Jump to content
Sign in to follow this  
bobocbogdan

Becuri

Recommended Posts

salut

 

stiu ca s-a mai discutat de becuri pt faruri, dar eu nu vreau Philips xenon etc. etc..

 

ma intereseaza niste becuri mai puternice (dar nu exagerat!) decat alea pe care le am din fabricatie!! am un TICO SL

 

cam cat costa? de unde sa le iau? de la magazinu' Daewoo de la gara sau de la p-ta Chibrit?

 

tre' sa cumpar ceva mai puternic dar sa nu am probleme dupa aceea cu bateria...

 

 

totodata, as vrea sa-mi schimb becurile de pe bord... la fel de chioare.. de 3 W.. sa-mi pun de 5 W...

 

de asemenea, becul pentru iluminare plafoniera interior?

 

multumesc,

Share this post


Link to post

dap, si eu as vrea sa imi schimb becurile de pe ticolino meu (faruri, bord + plafoniera). pentru mine niste becuri cu 50% mai puternice decat ce am in prezent in masina ar fi super multumitor.

Share this post


Link to post

pai sa o luam asa...

faruri.. nu e indicat mai puternice ca nu te tine instalatia, stiu sigur ca am avut masina intr-un service si m-am trezit cu un bec de 100 care mergea decat pe o faza...

mi-a ars mufa, pur si simplu la 3 min de funcionare..(deci pericol ,mare)

 

la plafoniera, eu zic sa desfaci si sa te uiti la locul inghesuit in care se afla... daca pui mai puternic arzi plafoniera, crede-ma ...

 

bord nu pot sa zic ca nu am studiat problema...

acum ma grabesc spre casa, sat la servici... :banana: :banana:

Share this post


Link to post

Exact d/acord cu aztec... nu vă opreşte nimeni să schimbaţi becurile, dar orice incintă proiectată pentru a găzdui un bec (în speţă plafoniera şi restul) este gândită pentru a degaja o anumită putere termică, dată de bec. Un tren în Austria a luat foc pe chestia asta :-W

Share this post


Link to post
niste becuri cu 50% mai puternice decat ce am in prezent in masina ar fi super multumitor.

Vision PLUS

Share this post


Link to post

Thanx Shenck, citind postul cred ca voi incerca... dar mai intai voi veni la intalnire (pentru prima data, abia ajtept :banana :) sa vad la voi cum sunt...

Share this post


Link to post

da VISION PLUS cum zice Shenk daca vrei sa investesti, sau iti schimba baietzii instalatia, pun doua relee, si iti monteaza doua bec-uri 90/100W ca la masinile de RALLY.Chestia asta nu implica modificari majore sau periculoase, iar pretul instalatiei+manopera se apropie de cel al becurilor VISION PLUS. LA bord iti facem tot noi ce culoare si cat de puternic vrei tu. La plafoniera mai trebuie studiata treaba! Eventual putem adauga prin masina niste LED-uri albe foarte puternice unde vrei tu sa ai lumina!

Share this post


Link to post
pun doua relee, si iti monteaza doua bec-uri 90/100W ca la masinile de RALLY.Chestia asta nu implica modificari majore sau periculoase

Sorin, tine alternatorul 2 becuri de 90/100W , chiar fara probleme cum zici?

Share this post


Link to post

alternatoru tine el becurile, dar nu stiu daca mai ramane curent pt incarcatul bateriei :-? oricum, dezaburirea consuma cel mai mult, vreo 800W

Share this post


Link to post

buna asa Soran... hai ca te PM-uiesc :P sa te intreb de un telefon ceva sa luam legatura.

Share this post


Link to post

Ticolino la Peugeot 607 e un dezaburitor imens si consuma 150W, daca faci socoteala la o putere de 800W la 12V ar trebui sa ai un curent de aprox 67 amperi adik aproape dublul puterii debitate la maxim de alternatorul de tico.

Doua becuri de 90/100 tine instalatia cu releele respective si se incarca si bateria, totul e sa nu mai pui vreo doua statii audio sau inca o pereche de proiectoare si sa mergi cu toate aprinse...sau sa uiti farurile aprinse cand este motorul oprit!

Share this post


Link to post

scuze, am gresit la calcule. :redface: era un curent de vreo 8-10A, ori 12V asta inseamna cam 100W.

Share this post


Link to post

Eu unul nu as pune nici mort becuri mai puternice, mai ales pt ca rulez numai in oras, ca de fapt asta si e tico, mini de oras. Cand sunt pe faza scurta relantiul imi scade simtitor si trepideaza. O putere mai mare ar necesita un relanti mai mare. Mai bine acele becuri Visio. Sigur la 1000 rpm nu debiteaza alternatorul 20A si poti avea surpriza intr-un ambuteiaj sa descarci bateria si asa micutza.

 

Nu mai am deloc lumini de bord, lampa ceatza spate si pozitie fata stanga. cum ajung la lanterna de pozitie ca n-am reusit pana acum. Stie cineva care e cablajul de iluminat bord? ca e prea putin probabil sa mi se arda toate becurile din bord simultan. Sigurantele "e toate bune " :D

Share this post


Link to post

Eu mi-am pus Vision Plus si intr-adevar se simte diferenta. In sfarsit vad si eu ceva lumina proiectata pe carosabil in fata mea. Inainte sa-mi iau becurile astea erau seri cand nu-mi dadeam seama daca am becurile aprinse pentru ca nu era nici o diferenta cu/fara datorita iluminatului stradal. Acum situatia s-a schimbat. Nu pot spune ca sunt becuri minune care fac zi in fata ta dar, intr-adevar, un plus se simte. In sfarsit pot spune ca am si eu o faza scurta care face ceva inafara de consum de baterie/alternator.

 

Eu va recomand cu caldura niste Vision Plus, 397.000 lei perechea de la aspad.ro dar daca va duceti sa le luati de la sediul lor luati si ceva acte de firma pentru ca nu lucreaza cu persoane fizice.

Share this post


Link to post

Undeva eu cred ca e o buba cu farurile astea de Tico. Si pe mine m-a stresat problema, dar am avut o surpriza de proportii cind am luat Accentul, care ghici ce fel de becuri are? tot obisnuite 55/60W! Si mai ghici ceva: cum lumineaza? Ca ziua! si lumineaza fain si il lateral, nu doar in fata ca alea de la Ticolos

Eu cred ca tine si de instalatia electrica, si mai ales de oglinzi. Dar chiar daca oglinzile nu-s proiectate ca lumea, unde naiba se duc toate candelele alea de la Tico?... :-?

Share this post


Link to post

sal'tare.intrebare existentiala:cum pot schimba becul ars de pozitie-fata matiz?as vrea sa rezolv problema asta fara ajutor de la service,please.multumesc anticipat :osanale:

Share this post


Link to post

cel mai simplu e sa dai faru jos...se poate si fara dar te cam chinui...mai ales daca e pe partea cu bateria e nasol ca nu prea ai loc sa bagi mina.Mai bine il dai jos, schimbi becu si il pui la loc...sint 2 suruburi

Share this post


Link to post

Daca vrei sa-l schimbai fara sa dai jos farul, uite niste pasi:

1)scoti mufa de cabluri din spatele farului

2)scoti mansonul de cauciuc ce vine prins in spatele farului

3)vezi ca trebuie sa fie un cablu subtirel in interiorul farului, la capatul caruiea gasesti un bulb cu becul de pozitie

4)roteste cam 90 de grade bulbul si scoate-l afara

5)schimbi becul (aici e cam chinuiala,cel putin la mine asa a fost, ma refer la partea de scos becu din soclu)

6)reiei pasii in ordine invesa pentru asamblare...

Sper sa nu fi omis nimik, spor la treaba...numai bine

Share this post


Link to post

iti multumesc f mult ptr indrumare.o sa procedez la schimbarea becului intocmai.multumesc inca o data.raman dator.

 

Nu mai cita ultimul mesaj.

Edited by Shenck

Share this post


Link to post

Am si eu o mare nelamurire.

De vreo cateva zile nu se mai aprind proiectoarele. Dupa ce actionez maneta se aprinde ledul acela verde pe bord dar proiectoarele nu se aprind. Stie careva pe ce siguranta sunt ele ca in carte nu le gasesc? Trebuie sa fie ceva de la siguranta, ca ma indoiesc ca s-au ars amandoua odata.

Share this post


Link to post

Dar la schimbarea becurilor din proiectoare... stie careva cum se procedeaza ? :-?

Share this post


Link to post

Exista becuri H4 si in versiunea 45/40W? Intrucat circul 99% urban si mi se pare inutil sa luminez cu putere posteriorul masinilor din coloane, doresc sa reduc consumul de curent pt un Tico al carui motor merge ceva mai trepidant la relanti cu faza scurta pornita.

Share this post


Link to post

Intrebare: Cum se schima becurile pentru faruri? Am incercat aseara sa dau farul cu totul jos dar nu am reusit are niste suruburi care sunt undeva sub far si neavand ustensilele necesare am renuntat. Am incercat apoi sa vad daca iese doar becul (cum mi s-ar parea normal) dar iarasi nu am reusit :wallbanger: (nu pot sa bag mana intre baterie si farul stanga).

 

Asa ca HELLLLPPPPPPPPPPPPP!!!!

Share this post


Link to post

prin spatele farului se scoate becul -

ai avut dacie 1300 inainte? :drinkers:

Share this post


Link to post

Aoleuuuu :o

 

ce suruburi ??!?! Ma tem ca daca desfaci suruburile alea, risti sa descentrezi farul (sa-ti bata aiurea: mai sus/jos/st/dr). Trebuie sa scoti capisonul acela negru de cauciuc si sa tragi (cu incredere) de mufa care intra in fundul becului (un conector cu 3 fire parca). Dupa care vezi ca becul e fixat de far cu o clema pretensionata din otel - iti trebuie o surubelnita mica sa o scoti din locasul ei. In felul asta becul iese fara probleme. Pentru montat faci aceeasi pasi in sens invers (vezi sa nu uiti sa montezi si capisonul).

 

Intradevar, la farul din partea stanga e mai greu de umblat - eu am dat bateria jos - a trebuit sa schimb becul de pozitie care se afla sub becul principal, DAR in principiu ar trebui sa mearga si fara sa dai jos bateria, trebuie sa te chinui putin cu capisonul, mufa si clema.

 

V.

 

PS: asa de curiozitate... ai dat un search ??

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...