut accident din cauza lui...

Share this post


Link to post

Aveam 50-60 la ora noaptea, soseaua era uscata, cam spre sfarsitul lui februarie si a apartut un pod de gheata intr-o curba f usoara stanga. Desi nu am facut manevre bruste, ci doar am luat piciorul de pe acceleratie, a fugit un pic spatele si m-am trezit fix in santz. Concluzia, din fericire doar o factura de 37 de mil daca imi amintesc bine, s-a rezolvat pe casco. Eram cu berlina. Cauciucurile erau la a doua iarna. In alto ocazie intr-o panta serioasa+curba stanga, eram cu a doua si 10km/h pe zapada, am pierdut aderenta si ma duceam fix in stalp. A fost incredibil cum in ultimul moment aderenta a revenit si am trecut razand de acel stalp. Si mai am amintiri cu ele.

In situatii similare alte cauciucuri pe care le-am folosit s-au comportat mai bine.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Pe gheata doar cauciucurile cu cuie cred ca te pot ajuta. Anvelopele de iarna sunt pentru zapada.

Share this post


Link to post

teoretic ajuta f putin si la gheata fiind dintr-un material mai moale ce se muleaza... diferenta e ff mica, as zice insesizabila.

Share this post


Link to post

Un expert in pilotajul de iarna spunea ca diferentele intre anvelopele cu cuie si cele fara apar doar la temperaturi foarte joase, mai jos de -15-25 de grade, ceea ce e mai rar pe la noi.

Share this post


Link to post
* tinzi sa pierzi directia (supravirare)

* tinde sa subvireze ("fuge de spate") in curbe

 

Iar le incurcati cu sub si supra.

* Subvirare[...]

 

* Supravirare[...]

 

Si m-am si gandit inainte sa scriu. Deh, oboseala.

 

am si eu o nelamurire. merita sa dai banii pe lanturi ? adica ...chiar merita aproape 1 milion ?altceva.. am inteles ca daca ergi cu ele si pe asfalt omori cauciucurile. e adevarat ?

 

 

 

Daca ai unde sa mergi cu ele, merita. Pe zapada sunt de neinlocuit.

 

 

 

Daca nu e zapada (macar 2 cm), lanturile ajung la asfalt si:

 

* distrugi ASFALTUL

 

* distrugi cauciucurile

 

* te vede Politia si iti um'phla buza. Pe motivul ca distrugi asfaltul, printre altele.

 

 

 

Ca sa eviti neplacerile legate de aspectele mentionate, trebuie sa le pui cand e zapada groasa si sa le scoti cand ajungi pe asfalt. Drept pentru care probabil ca nu merita decat daca ai de gand sa urci pe munte.

Edited by Ndi

Share this post


Link to post
Daca nu e zapada (macar 2 cm), lanturile ajung la asfalt si:

 

* distrugi ASFALTUL

 

* distrugi cauciucurile

 

* te vede Politia si iti um'phla buza. Pe motivul ca distrugi asfaltul, printre altele.

 

si *4 faci varza bucsaraie/amortizoare.

Share this post


Link to post

Eu am cumparat pt Dacie 2 Kleber nu stiu cum le mai zice ( de iarna ) pe care scrie Made in UK si pe care am dat 1.350.000 lei/bucata( de la un fel de en gros de aici de la Ploiesti).

Deci 165/70/13 , eu zic ca e ok pretul..., voi ce parere aveti?

Edited by body

Share this post


Link to post

:) >- mai ieftianu' ca aici in Bucuresti,

dar de niste resapate ce ziceti?

sint niste ecotrac la metro la oferta si vroiam sa stiu daca a folosit cineva asa ceva si care sint + si - la un cauciuc de acest tip, in special unul de iarna care ruleaza mult in umiditate si in temperaturi scazute

Share this post


Link to post

Am cautat si am gasit Debica Frigo 2 in Iasi, la reprezentanta de pe strada Canta la pretul de 141 RON/buc cu montajul inclus. Eu zic ca este un pret bun si in consecinta in cca 1 sapt o sa-mi incalt masina cu roti de iarna :) .Modelul este cel de AICI

Share this post


Link to post

Keluboss, eu am avut cauciucuri resapate pe dacie. Erau Malatesta, cumparate de noi (ce ciudat suna), si le-am avut pe fata doi ani pana cand unul a facut explozie. Aveau camera, d'aia au explodat. Cred ca fara camera si tinute sub 100 de kilometri la ora nu patesc nimic. Inca un lucru la care ar trebui sa te uiti atent este cum/daca a fost reconstruit cauciucul in portiunea care calca pe janta.

Share this post


Link to post

eu imi sustin parerea ca anvelopele resapate sunt pentru taximetristi. dar nici macar aia nu le mai cumpara.

si mai sunt si scumpe, approx 70-80% din pretul unei anvelope noi.

Daca tii cat de cat la tine si la masina ta, nu cumpara anvelope resapate.

Share this post


Link to post
Am cautat si am gasit Debica Frigo 2 in Iasi, la reprezentanta de pe strada Canta la pretul de 141 RON/buc cu montajul inclus. Eu zic ca este un pret bun si in consecinta in cca 1 sapt o sa-mi incalt masina cu roti de iarna :) .Modelul este cel de AICI

Mersi Andrei pentru link, sper sa gasesc si in Galati dintr-astea, probabil sunt mai bune decat Frigo 1 si vad ca au si de 165, ca tot voiam eu mai inguste.

 

 

P.S.: au si pentru Matiz.

Share this post


Link to post

am sunat la magistral.. 920.000 lei (vechi) cu tva inclus.. debica frigo (iarna) 135/80 r 12...

Share this post


Link to post

Mi-am luat si eu cauciucuri de iarna; Debica Frigo 185/65 r 14, mai late decat standardul, se simte la condus ca e masina mai lenesa putin, dar le-am cautat de mi-a sunat apa-n cap (si pe astea de-abia mi le-a gasit) si le-am luat destul de ieftin zic eu, 1,5 mil bucata cu garantie (sincer sa fiu nu am retinut cat mi-au dat garantie, am sa ma uit pe certificat) si am mai dat inca aproape 200 de mii montat si echilibrat. Nici nu stiu daca imi asigurau si montajul, dar eu oricum il aveam pe Nicu la McDonald's care imi e doctorul de anvelope de ani de zile si care-mi face treaba buna. Intr-adevar, directia nu-mi trage, batai nu am, am sa ies la drum intins sa vad ce zic la viteza mare.

Share this post


Link to post

Laur de banii care i-ai dat in plus veneai pana in Iasi si iti luai gumele :P si luai dimensiunea originala.

 

PS: Ce model sunt D Frigo, Frigo 2 sau DF Directional ?

Share this post


Link to post

ieu am gasit DFD 185x65x15 la 1.6 bulionen. pe sait scrie 1.5 dar acolo e 1.6.

Share this post


Link to post

Daca vrea cineva, anvelope de iarna Wredestein si la modul concret, daca se strang mai multi doritori, pot aranja o reducere frumoasa la pretul acestora!

Pt. detalii: profil,pret etc. va trimit P.M.!

Share this post


Link to post
Laur de banii care i-ai dat in plus veneai pana in Iasi si iti luai gumele :P si luai dimensiunea originala.

 

PS: Ce model sunt D Frigo, Frigo 2 sau DF Directional ?

Frigo Directional. Oricum nu prea am avut de unde alege, cand am intrebat de Frigo 2 au facut aia niste mutre..

:-W

Diferenta e de 90 de mii, nu prea imi scoteam transportul, cel mult daca mergeam cu personalul si apoi urcam pe jos dealul de la gara cu ele in mana. Si-s grele, cat le-am carat 200 de metri pana la masina incepuse sa ma doara spatele. Bridgestone-urile parca-s puf pe langa ele.

Acu le-am luat mai mari, intr-adevar, dar poate o sa am aderenta mai buna pe gheata cu ele. :) >- Acu trebuie sa-mi acopar gaura din buget si sa le testez la prima zapada. Masina se apropie de Passat la demaraj acum, si volanul parca merge mai greu (desi am servo) cred ca o sa-mi creasca si consumul, dar o sa stau mai bine cu banii de-acu incolo.

Alea de dimensiunea pe care o voiam eu erau si cu 200 de mii mai scumpe (de ce oare? :-? :scarpin: doar sunt mai mici) desi am intrebat in mai multe locuri, si aduceau numai pe comanda (banii inainte), asa ca am preferat sa merg la sigur. Voiam sa mai raman cu ceva prin buzunare, totusi.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...