Jump to content
Sign in to follow this  
Shenck

Ulei Cutie de Viteze - TICO-

Recommended Posts

Am intrebat doar ce au...la mecanici. Nu stiau preturi. Mai caut.

Share this post


Link to post

Hai ca m-au pus pe ganduri cica la tico pun Valvoline DuraBlend GL-5 :o (nu era GL-4??)

SAE 75W-90. Ce se poate intampla daca bag din asta?

Edited by dreaQ

Share this post


Link to post

GL5 nu este compatibil cu GL-4 decat daca scrie explicit, din ce am inteles eu. S-a schimbat componenta aditivilor la GL5 si poate dauna cutiei. Cauta sa scrie si ceva de GL-4

Share this post


Link to post

Eu am bagat "Aral EP Synth 75W-90 GL4 plus" si binecunoscutul zgomot la rece a disparut!

Share this post


Link to post

am vazut in selgros esso atf, pt automate, si am inteles de la o vanzatoare ca atf e mai subtire. are cineva idee daca dexron IID (norma gm) este echivalent cu 75w90(80, xx, oricat)?

p.s. pretul e modic: 100k litrul...

Share this post


Link to post

Am comparat eu specificatiile uleiului pentru cutii automate si 75W-90.

Cel pentru automate este de 3 ori mai putin vascos la 40 grade si de doua ori mai p0utin vascos la 100 grade.

Din aceasta cauza, la solicitari mai mari este posibil ca uleiul sa fie expulzat dintre dintii angrenajului...

Am avut in cutie ATF 220 de la Mobil si zgomotul la rece a disparut complet.

Dupa ce am verificat specificatiile, am trecut la Aral EP SYNTH GL 4 plus si sunt multumit!

Share this post


Link to post

Eu am pus Elf TRJ 75w80 si am obsevat abea acum ca pe cutie scrie ca ele GL5. Ce sa fac, sa-l dau jos?

Share this post


Link to post

uleiurile GL5 sunt destinate transmisiilor mai solicitate, in timp ce GL4 pentru transmisii mai putin solicitate.

 

Exista piese de bonz in cutia de Tico?

Anumite uleiuri GL4 si GL5 contin niste aditivi pentru presiuni inalte ce pot avea efect coroziv asupra pieselor de bronz!

Share this post


Link to post

Pana la urma am pus SAE 75W90 GL5 de la valvoline. Nu este chiar indicat la tico dar...

Share this post


Link to post

Trebuie sa schimb uleiul din cutie ce sa aleg:

Daewoo 75w80 29ron 1 litru

Castrol 80w90 18ron 1 litru

sau altceva?

 

Boala numita "Huruitul la rece" este prezenta.

Share this post


Link to post

Nu pune 80W90 ca nu vei avea nici o sansa sa scapi de huruitul la rece, ci sa il obtii!

Pune NEAPARAT GL4 75W80 sau 75W90, deci Daewoo sau mai cauti.

Share this post


Link to post

Cele amintite sunt GL-4. Deci sa inteleg ca prima cifra ii mai importanta din punct de vedere al huruitului? Adica trebuie sa fie 75...

Share this post


Link to post
Adica trebuie sa fie 75...

 

Dupa cum zice si manualul...

Share this post


Link to post

Eu am pus ARAL EP SYNTH SAE 75W-90 - API GL 4 plus.

- costa 200 mii lei vechi 0,5 litri

Share this post


Link to post

@adostar E cam scump ce ai pus tu, singura consolare ar fi ca abea peste 30.000km mai cotizezi #-o

Share this post


Link to post

Eu am pus din ala la cutia de Matiz si mi-au aparut zgomotele la rece. Acum nu vreau sa cobesc, dar am vazut la magazin Daewoo un ulei Total total, adica original, recomandat la citroene scria pe el, cu indicativ exact pentru cutia voastra. Din pacate pentru voi si fericire pentru NuStiuCine, l-am lasat pentru urmatorul proprietar sa-l schimbe, asa ca nu stiu rezultatul.

Share this post


Link to post

Ulei Champion de cutie GL 5 a pus cineva? Cam cat costa daca ati vazut pe undeva?

Share this post


Link to post

La reprezentanta Mobil am gasit urmatoarele tipuri de ulei care zic ei ca merg la Tico (ambele GL-4)

-Mobil 75W80 1 litru -> 315.000 lei

-Mobil 75W90 1 litru -> 430.000 lei

 

Sa merg pe cel scump sau sa caut altceva mai ieftin?

Share this post


Link to post

Eu l-as lua pe cel mai sucump - pentru specificatii.

Share this post


Link to post

Niciunul nu este in specificatii. Fabricantul recomanda uleiul 75W85, ulei imposibil de gasit. Pentru iarna este mai potrivit 75W80. Asta as alege eu. Si sa fie GL4

Share this post


Link to post

Ehhh stiu si eu ca 75W85 nu se gaseste dar totusi vreu un ulei bun care sa-mi faca sa dispara huruitul la rece si sa nu fie ulei de "sezon".

Share this post


Link to post

75W90 am euin cutie (Aral) si binecunoscutul zgomot la rece s-a diminuat aproape de "0".

Pe acesta nu va trebui sa-l schimbi la vara.

Share this post


Link to post

Sincer pt huruitul ala sa dai 500.000 pe un litru de ulei? Sa huruie cat o vrea ca din masina oricum nu se aude, de stricat nu se strica nimic si asa mai departe.Oricum huruie pana se incalzeste un pic. GL4-GL5 dupa mine sunt mofturi...GL5 strica piesele din bronz...pai in cutia de viteze sunt numai lagare cu rostogolire, de unde bronz. Bronzul este la lagarele cu alunecare... Eu zic ca un ulei pt. cutie mai scump de 200.000 nu se merita. Ca sa nu mai vorbesc ca intreaba unii domne ca ce se intampla daca pun 2 litri in loc de 2.1. O cutie manuala merge si daca e pe fund cat sa intre un pic rotile dintate in el ca prin barbotare tot ajunge unde trebuie, asa ca e simplu de inteles ca 0,1 aia nu afecteaza cu nimic.

Share this post


Link to post
vreu un ulei bun care sa-mi faca sa dispara huruitul la rece si sa nu fie ulei de "sezon".

Uleiul 75W80 poate fi folosit fara probleme si vara, doar sa nu se exploateze motorul pe caracteristica totala la temperaturi ale mediului ambiant de peste 40 de grade. Prefer un ulei pe care sa-l pot folosi in parametrii pt care a fost proiectat decat un ulei care nu va ajunge niciodata la acesti parametri optimi, cum este 75W90 pus pe Tico

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Salut. Intrebari:

Tico de 400.000 KM, nu i-am schimbat uleiul din cutie niciodata. Are ceva ???

Am un zgomot... un fel de uruit ca de rulment de la motor, la punctul mort. Atunci cand calc ambreiajul la podea, sunetul dispare...

Am schimbat RULMENTUL de presiune, semering palier,placa.., disc ... si nici o schimbare. Mi s-a spus ca ar fi priza de la cutia de viteze... Ce ar putea sa fie ???

Am schimbat si furca la ambreiaj (cand incepuse sa sara din a II-a ), si am vazut ca era "mancat" vreo 5 mm din ea (acum vreo 50.000 km). Am schimbat de curand suruburile si bucsele la timonerie (Cutia era f. "larga" , iar acum intra vizibil mai bine in viteza).

Dimineata intra greu in viteza I-a , iar in a III-a nu intra de loc, primii...2-3 km, dupa care isi da drumu incet-incet. (merg 1-2-4 primii km.)

Pareri...??? Ati patit asa ceva ?

Edited by bayla

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...