Jump to content
Sign in to follow this  
ddanos

Cutii portbagaj aerian

Recommended Posts

Nu am gasit decat ZM96507945 SUPORT BARE PORTBAGAJ Matiz 10,86 RON.

 

Astea sunt? SUspect de ieftin.

Share this post


Link to post

Ce sa fie?

Share this post


Link to post

Tu vrei barele pentru portbagaj nu suportii. Du-te la un dealer si rezolvi repede problema si ne spui si noua.

Succes.

Share this post


Link to post

E dragut,dar ce ne facem cu eleronul de pe hayon ca dupa cate vad acesta va lovi portbagajul la deschidere. :-?

Share this post


Link to post

Si totusi unde gasim

Bari portbagaj pavilion

ca cele la modelele SE POWER R/SP

Cat costa ?

Se potrivesc la orice model ?

Share this post


Link to post

Mai bine iti pui niste beri pe Matiz, ca barele alea cica sunt doar ornamentale si nu sunt calculate pentru portbagaj aerian. :drinkers:

Probabil ca la o groapa mai serioasa ramai fara pijamale. Nu mai spun de un accident...

Cele de la Thule raman pe plafon la accidente de pana la 30km/h, adica aproape niciodata. Cele de pe Matiz probabil ca vor zbura si la o franare mai puternica.

 

Ma uitam acum doua zile dupa un suport pentru biciclete la Thule si am vazut ca au si o versiune de pus pe usa din spate, pentru maxim 3 biciclete (probabil atat tine usa).

Ma gandeam acum ca poate ar exista si un portbagaj aerian de pus pe usa din spate, dar nu am gasit. Oare nu s-or fi gandit la asta?

Chiar si unul in care sa pui roata de rezerva si niste scule ar fi foarte bun, ca sa nu mai trebuiasca sa scoti toate din portbagaj ca sa ajungi la ea.

 

Unul as putea sa-mi fac si eu, dar ma gandesc acum ca trebuie aprobat de RAR ca sa il pui acolo, ca daca te intreaba militianul... :scarpin:

Share this post


Link to post

Salut. Mi-am luat bare thule si o cutie kamey hobby. la TICO. tocmai m-am intors din grecia si nu am avut probleme. consumul nu a crescut sau nu mi-am dat seama. media a fost de 4.8 pe 1200 KM. vezi avatarul

Share this post


Link to post
Pentru cine crede ca ii place , a aparut un nou model de portbagaj de Matiz. Linkul este aici:

http://faberplast.ro/ro/site.php?document=...p;elementID=382 .

 

Mda, un nou model ... de cativa ani. :rolleyes:

E interesant, dar eu, de exemplu, de la portbagajul meu (bari+cutie) folosesc cutia doar in concediu, in rest, barile: in fiecare saptamana! :lavolan:

Share this post


Link to post

a aflat cineva cat costa barile "ornamentale"? Eu nu cred ca sunt ornamentale, ci doar ca asa a zis inginerul de la Craiova ca sa se spele pe cap. E ceva similar cu becul de usi deschise din bord pe care si l-au activat cativa colegi forumisti - PAREREA MEA :) .

Share this post


Link to post

Salutare am achizitionat si eu zilele acestea un set de bare pentru sustinerea unei cutii portbagaj , barile au talpa de sustinere ( nu stiu daca asa trebuie sau daca sunt speciale pentru matiz..respectivul de la care le-am achizitionat a spus ca sunt pt matiz ). Problema este atunci cand incep sa string surupurile.. daca il string intr-o parte si pe urma ma duc si in celalalt capat sa string fuge bara de pe masina ( se misca cu tot cu talpa din capatul celalalt ) pe bara sunt cifre de la 1-36 trebuie fixata la o anumita cifra pt matiz? cineva care are acest model poate sa explice cum a realizat montajul pe masina? Multumesc !!!

Share this post


Link to post

Eu am exact acest model , cumparat de la Selgros. Am ales acesta pt ca are talpa lata si ghiarele cauciucate. Am fost vara asta in concediu am facut cu ele + cutie incarcata la maxim vreo 1200 km. Chiar dupa pornire in dreapta spate a slabit compet. Tot asa cu experimentari si opriri dese am observat urmatoarele :

- Trebuie respectate fix dimensiunile de montaj din schema adica reglezi barile la numerele indicate acolo pt. Matiz.

-Barile trebuie sa fie perfect paralele intre ele !!

- Greseala la mine a fost ca le-am strans prea tare si avand si sarcina pur si simplu a sarit ghiara acea, deci trebuie stranse ferm dar nici ca o roata de masina. Inca ceva se strang toate cate un pic pana se aseaza talpile.

- Dupa ce am montat corespunzator in 400 km doar o ghiara a iesit putin in afara dar asa a stat apoi tot timpul.

Si eu am crezut ca sunt de aruncat, chiar am crezut ca o sa cada cu cutie cu tot, dar pana la urma au tinut si sunt multumit de ele

post-3527-1185460038_thumb.jpg

Edited by Abigel

Share this post


Link to post

Mda, se string treptat gherutele alea, faci alergari stinga-dreapta masinii de ti se apleaca, dar odata strinse nu mai pleaca nicicum. Dupa montaj tragi de ele fata/spate, sus/jos sa verifici daca stau pe coperis. Repeti operatia strins/desfacut pina se aseaza bine. Atentie la indoit tabla, ca se poate si asta. Un aspect pe care vreau sa vi-l impartasesc este ca daca stai permanent cu ele pe masina si masina e mai veche (cum e a mea) chederele imbatrinite nu mai etanseaza perfect si e posibil sa se infiltreze apa pe linga gherute; io nu am facut intretinerea chederelor (cu solutie de glicerina) si mai fac baie din cind in cind pe ploaie, pina inchid portiera intr-un mare fel de nu se mai infiltreaza apa. Mi-e prea lene sa le montez/demontez, asa ca fac anul de cind stau cu ele pe masina.

Share this post


Link to post

Abigel pai din cate am observat din aceea poza la tine sunt montate gresit. Talpa de sustinere are o scobitura pe mijloc,aceea scobitura trebuie sa incalice dunga neagra de pe masina. La mine cu dimensiunile reglate adica ( 20 fata ) si (19 spate ) nu incalica talpica guma de pe masina,probleme apar si la stringere nu am cheie dinamometrica sa sting la 5 Nm cum specifica in carte...eu le string ca romanu cu simt de raspundere si nu imi stau pe masina cum incep sa le string mai tare sar dintr-o parte.Daca le las mai slabe si trag de ele cu mana se misca pe masina asa ca eu ramai axat pe parerea mea ca acest model nu prea este compatibil cu matizul :wallbanger: . Ghiara aceea trebuie sa fie aproape de buza pe care se prinde.. coltul ghiarei trebuie sa fie lipit de caroseria masinii pe cand la mine nu sta aproape si in 2 min daca le las strinse pe masina sare dintr-o parte.

Share this post


Link to post

Eu nu am vazut, nici citit treaba cu pozitionarea talpilor. Cum am scris mai sus, pana la urma am respectat instructiunile de montaj si asa a iesit pozitia talpilor cum e in poza.

Cred ca e logic sa se sprijine jumatatea talpii tocmai acolo unde din cauza profilului tabla este foarte rezistenta.

Eventual verifica ghiarele respectiv tot mecanismul sa vezi daca nu sunt deformate. Si la mine este 19 cu 20.

Edited by Abigel

Share this post


Link to post

Nu par deformate dar o sa ma duc la un service sa le monteze ei si sa le stringa cu o cheue dinamometrica la 5 Nm cum scrie in prospect eu ma chinui de cateva zile si nu reusesc sa le montez pur si simplu nu stau pe masina :wallbanger: Mersi mult pt informatii

Share this post


Link to post

Domnu' bishnitzar, imi aduc aminte ca la primul montaj si mie imi sareau de pe masina si nu stiam ce dracu' sa mai fac ... in concluzie, le-am mai apropiat fata de ce zice prospectul, dar nu a fost bine, fiindca am strimbat plafonul (am strins sa iasa apa din suroabe). Iti jur, tu ai o problema de rabdare, studiaza atent cum tre' sa stea barele ca sa nu mai plece de pe masina si stringe ALTERNATIV stinga/dreapta, ca sa se aseze talpicile bine. In caz de disperare,, mai apropie gherutele cu 0.5cm fiecare, dar atentie la stringere, sa nu bulesti coasca. Si lasa-i naibii de 5Nm, ca nu e naveta spatiala, cu un inbus de mina normal stringi bine si gata.

 

Si nu uitati de chedere, la masini mai vechi de 2-2.5 ani.

 

PS: la nenea Abigel stau bine talpicile, cauta sa ajungi cu ele in aceeasi pozitie.

Edited by FLEX

Share this post


Link to post

Multumesc Domnule Flex am rezolvat problema in felul urmator: am pus barile slabite pe masina am inceput sa string si din st si din dr pana s-au fixat cat de cat...reglajul barilor sare un pic de cat este specificat in manual adin 20 fatza si 19 spate ( la mine stau aproape de 21 fata si de 20 spate) le-am strins cat sa nu se mai miste de pe masina nu foarte tare ca sigur rupeam surpul sau strimbam plafonul. In concluzie m-am chinuit cateva zile dar a dat rezultate talpica incaleca pe jumatate dunga de cauciuc de pe masina in concluzie a iesit un montaj perfect.Va Multumesc tuturor !!!

Share this post


Link to post

Bravos, glad to help.

Share this post


Link to post

Hop si eu cu o problema/intrebare.

De unde as putea sa iau atit barele cit si o cutie de 300-450l pt. un Cielo care are sina speciala pt. portbagaj aerian (nu bare longitudinale) adica are locase speciale pt prinderea talpilor de la barele transversale.

O idee ceva?

Share this post


Link to post

Metro, carrefour, thule, bear, functie de ce bani ai si ce vrei sa iei.

Share this post


Link to post

stiti cumva daca imi iau bare transversale de la carrefour sau alte asemenea merge sa pun pe ele suport de schiuri de la Roof Rack Land? Am vazut niste bare pentru Matiz pe la 2.5 milioane fata de 120E prin alte parti si suport de schiuri nu am vazut decat aici pe iuliu maniu...stiti cate ceva?

Share this post


Link to post

Pentru cei interesati de portbagaje exterioare pentru matiz:

In Carrefour Orhideea am vazut ca au adus saptamana trecuta de 320-350l pe la 360-400 de lei. Au si bare pentru montare la pretul de 2.5 milioane lei vechi (25o Ron)

 

Eu mi-am cumparat bare exact ca cele din Carrefour de langa Carrefour Militari cu 2 mil, dar erau ultimele, si portbagaj exterior de 320l cu 580 lei de pe Iuliu Maniu de langa Agip. Este acolo un showroom, imposibil sa nu il vedeti, intre Politehnica si Cora. Mai multe detalii aici http://www.portbagaje.info/contact.php

 

Alte detalii:

- consumul creste foarte putin (cel putin cu modelul pe care il am eu) : max 0.5l%

- nu am sesizat zgomot

- se precizeaza in instructiunile portbgajului ca se interzice a circula cu mai mult de 120km/h cu el montat

- dupa montarea barelor una din gheara a scapat -> am ajuns la concluzia ca este absolut necesar sa se stranga toate cele 4 gheare in mod egal adica cam cate o tura fiecare pe rand pentru a nu avea probleme. Acum sta pe masina de o luna protbagajul si gheara nu a mai sarit.

- spatiul este foarte util si binevenit: in portbagajul masinii imi incape cam o geanta jumate de voiaj, in timp ce in cel exterior incap 3si1/2...deci merita!

 

Intre timp am si lovit masina :( cu el pus si nu au fost probleme :)

post-4115-1196347341_thumb.jpg

post-4115-1196347348_thumb.jpg

post-4115-1196347355_thumb.jpg

post-4115-1196347370_thumb.jpg

post-4115-1196347433_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Planuiesc un drum mai lung (aprox. 4500 km) si am mare nevoie de spatiu pentru bagaje (trei sau patru persoane).Cred ca voi opta pentru un sistem tip gheara+cutie.Am insa o intrebare: vreau sa ajung in Italia (cu trecere prin Ungaria, Croatia) si nu stiu daca acest sistem este omologat/legal cu regulamentele lor interne ?

Ce sistem (bare+cutie) imi recomandati / aveti ? Tipul de masina este E AC/LPG.

 

Multumesc pentru timpul acordat.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...